Οργάνωση & Διαχείριση Τάξης….. Υλικό και προτάσεις

siberiforapaidion2

Αρχίζουμε με ένα πολύ όμορφο βίντεο :


original 8260459 1

Τετράδιο οργάνωσης δασκάλας και δασκάλου – Σχολικό έτος: 2023-24

© Στάθης Ξαφάκος
Επιμέλεια: Μπαντάνης Χρήστος

κατεβάστε το αρχείο πατώντας στην παρακάτω εικόνα

τετραδιο οργάνωσης

Επίσης από το blog της Κουκουβάγιας μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία για την οργάνωση και τη διακόσμηση της τάξης σας...

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

κουκουβάγια βλογκ

Στολισμός  πόρτας:
“Φάρος προστάτης…”

Ένας πρωτότυπος και ευφάντασμος στολισμός για την πόρτα της τάξης είναι και η πρόταση της εκπαιδευτικού Σωτηρίας Κίτσιου .
Ας την δούμε μέσα από τον Ιστοχώρο της Όλα εν…τάξη!!!

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

ΦΆΡΟς 1

Έτοιμες λίστες για κάθε τάξη του Δημοτικού,
με το υλικό και τα σχολικά είδη που θα χρειαστούν

Τι θα χρειαστώ για τη νέα σχολική χρονιά 3

 

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα μπορείς να κατεβάσεις τη σελίδα της τάξης σου, να την εκτυπώσεις και να δεις τι υλικό  προτείνει η Χρωματιστή Τάξη για τη νέα χρονιά.

Τι θα χρειαστώ για τη νέα σχολική χρονιά

 

Τι να κάνω πρώτη ημέρα στο σχολείο;

Πρώτη μέρα  στο  σχολείο

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  “Όλα εν…τάξη!!!”
Πατήστε εδώ ή στην παρακάτω εικόνα  για να δείτε τις δραστηριότητες

πρώτη μέρα

diaxoristiko environment

Ο Μπόνι Λόνι της φιλίας το μπαλόνι

Από τον ιστότοπο Thalia’s kinderstories
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

Ο Μπόνι Λόνι της φιλίας το μπαλόνι

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

παιχνίδια γνωριμίας

ΕΛΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο “Μια Τρίτη…… ΜΙΑ ΦΟΡΑ” 



Λήψη αρχείου

Δραστηριότητες γνωριμίας για τις πρώτες ημέρες στο σχολείο από τον ιστότοπο της Ανθίας

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί από εμάς που προβληματιζόμαστε κάθε φορά για το τι να κάνουμε τις πρώτες ημέρες στο σχολείο. Κάποιοι, βέβαια, ίσως, έχετε σκεφτεί ήδη τι ακριβώς θα κάνετε με τους μαθητές σας.

 

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να πάρετε  μερικές  ιδέες που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να εμπλουτίσετε τις πρώτες ημέρες!

22812d 07d8e5c698a146a28f8752ca8e9a5966mv2

Design D 300x57 2

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στηρίζεται σχεδόν πάντα στην παρατήρηση, καταγραφή και αξιολόγηση της μάθησης των παιδιών. Η καλή οργάνωση κάθε τάξης  αφορά από μέρους των εκπαιδευτικών  την πρόληψη,  αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κατά την διάρκεια κάθε σχολικού έτους  οι εκπαιδευτικοί στην τάξη τους. Και συνήθως είναι ποικίλα και διαφέρουν στη μορφή και την ένταση, αλλά  εντάσσονται  στο πλαίσιο του έργου τους. Δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα και μαγικές λύσεις. Χρειάζεται χρόνος και μεθοδικότητα.
Η διαχείριση των προβλημάτων αυτών είναι εξαιρετικά δύσκολη και με πολλές απαιτήσεις.

