Παιχνίδια για τον κύκλο του νερού.

Μπορείτε να παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια.

Για τις μορφές του νερού. Θυμηθείτε Στερεό είναι ότι πιάνουμε,

υγρό ότι πίνουμε, αέριο ότι έχει ατμούς, υδρατμούς.

https://learningapps.org/view15880731

 

 

Αναγραμματισμός. Βάλε τα γράμματα στη σωστή σειρά. Προσοχή μόνο τις μικρές λέξεις. (Δυστυχώς δεν ξέρω τον δημιουργό του παιχνιδιού για να τον αναφέρω.)

Αν κάποιος τον ξέρει ας με πληροφορήσει για να τον αναφέρω.

 

 

 

ο κύκλος του Νερού , δημιουργός Ευαγγελία Γιαννέλου.

Ο κύκλος του Νερού.

 

 

 

και για το παρακάτω παιχνίδι δεν ξέρω τον δημιουργό.

Αν κάποιος τον ξέρει ας με πληροφορήσει για να τον αναφέρω.

 

 

 

 

Ο κύκλος του Νερού

Συνεχίζουμε το θέμα του Χειμώνα, με την ενασχόληση μας με τον κύκλο του Νερού.

Αρχικά παρατηρήσαμε την γη μας, στον υπολογιστή και παρατηρήσαμε ότι το μεγα-

λύτερο μέρος της, είναι καλυμμένο από Νερό.

Το αποτυπώσαμε και στο Φ.Ε που κάναμε

IMG 20220119 092544 IMG 20220119 092551 IMG 20220119 093247

στη συνέχεια τα ρωτήσαμε που βρίσκουμε το νερό και μας απάντησαν ανοίγεις την βρύση.

Πριν όμως φθάσει στη βρύση που το βρίσκουμε, είπαν στην θάλασσα και σε πηγάδια.

Είδαμε πίνακες αναφοράς της Α. Ζήση

 

ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ Σελίδα 03

ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ Σελίδα 02

Στη συνέχεια τα ρωτήσαμε, γιατί το χρειαζόμαστε το νερό; Σε τί μας χρησιμεύει;

Μας απάντησαν για να κολυμπάμε, να κάνουμε μπάνιο, να το πίνουμε

έκαναν Φ.Ε

Τους δείξαμε νερό σε μπουκάλι, βάλαμε νερό σε παγοθήκη και σε διάφορα

πιατάκια για να δούμε τί θα γίνει το νερό, όταν παγώσει. Τα παιδιά ήξεραν

ότι θα γίνει πάγος. Την άλλη μέρα βάλαμε νερό να βράσει και τα παιδιά

παρατήρησαν ότι βγαίνουν υδρατμοί.

Κι έτσι τα παιδιά είδαν τις τρεις μορφές του Νερού, ότι δηλ. το συναντάμε

στερεό, υγρό και αέριο.

Στη συνέχεια είδαμε διάφορες εικόνες με τις τρεις καταστάσεις του νερού.

Αφού τις συζητήσαμε, τις ταξινομήσαμε στις αντίστοιχες ομάδες.

 

IMG 20220119 114541 IMG 20220119 114935 IMG 20220119 115148 1

 

Viber 2022 01 23 10 58 44 640

κάναμε και φύλλο εργασίας.

Viber 2022 01 23 10 58 54 755 Viber 2022 01 23 10 58 55 277 Viber 2022 01 23 10 58 59 548

κάναμε και Φ.Ε ομαδικά για την τήξη και την πήξη και τις μεταβολές του Νερού.

Viber 2022 01 23 10 59 22 084 Viber 2022 01 23 10 59 22 418 Viber 2022 01 23 10 59 26 796

Μετά τα ρωτήσαμε εάν ξέρουν πως γίνεται το νερό και απάντησαν, από την

βροχή.

Είδαμε το βίντεο

 

Είδαμε και εικόνες με τα στάδια του κύκλου νερού, τις συζητήσαμε

pizap 66   IMG 20220121 081657 1

και φτιάξαμε Φ.Ε για τον κύκλο του Νερού και τα στάδια του..

IMG 20220121 081630 1 IMG 20220121 081635 1

IMG 20220121 081639 1 IMG 20220121 081646 1

Σε αυτό το στάδιο, εισάγαμε και τη ρομποτική στο νηπιαγωγείο μας. Έχοντας στόχο να

χρησιμοποιήσουμε τις μελισσούλες bee-bot,  αφού την παρατηρήσαμε είδαμε ότι έχει

επάνω της διάφορα βέλη και τα οποία εξηγήσαμε….

pizap 67

Στη συνέχεια σχεδιάσαμε τα αρχικά του ονόματος μας, επάνω στον πίνακα,

με μαρκαδόρο σχεδιάσαμε τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει το bee-bot

και αρχίσαμε να την εκτελεί ο καθένας ατομικά και εξασκηθήκαμε στις κινήσεις της

μελισσούλας.

pizap 68

 

Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε τις εικόνες με τα στάδια του Νερού και  το

κάθε παιδί έπρεπε να στείλει το bee-bot, στην ανάλογη εικόνα -στάδιο.

pizap 69

κάναμε και πείραμα για τον κύκλο του νερού.

