Καλώς ήρθατε στις Εκπαιδευτικές Επι- δεξιότητες !
Είμαι η Μαίρη και η αγάπη μου για την εκπαίδευση των παιδιών και την δημιουργία παιδαγωγικού υλικού με οδήγησε στην κατασκευή αυτής της γωνιά του διαδικτύου, που έχει το ρόλο ενός προσωπικού αποθετηρίου. Αποτελεί όμως και έναν πρωτότυπο τρόπο να προσφέρω κι εγώ στην εκπαιδευτική κοινότητα .
Ο ιστότοπος σχεδιάστηκε και εμπλουτίζεται συστηματικά με τη λογική εργαλείου χρήσης, διευκόλυνσης και μοιράσματος. Ο,τι μπορώ να μοιραστώ, θα ανεβαίνει εντελώς δωρεάν για προσωπική χρήση και μπορείτε να το αξιοποιήσετε στις τάξεις σας – φυσικές και ψηφιακές.
Σκοπός αυτού του ιστολογίου είναι να παρουσιάσει στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα μέσω άρθρων, διδακτικές προτάσεις που μπορεί να ενδιαφέρουν τα παιδιά τους γονείς και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς.
Στόχος μου είναι να δημιουργηθεί βοηθητικό υλικό για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και του Μαθήματος της Φυσικής Αγωγής παρέχοντας ένα περιβάλλον δημιουργικό και ελεύθερο, για ένα αποτελεσματικό σχολείο του 21ου αιώνα.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών, υπάρχουν ορισμένοι υπερσύνδεσμοι σε λέξεις-κλειδιά των άρθρων, οι οποίοι στέλνουν τον αναγνώστη σε ιστοσελίδες με επιπρόσθετες πληροφορίες, κατά προτεραιότητα στα Ελληνικά.
Τέλος, είναι κατάλληλο να επισημάνω ότι το παρόν ιστολόγιο ούτε εκπροσωπεί ούτε σχετίζεται με κάποια πολιτική ή θρησκευτική ομάδα. Αποτελεί αποκλειστικά μια προσωπική κατάθεση σκέψεων και πληροφοριών, και η επιστημονική βιβλιογραφία που χρησιμοποιείται προέρχεται από συγγραφείς διαφόρων πεποιθήσεων.
Εύχομαι να βρίσκετε τις προτάσεις μου ενδιαφέρουσες και θα χαρώ να διαβάζω τα σχόλιά σας και τη γνώμη σας.
Η σελίδα αυτή ανανεώνεται συνεχώς….
Σας εύχομαι καλή περιήγηση!!!!
Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: mtsaousid@sch.gr
Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του.
“Πως μπορώ να αντιγράψω κάποια από τα κείμενα;” είναι μια ερώτηση που απασχολεί αρκετούς αναγνώστες ιστοτόπων.
Προσπαθώντας να βοηθήσω αναφέρω πως όλοι οι browser διαθέτουν επιλογή εκτύπωσης του προβαλλόμενου κειμένου, συνήθως στο δεξί μέρος της μπαρας του browser. Μπορείτε να δείτε αυτό το βίντεο για να κατατοπιστείτε: https://www.youtube.com/watch?v=YqyzgTtY-TI
Διαφορετικά θα κάνετε απλώς copy-paste σε ένα αρχείο Word.
Λίγα λόγια για την εκπαίδευση…
Πόσο ενδιαφέρον και παιδαγωγικά ωφέλιμο μπορεί να είναι το μάθημα που πραγματοποιούμε στην τάξη μας, αν δεν αξιοποιούμε την «κοινωνία της γνώσης»; Αν δεν συνδέουμε τις πρακτικές μας με το «άνοιγμα του σχολείου» στην κοινωνία αλλά και στις πληροφορίες που μας φέρνουν σε επαφή με άλλες κοινωνίες πιο μακρινές, έξω από τον γεωγραφικό χώρο της πατρίδας μας; Τα παιδιά που έχουμε στην τάξη μας, οι αυριανοί ενήλικες, θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για να ζήσουν σε ένα κόσμο που θα χαρακτηρίζεται από ετερογένεια σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Θα πρέπει να αναπτύξουν σεβασμό για την κουλτούρα του «άλλου» και διάθεση για επικοινωνία και συνεργασία. Κυρίως, όμως, θα πρέπει να αναπτύξουν τους μηχανισμούς που χρειάζονται ώστε να μην φοβούνται το «άγνωστο» αλλά να το αντιμετωπίζουν σαν πρόκληση.
“Το μυαλό είναι μία φωτιά που πρέπει να ανάψει, όχι δοχείο που πρέπει να γεμίσει’’. Η φράση αυτή αποδόθηκε στον Πυθαγόρα, στην ουσία όμως χαρακτήρισε όλη την αρχαία ελληνική σκέψη που ταύτισε την άσκοπη συσσώρευση γνώσεων με την αμάθεια, εξισώνοντας την μόρφωση με την έμπνευση και την πνευματικότητα.
