Κι αν ήμουν εγώ;
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Θεματικός κύκλος: «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
Δεξιότητες που επιδιώχθηκε να αναπτυχθούν:
Δεξιότητες 21ου αι (4cs) Δεξιότητες Μάθησης 21ου αι (4cs): Κριτική σκέψη (Critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)
Δεξιότητες ζωής: Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία)
Στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας η ανάγκη για συνεργασία,σεβασμό αποδοχη του άλλου και επίλυση προβλημάτων καθίσταται απαραίτητη.
1ο Εργαστήριο
Ας γνωριστούμε διαφορετικά
Δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της τάξης.
Στη συνέχεια με τον ήχο της μουσικής κινηθήκαμε ελεύθερα στο χώρο στο ρυθμό της μουσικής όταν αυτή σταμάτησε επιλέξαμε το δικό μας ζευγάρι. Στη συνέχεια τα ήδη ζευγαράκια επέλεξαν άλλο ένα ζευγαράκι και φτιάξαμε ομάδες των 4.
Παρουσίασε ο καθένας τον εαυτό του και φτιάξαμε καρτέλες γνωριμίας
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές και μιλήσαμε για τα θέλω και τις ανάγκες μας
Στο τέλος φτιάξαμε την κονκάρδα της τάξης μας με το τί πραγματικά έχουμε ανάγκη
2ο Εργαστήριο
Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα : δικαίωμα
Είδαμε το παραμύθι το μαγικο πανι
Προβληματιστήκαμε και φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με το τί έχουμε ανάγκη
Είδαμε φωτογραφίες με παιδιά από άλλες χώρες και είδαμε ότι δεν είναι τόσο χαρούμενα και δεν είναι ελεύθερα
Επιλέξαμε έναν φίλο μας από τις φωτογραφίες και γράψαμε τις ανάγκες του. Υπάρχει λύση στο πρόβλημα του; Ποια είναι αυτή;
3ο Εργαστήριο:
Κι αν ήμουν εγώ
Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα μας . Για το τί θέλουμε να έχουμε αλλά και για το τι πραγματικά έχουμε ανάγκη
4ο Εργαστήριο:
Οι πίνακες μιλάνε για τα δικαιώματα
Μιλήσαμε για τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη και είδαμε έργα του
Τα παρατηρήσαμε και ζωγραφίσαμε τί μπορεί να συνέβη πριν και μετα.. χωριστήκαμε σε ομάδες συμμετοχής, επιβίωσης, προστασίας, και ανάπτυξης ανάλογα με τον κάθε πίνακα
5ο Εργαστήριο:
Τα δικαιώματα ζωντανεύουν
6ο Εργαστήριο:
Αποφασίζω και δρω για μένα και τους άλλους
7ο Εργαστήριο:
Σκέφτομαι για όσα έμαθα!
Αναστοχασμός και κλείσιμο εργαστηρίων
Αφού μάθαμε για τα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα, την συνεργασία, την συμπερίληψη και την κοινωνική ευαισθησία το εργαστήριο μας έληξε με παιχνίδια!
Το δικό μας θέατρο σκιών!
Με αφορμή το γνωστό αγαπημένο τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου, μιλήσαμε για τον Καραγκιόζη, την ιστορία του, την αξία του και για το θέατρο σκιών και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας θέατρο Καραγκιόζη μετατρέποντας το κουκλοθέατρο του σχολείου σε θέατρο σκιών…
“Σαν τον Καραγκιόζη”
(Διονύσης Σαββόπουλος)
Νηπιαγωγείο Αιγείρας
Γωνιά λεπτής κινητικότητας
Συχνά βλέπουμε παιδιά ή ακόμα και ενήλικες που να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά το ψαλίδι…
Η λεπτή κινητικότητα είναι η ικανότητα ενός παιδιού να χειρίζεται σωστά τους μικρούς μυς. Επιτυγχάνεται όταν το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μυς στα χέρια, τα δάχτυλα και τους καρπούς σε οποιαδήποτε ενέργεια ή κίνηση, όπως φαγητό, πιάσιμο, ντύσιμο, δέσιμο παπουτσιών και κράτημα μολυβιού (κρατώντας δηλαδή κάτι μεταξύ του μπροστινού δακτύλου και του αντίχειρα).
