6 Μαρτίου :Παγκόσμια Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού / Βία και Εκφοβισμός… Νεανική παραβατικότητα ή κοινωνική παθογένεια;

01 Sxolikos Ekfovismos 82

00

Όλοι οι άνθρωποι έχουν μέσα τους το καλό και το κακό.
Οι νέοι, πάντα έχουν  μια τάση προς την διαφορετικότητα. Η αλήθεια είναι όμως, πως πολύ συχνά η διαφορετικότητα αυτή οδηγεί στην κριτική και στην περιθωριοποίηση. Κάποιοι δεν θέλουν να γίνουν ένα με τη “μάζα”, όπως άλλωστε δείχνει η εξωτερική τους εμφάνιση, οι πράξεις και οι συνήθειές τους. Οι άνθρωποι πολλές φορές βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα τα οποία δεν είναι πάντα σωστά. Βασιζόμαστε σε αυτό που βλέπουμε και είμαστε έτοιμοι να ασκήσουμε πάντα την κριτική μας…όμως αν θέλουμε να ζήσουμε σε ένα πιο δίκαιο κόσμο πρέπει να προσπαθούμε καθημερινά να γινόμαστε καλύτεροι με αγάπη, κατανόηση και αποδοχή, όχι με αδιαφορία, καταγγελίες και στιγματισμό.

Θέλει προσπάθεια για να διώξεις τον κακό σου εαυτό και να κρατήσεις τον καλό. Αξίζει όμως τον κόπο γιατί όλοι οι άνθρωποι σε όλα τα μέρη της γης θέλουν να ζήσουν σε ένα δίκαιο και όμορφο κόσμο.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Το φαινόμενο της βίας στο σχολείο είναι ιδιαίτερα επίκαιρο, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στη διεθνή πραγματικότητα, με αύξηση της βιβλιογραφίας και της ερευνητικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια, ενώ ενδιαφέρει και απασχολεί την κοινωνία, την οικογένεια, το σχολείο, αλλά και την πολιτική ηγεσία. Αυτό που δυσκολεύει πολύ την αντιμετώπισή του  είναι ότι αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο διότι στην εκδήλωση του συμβάλουν πολλοί και διάφοροι παράγοντες.

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός στο σχολικό περιβάλλον συνδέεται
άμεσα με την κοινωνική ανισότητα, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ματαίωση και τη διαφορετικότητα. Διάβασε παρακάτω τι είναι το μπούλινγκ και μην το μπερδεύεις με τα μαλώματα, τους καυγάδες, τα χτυπήματα, τις εντάσεις που υπάρχουν στο σχολείο.

Τι είναι το Μπούλινγκ;

Είναι η επαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν κάποια παιδιά εναντίον άλλων παιδιών που δεν τους έχουν βλάψει.
Μπορεί να τους κοροϊδεύουν, να τους χτυπούν, να τους απειλούν, να διαδίδουν άσχημες φήμες γι΄ αυτούς, να κάνουν σεξουαλικά σχόλια, να καταστρέφουν τα πράγματα τους κ.α. Θέλουν να τους προκαλέσουν πόνο σωματικό ή ψυχολογικό. Το κάνουν συνέχεια και συστηματικά.
Τα παιδιά που το ζουν αυτό είναι δυστυχισμένα, δε θέλουν να πάνε στο σχολείο. Φοβούνται, ντρέπονται, βρίσκονται σε απόγωση, νιώθουν αδύναμα, αβοήθητα και μόνα. Το κρύβουν και δεν το λένε στους γονείς τους. Ξεκινούν την ημέρα τους και ξέρουν τι θα τους συμβεί.
Επίσης υπάρχει ο εκφοβισμός μέσω διαδικτύου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο.