Το πιο βασικό: Η ΠΡΟΛΗΨΗ
« Ασφάλεια εστί το προνοείν και προλαμβάνειν. Το δε προνοείν και προλαμβάνειν, κρείττον εστί του θεραπεύειν.» Ιπποκράτης

Τα προαπαιτούμενα για μια μεθοδική και οργανωμένη διδακτική  διαχείριση της τάξης μας
1. Δημιουργία καλού μαθησιακού κλίματος
2. Γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μαθητών
3. Οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος
4. Οργάνωση του ημερήσιου προγράμματος δραστηριοτήτων , κανόνες και ρουτίνες
5. Σχέσεις σχολείου- οικογένειας
6.Σημαντικός κρίνεται ο έγκαιρος εντοπισμός των προβλημάτων, γιατί επηρεάζει την ακαδημαϊκή και τη διαπροσωπική ανάπτυξη του κάθε μαθητή.
Επιπλέον είναι πια αυτονόητο πως  η διαχείριση των ήπιων ή πιο σοβαρών καθημερινών προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλαίσιο της τάξης, παίζει καθοριστικό ρόλο  στη διαχείριση του δικού μας άγχους, που πηγάζει από αυτές τις συμπεριφορές.

Η Διαχείριση προϋποθέτει ΓΝΩΣΗ !
Γνωρίζουμε τους μαθητές μας
 τη μαθησιακή τους ετοιμότητα – γνώσεις, δεξιότητες
 το μαθησιακό τους προφίλ
 τα ενδιαφέροντά τους
 τα αναπτυξιακά ορόσημα της συγκεκριμένης ηλικίας
 ποικιλία στρατηγικών προς αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών
 την κοινωνική – οικονομική-πολιτισμική κατάσταση της οικογένειας του

 

Πώς πρέπει ο δάσκαλος να αντιμετωπίζει τα προβλήματα στην τάξη

Οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία της τάξης είναι οι ακόλουθες:

  • η δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη
  • η δημιουργία εξατομικευμένων σχέσεων εμπιστοσύνης με τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς
  • η αποφυγή στιγματισμού και της χρήσης ταμπέλων για την περιγραφή της συμπεριφοράς του παιδιού
  • η οριοθέτηση κανόνων και η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωσή τους. Οι μαθητές ακολουθούν με μεγαλύτερη ευκολία κανόνες που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι. Οι κανόνες θα πρέπει να είναι σαφείς και κατανοητοί. Ακόμη, θα πρέπει να είναι θετικά διατυπωμένοι και να  μην περιέχουν λέξεις όπως “ΔΕΝ” και “ΜΗΝ”
  • η συνεχής αναφορά στους κανόνες. Καλό θα είναι να είναι αναρτημένοι σε εμφανές σημείο
  • οι σταθερές επιβραβεύσεις
  • η ευελιξία στη χρήση συμπεριφορικών μεθόδων
  • η χρήση χιούμορ
  • η προώθηση των δεξιοτήτων και των διαπροσωπικών σχέσεων του παιδιού που παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς
  • η γνώση του χαρακτήρα και της ψυχολογίας των παιδιών
  • η αποφυγή τιμωρίας, όπως η στέρηση του διαλείμματος. Συνήθως, έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα
  • η ανάπτυξη διδακτικών ρουτινών (αναμενόμενη σειρά από διδακτικές συνήθειες λ.χ. έλεγχος ορθογραφία, τέλος διδασκαλίας, κτλ)
  • η διευθέτηση της τάξης σύμφωνα με τους διδακτικούς στόχους
  • η συνεχής επικοινωνία και η επαρκής πληροφόρηση της οικογένειας αναφορικά με τις δυσκολίες του παιδιού.

 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

AdobeStock 491201019 scaled

Συζητήσετε με τους γονείς σε ατομική βάση και ζητήστε να σας αναφέρουν κάτι που πρέπει να προσέξετε για το παιδί.
Επικοινωνείτε καθημερινά με τους γονείς.
Ενημερώνετέ τους πρώτα για τα θετικά του παιδιού και μετά συζητήσετε πρώτα διερευνητικά για θέματα που σας προβληματίζουν στην συμπεριφορά του ή στην σχολική του επίδοση.
Διατηρείτε καθημερινά τον προσωπικό φάκελο (portfolio) κάθε μαθητή ενημερωμένο.
Συζητήσετε με τους γονείς τι θέλετε και πώς θέλετε να βοηθούν τα παιδιά στο σπίτι.
Πάντοτε να τους εξηγείτε τι έκανε λάθος ο μαθητής και πώς μπορεί να διορθωθεί.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ προσεκτικά και πάντοτε με ΥΠΟΜΟΝΗ….
Εξηγήστε τους στην αρχή της χρονιάς πώς θα δουλέψετε σε κάθε μάθημα.