Βάλαμε νερό σε ένα μπρίκι το οποίο το φανταζόμαστε ότι είναι η

θάλασσα και το ηλεκτρικό μάτι ότι είναι ο ήλιος που ζεσταίνει την

θάλασσα. Παρατηρήσαμε ότι βγαίνουν οι υδρατμοί, δηλ. έχουμε

το στάδιο της εξάτμισης.

Στη συνέχεια βάλαμε από πάνω από του υδρατμούς, έναν καθρέφτη

και είπαμε ότι ο καθρέφτης είναι σαν τον ουρανό που ανεβαίνουν οι

υδρατμοί και γίνονται τα σύννεφα.

Παρατηρήσαμε τον καθρέφτη ότι γέμισε από μικρά σταγονίδια νερού.

Πάνω από τον καθρέφτη, τοποθετήσαμε παγάκια, και μετά από λίγο

άρχισε να στάζουν σταγόνες βροχής και έτσι πέφτει βροχή στη γη

(υγροποίηση). Το νερό της βροχής γεμίζει λίμνες, ποτάμια και καταλήγει

θάλασσα( συγκέντρωση)

IMG 20220120 095718

 

Δραματοποιήσαμε και τον κύκλο του νερού

pizap 70

 

 

Χειμώνας 2022

Αφού αναφερθήκαμε στη νέα χρονιά, μιλήσαμε και για το νέο μήνα, που είναι ο πρώτος στη σειρά και αναφερθήκαμε στον παππού χρόνο που έχει 12

εγγόνια τους 12 μήνες.

Αφού αναφερθήκαμε σε αυτούς, είδαμε το παραμύθι “Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες.”

Ζωγραφίσαμε την ιστορία

IMG 20220117 111007 IMG 20220117 123245 IMG 20220117 123251

Επίσης αντιστοιχίσαμε λέξεις με χειμωνιάτικα ρούχα

IMG 20220112 092633 IMG 20220112 092525 IMG 20220112 092409 1

Φ.Ε Γράψαμε τη λέξη Χειμώνας.

IMG 20220119 092525 IMG 20220119 092519 IMG 20220119 092535

Αναφερθήκαμε και στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και αντιστοιχίσαμε καρτέλες

IMG 20220118 092835 IMG 20220118 092840 IMG 20220118 092816 IMG 20220118 092803

και τα ζωγραφίσαμε…

IMG 20220113 105356  IMG 20220113 105241 

IMG 20220113 105226  IMG 20220113 105234

φτιάξαμε και βιβλιαράκι

IMG 20220113 105135 IMG 20220113 105145

 

παίξαμε και παιχνίδι στον υπολογιστή με στόχο να ξεχωρίσουμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

IMG 20220113 121158 IMG 20220113 121413

Συγχρόνως αρχίζουμε να μαθαίνουμε τα φωνήεντα, με το τραγούδι Αα αρχίζει η παγωνιά…

 

και ξεκινήσαμε με το γράμμα Αα

IMG 20220112 102457

 

Επίσης αφού είδαμε την ιστορία ¨Η τελεία”

Αρχίσαμε να σχεδιάζουμε γραμμές και να μαθαίνουμε, την ευθεία, την κάθετη( αυτή που κάθεται όρθια), την οριζόντια (αυτή που κοιμάται)

και την πλάγια (αυτή που κατεβαίνει ο σκιερ). Τις σχηματίσαμε με μαρκαδόρους, με τουβλάκια,

IMG 20220114 122639

με το σώμα μας

pizap 63      pizap 65

Επίσης παίξαμε χειμωνιάτικα παιχνίδια, όπως μάζεψε τις κάλτσες και ταίριαξε όσα περισσότερα ζευγάρια μπορείς

pizap 64

 

 

Νέα Χρονιά 2022!! Καλή Χρονιά!!!

Γυρίσαμε στο Νηπιαγωγείο μας και ασχοληθήκαμε με το Ημερολόγιο μας και

κυρίως με το Νέο χρόνο που ονομάζεται 2022.

Το διαβάσαμε και το γράψαμε

IMG 20220110 113038 IMG 20220110 113139

Φτιάξαμε και τα καπελάκια μας για τη νέα χρονιά.

pizap 59

 

και φτιάξαμε και την δικιά μας βασιλόπιτα, εκτελώντας την συγκεκριμένη συνταγή.

