Φιλαναγνωσία

book fear 2013 3 21 13 59 41 b2 150x150 1

1026193 1573375276279982 7266509040627552279 o
Η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο από το να διανέμεις τη γνώση, είναι να εμπνέεις την αλλαγή. Η μάθηση είναι κάτι περισσότερο από το να αποστηθίζεις δεδομένα, είναι να φτάνεις στην κατανόηση.

William Arthur Ward, 1921-1994.

Εδώ θα βρείτε ελληνικά και ξενόγλωσσα βιβλία, κόμικς, εκπαιδευτικά φυλλάδια, φωτογραφικά λευκώματα, λεξικά και περιοδικά, όλα ελεύθερης διανομής σε ψηφιακή μορφή, είτε για να τα διαβάσετε είτε για να τα ακούσετε μέσω του επιτραπέζιου υπολογιστή, φορητού υπολογιστή, ταμπλέτας ή έξυπνου τηλεφώνου σας με απώτερο πάντα σκοπό την ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης  των μαθητών και την καλλιέργεια της φιλικής  σχέσης τους με την λογοτεχνία από μικρή ηλικία.

Ακόμα, κατά καιρούς θα σας ενημερώνουμε για διοργάνωση εκδηλώσεων σχετικών με το βιβλίο, εργαστηρίων φιλαναγνωσίας/ βιβλιοδεσίας/δημιουργικής γραφής καθώς και για λέσχες ανάγνωσης.

Design D 7

Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας

Η προσκόλληση, και πολλές φορές ο εθισμός μας, στο διαδίκτυο και στα social media, έχει ως αναπόφευκτη συνέπεια να ξεχνάμε ή ακόμη να «σνομπάρουμε» την πολύτιμη διαδικασία της ανάγνωσης κάθε λογής βιβλίου. Ιδίως, τα νέα παιδιά, όντας σε μια τρυφερή ηλικία, έχουν δίχως άλλο ανάγκη να γνωρίσουν τη φύση του βιβλίου και να αφουγκραστούν την αξία του.

η καλλιέργεια της φιλαναγνωσιας

Το βιβλίο, πέρα από την αισθητική απόλαυση και την ευχαρίστηση που προσφέρει στα παιδιά, συμβάλλει συγχρόνως στην πνευματική τους καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους, στη γνωριμία τους με άλλους λαούς και πολιτισμούς, καθώς και στην κατανόηση της διαφορετικότητας. Έχει αποδειχθεί, ότι η αξιοποίηση του ποιοτικού λογοτεχνικού βιβλίου έχει μεγάλη σημασία για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση, καθώς συμβάλλει στην ωρίμανση του νοητικού, αισθητικού και κοινωνικοσυναισθηματικού επιπέδου τους. Γι΄ αυτό, δημιουργείται η ανάγκη για την προώθηση της φιλαναγνωσίας από μικρή ηλικία, με τη βοήθεια τόσο της οικογένειας όσο και του σχολείου, καθώς και για την επαναδόμηση της σχέσης του παιδιού με το βιβλίο.

Δε θα επεκταθώ σε τυχόν προτάσεις που αφορούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Άλλοι ερευνητές, ικανότεροι από μένα, το έχουν κάνει. Ό,τι μπορώ να πω είναι ετούτο: Εμείς οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να δημιουργήσουμε θύλακες αντίστασης στη νοοτροπία της συσσώρευσης και να κάνουμε πράξη αυτό που ο Πλούταρχος είπε: ότι «ο νους του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να γεμίσουμε, αλλά εστία που πρέπει ν’ ανάψουμε». Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει πρώτα εμείς να πιστέψουμε στην ανθρωποπλαστική δύναμη της ελεύθερης ανάγνωσης, και της αγάπης στην λογοτεχνία.

Φιλαναγνωσία

Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία στους μαθητές, από αναγνώστες της ιστορίας των άλλων τους κάνουμε αναγνώστες και γνώστες του εαυτού τους.

Με παιγνιώδεις δραστηριότητες που σχετίζονται με το συγγραφέα, με την κατανόηση του κειμένου, με τη δομή και τις αφηγηματικές του τεχνικές, το παιδί θα γνωρίσει και θα οικειοποιηθεί τις ιδιαιτερότητες του λογοτεχνικού λόγου, τη μαγεία της μυθοπλασίας, θα ταυτισθεί αλλά και θα κρίνει τους ήρωες και τις πράξεις τους, θα σχολιάσει απόψεις του κειμένου με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο διατυπώνοντας και τις δικές του θέσεις. …. Χωρίς να αγνοείται ο συγγραφέας και το κείμενο, κατά την ανάγνωση του βιβλίου, σ’ αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης ο ρόλος του αναγνώστη-μαθητή πρέπει να είναι πιο ενεργός. Η επιλογή των αναγνωστικών θεωριών, ως υπόβαθρο, κρίνεται προσφορότερη, επειδή καθιστά το μαθητή πρωταγωνιστή στη νοηματοδότηση και ερμηνεία του κειμένου, τον απαλλάσσει από το φόβο του λάθους, τον ελευθερώνει και τον κάνει δημιουργό ενός δεύτερου λόγου πάνω στο κείμενο, τον μετατρέπει από παθητικό σε ενεργητικό, κριτικό αναγνώστη.