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς…..

1η συναντηση

Δείτε μια όμορφη παρουσίαση για την Α΄τάξη 
της συναδέλφου Θεοδωρακοπούλου Έφης



Λήψη αρχείου

Ενημέρωση για τη β ΄τάξη   σε μορφή pdf

από την εκπαιδευτικό Γκομώλη Φωτεινή (5o Δ.Σ. Θεσσαλονίκης)



Λήψη αρχείου

Μια ενημέρωση με μορφή  παρουσίασης
για την Γ τάξη 

της συναδέλφου Λύτου Μαίρης



Λήψη αρχείου

Καλή σχολική χρονιά – Ενημέρωση για τη Γ΄τάξη   σε μορφή pdf



Λήψη αρχείου

Επίσης  μια παρουσίαση για τις τάξεις Γ΄και Δ΄
από την συνάδελφο Έλενα Δεριζιώτη

η οποία είναι και δημιουργός  του ιστότοπου
 
“Τα σαΐνια της Έλενας”



Λήψη αρχείου

Και τέλος μια παρουσίαση για την Δ΄τάξη

Από την συνάδελφο Μελισσού Βαλεντίνα



Λήψη αρχείου

Οργανώνοντας μια συνάντηση με τους γονείς

Η συνάντηση με τους γονείς είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα όλους τους εκπαιδευτικούς, αφού είναι μια  συνάντηση που, χωρίς οδηγίες-κανόνες, δε θα είχε την επιθυμητή  αξία, ώστε να χτιστεί εξαρχής συνεργασία των βασικότερων ενηλίκων στην καθημερινότητα ενός παιδιού!

Για μια τέτοια συνεργασία, αφενός συμφωνούν οι δύο πλευρές πως δεν είναι αντίπαλες ομάδες, αλλά «συμπαίκτες» της ίδιας ομάδας και αφετέρου στηρίζουν τη σύμπραξή τους σε βασικούς κανόνες και όχι σε προσωπικούς κανόνες και συμφέροντα.

Πώς θα την οργανώσουμε, τι θα πούμε, πού πρέπει να επικεντρωθούμε.
Ας ξεκινήσουμε με την σκέψη “τι θα ήθελα εγώ να ακούσω αν με καλούσαν σε μια παρόμοια συνάντηση;”

Συνήθως οι γονείς ενημερώνονται  από τους εκπαιδευτικούς για το περιεχόμενο, τους στόχους, τον τρόπο εργασίας και τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών  όσον αφορά τα γνωστικά  αντικείμενα.

Στη συνάντηση αυτή σίγουρα θα πρέπει  να δοθούν σαφείς και λεπτομερείς πληροφορίες για τη διδακτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε κάθε μάθημα, οδηγίες για τον τρόπο μελέτης στο σπίτι και να οριστεί ο τρόπος επικοινωνίας – ενημέρωσης – ανατροφοδότησης μεταξύ εκπ/κού και γονέων.
Όλοι γνωρίζουμε πως  μαθησιακή διαδικασία εντός και εκτός τάξης είναι αποκλειστική ευθύνη του / της εκπαιδευτικού και οι γονείς δεν εμπλέκονται, μπορούν όμως να διατυπώνουν την άποψή τους ως ανατροφοδότηση.
Η εμπιστοσύνη όμως των γονέων στο πρόσωπο του/της  εκπαιδευτικού και στον τρόπο που αυτός/ή λειτουργεί και η διάθεση των γονέων να προβάλλουν θετικά στους μαθητές την εικόνα του /της εκπαιδευτικού και του σχολείου θα αποδώσει τα μέγιστα αποτελέσματα  και θα έχουν  αποφασιστική σημασία στην πρόοδο και την αποδοτικότητα των μαθητών

