‘’ Όμορφη και πλουμιστή στα λειβάδια κατοικεί.’’
Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας
Ο αύλειος χώρος είναι μεγάλος, έχει παρτέρια με δέντρα, θάμνους και λουλούδια. Ένα ευρύ δηλαδή πεδίο έρευνας και αναζήτησης διαφόρων εντόμων και φυσικά πεταλούδας.
Το διδακτικό μας σενάριο βασίζεται στις βασικές διδακτικές μεθοδολογικές αρχές της ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης. Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία εμπλέκει και προτρέπει τα παιδιά να εργάζονται σε ομάδες που τα εμψυχώνει να καλυτερεύσουν τις επιδόσεις τους, να ενισχύσουν την αυτοεικόνα τους και τις σχέσεις τους μεταξύ τους και να ισχυροποιήσουν τους κοινωνικούς δεσμούς. Με αυτό τον τρόπο αξιοποιούνται οι πέντε φάσεις στη διδασκαλία (Μοντέλο 5Ε) βασισμένες στις αρχές του Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο.
ΦΑΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Α’ ΦΑΣΗ-ΕΞΟΙΚΕΊΩΣΗ
Συζήτηση,οργανωμένο παιχνίδι ερωτήσεις, ιδεοθύελλα, φωτογραφικό υλικό,ιστόγραμμα
Β΄ ΦΑΣΗ-ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ Συζήτηση, ομαδοσυνεργατική, διερεύνηση, αναζήτηση πληροφοριών και καταγραφή
Γ΄ ΦΑΣΗ-ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ Ομαδοσυνεργατική, σύνθεση πληροφοριών, φωτογραφικό υλικό
Δ΄ ΦΑΣΗ-ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ Συζήτηση, ιδεοθύελλα, επίλυση προβλήματος, κατασκευή
Ε΄ ΦΑΣΗ-ΕΚΤΙΜΗΣΗ Συζήτηση, παρουσίαση, σύγκριση αρχικών ιδεών και τελικών παραγόμενων, νέο ιστόγραμμα