Η συνομιλία με το κείμενο δεν γνωρίζει στο μαθητή μόνο τις δυνατότητες της γλώσσας, ούτε τα όρια της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Τον κάνει συμμέτοχο σ’ έναν κόσμο ιδεών και αξιών παγκόσμιων, τον κάνει γνώστη ποικίλων ανθρώπινων χαρακτήρων, τον μαγεύει με τη λογοτεχνικότητα του ύφους. 

Συνήθεις στόχοι των μαθητικών ομίλων Φιλαναγνωσίας

  • Η καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το λογοτεχνικό βιβλίο.
  • Καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης.
  • Άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης.
  • Καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών.
  • Η δημιουργία ευκαιριών για έκφραση απόψεων και ιδεών για τις αξίες της ζωής που αναδεικνύονται μέσα από την επαφή των μαθητών με τα λογοτεχνικά βιβλία.
  • Η καλλιέργεια της φαντασίας μέσα από τη νοητική αναπαράσταση των αφηγούμενων γεγονότων και καταστάσεων.
  • Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών μέσω της εικονογράφησης και της δραματοποίησης.
  • Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών».

Design D 7

Διαδρομές Φιλαναγνωσίας

kids reading in circle

Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης  της φιλαναγνωσίας των μαθητών



Λήψη αρχείου


       

©Περί φιλαναγνωσίας ο λόγος…..
από τον ιστότοπο “Ξένια-στη τάξη”

ένα αξιόλογο blog με ιδέες και υλικό για δράσεις φιλαναγνωσίας

©Βιβλίο ή Τάμπλετ; Ένα στοίχημα που μπορούμε να κερδίσουμε….

 

 ©23 Απριλίου : Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου / Ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο των εκδόσεων.

© Το βιβλίο και η  ιστορία της γραφής

©2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου/ Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ

©ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ…. Το παραμύθι και η δημιουργική γραφή στο σχολείο

© Μ΄ ένα βιβλίο ξεχνιέμαι…..Γνωριμία με το Ηλεκτρονικό βιβλίο και το Αναγνωστήριο της Ε.Β.Ε. (Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος)

©Ο  μικρός  κάστορας  και  ηχώ / Μια τρυφερή ιστορία για τη φιλία και τη μοναξιά…

από τον ιστότοπο “Όλα εν…τάξη!!!”

© Ξέρω κάτι βάρκες…
από τον ιστότοπο “Όλα εν…τάξη!!!”

©Γυρνώντας τον κόσμο με 80 βιβλία- Το βιβλίο πλησιάζει τους νέους

©Ενίσχυση λόγου με έργα τέχνης

© Kι είναι κάτι ήρωες, ξυπόλυτοι…Ξυπόλυτοι ήρωες, της Αλεξάνδρας Μητσιάλη

©Θα ‘θελες να ήσουv Μούμια στην Αίγυπτο; – David Stewart

©“Ο Φειδίας στην Εγνατία οδό:Μια οικολογική ιστορία για παιδιά και όχι μόνο…”

Μία ιστορία για τον Φειδία ένα μικρό φιδάκι που ξεκίνησε το μεγάλο του ταξίδι από την Ρώμη στην Ελλάδα με στόχο να φέρει ένα άγαλμα στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Ο μικρός Φειδίας αντιμετωπίζει διάφορες δυσκολίες στο ταξίδι του κυρίως λόγων της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον…

© Η έννοια της ελευθερίας(Ο Εντουάρντο Γκαλεάνο & το απόσπασμα, αλληγορία του «Τα απαγορευμένα πουλιά»

 ©Τα 50 ελεύθερα e-books με τα περισσότερα downloads μέσα στο 2021

 ©Η Βιβλος – The Bible

©«Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι» δράση Φιλαναγνωσίας

© H ζωή του ποιητή Κ. Π. Καβάφη σε μια χρονογραμμή
από το 26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

 

©  Διαδραστική εικόνα – Ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε για τη διδασκαλία της ενότητας 2 Κατοικία στο μάθημα «Η Γλώσσα μου» Στ τάξης από το 26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Design D 8

    Υλικό για Φιλαναγνωσία- Λογοτεχνία

Smiling Girl with Book

ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

Δείτε το υλικό πατώντας στην παρακάτω εικόνα

βιβλία 4


 

Design D 7

Ιστότοποι με online βιβλία

Βιβλία σε μορφή βίντεο

Design D 7

 

 

Ελάτε να διαβάσουμε……

Διαβάστε και ακούστε διάφορα βιβλία για παιδιά

από τον ιστοχώρο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ της κ. Νταή Νάσιας

Υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Αν. Θεσ/νίκης

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

234235 11 30

Εκδόσεις Σαΐτα – Ομιλούντα βιβλία (audio books)

Ακούστε όλα τα βιβλία των Εκδόσεων Σαΐτα που έχουν μετατραπεί με τη βοήθεια εθελοντών σε ομιλούντα βιβλία (audio books)

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και επιλέξτε όποιο σας ενδιαφέρει 

ΞΤΘΡΘΥΤΡΙΘΚ

Design D 7

 

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


 Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να την επισκεφθείτε

τίτλο 47

Design D 7

Περιηγηθείτε στη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη, 2ου & 7ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

θκτ5ρ67

Το συνεργατικό blog της βιβλιοθήκης , το οποίο μπορείτε να μοιραστείτε με τους μαθητές σας είναι: https://blogs.e-me.edu.gr/hive-Digitallibrary/

Βάλτε τα βιβλία σας στα ράφια της βιβλιοθήκης τους ακολουθώντας αυτά τα βήματα:

  1. Οδηγίες ανάρτησης
  • 1ο βήμα: Πατάτε το blog της κυψέλης!
  • 2ο βήμα: Πατάτε Πίνακας Ελέγχου
  • 3ο βήμα: Άρθρα-Προσθήκη νέου άρθρου

Design D 7

Συνεργατικός ψηφιακός τοίχος για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2021

Eκπαιδευτικοί από διάφορα σχολεία της Ελλάδας, συγγραφείς και μαθητές μας, έκαναν αναρτήσεις στο συνεργατικό  τοίχο, προκειμένου να γιορτάσουν όλοι μαζί αυτήν την τόσο ξεχωριστή μέρα!

Μετάβαση στο padlet.com

Design D 7

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ

«Aν θέλετε τα παιδιά σας να είναι έξυπνα,
διαβάστε τους παραμύθια.
Αν θέλετε τα παιδιά σας
να είναι περισσότερο έξυπνα,
διαβάστε τους περισσότερα παραμύθια».
(Albert Einstein)

Η σελίδα “Τα Παραμύθια της Γιαγιάς” ταξιδεύει σε μέρη μακρινά. Πρόκειται για μία “πλατφόρμα” όπου σε αυτή δημοσιεύονται διάφορα παραμύθια ως μία προσπάθεια συγκέντρωσης αυτών. Μέχρι στιγμής στη σελίδαhttps://taparamythiatisgiagias.blogspot.com/υπάρχουν 220 δημοσιευμένα παραμύθια, ενώ το σεντούκι της γιαγιάς διαθέτει περίπου 500 αδημοσίευτα παραμύθια.

Απολαύστε τα Πατώντας στην παρακάτω εικόνα

Χωρίς τίτλο 50

Design D 7

 Παρουσία από απόσταση του βιβλίου 

« Ο Πόλεμος των λέξεων »

O βασιλιάς Εκφόβιος έχει έναν και μοναδικό στόχο. Να συνθλίψει όλα τα βασίλεια της περιοχής. Μια μυστηριώδης, μοβ φιγούρα τού προτείνει ένα υποχθόνιο, πρωτάκουστο σχέδιο. Ένας φοβερός πόλεμος των λέξεων ξεκινά και τα βασίλεια πέφτουν το ένα μετά το άλλο, σαν τραπουλόχαρτα. Όλα εκτός από ένα: το βασίλειο του Συνετού. Με ποιο τρόπο ο Συνετός καταφέρνει να νικήσει τη λυσσαλέα δύναμη των αρνητικών λέξεων; Μπορούν οι λέξεις να νικήσουν τις λέξεις;

Μια πρωτότυπη ιστορία για τη δύναμη που κρύβουν οι λέξεις και την ικανότητά τους άλλοτε να επιφέρουν την καταστροφή κι άλλοτε να δημιουργούν θαύματα.

Διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου “Ο πόλεμος των λέξεων” 



Λήψη αρχείου


Παραμύθια με την Ξένια

Η Ξένια Καλογεροπούλου επιλέγει παραμύθια απ’ όλο τον κόσμο, τα ξαναγράφει και μας τα αφηγείται με τον δικό της τρόπο, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια στο θέατρο Πόρτα, ενώ ο Φίλιππος Φωτιάδης τα ζωντανεύει με τις πρωτότυπες εικόνες του. Μια ξεχωριστή συνεργασία σε βιβλίο με cd για να διαβάζεις και να ακούς ξανά και ξανά!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΠΙΝΕΛΟ παραδοσιακό κινέζικο παραμύθι

Ο ΒΑΛΕΡΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΓΟΣ ΖΑΓΚΡΕΜΑΡ βασισμένο σε λαϊκό ιταλικό παραμύθι

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΓΑΤΕΣ λαϊκό ιταλικό παραμύθι

 

Design D 7

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ :Σελίδες δημιουργικής απασχόλησης!

Της Ελένης Μπετεινάκη

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

χρωματουσα

Design D 7

 

 

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ          “ΑΝΟΙΚΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ”


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ “ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ” για παιδιά με προβλήματα όρασης


ΑΚΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ   Search results for “παραμύθια”


Παραμυθόφωνο.