Ωστόσο, το δικαίωμα των μαθητών στην ασφάλεια και την

προστασία, καθιστά αναγκαία και απαραίτητη την πρόληψη και αντιμετώπισή της. Το βασικό έργο της σχολικής κοινωνικής εργασίας πρέπει να είναι η
προστασία και ασφάλεια όλου του μαθητικού πληθυσμού, μέσα από την ανάπτυξη ολιστικών πρακτικών συστηματικής πρόληψης και αντιμετώπισης κάθε μορφής βίας. 

Τα περιστατικά αυτά σχολικής βίας έχουν λάβει μεγάλη δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια και πράγματι η κοινωνία μας δείχνει να έχει συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα της κατάστασης και να μην τα ανέχεται. Δεν έχει κατανοήσει όμως η κοινωνία μας πως τα περιστατικά αυτά αποτελούν ένα μικρό μόνο αντικατοπτρισμό της παρακμής και της βίας που η ίδια διδάσκει καθημερινά στα παιδιά μας. Μέσα από τις καθημερινές παραστάσεις των παιδιών μας, μέσα από τα “επικίνδυνα σκουπίδια” της τηλεόρασης που αναγκάζουν τα παιδιά μας να βλέπουν καθώς δεν έχουν φροντίσει να έχουμε μια σύγχρονη  εκπαιδευτική τηλεόραση.

Από την άλλη μεριά, η Πολιτεία εκτός από τις δράσεις ευαισθητοποίησης, οφείλει να φτιάξει έναν καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά μας.

Πώς να μιλήσει κανείς για σχολική βία σε παιδιά που φοιτούν σε σχολεία με στοιβαγμένους μαθητές σε ακατάλληλα σχολικά κτήρια και ανύπαρκτες σχολικές αυλές;

Πώς να μιλήσει για σχολική βία σε παιδιά που βιώνουν καθημερινά τη βία της πείνας και του υποσιτισμού; 

Πώς να μιλήσει κανείς για σχολική βία σε παιδιά που βιώνουν την οικογενειακή κατάθλιψη της Μνημονιακής πολιτικής στην παιδεία μας, σε παιδιά που τους έχουμε στερήσει το δικαίωμα να ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον στη χώρα μας και όχι τη φυγή στο εξωτερικό;

 Ίσως με ένα τραγούδι όπως αυτό που δημιούργησαν τα παιδιά της Έκτης τάξης του 56ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Ας απολαύσουμε την  βροχή που πληγώνει, σε στίχους και μουσική του Νίκου Συμεωνίδη

Ας δούμε άλλο ένα όμορφο τραγούδι που δημιουργήθηκε από μια συνάδελφο μουσικής

τραγούδι για την σχολική βία 23

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το ακούσετε

τραγούδι για την σχολική βία

Σήμερα, διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του και προτείνουν, μέσα από την πρόληψη και την παρέμβαση, διάφορες προσεγγίσεις και μεθόδους για την αποτελεσματική  αντιμετώπισή του. Η πλειονότητα των μεθόδων αυτών και των συνακόλουθων στρατηγικών, προγραμμάτων και πρακτικών εστιάζει στον προληπτικό ρόλο που θα πρέπει να αναλάβουν και να αναπτύξουν τα σχολεία.  Η ενεργός συμμετοχή και η συνεργασία όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αποτελεί πλέον αναγκαιότητα.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί του σύγχρονου σχολείου θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις  και να είναι ικανοί  να οργανώσουν, να αναπτύξουν και να συντονίσουν ένα σύνολο κοινωνικοπαιδαγωγικών δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και ενός αριθμού παράγωγων ζητημάτων, σε επίπεδο ατομικό, τάξης, σχολικής μονάδας, οικογένειας και τοπικής κοινότητας.