Η λεπτή κινητικότητα απαιτεί ακρίβεια κινήσεων και σωστό συντονισμό χεριού-ματιού. Δηλαδή ο εγκέφαλος του παιδιού πρέπει να συντονίζεται μεταξύ του τι κάνει και του τι βλέπει.
Για μικρά παιδιά προσχολικής, νηπιαγωγείου και πρώιμης σχολικής ηλικίας, η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας είναι εξαιρετικά σημαντική.
Είναι απαραίτητη για την εκτέλεση καθημερινών, αλλά και ακαδημαϊκών δεξιοτήτων. Χωρίς τη δυνατότητα ολοκλήρωσης αυτών των καθηκόντων καθημερινά, η αυτοεκτίμηση των παιδιών μπορεί να μειωθεί, η ακαδημαϊκή τους απόδοση πέφτει και οι επιλογές τους για παιχνίδι είναι πολύ περιορισμένες.
Έτσι στο Νηπιαγωγείο μας έχουμε δημιουργήσει γωνία λεπτής κινητικότητας ώστε να βοηθάμε τα παιδιά να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες!!!
“Το μαγικό γάντι”- θεατρικό παιχνίδι στο Νηπιαγωγείο.
Μέσα από αυτό το υπέροχο παραμύθι και το θεατρικό παιχνίδι που ακολούθησε ήρθαμε σε επαφή με δύσκολες έννοιες όπως η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια, η αποδοχή, η προσφορά, οι οποίες βγαίνουν αβίαστα μέσα από τη συμπεριφορά των ζώων της ιστορίας.
Κανένα ζώο δεν επιχειρεί να βγάλει από το γάντι κάποιο άλλο για να χωρέσει αυτό καλύτερα, όσο δυνατό κι αν είναι!
Κανένα ζώο δεν απαγορεύει την είσοδο στα άλλα στο γάντι, διότι όλα κατανοούν τις δυσμενείς συνθήκες του χειμώνα!
Όλα μιλούν όμορφα και ευγενικά μεταξύ τους!
Τ.Π.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Μήνυμα αγάπης
Μια ιδέα που γεννήθηκε στις διακοπές των Χριστουγέννων που είναι γιορτή αγάπης, πήρε σάρκα και οστά στο Νηπιαγωγείο μας !!!
Αφού ασχοληθήκαμε με το σώμα και τα συναισθήματα φτάσαμε στην αγάπη…τί είναι η αγάπη τελικά; Μια μεγάλη αγκαλιά!!!
Ένα μήνυμα που θα μεταφραζόταν στη νοηματική γλώσσα στη γραφή braille και στα αγγλικά για να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο μέσω των μικρών μαθητών μας έγινε πραγματικότητα.
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κόβουμε τη βασιλόπιτα!
Οι αριθμοί
Αυτή την εβδομάδα γνωρίσαμε τους αριθμούς από το 1 έως το 10
Φτιάξαμε την σκάλα των αριθμών
Παίξαμε σημάδι με πόντους
Ταυτίσαμε αριθμούς με τη βοήθεια της τράπουλας uno
Παίξαμε κρεμάλα αριθμών μετρώντας τις τελείες….και αφού περάσαμε από εμπόδια
Φτιάξαμε κολάζ ψηφιδωτό τους αριθμούς και τυπώσαμε μετρώντας το δακτυλικό μας αποτύπωμα δίπλα σε κάθε αριθμό κατανοώντας την ποσότητα του αριθμού
Κρεμάλα αριθμών μετ’εμποδίων
Τροφή και διατροφή
Το θέμα της εβδομάδας ήταν η υγιεινή διατροφή. Συντροφιά μας έκαναν ο Γλυκοόσαυρος και ο Φρουτόσαυρος που χορεύοντας στο ρυθμό της μπόσα Νόβα του ζαχαροπλαστείου μας έμαθαν να τρώμε υγιεινά!
Είδαμε βιντεάκια με είδη τροφίμων τα χωρίσαμε σε 8 κατηγορίες και φτιάξαμε τα σπιτάκια των τροφών.
Αναλύσαμε την πυραμίδα της διατροφής.
Και φτιάξαμε το πιάτο ενός μεσημεριανού γεύματος.
Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και ταξινόμησης.
Μάθαμε το γράμμα Δ της Διατροφής.