Ιστοσελίδα του Κέντρου μελέτης και διάδοσης Μύθων και παραμυθιών και του αφηγητή Γ. Ευγενικού. Διατίθενται ακουστικές αφηγήσεις παραμυθιών.


Ψηφιακά Βιβλία για παιδιά

Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός

Άγιον Όρος

Design D 7

Καλλιεργώντας τη Φιλαναγνωσία
Γνώσεις και πρακτικές



Λήψη αρχείου

Εφαρμογές φιλαναγνωσίας στην τάξη

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε ένα  post όπου αναφέρονται κάποιες  από τις πρακτικές φιλαναγνωσίας που εφαρμόστηκε  στην τάξη με αφορμή αυτό το εξαιρετικό διήγημα  “Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου”, της Άλκης Ζέη από τον ιστότοπο της Ανθίας.

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΥΡΟΥ 735x400 1

Design D 7

Για όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται για εκπαιδευτικό υλικό παρακάτω θα βρείτε πρότυπα για σχεδιασμό εκθέσεων από την ιστοσελίδα ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑΣ

https://www.mauropinakas.com/ekthesi/

Design D 7

 

Προτεινόμενα Βιβλία

 

Design D 8

Διαβάζω 4

Ομάδα συγγραφής: Αφροδίτη Βάσσου, Εύη Γεωργιάδου, Αυγή Γλένη, Τέρψη Ρηγοπούλου, Ρίτα Κανελλοπούλου

Εικονογράφηση: Λιάνα Μερτζάνη

Έκδοση: Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Το Διαβάζω 4» αποτελείται από οκτώ αφηγηματικές ιστορίες που έχουν ως βασικό θέμα τους τον χρόνο, με την ευρεία του έννοια, και τη σχέση του με την καθημερινή μας ζωή.

Το «Διαβάζω 4» δημιουργήθηκε με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών με τον αφηγηματικό λόγο και τη τη βελτίωση της ικανότητάς τους στην κατανόηση του γραπτού λόγου, τον εμπλουτισμό γνώσεων, τη ευαισθητοποίηση των μαθητών σε διαπολιτισμικά θέματα, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την έκφραση συναισθημάτων και προσωπικών σκέψεων.



Λήψη αρχείου

Design D 8

Παιδικά Παραμύθια & Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική 

Οι Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα περιέχουν αφήγηση στην ΕΝΓ και δημιουργήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος ΣΕΠΠΕ «Διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως Πρώτης Γλώσσας και Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Κωφά Παιδιά» ΝΟΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Περιλαμβάνει επιλεγμένες ιστορίες από τα Ανθολόγια της Δ΄ και της Ε΄ Δημοτικού, που είναι βασισμένες στην προφορική παράδοση, μύθους του Αισώπου και ανέκδοτα, την απόδοση μιας ιστορίας χωρίς λόγια και ιστορίες με εικόνες. Οι ιστορίες εμπλουτίζονται συνεχώς.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τίτλο 18

Ανοιχτή Λογοτεχνία στο Διαδίκτυο
Κατάλογοι με δωρεάν ebooks

τίτλο 39

Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία σε μορφή PDF, EPUB ή απλού κειμένου στις παρακάτω πηγές:

Για τις ξένες γλώσσες, προτείνουμε διάφορες πλατφόρμες και ιστοτόπους με εξαιρετικό περιεχόμενο, που αφορά σε όλες τις ηλικίες και είναι αξιοποιήσιμα στην τάξη:

ebooksgratuits

livrespourtous

ebookids

BALDWIN LIBRARY OF HISTORICAL CHILDREN’S LITERATURE

freekidsbooks

Να τονίσουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις θα βρείτε και ηχητικά κείμενα, ιδιαίτερα χρήσιμα στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, αλλά και στα ξενόγλωσσα μαθήματα.

Το librivox μάλιστα προσφέρει ηχητικό περιεχόμενο σε πάρα πολλές γλώσσες

Design D 7

 

Παραμύθια σαν ταινίες :

Η Εχθρόπιτα – :https://youtu.be/myrz2ajbDV8

Ένα μεροκάματο: https://youtu.be/bZQamEXgSrs

Η Κατσικούλα της Βεατρίκης: https://youtu.be/zmxF81iAzMk
Όταν οι Καιροί είναι Δύσκολοι: https://youtu.be/i-a_8XRULQ0
Ο Βασιλιάς, τα Ποντίκια και το Τυρί:
https://youtu.be/3ke1g1R2QkQ
Η Γυναίκα που ήταν πιο Λαμπερή από την Ήλιο:
https://youtu.be/DAh7ZWyj0oA
Όλιβερ Μπάτον:
https://youtu.be/BXyZW2hhAac
Η Εκπληκτική Γκρέις:
https://youtu.be/7M4hj0bj374
Αχ! Εκείνα τα Παπούτσια:
https://youtu.be/wZKV8VlcdAQ
Όταν οι Καιροί είναι Δύσκολοι: https://youtu.be/i-a_8XRULQ0
Το Κουρείο του Θείου Μπομπ: https://youtu.be/Nr5Gsi4zoQY
Πάντα Υπάρχουν Χειρότερα: https://youtu.be/2M1vWEirerU
Το Κουρελοπαλτό: https://youtu.be/moViuqrhOXA
Η Μικρή Μηχανή που Μπορούσε: https://youtu.be/aNQNYMcMe7A
Κάποιος σ’αγαπάει κύριε Θέμη: https://youtu.be/p3Dwco7gbO4