Ο Alvin Toffler, Αμερικανός κοινωνικός επιστήμονας και συγγραφέας, έγραψε στο γνωστό βιβλίο του «Το Σοκ του Μέλλοντος»
(Future Shock, 1970, σελ. 414):
Οι αγράμματοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν.
Τα σχολεία δεν είναι μόνο οικοδομήματα. Είναι κέντρα «δια βίου μάθησης» τόσο για τους μαθητές όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να μας μαθαίνει να σκεφτόμαστε έξω από τα συνηθισμένα, να μας κάνει να θέλουμε να μάθουμε κι άλλα, να μας εξοπλίζει με εφόδια για την καθημερινότητα, αλλά όχι μόνο, να αποτελεί “σκαλοπάτι” για κάτι καλύτερο στη ζωή μας, από όπου και αν προερχόμαστε.
Η τεράστια επανάσταση στην παραγωγή γνώσης και στις τεχνολογίες της πληροφορίας έχουν ήδη επιβάλλει στα σχολεία τον επαναπροσδιορισμό τους. Και τα σχολεία αλλάζουν, όταν αλλάζουν οι εκπαιδευτικοί, που είναι πρόθυμοι να μαθαίνουν, να ξεμαθαίνουν και να ξαναμαθαίνουν, όταν χρειάζεται. Όταν οι εκπαιδευτικοί εφοδιάζουν τα παιδιά με τις δεξιότητες που απαιτούνται για να ζήσουν σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, αυτομάτως τα σχολεία γίνονται καλύτερα σχολεία, γιατί υιοθετούν μία κουλτούρα που είναι ανθεκτική στην αλλαγή.
Κανένας δεν είπε πως η δουλειά μας είναι εύκολη. Κάθε άλλο! Όμως, όλοι εδώ μέσα, κάποια στιγμή στη ζωή μας, επιλέξαμε να υπηρετήσουμε το πιο μεγαλειώδες όνειρο, να διαμορφώσουμε την κοινωνία του αύριο, διδάσκοντας τα παιδιά του σήμερα! Κι αυτό το μεγαλόπνοο όνειρο, γνωρίζουμε πως έχει κόστος.
Σαν εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε την αξία της μοναδικότητας,, γι’ αυτό δεν προετοιμάζουμε πολίτες με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά. Αντίθετα, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τη διαφορετικότητα της σκέψης, και την πρωτοτυπία των προσεγγίσεων σε όλους τους τομείς εργαζόμενοι προς την κατεύθυνση της άμβλυνσης των ανισοτήτων.
Η σύγχρονη εκπαίδευση έχει ως στόχο την κατάλληλη προετοιμασία των νέων ώστε να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις και τις μεταβολές στην να κοινωνία , αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες, ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Πολλές φορές χρειάζεται να έρθει σε αντίθεση ή ακόμη και σε ρήξη με άτυπους αλλά ισχυρούς κοινωνικούς κανόνες που περιορίζουν τις ευκαιρίες αλλά και τις επιλογές των διαφορετικών ομάδων.
Επιπροσθέτως, είναι επιφορτισμένος με το να απαλλάξει τους μαθητές από ρατσισμό και μισαλλοδοξία, να τους διδάξει το σεβασμό για το συνάνθρωπο ανεξαρτήτως φυλής και χρώματος και το σεβασμό στο πολιτισμικό φορτίο που αυτοί φέρουν.
Η ποιότητα της παιδείας ευαγγελίζεται την ποιότητα και το μέλλον ολόκληρης της κοινωνίας σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Ας γίνει ο εκπαιδευτικός η γέφυρα που θα ενώσει στέρεα το σχολείο με τον κόσμο και το παιδί με τη ζωή.
Όροι πνευματικής ιδιοκτησίας
Το παρόν αρχείο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του ιστότοπου |
“Εκπαιδευτικές Επι-δεξιότητες”
και διατίθεται στον εκπαιδευτικό ιστότοπο
στην παρούσα διεύθυνση
https://blogs.sch.gr/mtsaousid/
Απαγορεύεται οποιαδήποτε εμπορική χρήση χωρίς την άδεια της δημιουργού, βάση του νόμου 2121/1993 (ΦΕΚ Α’25, 4/3/93). Επιτρέπεται η ανατύπωση μόνο για ιδιωτική χρήση στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος. Οποιαδήποτε αναφορά στο υλικό πρέπει να αναφέρει την πηγή με υπερσύνδεσμο.
(κείμενο από τον ιστότοπο
https://blogs.sch.gr/mtsaousid/)