IMG 20220112 090811

Όλοι μαζί μετρήσαμε υλικά

pizap 60

και το αποτέλεσμα ήταν αυτό

IMG 20220117 123551

pizap 62

 

Και γευστικά ήταν πολύ ωραία και όλοι την ευχαριστηθήκαμε.

Καλή Χρονιά λοιπόν σε όλους μας και να είναι γλυκιά όσο η βασιλόπιτα μας!!

 

 

Η απελευθέρωση της Χίου 11-11-1912

Αρχικά είδαμε το χάρτη της Ελλάδας και βρήκαμε το νησί μας , τη Χίο μας.

IMG 20211108 093942 IMG 20211108 094002 IMG 20211108 093922

 

Επίσης βρήκαμε στο χάρτη το χωριό μας που είναι το Λιθί καθώς και τα άλλα μαστιχοχώρια.

 

Viber 2021 11 10 12 05 48 974

Φτιάξαμε και το παζλ της Χίου.

IMG 20211108 114350  IMG 20211108 114218 IMG 20211108 114313

 

Η Χίος μας επειδή είναι πολύ όμορφο νησί κι έχει και το μαστίχι όλοι το ήθελαν και για αυτό είμασταν

για πολλά χρόνια σκλάβοι στους Τούρκους.

Την 1η φορά που προσπαθήσαμε να ελευθερωθούμε ήταν το 1822 που σαν αποτέλεσμα ήταν η

Σφαγή της Χίου από τους Τούρκους.

λήψης 1

Γνωρίσαμε τον Κανάρη που εκδικήθηκε τη σφαγή της Χίου, πυρπολώντας την τούρκικη Ναυαρχίδα, σκοτώνοντας

πολλούς Τούρκους.

λήψης 1 1

και είδαμε και το άγαλμα του στη χώρα στον κήπο της Χίου

λήψης 2

 

Στη συνέχεια είδαμε το παραμύθι της συναδέλφου κας Π. Ποριώτη  και μάθαμε για την απελευθέρωση της Χίου που έγινε από τους Έλληνες

στρατιώτες το 1912.

 

Γράψαμε το όνομα της Χίου και παίξαμε παιχνίδια με αυτό. Ο καθένας έπαιρνε ένα γράμμα της λέξης Χίου

κι όταν τελείωνε η μουσική το έβαζαν στη σωστή θέση της λέξης.

IMG 20211108 113620 IMG 20211108 113546

Ασχοληθήκαμε και με τα ρούχα που φορούσανε εκείνη την εποχή και κάναμε το Χιώτη και τη Χιώτισσα.

και φτιάξαμε και μια κατασκευή για το όμορφο νησί μας.

Viber 2021 11 10 12 05 48 734

Viber 2021 11 10 12 05 48 636

ακούσαμε τα τραγούδια

κάτω στο γυαλό

και ωραίο νησί

Ωραίο νησί και λέγοντας….

Τέλος σας προτείνουμε να παίξετε τα παρακάτω παζλ

 

Και ο χάρτης της Χίου

 

28η Οκτωβρίου 1940

Αρχίσαμε με το παραμύθι ο Γίγαντας και ο Νάνος και το παραληρήσαμε με την ιστορία του 1940.

Ο Γίγαντας είναι η Γερμανία και ο νάνος η Ελλάδα.

Στη συνέχεια βλέπουμε τις χώρες, Γερμανία, Ιταλία, Ελλάδα στον χάρτη της Ευρώπης.

 

 

 

Παίζουμε και το παζλ  με τον χάρτη της Ευρώπης

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=200c42751d56

 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=200c42751d56

αλλά και τον χάρτη της Ελλάδας.

και παίζουμε το παζλ της.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1c84d6caea47

Γνωρίσαμε και τους πρωταγωνιστές της 28ης Οκτωβρίου 1940  και παίξαμε κουκλοθέατρο.

 

 

 

Αντιστοιχίσαμε λέξεις.

 

Φτιάξαμε τηλεόραση και είδαμε τις πιο σημαντικές εικόνες της 28ης Οκτωβρίου 1940

και φτιάξαμε τις δικές μας ατομικές τηλεοράσεις και ατομικά αφηγηθήκαμε τις ιστορίες.

 

Φτιάξαμε κολλάζ το ¨ΟΧΙ¨

 

και τους στρατιώτες του 1940

 

και  φτιάξαμε και τις δικές μας Ελληνικές Σημαίες.

Μιλήσαμε για την Ελληνική Σημαία, ξεχωρίσαμε τα χρώματα της και μετρήσαμε τις γραμμές της.