Design D 7

Ταξίδι στον κόσμο των μύθων και των Παραμυθιών

Design D 7

Ταξιδεύοντας στον μαγικό κόσμο της Λογοτεχνίας

Ο συλλογικός αυτός τόμος προέκυψε μετά την ολοκλήρωση των βιωματικών σεμιναρίων με τίτλο «Ταξιδεύοντας στον μαγικό κόσμο της Λογοτεχνίας» που πραγματοποιήθηκε στον Νομό Λάρισας από τον Οκτώβρη του 2013 έως και τον Μάρτιο του 2014 από τη Σχολική Σύμβουλο 11ης Περιφέρειας Προσχολική Αγωγής. Οι Νηπιαγωγοί σχεδίασαν διαθεματικές δραστηριότητες σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα, αξιοποιώντας βιβλία και ποιήματα και τις υλοποίησαν με τα νήπιά τους. Αφορμή για τον σχεδιασμό του συλλογικού τόμου ήταν ο ενθουσιασμός των συναδέλφων για τα αποτελέσματα που προέκυπταν, εφαρμόζοντας τις νέες προσεγγίσεις στα παιδιά.

Συγγραφέας: Συλλογικό έργο
Επιστημονική επιμέλεια: Άρτεμις Παπαδημητρίου
Έκδοση ebook: Σαΐτα (πηγή)
Έτος έκδοσης: 2014
ISBN: 978-618-5040-96-3
Μέγεθος: σελ. 300 / 12.4 Μb
Μορφή: Pdf Online
Πατήστε στην εικόνα ή τον σύνδεσμο

Taxideuontas_21

Design D 7

Βιβλία για παιδιά και εφήβους 
από το Ίδρυμα της  Αικατερίνης Λασκαρίδη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μια καινούρια δράση για τους μικρούς φίλους του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη ξεκινά! Μια σειρά παιδικών βιβλίων σε μοναδικές ηχητικές αφηγήσεις θα δημιουργήσουν μια ψηφιακή βιβλιοθήκη στο κανάλι του Ιδρύματος, στο Spotify. Μέσα από αυτή την αφηγηματική εμπειρία, γονείς και παιδιά θα μπορούν ανά πάσα στιγμή και δωρεάν να απολαύσουν αφηγήσεις λογοτεχνικών κειμένων με τη φωνή των αγαπημένων τους συγγραφέων. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η ευκαιρία στους μικρούς φίλους αλλά και στους μεγάλους να ακούσουν, να απολαύσουν, να ταξιδέψουν στον κόσμο των βιβλίων σε οποιοδήποτε σημείο και οποιαδήποτε ώρα το επιθυμούν, από τον υπολογιστή ή από κινητή συσκευή, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο διαδίκτυο.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

1613059383785 laky to adespotaki 400x292

Design D 7

Ο Ανδρέας διαβάζει….. διηγήματα
Αγαπητοί φίλοι του βιβλίου, πατώντας στην παρακάτω εικόνα θα μεταφερθείτε στον μαγικό κόσμο του Spotify όπου ο Ανδρέας μας 
 διαβάζει με μεγάλη του χαρά ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ της Ελληνικής και ξένης πεζογραφίας.

Στην περιγραφή του κάθε διηγήματος θα βρείτε τον σύνδεσμο με το κείμενο του κάθε διηγήματος, για να διαβάζετε καθώς ακούτε , καθώς και άλλες Πληροφορίες!!!!

τίτλο 38

Design D 7

 

Επιστήμονες που «Εύρηκαν» για την Ανθρωπότητα

Το Ίδρυμα Ευγενίδου ξεκινά δυναμικά την αξιοποίηση της τεχνολογίας των podcasts, ενισχύοντας έτσι την εμπειρία της αφηγηματικής εκπαίδευσης. H Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου, σε συνεργασία με την Βιβλιοθήκη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), δημιουργεί podcasts για τη ζωή και το έργο μεγάλων επιστημόνων. Με τίτλο «Επιστήμονες που Εύρηκαν για την ανθρωπότητα», οι δύο βιβλιοθήκες ενισχύουν την πολύχρονη και επιτυχημένη συνεργασία τους και αφουγκραζόμενες τις απαιτήσεις των καιρών, προχωρούν σε μια δημιουργική κίνηση, που σκοπό έχει την επιστημονική ενημέρωση για την ζωή και τα έργα μεγάλων επιστημόνων που διαμόρφωσαν τις επιστήμες όπως τις γνωρίζουμε σήμερα. Η δημιουργία της σειράς podcasts έγινε σε συνεργασία με το «Παραμυθόφωνο» του «Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών».