Η Δ2 του 11ου Δ.Σ. Ρόδου παρουσιάζει το εκπαιδευτικό βίντεο ”Τα χέρια που μιλούν”. Γιατί τα χείλη δύσκολα ανοίγουν. ‘Ενα βίντεο με τη χρήση της νοηματικής γλώσσας, που έχει να κάνει με το σχολικό εκφοβισμό. Σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες θέλαμε να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα και τρόπους αντιμετώπισης ,για ένα παγκόσμιο φαινόμενο που απασχολεί έντονα γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Ένα φαινόμενο που αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα και σωστά στο δημοτικό σχολείο, γιγαντώνεται στις επόμενες σχολικές βαθμίδες. Oι μαθητές επέλεξαν τις εικόνες και τις προτάσεις που εκφράζουν έντονα τα συναισθήματα των παιδιών που μπορεί να εμπλέκονται είτε ως θύματα, είτε ως θύτες, είτε ως παρατηρητές.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου μιλούν και δημιουργούν για την Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού
(6 Μαρτίου-2024)
Εκπαιδευτικός: Σωτηρία Κίτσιου

Δείτε το βίντεό τους που είναι γεμάτο με όμορφα συναισθήματα και νοήματα….


Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, υλοποίησε τις Πράξεις «Ανάπτυξη και λειτουργία δικτύου ενημέρωσης, επιμόρφωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού».

Το υλικό που δημιουργήθηκε είναι κατηγοριοποιημένο για εκπαιδευτικούς, παιδιά  και γονείς και  προσβάσιμο για όλους .

Βρείτε το πατώντας στην παρακάτω εικόνα

απο πσδ

Αν υπάρξει πρόβλημα με τον σύνδεσμο δείτε το υλικό που απευθύνεται σε μαθητές παρακάτω .



Λήψη αρχείου


Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε κάποια ιδέα από τις καλές πρακτικές που μας δίνονται από το ίδιο δίκτυο και είναι διαθέσιμες.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τις δείτε:

δημοτικό καλές πρακτικές

Βιωματικές Δράσεις – Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ενδο-σχολική Βία /ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Διερευνούμε τα προβλήματα που δημιουργεί η Ενδο-σχολική Βία.

-Πώς συμπεριφέρεται ένα παιδί βίαιο και πού οφείλεται αυτό;

-Πώς συμπεριφέρεται ένα παιδί που δέχεται βία από άλλους;

-Αισθανόμαστε όλοι το ίδιο σε μια κατάσταση σύγκρουσης ή μετά από αυτή;

-Τι συμβαίνει όταν τα συναισθήματα που βιώνουμε είναι πολύ έντονα;

-Γιατί ένα παιδί είναι αδιάφορο σε βίαια περιστατικά;

-Πώς λειτουργεί ένα παιδί που εναντιώνεται στη βία;

Διερευνούμε τις μορφές Ενδο-σχολικής Βίας και της Βίας στο Διαδίκτυο.

-Συζητούμε και προτείνουμε τρόπους συμπεριφοράς για την αποτροπή βίαιων συμπεριφορών, στο χώρο του σχολείου και στο διαδίκτυο.

Προτείνουμε τρόπους για διευθέτηση του φαινομένου της Ενδο-σχολικής Βίας.

-Τι μπορούμε να κάνουμε σε μια πρώτη προσπάθεια διαχείρισης των συναισθημάτων που μας κατακλύζουν κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και μετά από αυτή;

-Για ποιο λόγο είναι σημαντικό να προσπαθούμε να ρυθμίσουμε τη συμπεριφορά μας;

-Τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά που αντιλαμβάνονται φαινόμενα Ενδο-σχολικής Βίας;

-Τι πρέπει να κάνει ο σύλλογος των καθηγητών του σχολείου;


Συλλέγουμε λέξεις που αποτρέπουν την Ενδο-σχολική Βία και αναπτύσσουν τη Φιλία, δημιουργώντας μια ωραία πινακίδα

Εποπτικό και διδακτικό υλικό

Η βία αποτελεί μάστιγα των σημερινών κοινωνιών και γι΄ αυτό  σχεδόν όλοι οι τομείς της ανθρώπινης δράσης  έχουν αποτελέσει το ‘’στίβο’’ της βίας .Τα γήπεδα, η πολιτική, η οικογένεια, η σχέσεις των λαών (πόλεμοι), η καθημερινότητα (οι ληστείες, κλοπές, τρομοκρατία) το σχολείο, τα ΜΜΕ, ακόμα και ο ίδιος μας ο εαυτός  (αυτοκαταστροφικότητα).