παιδικός 2018.09φ 1200x566 1

Ας πάρουμε μερικές ιδέες από αξιόλογους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και ας δημιουργήσουμε την δική μας με τρόπο μοναδικό που θα αντανακλά κάτι από την δική μας αύρα…

9 Τρόποι να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πρώτη συνάντηση με τους γονείς

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

2fee4d057162a9030c986a15bc92e034 school council 1 300x199 1

1η συνάντηση γονέων – 10 οδηγίες

από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο  “Κυρία , Κυρία! … να πω;”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

συνάντηση γονέων

Συναντήσεις γονέων – δασκάλων: Ένας πλήρης οδηγός και μυστικά επιτυχίας

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

synantiseis goneon daskalon odigos

images

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς… από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο  ” Ιδέες για δασκάλους κι όχι μόνο “

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο

1η συνάντηση

parent support

Φεύγοντας καλό είναι να πάρουν κάτι από αυτήν την συνάντηση ανάλογα πάντα με το θέμα. Θα μπορούσε να είναι κάποιο βιβλιαράκι ή ένα τρίπτυχο  με προτάσεις για πώς να βοηθήσουν το παιδί τους στο σπίτι.

Θυμόμαστε πάντα ότι οι γονείς δεν είναι αντίπαλοί μας, αλλά συνεργάτες μας. Και οι δυο προσπαθούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας. Τους θέλουμε κοντά μας δίπλα μας, χρειαζόμαστε και την παραμικρή βοήθεια και αυτό τους το δίνουμε να το καταλάβουν.
Επιτέλους ας ανοίξουμε τις πόρτες μας. Εμείς θα βάλουμε όρια και κανόνες.

 

images

Έντυπο για συλλογή στοιχείων για τους μαθητές μας 

από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο ” Ιδέες για δασκάλους κι όχι μόνο “

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

diaxoristiko environment

Διαχείριση Τάξης

diaxeirisi taxis kai kriseos sthn ekpaideush

Η διαχείριση τάξης είναι οι τροχοί στο σχολικό λεωφορείο

Σχολικό λεωφορείο με μαθητές2

Η διαχείριση της σχολικής τάξης, δεν περιορίζεται στη χρήση πειθαρχικών πρακτικών, αλλά περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δράσεις με τις οποίες ο εκπαιδευτικός δημιουργεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης για όλους τους μαθητές του.
Όλοι γνωρίζουμε πως η  διαχείριση της σχολικής τάξης είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη είναι πολλά και διαφορετικής μορφής και έντασης.

Η πρόληψη, η αντιμετώπιση και η επίλυση των προβλημάτων αυτών εντάσσεται στο πλαίσιο της δουλειάς τους. Το έργο αυτό είναι δύσκολο και έχει αυξημένες απαιτήσεις οι οποίες έχουν ποικίλες μορφές και συνδέονται με τη σχολική τάξη και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον της.

Είναι λοιπόν αναγκαίο οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν γνώσεις, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να εντοπίζουν και να διαχειρίζονται τέτοιου είδους προβλήματα.

 

πλάν διαχειρ.συμπερ

πλάν διαχειρ.συμπερ.23

Το specialeducation παρουσιάζει μια πολύ χρήσιμη συλλογή άρθρων σε δύο τόμους από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για θέματα διαχείρισης προβλημάτων στη σχολική αίθουσα.

Στόχος του έργου είναι να στηρίξει τον εκπαιδευτικό στο πολυσύνθετο έργο της διαχείρισης των προβλημάτων της σχολικής τάξης.

Ευχή των συγγραφέων είναι το υλικό αυτό να συμβάλλει στον εμπλουτισμό των γνώσεων και πρακτικών των εκπαιδευτικών προκειμένου να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικότερα τις ποικίλες και περίπλοκες απαιτήσεις του ρόλου τους.

depy SE.nL8o6

Pupils whispering secrets during class at the elementary school

Θέματα Διαχείρισης Προβλημάτων Σχολικής Τάξης.