Δημιουργήσαμε το τραγούδι της υγιεινής διατροφής και φτιάξαμε σύνθετες λέξεις!
Αποφασίσαμε να φάμε υγιεινό πρόγευμα
και τέλος φτιάξαμε ψωμί το οποίο το συνδυάσαμε με βούτυρο και σπιτική μαρμελάδα!!!!!!
Τα παιδιά εντύπωσαν ότι το ψωμί είναι στη βάση της τροφικής πυραμίδας και εύκολο στην παρασκευή του…
Eορτή των Τριών Ιεραρχών
Steam και η γη γυρίζει
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Αυτό το Εργαστήριο Δεξιοτήτων είναι ένα πρόγραμμα STEΑM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) δηλαδή περιλαμβάνει δραστηριότητες από την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανoλογία-Κατασκευαστική, τα Μαθηματικά και τις Τέχνες… Το θέμα είναι η Γη και το Ηλιακό μας σύστημα.
1ο Εργαστήριο
Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις
Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια με μουσική
Διερευνουμε τις προτερες γνωσεις των παιδιων για το διαστημα, και δημιουργουμε το δικο μας παζλ απο ενα κατεστραμενο βιβλιο με θεμα το συμπαν
2ο Εργαστήριο
Ας δούμε τους πλανήτες απο κοντά… υπάρχει ζωη εκεί εξω?…
Παρακολουθήσαμε τους πλανήτες και τον ήλιο απο ιστοσελίδες και τα παιδιά μέσα απο συζήτηση αποφασισαν πως δεν υπάρχει άλλη ζωή λόγω έλλειψης οξυγονου….
βιώσαμε με παιχνίδι την κυκλική τροχιά των πλανητών με τη βοήθεια αριθμών και φτιάξαμε τον δικό μας πύραυλο με τουβλάκια, χαρτόνι και με λέγκο….η φαντασία βοήθησε να φτιάξουμε εναν πλανήτη άγνωστο όπου κινείται ενας δράκος μοναχικός…. επίσης στην υπόθεση ζωής σε άλλον πλανήτη βρήκαμε τρόπο να διαμορφώσουμε “γλωσσα” επικοινωνίας μεταξύ μας…
Τα φύλλα εργασίας…..
3ο εργαστήριο
Ο ήλιος μας η πηγή ζωής μας
Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον ήλιο,
Διαβάσαμε το μύθο του Φαέθωνα και συζητήσαμε για το φως και τη θερμότητα
Παίξαμε με τις σκιές μας και φτιάξαμε την κινηση του ήλιου οπως την παρατηρούμε με σκιά
4ο Εργαστήριο
Σελήνη, μερα η νύχτα?
Παρακολουθήσαμε την κινηση της γης γύρω απο τον άξονα της
Και μιλήσαμε για τη δομή του πλανήτη μας
Και παίξαμε παιχνίδι με δυο χαρτόνια που χρωματικά συμβολιζαν τη μερα και την νύχτα…
Παίξαμε την ώρα με τα σώματά μας και φτιάξαμε ρολόγια
5ο Εργαστήριο
Ομορφες κορες του χρονου
Παρακολουθησαμε τις εποχες διαδυκτιακα και χωρισαμε το χαλι μας σε 4 κομματια…παιξαμε με τις εποχες και τους μηνες με τη βοηθεια ψυχοκινητικου υλικου και καρτελες
Ζωγραφισαμε τα παιδια του χρονου και την αγαπημενη μας εποχη τις ημερες
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι με τις εποχές
6ο Εργαστήριο
Εκπαιδευτική Ρομποτική: Προγραμματίσαμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot… αναζητώντας τους μήνες του χρόνου
Κατασκευασαμε το πλανητικο συστημα με μπαλες χριστουγεννιατικες και πηλο
Επίσης με πλαστελίνη φτιάξαμε τους πλανήτες και τις τροχιές τους
7ο Εργαστήριο
Τι γνωριζαμε και τι μαθαμε
Τα παιδια αξιολογησαν τον εαυτο τους και τον φιλο τους συνεργατικα με τη βοηθεια της φατσουλας που τοσο αγαπουν…
Δωρεάν μεταφορά μαθητών για το Σχ. Έτος 2024-2025
ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Σχ. Έτους 2024-2025