ΝΕΑΝΙΚΗ ΒΙΑΙΟΤΗΤΑ και ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Επιπλέον ακραίες βίαιες συμπεριφορές εμφανίζονται καθημερινά στους νέους και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτελεί πλήγμα για την κοινωνία μας. Η δράση των συμμοριών, οι βανδαλισμοί, ο χουλιγκανισμός, η χρήση ναρκωτικών και η επιθετικότητα στο σχολείο είναι εκδηλώσεις του φαινομένου.

Κύρια αίτια της νεανικής βιαιότητας είναι:

  • Η κοινωνική ρευστότητα η οποία λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης εκδηλώνεται ως κρίση των αξιών που οδηγούν στο εσωτερικό κενό την κυριαρχία της ιδιοτέλειας ,του ωφελιμισμού, και του ατομικισμού.
  • Η ανεργία και η φτώχεια που συντελούν στο κοινωνικό αποκλεισμό των νέων
  • Η ζωή στις μεγαλουπόλεις :οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, ο ελλειπής  έλεγχος και η ανωνυμία συντελούν στην εκδήλωση επιθετικότητας. Επιπλέον οι ‘’πόλεις-κλουβιά’’ δημιουργούν πίεση στο σύγχρονο νέο ο οποίος αισθάνεται να απειλείται και προβάλλει τη βία ως εκτονωτικό μέσο.

Σκεφτείτε απλά πως μπορεί και εσείς να πέφτατε θύματα μιας ανάλογης συμπεριφοράς.
Δεν θα αναρωτηθείτε τι έχετε κάνει λάθος; Τι και αν σε κάποιον αρέσει το Heavy Metal, σε κάποιον άλλον η Jazz, και κάποιος άλλος να ακούει με τρέλα Hip-hop; Είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφράζεται μέσα από οποιοδήποτε είδος μουσικής και οποιοδήποτε είδος ενδυματολογικής επιλογής.  Πολλοί από αυτούς συχνά πέφτουν θύματα ρατσισμού λόγο των προτιμήσεών τους και σ’ αυτούς δίνονται από τους συνομιλίκους τους ονόματα όπως ‘φρικιά’ και ‘αποτυχημένοι’, μόνο και μόνο γιατί έχουν έναν δικό τους τρόπο σκέψης και μια δική τους νοοτροπία, η οποία απέχει μίλια απ’ αυτή των ‘ανώτερων’, ‘επιτυχημένων’ και πάνω απ΄όλα ‘φυσιολογικών’ και ‘μυαλωμένων’.

Η άλλη όμως πλευρά ανταποδίδει πιστεύοντας πως ” αν δεν καπνίσεις είσαι αποτυχημένος, αν δεν πιείς δεν είσαι cool, αν δεν πας στα μπαράκια και αν δεν μένεις μέχρι αργά έξω δεν είσαι μάγκας.”

Οι νέοι γνωρίζουν πολλούς ανθρώπους όμως  είναι πραγματικά λίγοι  αυτοί που  θα είναι δίπλα τους για να τους στηρίξουν…..  που δεν θα τους  κρίνουν και θα δέχονται αυτό που πραγματικά είναι ο καθένας τους.

4 πραγματικές ιστορίες παιδιών που καθημερινά δέχονται βία στο σχολείο τους. 4 παιδιά που πονάνε, ντρέπονται και φοβούνται να πάνε σχολείο επειδή δέχονται #Bullying. Την ιδέα του video έδωσαν οι μαθητες-εθελοντές του @YouSmileTV όπου και συμμετέχουν σε αυτό για να δώσουν “φωνή” σε αυτά τα Παιδιά που δεν μιλάνε.