1ος Τόμος

Επιστημονική Επιμέλεια: Ευανθία Μακρή ‐ Μπότσαρη

Στον 1ο τόμο δίνεται έμφαση σε τρεις κυρίως βασικούς άξονες:

− Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθητών με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες και τα χαρισματικά παιδιά.
− Προβλήματα συμπεριφοράς με έμφαση στη διαχείριση της βίας, της επιθετικότητας, των συναισθηματικών διαταραχών και της διαχείρισης κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.
− Πολυπολιτισμικότητα στο σχολείο, με σημείο αναφοράς το σεβασμό της διαφορετικότητας και τους τρόπους στήριξης των μαθητών με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

Το εκπαιδευτικό υλικό του 1ου Τόμου θα το βρείτε εδώ.

2ος Τόμος

Επιστημονική Επιμέλεια:Ελένη Τζελέπη‐Γιαννάτου

Στο πρώτο μέρος του τόμου διακρίνονται δύο άξονες:

Ο ένας αφορά τις μαθησιακές δυσκολίες και ο άλλος τους χαρισματικούς και ταλαντούχους μαθητές.

Στον πρώτο άξονα παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών και προτείνονται τρόποι μετασχηματισμού και προσαρμογής του κοινού προγράμματος προκειμένου να υποστηριχθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε διάφορα μαθήματα ή βαθμίδες εκπαίδευσης.

Στο δεύτερο άξονα ερευνώνται οι διαστάσεις της χαρισματικότητας και ο ρόλος του περιβάλλοντος στην εξέλιξη των χαρισματικών παδιών καθώς και οι βασικές αρχές της εκπαίδευσής τους σε ένα πλαίσιο ενταγμένο στη γενική εκπαίδευση.

Το δεύτερο μέρος του τόμου εστιάζεται στα προβλήματα συμπεριφοράς.

Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και στη θετική ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Οι τομείς που παρουσιάζονται είναι η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση ως μέσο πρόληψης, το ψυχολογικό κλίμα της τάξης και οι διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών‐μαθητών, η σχολική βία και ο εκφοβισμός, η διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλαίσιο της διεπιστημονικότητας και της συμμετοχικής δράσης.

Στο τρίτο μέρος του τόμου διακρίνονται δύο κύριες θεματικές:

Η πρώτη θεματική αναφέρεται στην πολυπολιτισμικότητα και πολυγλωσσία του σύγχρονου ελληνικού σχολείου και η δεύτερη στις εκπαιδευτικές ανισότητες, οι οποίες συνδέονται εν πολλοίς και με την πολυπολιτισμικότητα και πολυγλωσσία. Στην πρώτη θεματική περιγράφεται η πολυπολιτισμική πραγματικότητα του σύγχρονου σχολείου και παρουσιάζονται προτάσεις και προγράμματα διαχείρισής της.

Στη δεύτερη μελετώνται οι εκπαιδευτικές ανισότητες όχι μόνο εκείνων που δεν ανήκουν στο κυρίαρχο πολιτισμικό σώμα αλλά και αυτών που ανήκουν μεν αλλά βρίσκονται σε κίνδυνο αποτυχίας. Τέλος προτείνεται μέσα από το πρίσμα της κριτικής θεωρίας το σχολείο της ένταξης ως απάντηση στις εκπαιδευτικές και ανθρώπινες ανάγκες των παιδιών του ελληνικού σχολείου.

  • Το εκπαιδευτικό υλικό του 2ου Τόμου θα το βρείτε εδώ.

Πηγή : specialeducation.gr

Βασικές αρχές διαχείρισης σχολικής τάξης. Διαχείριση της πολυμορφίας του μαθητικού πληθυσμού.

πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε την παρουσίαση

Θέσπιση κανόνων και διαδικασιών

Η θέσπιση κανόνων και διαδικασιών αποτελεί σημαντική διάσταση της διαχείρισης της σχολικής τάξης, αφού :
 μεταδίδει στους μαθητές τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού
 παρέχει δομή στους μαθητές και τους βοηθά να συμμετέχουν ενεργητικά
 αυξάνει την ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών
 παρέχει μία κατευθυντήρια γραμμή στους μαθητές για αυτορρύθμιση

Καθιέρωση Κανόνων
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς ο/η εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τους μαθητές  συντάσσουν τους κανόνες όσον αφορά τη συμπεριφορά τους μέσα στην τάξη καθώς και τις συνέπειές τους. (Crawford & Bodine, 1997).
Οι κανόνες πρέπει να είναι σαφείς και να τηρούνται με συνέπεια.