Η δημιουργία μιας σειράς από podcasts με αφηγήσεις επιστημονικά τεκμηριωμένων ιστοριών που αφορούν σε χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τη ζωή και το έργο επιστημόνων, που δοκίμασαν νέους τρόπους και κατάφεραν να οδηγήσουν την ανθρωπότητα ένα βήμα πιο πέρα, έχει ως στόχο να παρουσιάσουν αφηγηματικά την βιογραφία και το έργο των μεγάλων επιστημόνων, με απλό και κατανοητό τρόπο μέσα από τον προφορικό λόγο.

Αστρονόμοι, φυσικοί, μαθηματικοί, γιατροί, άντρες και γυναίκες από τον κόσμο των επιστημών ξεπετάγονται από τα σεντούκια της ανθρώπινης ιστορίας που είναι γεμάτα θησαυρούς. Για την δημιουργία αυτών των επιστημονικά έγκυρων podcasts, η βιογραφία και το έργο των επιστημόνων, είναι παρμένα από βιβλία που έχουν γραφτεί από αυτούς και για αυτούς. Οι ιστορίες γίνονται εικόνες μέσα από στοιχεία επινόησης, για να γίνουν τελικά αφηγήματα απλά και κατανοητά, κατάλληλα για όλες τις ηλικίες. Μέσα από τον ρυθμό και το ύφος του προφορικού λόγου οι ιστορίες για τους «Επιστήμονες που Εύρηκαν για την Ανθρωπότητα» ζωντανεύουν σαν παραμύθια.

Το πρώτο επεισόδιο των επιστημονικά τεκμηριωμένων podcasts έχει θέμα τη ζωή του Αρχιμήδη, μίας από τις μεγαλύτερες μεγαλοφυίες της αρχαιότητας, που έμελλε να καθορίσει βασικές αρχές στα μαθηματικά και την μηχανική. Θα ακολουθήσουν βιογραφίες και άλλων μεγάλων επιστημόνων όπως ο Ερατοσθένης, ο Αρίσταρχος, ο Κοπέρνικος, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, η Υπατία, ο Γαλιλαίος, η Ελίζαμπεθ Μπλάκγουελ, κ.ά.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ

Ο Αρχιμήδης

Ερατοσθένης ο Κυρηναίος

Ελίζαμπεθ Μπλάκγουελ

Αρίσταρχος και Κοπέρνικος

Άλμπερτ Αϊνστάιν

Υπατία

Γεώργιος Παπανικολάου

Ψάξτε για καινούργιες αναρτήσεις πατώντας στην παρακάτω εικόνα

1613059383785 laky to adespotaki 400x292 1

 

“American Experience” Tesla 2016 (ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ: TESLA ) / Ντοκιμαντέρ

Γνωρίστε τον Νίκολα Τέσλα, τον ιδιοφυή μηχανικό και ακούραστο εφευρέτη του οποίου η τεχνολογία έφερε επανάσταση στην ηλεκτρική εποχή του 20ου αιώνα. Θεωρούμενος από πολλούς ιστορικούς ως εκκεντρική ιδιοφυΐα, ο Τέσλα κέρδισε διεθνή φήμη για την εφεύρεση του ενός συστήματος εναλλασσόμενου ρεύματος που κατέστησε δυνατή τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας σε τεράστιες αποστάσεις και είναι η βάση για το ηλεκτρικό δίκτυο που τροφοδοτεί 21 st .ζωή του αιώνα. Αλλά ο οραματιστής Tesla φαντάστηκε πολλά περισσότερα – ρομπότ, ραδιόφωνο, ραντάρ, τηλεχειριστήριο, ασύρματη μετάδοση μηνυμάτων και εικόνων και αξιοποίηση του ανέμου και του ήλιου για να παρέχει δωρεάν ενέργεια σε όλους. Ως σόουμαν, θάμπωσε τους επιστημονικούς συνομηλίκους του που συνέρρευσαν για να τον δουν να επιδεικνύει τις εφευρέσεις του και να στέλνει χιλιάδες βολτ ηλεκτρισμού στο σώμα του. Η γόνιμη αλλά απείθαρχη φαντασία του ήταν η πηγή της ιδιοφυΐας αλλά και της πτώσης του, καθώς η εικόνα του Τέσλα ως «τρελού επιστήμονα» ήρθε να επισκιάσει τη φήμη του ως λαμπρού καινοτόμου. Ακόμη και πριν από το θάνατό του το 1943, ξεχάστηκε σε μεγάλο βαθμό, το όνομά του συγκαλύφθηκε από τον Τόμας Έντισον – τον ήρωά του, κάποτε εργοδότη και αντίπαλό του. Αν και επισκιάστηκε στη φήμη από τον Έντισον και τον Μαρκόνι, ήταν το όραμα του Τέσλα που άνοιξε το δρόμο για τον σημερινό ασύρματο κόσμο.
Πατήστε εδώ για να δείτε το ντοκιμαντέρ

 

Design D 8

Βιβλία σε μορφή pdf

Τα τρια μικρά λυκάκια (Ευγένιος Τριβιζάς)



Λήψη αρχείου

 

 

Design D 8

Πώς λειτουργεί ένα βιβλίο;

Οδηγίες χρήσης από τον… Μεσαίωνα!