Οι γονείς των μαθητών που θα φοιτούν κατά το επόμενο σχολικό έτος 2024- 2025 στο Νηπιαγωγείο Αιγείρας (έτη γέννησης 2019 και 2020) και δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς (η κατοικία τους θα πρέπει να βρίσκεται εντός των ορίων του πρώην καποδιστριακού δήμου Αιγείρας και να απέχει από το Νηπιαγωγείο απόσταση μεγαλύτερη από 1200 μέτρα) καλούνται να υποβάλουν στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου τη σχετική αίτηση, συνοδευμένη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά
από τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024
(Ώρες 12:00 – 12:45 ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΡΑΝΤΕΒΟΥ)
Τα απαιτούμενα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ δικαιολογητικά είναι τα εξής:
α)Αίτηση για δωρεάν μεταφορά – θα την πάρετε από το Νηπιαγωγείο ή θα την κατεβάσετε από πιο κάτω
β)Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 – θα την πάρετε από το Νηπιαγωγείο ή θα την κατεβάσετε από πιο κάτω
γ) Λογαριασμός Δ.Ε.Η. ή Ο.Τ.Ε. ή άλλος λογαριασμός κοινής ωφελείας στο όνομα του κηδεμόνα του μαθητή ή Αντίγραφο εντύπου Ε1 (Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος τελευταίου οικον. έτους) ή αντίγραφο μισθωτηρίου συμβολαίου από το TaxisNet με βάση τα οποία θα γίνει η πιστοποίηση του τόπου κατοικίας του μαθητή και ο υπολογισμός της απόστασης από το Νηπιαγωγείο.
δ) Αριθμός ΑΜΚΑ του παιδιού.
Για τους μαθητές που έχουν ήδη καταχωρηθεί στην πλατφόρμα κατά το προηγούμενο σχολικό έτος και ήδη μεταφέρονται κατά το τρέχον, χρειάζεται μόνο η συμπλήρωση της αίτησης με εξαίρεση την περίπτωση που έχει υπάρξει αλλαγή κατοικίας.
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
ΤΣΩΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΤΗΛ. 26960 32092
(ώρες επικοινωνίας 12:00-12:45)
Νέος μήνας – νέος χρόνος!
Η πρώτη σχολική εβδομάδα του χρόνου άνοιξε με γέλια τραγούδια και αγκαλιές!!!!
Πρώτη εβδομάδα μετά τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές λοιπόν και τις δραστηριότητες και τις αφηγήσεις από τις σχετικές αναμνήσεις μας διαδέχθηκαν δραστηριότητες για το χρόνο , τους μήνες και τις εποχές
Μαθαίνουμε τους μήνες τραγουδώντας στη γωνία των γενεθλίων μας!!!!🎼🎵🎶🎤
Φτιάξαμε το στέμμα του 2024! Μάθαμε ότι ο χρονος έχει 12 μήνες!!
Μετρήσαμε μέχρι το 12 και παίξαμε παιχνίδια με αριθμούς!!
Γράψαμε τον αριθμό 5 και το πρώτο γράμμα του Ιανουαρίου!
Αντιστοιχήσαμε τους μήνες με την κάθε εποχή Και βάλαμε σε σειρά τις μέρες της εβδομάδας!
Ειδαμε το παραμύθι “Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες ” και μάθαμε ότι η καλοσύνη ανταμείβεται!!!
Τέλος μάθαμε Τους μηνες τραγουδώντας !!!
Καλή Χρονιά!!!!!
Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Εισαγωγή στο eTwinning
Mε απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου κάθε σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος, εκτός διδακτικού ωραρίου με βάση κυρίως: α) τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, β) τον φορέα υλοποίησης της επιμόρφωσης.
Φέτος αποφασίσαμε την εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας εκτός διδακτικού ωραρίου με θέμα «Εισαγωγή στο eTwinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση» Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 4 εβδομάδες. Ο χρόνος που έπρεπε να διαθέσει κάθε εκπαιδευτικός για την πραγματοποίηση του προγράμματος ήταν περίπου 5 ώρες την εβδομάδα (περίπου 20 ώρες συνολικά). Φορέας υλοποίησης της επιμόρφωσης ήταν Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning μέσω της πλατφόρμας http://mooc.etwinning.gr/ |