Οι κανόνες έχουν κανόνες

Διαμορφώνονται μαζί με τα παιδιά (συνεργατικά, συναινετικά).Οι μαθητές έχουν ανάγκη τους κανόνες, τα όρια, όχι το χάος.
Τίθενται εξαρχής.
Τοποθετούνται σε ευδιάκριτη θέση.
Οι κανόνες είναι απλοί, σύντομοι και σαφείς.
Αναφέρω πάντα τη θετική συμπεριφορά που θέλω να εκδηλωθεί.
Kαθορίζω της συνέπειες σε περίπτωση μη τήρησης.
Είναι (σχετικά) λίγοι (7-8 κανόνες είναι αρκετοί).
Προσπαθούμε να έχουν πάντα  θετική διατύπωση.

Οι κανόνες επανα-υπενθυμίζονται όποτε χρειαστεί.

Οι κανόνες προηγούνται της διδασκαλίας. Η πειθαρχία έρχεται πριν τη διδασκαλία, δηλαδή δεν καθυστερώ να τους καταστήσω σαφείς (αφιερώνω χρόνο στο θέμα της διαχείρισης).

Δείτε παρακάτω μια υπέροχη ιστορία που αναδεικνύει την αξία των κανόνων στην ζωή μας!

Οι κανόνες της τάξης μας 1 

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο    “Όλα εν…τάξη!!!”

Δείτε το υλικό πατώντας στην παρακάτω εικόνα

1698511902

 

Υλικό από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο «Δες το…αλλιώς»….

Με το βίντεο αυτό οι  μαθητές θα βοηθηθούν  στην μετάβασή τους  από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, μαθαίνοντας για τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στην τάξη !

https://www.youtube.com/watch?v=2ppuT3mSp3Q

EYXARISTO TELIKO 500

Είμαι ευγενικός, μιλώ ευγενικά…



Λήψη αρχείου

Τα κλειδιά της ευγένειας



Λήψη αρχείου

Μαθητικές ταυτότητες



Λήψη αρχείου

Οι χρυσοί κανόνες



Λήψη αρχείου

ΚΑΝΟΝΕΣ ΘΥΜΟΥ



Λήψη αρχείου

 

Η αλφαβήτα της θετικής συμπεριφοράς για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού. [Εκτυπώσιμη]

από τους Ονειροβάτες

Δείτε το άρθρο  πατώντας στην παρακάτω εικόνα

θετική συμπεριφορά

diaxoristiko environment

Υλικό για εκπαιδευτικούς

 

Από  το VOICE
Voicing children Opportunities Interaction Collective decision making Education)

Το VOICE αποτελεί ένα πρόγραμμα διάχυσης της επιστημονικής γνώσης σχετικά με την αναγκαιότητα και τις στρατηγικές ενίσχυσης συμμετοχικών, διαλογικών και συνεργατικών πρακτικών τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην ανατροφή των μικρών παιδιών, με φορέα υλοποίησης το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και χρηματοδότηση από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.). Αποσκοπεί στην ενίσχυση μιας συμμετοχικής και δημοκρατικής εκπαίδευσης και στην υποστήριξη των δικαιωμάτων του παιδιού για τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων σε θέματα που τα αφορούν.

Πηγή άρθρου: Πρόγραμμα VOICE: Δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και γονείς | fresh-education

Δείτε το παραγόμενο Υλικό

Τι μπορεί να σημαίνει «συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία»; >>

Γιατί είναι αναγκαία η συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία; >>

Γενικές στρατηγικές για την ενίσχυση της συμμετοχής των παιδιών στην εκπαίδευση >>

Τι σημαίνει ενεργητική ακρόαση και πώς να την ενισχύσουμε στο νηπιαγωγείο; (βίντεο) >>