Δεν κουνιέται τίποτα!

Το πρόβλημα

(σκίτσο του Αρκά)

Και η λύση

BOOK, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας

Τα βιβλία είναι μαγικές «συσκευές» και πλεονεκτούν σε σχέση με τα ψηφιακά μέσα!
Ένα εξαιρετικό βιντεάκι των Ισπανών Leerestademoda:

Το κείμενο του βίντεο

Γεια σας! Θα σας παρουσιάσουμε μια συσκευή, ένα σύστημα βιοοπτικής οργάνωσης γνώσης που ονομάζεται BOOK.

Το BOOK είναι μια εξελιγμένη τεχνολογική ανακάλυψη:

  • Χωρίς καλώδια!
  • Χωρίς ηλεκτρονικά κυκλώματα!
  • Χωρίς μπαταρίες!
  • Χωρίς σύνδεση!

Συμπαγές και φορητό, το BOOK μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε. Χωρίς ηλεκτρικά στοιχεία, δε χρειάζεται φόρτιση και μπορεί να λειτουργήσει για όσο το χρειαζόμαστε, χωρίς την ανάγκη ηλεκτρικής παροχής.

  • Το BOOK ποτέ δεν «κρασάρει»!
  • Το BOOK δε χρειάζεται επανεκκίνηση!
  • Ανοίγοντάς το, μπορείτε άμεσα να εκμεταλλευτείτε τα πλεονεκτήματά του!

Να πώς λειτουργεί:

  • Το BOOK είναι φτιαγμένο από συνεχόμενες αριθμημένες σελίδες χαρτιού.
  • Κάθε σελίδα μπορεί να αποθηκεύσει εκατομμύρια μπιτ από πληροφορίες!
  • Κάθε σελίδα σαρώνεται οπτικά, καταχωρώντας όλη την πληροφορία απευθείας στο μυαλό!
  • Μια απλή κίνηση του χεριού μάς οδηγεί στην επόμενη σελίδα!
  • Οι σελίδες κρατιούνται ενωμένες με μία λειτουργία που ονομάζεται «ΔΕΣΙΜΟ», η οποία συγκρατεί τις σελίδες στη σωστή τους σειρά.

Εφαρμόζοντας εξελιγμένη τεχνολογία «στερεάς» κατάστασης, οι κατασκευαστές μπορούν να εκμεταλλευτούν και τις δύο πλευρές των σελίδων, διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα αποθήκευσης δεδομένων και μειώνοντας το κόστος!

Τα περισσότερα BOOK εμπεριέχουν μια λειτουργία που ονομάζεται «ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ», ώστε να μπορούμε να προσπελάσουμε οποιαδήποτε πληροφορία για άμεση ανάκτηση!

Υπάρχει και το προαιρετικό αξεσουάρ «ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗΣ», που μας επιτρέπει να ανοίξουμε το BOOK στο ακριβές σημείο που το αφήσαμε, ακόμη κι αν το BOOK είναι κλειστό! Ο σελιδοδείκτης είναι συμβατός με τα διεθνή πρότυπα, έτσι ώστε ο ίδιος σελιδοδείκτης να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα βιβλία, ανεξαρτήτως κατασκευαστή! Επιπλέον, πολλοί σελιδοδείκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα για πολλαπλές αναζητήσεις του χρήστη.

Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα για δημιουργία προσωπικών σημειώσεων προγραμματισμού, που ονομάζεται «ΜΟΛΥΒΙ».

Επίσης, το αξεσουάρ hands-free «ΑΝΑΛΟΓΙΟ» επιτρέπει τη στήριξη του BOOK για εύκολη και σωστή τοποθέτηση και για διάβασμα χωρίς χέρια! Εάν θέλουμε να αλλάξουμε σελίδα, μια απλή κίνηση του δαχτύλου μας φτάνει!

Το BOOK είναι φιλικό προς το περιβάλλον, κατασκευασμένο από 100% ανακυκλώσιμα υλικά.

Φορητό, με αντοχή στον χρόνο και προσιτό, καλωσορίζουμε το BOOK ως την επικρατέστερη μόδα διασκέδασης!

Καλώς ήρθατε στην εποχή που θα μεταμορφώσει την ιδέα σας για τον κόσμο! Καλώς ήρθατε στην εμπειρία του BOOK!