Αντιστοιχήσαμε τις συλλαβές από την έκφραση ¨Ελευθερία ή Θάνατος¨.

Ταξινομήσαμε τις σημαίες ως προς το μέγεθος.

Με λίγες στην αρχή, χρησιμοποιώντας τις λέξεις, μεγάλο , μεσαίο , μικρό.

και στη συνέχεια με περισσότερες….ξεκινώντας από τις μεγαλύτερες και φθάνοντας στη μικρούτσικη.

Φτιάξαμε τηλεόραση της παλιάς εποχής

και φτιάξαμε και τις δικές μας ατομικές με στόχο να επαναδιηγηθούμε  τα γεγονότα

   

Τραγουδήσαμε τα τραγούδια

 

 

 

Μαθαίνουμε το γράμμα Ο από τη λέξη ΟΧΙ

Μάθαμε το χρώμα Μπλε

 

 

Μιλήσαμε για τις έννοιες Πόλεμος και Ειρήνη και ζωγραφίσαμε

Μιλήσαμε και για τα συναισθήματα των παληκαριών μας που έφευγαν για το πόλεμο και τα καταγράψαμε..

και σε αυτούς αφιερώσαμε τον Εθνικό μας ύμνο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το όνομα μου- Ο εαυτός μου .

Ξεκινήσαμε με παιχνίδια γνωριμίας και αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε το όνομα μας.

 

Φτιάξαμε και χάρτινα μολυβάκια για να βλέπουμε το όνομα μας, και να το

γράφουμε στις εργασίες μας.

 

 

Φτιάξαμε και σουπλά με το όνομα μας για να κάνουμε σε αυτά τις εργασίες μας.

 

 

Μπήκαμε και σε ποτάμι και για να μην πνιγούμε, πατούσαμε στους βράχους που είχαν το όνομα μας.

 

 

 

Ψαρέψαμε και ψαράκια με το όνομα μας

.

 

Ανακαλύψαμε το όνομα μας μέσα στην άμμο.

 

Και αρχίσαμε σιγά σιγά να το γράφουμε στην καρτέλα του ονόματος μας.

 

Το φτιάξαμε και με πλαστελίνη.

 

 

 

και αρχίσαμε να γνωριζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας, δίνοντας περισσότερες πληροφορίες,

για τον εαυτό μας. Αρχικά τα παιδιά έφεραν τρία αγαπημένα τους αντικείμενα και μας τα

παρουσίασαν και στην συνέχεια τα μοιράστηκαν και έπαιξαν μαζί τους.

Στη συνέχεια αφού είδαν τον εαυτό τους ( πρόσωπο) στον καθρέφτη,

παίξαμε παιχνίδια με στόχο να καταλάβουν τα ατομικά τους χαρακτηριστικά

με τελικό αποτέλεσμα να φτιάξουν το πορτρέτο τους.

 

Την άλλη ημέρα ζητήσαμε από τους γονείς να αναγνωρίσουν από τα πορτρέτα τους,

τα παιδιά τους. Οι περισσότεροι καλά τα κατάφεραν.

     

 

Επίσης αναφερθήκαμε και στο ¨φύλο¨ μας, εάν είμαστε αγόρι ή κορίτσι.

Και συμπληρώσαμε ένα πρόσωπα με τα χαρακτηριστικά μας

επίσης κάναμε αντιστοίχιση των λέξεων αγόρι – κορίτσι.

Κάναμε και το παζλ με το σώμα μας ως αγόρι ή κορίτσι.

Φτιάξαμε και τις ταυτότητες μας.

 

Φτιάξαμε το λουλούδι γνωριμίας μας.

 

 

Και επειδή είμαστε μοναδικοί μάθαμε τον αριθμό 1. Τον προχωρήσαμε, τον σχηματίσαμε με το σώμα μας,

και οδηγήσαμε. τα αυτοκίνητα μας

 

Μπορεί να είμαστε μοναδικοί αλλά δεν είμαστε μόνοι μας. ευτυχώς για εμάς, έχουμε την οικογένεια μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προστατευόμαστε από τον κορονοϊό.

Από τις πρώτες ημέρες, εκτός από το να γνωριστούμε, ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για τον κορονοιό

και πως να προστατευτούμε από αυτόν.

Είδαμε εικόνες με το τι μπορούμε να κάνουμε, διαβάσαμε βιβλία, πήραμε πληροφορίες από το

διαδίκτυο και χορέψαμε το τραγούδι για τον κορονοϊό.

Φτιάξαμε και κουτι με πληροφορίες για το τί πρέπει να κάνω για να μένω υγιής

και πήραμε και δίπλωμα εξολοθρευτή μικροβίων.