Παιχνίδι και συμμετοχή των παιδιών >>

Μάθηση και συμμετοχή των παιδιών >>

Οργανώνοντας δραστηριότητες με την συμμετοχή των παιδιών >>

Διάλογος και συμμετοχή των παιδιών >>

Διαφοροποιημένη διδασκαλία και συμμετοχή των παιδιών >>

Η συμμετοχή των παιδιών στην αξιολόγηση >>

Συμμετοχικός εκπαιδευτικός προγραμματισμός >>

Βιβλιογραφία, πηγές, σύνδεσμοι και άλλο συμπληρωματικό υλικό >>

 

cc image
Το εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και γονείς που έχει παραχθεί στο έργο με τίτλο «Ευκαιρίες για την ανάδειξη της φωνής των παιδιών, την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση» και ακρωνύμιο VOICE: Voicing children Opportunities Interaction Collective decision making Education, με επιστημονικό φορέα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την χρηματοδότηση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ  ΜΕ  ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ  ΤΩΝ  ΒΙΒΛΙΩΝ

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  ” Όλα εν…τάξη!!!”  της αξιαγάπητης εκπαιδευτικού Σωτηρίας Κίτσιου

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να  τις κατεβάσετε 

ετικέτες με τους ήρωες των βιβλίων

images

Σχολικά έντυπα

Από τον ιστοχώρο  ” Χρωματιστή τάξη “ θα βρείτε  διάφορα χρήσιμα σχολικά έντυπα.
Κατέβασε όποιο έντυπο σε ενδιαφέρει.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

Σχολικά Έντυπα

Ημερολόγιο super heroes



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα Μαθημάτων για την Α΄ και  Β΄ δημοτικού με τους ήρωες της γλώσσας

από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο  ” Όλα εν…τάξη!!!”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα 

1943083765

 

 Παρακάτω θα βρείτε και προγράμματα σε πολλά σχέδια

Πατήστε στον σύνδεσμο εδώ

Design D 300x57 2

Διαχείριση σχολικής τάξης

 

Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν αποτελεσματικούς τρόπους διδασκαλίας μέσα σε ένα περιβάλλον πολιτισμικής ετερότητας, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Τα σχολεία είναι θεσμοί μάθησης που για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην αποστολή τους, χρειάζεται να προσαρμοστούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες δημογραφικές και κοινωνικές συνθήκες.

Προϋπόθεση για την αποτελεσματική διδασκαλία αποτελεί το να είναι οι εκπαιδευτικοί ενημερωμένοι για τη σχετική έρευνα και θεωρία και να αναλαμβάνουν την ευθύνη, που τους αναλογεί σχετικά με την εφαρμογή των κατάλληλων διδακτικών πρακτικών που θα ανταποκρίνονται στις γλωσσικές και μαθησιακές ανάγκες των μαθητών τους.

Δείτε το υλικό πατώντας στην παρακάτω εικόνα

images 25

Δείτε επίσης επιπλέον  υλικό πατώντας στην παρακάτω εικόνα

ιδέες

Design D 300x57 2

Τα έξι καπέλα σκέψης… η επαναστατική μέθοδος του Edward De Bono στην τάξη

 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

e2

Οι “5 καρέκλες”: Ένα νοητικό και συναισθηματικό εργαλείο για καλύτερη επικοινωνία

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο της Βιολέττας  Ψωφάκη

Οι 5 καρέκλες

Design D 300x57 2

Διαχείριση τάξεων με μαθητές που παρουσιάζουν δυσκολίες συναισθήματος και συμπεριφοράς

Επιμορφωτικό Υλικό» που δημιουργήθηκε στα πλαίσια των επιμορφωτικό δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Βιωματικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας και διατίθεται ηλεκτρονικά (ebook) για χρήση όλων των εκπαιδευτικών και των ενδιαφερομένων.
© 2019 Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας – Κλαίρη Μαυρόματου.

Το πρώτο μέρος αυτού του φυλλαδίου προτείνει αυτά που μπορεί κάποιος να εφαρμόσει προληπτικά, ώστε να περιορίσει τις πιθανότητες να εκδηλωθεί μια κρίση μέσα στην τάξη.