Design D 5

Συγγραφή ιστορίας χρησιμοποιώντας κάρτες
Με αφορμή  την   Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου ) η Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων ετοίμασε ένα παιχνίδι  στα πλαίσια της παραγωγής γραπτού λόγου, που  είναι η συγγραφή ιστορίας χρησιμοποιώντας κάρτες!

museum 2871221 1280Ένα αγαπημένο παιχνίδι, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά και γενικά. Οι κάρτες δίνουν στα παιδιά μια κατεύθυνση αλλά παράλληλα ενεργοποιούν τη φαντασία τους και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι συγκινητικό, αστείο, απρόβλεπτο και ό,τι άλλο μπορείτε ή καλύτερα δεν μπορείτε να φανταστείτε!!!

Κατεβάστε το αρχείο εδώ

museum 2871221 1280 1Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί μέρος μιας συλλογικής προσπάθειας, της © Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Σελίδων, όπου μπορείτε να κατεβάσετε το e-book ή το αρχείο pdf και να περιηγηθείτε σε εξαιρετικές δραστηριότητες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου και φυσικά την υπόλοιπη χρονιά!

Πάρτε μια ιδέα!

Design D 5

Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας
για τη Γνωριμία με το Βιβλίο

1 638 300x208

Η ενασχόληση με το βιβλίοκαι τη Φιλαναγνωσία για έναν εκπαιδευτικό είναι συνεχής και ατέρμονη. Νέα βιβλίαμε «φρέσκες» θεματικές,περιεχόμενο και μορφή εμφανίζονται στην εγχώρια αλλάκαι στην παγκόσμια λογοτεχνική
παραγωγή κάθε χρόνοεξελίσσοντας και επεκτείνοντας τον χώρο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. Συνεπώς, η φιλαναγνωστική δράση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του σε καμία περίπτωση δενεξαντλείται σε ένα εγχειρίδιο ή σε ένα πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας.

Έρευνες έχουν αποδείξει πως «σε όλες τις τάξεις, ακόμη και στις πιο ”δύσκολες”, ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες ,μπορούν να γίνουν εκπληκτικάπράγματα, όταν εκπαιδευτικοί μεγνώσεις, μεράκι και ευαισθησία, εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν από πρώτο χέρι την απόλαυση τηςανάγνωσης και αγαπούν με πάθοςτη λογοτεχνία, αποφασίζουν ναδράσουν» (Χαλκιαδάκη 2008: 150).
Ο δάσκαλος, λοιπόν, αποτελεί 
βασικό παράγοντα της επαφής του παιδιού με το βιβλίο, καθώς για να καλλιεργήσει την αγάπη για το διάβασμα εκείνος πρώτα πρέπεινα το αγαπά, να ενημερώνεται για τις νέες κυκλοφορίες και να δίνει συνεχώς ερεθίσματα στους μαθητές του παρακινώντας τους στη λογοτεχνική ανάγνωση.

Οδηγός για Εκπαιδευτικούς



Λήψη αρχείου

Design D

Οι “Λογοτεχνικές βαλίτσες” ενισχύουν εναλλακτικές διδακτικές πρακτικές

95842050 1586431468172039 6121020483535110144 n

 

Είναι γνωστό ότι πολλοί συνάδελφοι βάζουν στη διδασκαλία τους βιβλία λογοτεχνίας, αντικαθιστώντας για μικρά ή μεγάλα χρονικά διαστήματα τα επίσημα διδακτικά βιβλία. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ανακάλυπταν κόσμους που δεν ήξεραν ή ενδιαφέροντες τρόπους για να προσλαμβάνουν τη ζωή γύρω τους.

Για να ενθαρρυνθεί και να στηριχθεί αυτή η διδακτική πρακτική ο σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά η «Πρόοδος»  φτιάχτηκε ένα μπλογκ, για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών, που περιέχει όλους τους προσφερόμενους τίτλους και μια μικρή ενημέρωση για καθέναν από αυτούς: logotexnikesvalitses.blogspot.com

Πρόκειται για μια (τουλάχιστον πρωτότυπη) παρέμβαση στον καθημερινό μορφωτικό αγώνα που διεξάγεται στα σχολεία. Θα έχει ανταπόκριση; Θα βοηθήσει τη διδακτική πράξη; Θα συμβάλει στην ανάπτυξη μιας εναλλακτικής διδακτικής κουλτούρας; Η έκβαση της αποτελεί ένα ανοιχτό και ενδιαφέρον στοίχημα.

Το διαβάσαμε εδώ: https://www.e-lesxi.gr/

Design D 1

Βιβλία και Βιβλιοφιλία
67529446 475741729881358 6867070922918985728 n

Μάϊος 2014 μέχρι και σήμερα δημοσίευση βιβλιοάποψη νέων βιβλίων στο
filanagnosiaprogram.blogspot.gr “Βιβλία και Βιβλιοφιλία“από τη
Δημιουργό-Υπεύθυνη ύλης Έλενα Αρτζανίδου,συγγραφέας-εκπαιδευτικός.

Design D 1

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.