Μαγκιά όμως στις μέρες μας είναι να έχεις το θάρρος να πεις ΌΧΙ και να το στηρίξεις διεκδικώντας τις βασικά  ανθρώπινα δικαιώματά σου!!!
“Μαγκιά είναι να ακούς τη φωνή μέσα σου” γιατί ξέρεις ότι σου λέει το σωστό. “Μαγκιά” είναι να μην παρασύρεσαι ,   παρά να έχεις μια δική σου μοναδική προσωπικότητα, η οποία θα ξεχωρίζει πάντα .Γιατί πολύ απλά, το να είσαι ο εαυτός σου και να μην σε νοιάζει η άποψη των άλλων, είναι το πιο σημαντικό πράγμα.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ

Τηλεφωνικά Κέντρα

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί:

  • Την Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056
  • Την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000
  • Την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111

«Πριν χτυπήσει το κουδούνι»: εκστρατεία αφύπνισης κι ενημέρωσης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

p1bp62c65h140219cm1g13hbl1ifh4

Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λειτουργεί την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111, η οποία παρέχει δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες.

Ομάδα εξειδικευμένων Ψυχολόγων είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν.

Η Γραμμή 116111 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη φαινομένων Βίας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά (Σωματική, Σεξουαλική & Ψυχολογική Κακοποίηση, Παραμέληση, Bullying, Παράνομη διακίνηση & εμπορία) καθώς και σε περιστατικά Εξαφάνισης.

Βρείτε την πατώντας στην παρακάτω εικόνα

.png

Ένα υπόδειγμα κανόνων συμπεριφοράς είναι το παρακάτω:

ΔΕΝ επιτρέπεται:

 Να χτυπάμε, να κλωτσάμε, να σπρώχνουμε, να προκαλούμε πόνο ή τραυματισμό.
 Να λέμε στους άλλους να μην κάνουν έναν συμμαθητή μας παρέα. Να ακολουθούμε έναν συμμαθητή, ή να τον κοιτάζουμε επίμονα και απειλητικά, ή να λέμε άσχημα πράγματα για έναν συμμαθητή πίσω από την πλάτη του.
 Να κρύβουμε, να λερώνουμε, να κλέβουμε ή να καταστρέφουμε πράγματα κάποιου συμμαθητή μας. Να απειλούμε έναν συμμαθητή μας  για να μας φέρει χρήματα ή να μας δώσει πράγματα.
 Να κοροϊδεύουμε, ή να λέμε προσβλητικά / υποτιμητικά σχόλια, για τη φυλή, την καταγωγή, την οικογένεια, την οικονομική κατάσταση, το ντύσιμο, ή την εμφάνιση κάποιου.
 Να βρίζουμε, να ειρωνευόμαστε, να κάνουμε χειρονομίες, να γράφουμε άσχημα πράγματα για έναν συμμαθητή.
 Να αγγίζουμε έναν συμμαθητή μας με τρόπο που του είναι δυσάρεστος.
 Να στέλνουμε προσβλητικά μηνύματα, είτε με σημειώματα μέσα στην τάξη, είτε με email, ή στο κινητό, ή στο διαδίκτυο.
 Να βγάζουμε φωτογραφίες ή βίντεο με το κινητό και να τα δείχνουμε στους άλλους, ή να τα αναρτούμε στο διαδίκτυο.
 Να λέμε ψέματα, να απειλούμε έναν συμμαθητή μας ότι αν καταδώσει κάποια άσχημη συμπεριφορά μας θα του κάνουμε κακό.
Είναι σημαντικό να φερόμαστε φιλικά σε όλους τους μαθητές σε όλες τις στιγμές, τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και εκτός σχολείου.
   Αν δούμε κάποιον συμμαθητή μας να φέρεται άσχημα σε κάποιον άλλο, δεν γελάμε και δεν τον υποστηρίζουμε. Δεν μένουμε αδιάφοροι. Δεν είμαστε αθώοι παρατηρητές, αλλά έχουμε υποχρέωση να υπερασπιστούμε ή να πάρουμε το μέρος του συμμαθητή μας. Δεν είναι «κάρφωμα» αν μιλήσουμε σε έναν ενήλικα, είναι προστασία και δικαίωμά σου. 

Σχέδιο μαθήματος Τάξεις: Δ’ , Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού



Λήψη αρχείου

Ερωτηματολόγιο προς συμπλήρωση για το σχολικό εκφοβισμό



Λήψη αρχείου

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα Θεατρικής Παρέμβασης για την αντιμετώπιση του
σχολικού εκφοβισμού στα δημοτικά σχολεία

Remove the Power-Οδηγός για δασκάλους



Λήψη αρχείου

Remove the Power- Εγχειρίδιο για παιδιά



Λήψη αρχείου

Επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση

Εγχειρίδιο για τη Διεξαγωγή Βιωματικών Εργαστηρίων στο Σχολείο
«Σεβασμός της Διαφορετικότητας και Πρόληψη της Βίας»



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα θα βρείτε επιπλέον οδηγούς για τον σχολικό εκφοβισμό από  τον Ανεξάρτητο Εθνικό Οργανισμό Δικαιωμάτων του Παιδιού της  Κύπρου

.png

Ενημερωθείτε περαιτέρω  με την παρακάτω διαδραστική εικόνα

“Εκφοβισμός; Μαζί θα βρούμε λύση”

 

Εκπαιδευτικό Υλικό – Δίκτυα πληροφοριών – Εκστρατείες κατά του σχολικού εκφοβισμού

Λέμε STOP στον σχολικό εκφοβισμό

Η βία , η μισαλλοδοξία και ο ρατσισμός υπονομεύουν την κοινωνική συνοχή , βάζουν σε κίνδυνο τους δημοκρατικούς θεσμούς και καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα .
Tο σχολείο δεν θα πρέπει να περιθάλπει νοσηρές εκτιμήσεις και συμπεριφορές.. Καλό θα ήταν, ο καθένας από μας  (σε όποια μεριά κι αν ανήκουμε) να αντιμετωπίσει τις προσωπικές του ευθύνες ώστε το σχολείο του μέλλοντος να είναι πιο δημοκρατικό, περισσότερο συνεργατικό, αλλά και να προάγει τον κοινωνικό μετασχηματισμό. Θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι για να λυθεί αυτό το πρόβλημα ριζικά και να μην υπάρχουν άλλα τέτοια παρόμοια και σοβαρά περιστατικά …..

Για το τέλος χαρείτε ένα ολιγόλεπτο συγκινητικό βιντεάκι με πρωταγωνιστή τον δωδεκάχρονο Justen Beer, ένα παιδί – θαύμα όπως αποδεικνύεται, και όχι ένα παιδί – θύμα κατά πως θέλουν να του συμπεριφέρονται ορισμένοι συμμαθητές του… Και, τα θαύματα – ούτε λόγος! – είναι χάρισμα και ευλογία των παιδιών αλλά και όσων έχουν καρδιά ανθεκτική, λεβέντισσα που ατσαλώνει στις δυσκολίες. Όταν δε, έχουμε αυτά τα δύο σε συνδυασμό, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό!

paidi thayma

Σε περίπου τρία λεπτά παραδίδεται ένα σπουδαίο μάθημα ζωής με πρωταγωνιστή ένα μικρό παιδί, θύμα ψυχολογικής και σωματικής βίας.

Με όπλο του μία κιμωλία και με διάθεση για εκτόνωση των συναισθημάτων του μέσω της τέχνης του χορού – και συγκεκριμένα του breakdance – ο πιτσιρικάς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις σκληρές συνθήκες της ζωής του.
Δραπετεύει σε μία δική του πραγματικότητα όπου υπάρχει χώρος μόνο για ωραίες στιγμές και καταφέρνει να βγει νικητής από μία άδικη μάχη με τους γύρω του.

Εκφραστείτε λοιπόν και….. ελευθερωθείτε!!!

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Αγωγή Υγείας, Εκπαιδευτικά thinglink, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 1 :ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα, Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.