Το δεύτερο μέρος αναφέρεται σε πιθανές ενέργειες που οφείλει να κάνει ο δάσκαλος αν η κατάσταση μέσα στην τάξη ξεφύγει και υπάρξει κλιμάκωση.

Στο τρίτο μέρος τονίζεται η σπουδαιότητα της συνεργασίας με τον ίδιο τον μαθητή καθώς και η αναγκαιότητα της στενής συνεργασίας σχολείου-γονέων (υπό την προϋπόθεση να είναι οι γονείς συνεργάσιμοι), η οποία πάντοτε αποδίδει καρπούς προς όφελος των μαθητών!

Δείτε το υλικό πατώντας στην παρακάτω εικόνα

how to deal with common behavior problems in the classroom 2 large



Λήψη αρχείου

 

Design D 300x57 2

“Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς”. 

Το σύστημα ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ είναι ένα τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν τέσσερις χώρες: Η Κύπρος, ως συντονίστρια χώρα και το επιστημονικό ινστιτούτο CARDET και ως εταίροι η Ελλάδα, η Ρουμανία και η Φινλανδία. Η ελληνική συμμετοχή περιλαμβάνει το τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και 30 δημοτικά σχολεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Τα αρχικά του “ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ” σημαίνουν: ΠΡΟώθηση ΘΕτικής ΣΥμπεριφοράς.
Δείτε σε ένα padlet την υιοθέτηση του προγράμματος από το 3ο ΔΣ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ του οποίου  Συντονίστρια δράσης ήταν η  Αγαθαγγελίδου Μαρία. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος πιστεύουν πως οι κοινωνικές δεξιότητες μπορούν να διδαχτούν όπως ακριβώς και οι μαθησιακές δεξιότητες, σύμφωνα με την φιλοσοφία του “ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ”. Οι αξίες που επιλέξανε να προωθήσουνε για το σχολείο τους είναι:
1. ΣΕΒΑΣΜΟΣ
2.ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
3. ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Επιδίωξή τους μέσα από την εφαρμογή αυτού του προγράμματος είναι να μετατρέψουνε το σχολείο σε έναν τόπο χαράς και δημιουργίας, όπου ο κάθε μαθητής/τρια θα απολαμβάνει την χαρά της μάθησης μέσα από την αγάπη, την αποδοχή, την ασφάλεια, το σεβασμό!

Μετάβαση στο padlet.com

Design D 300x57 2

Σύστημα  επιβράβευσης  μαθητών και  διαχείριση  τάξης

Τάπες στην τάξη,από τον Ιστότοπο Εκπαιδεύοντας… χαρούμενα παιδιά!!”
Από την αξιαγάπητη συνάδελφο Κίτσιου Σωτηρία

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να βρείτε μια πληθώρα από τάπες επιβράβευσης

.jpgDesign D 300x57 2

Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για τηλεκπαίδευση

λήψης 1 3

Σύμφωνα με τις τελευταίες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Στους μαθητές τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Διευθυντή σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πως γίνεται  η υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία

images 2 1

Η υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών όλων των σχολείων της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους. Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις

Τι ισχύει για τα ιδιωτικά σχολεία

images 3 1

Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα – κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων


Design D 300x57 2

Οδηγοί για την Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στους οδηγούς

1508083453 orig


ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-1



Λήψη αρχείου

Design D 300x57 2Οδηγίες Webex για μικρά παιδιά Δημοτικού


Οι νέοι Κανόνες της Ηλεκτρονικής μας τάξης

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στους νέους κανόνες

0cd79d5f 565a 407c 971a 597536b6846e


Design D 300x57 2

Μαθαίνω, παίζω και αλληλεπιδρώ στην εικονική μου τάξη

e library3 800x600

Επεξήγηση εικονίδια πλατφόρμας webex για παιδιά

Σε αυτό το βίντεο που δημιούργησε η Πηνελόπη Κερασοβίτη, μπορείτε να δείτε με ωραίο τρόπο τα βασικά εικονίδια για τη χρήση της πλατφόρμας webex για τους μαθητές.
Στη συνέχεια μπορείτε να ελέγξετε τις δεξιότητές σας μέσα από το κουίζ

από Vasiliki Katsarou

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων, Ψηφιακή βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων