“Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” δράση Φιλαναγνωσίας

images 11

Το σημερινό φύλλο εργασίας αφορά το παραμύθι – ντορεμύθι του πολυγραφότατου Ευγένιου Τριβιζά. Η δραστηριότητα πραγματοποιείται στα πλαίσια των εκδηλώσεων που αφορούν τα Χριστούγεννα. Παράλληλα είναι ένας ομαλός τρόπος ένταξης στην φιλαναγνωσίας και για τις μικρότερες τάξεις ( Α’ κ Β΄) που δεν έχουν έρθει ξανά σε επαφή με αντίστοιχες δραστηριότητες.

  1. Αρχικά μοιράζουμε το φύλλο εργασίας στις ομάδες και τους εξηγούμε ότι δουλεύουμε όλοι μαζί και καθορίζουμε τον γραμματέα, τον ομιλητή και τον συντονιστή προκειμένου να είναι πιο οργανωμένη η ομάδα τους. Υπάρχει και ο κατάλληλος χώρος για να σημειώσουν τα ονόματα στους αντίστοιχους ρόλους.
  2. Εξηγούμε ότι πρόκειται να παρακολουθήσουμε μία ιστορία με πρωταγωνιστή ένα ποντίκι με τη βοήθεια του προτζέκτορα. Επισημαίνουμε ότι δεν έχει δοθεί κάποιος τίτλος στο φύλλο εργασίας μας και ότι θα πρέπει οι ομάδες να το ονομάσουν, αφού παρακολουθήσουν το βιντεάκι. Το παιδικό που προβάλλουμε είναι παρμένο από το Internet, πρωτόπροβλήθηκε από την ΕΤ1 και είναι το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι». Μετά την προβολή της ταινίας δίνουμε λίγο χρόνο στις ομάδες να δώσουν τίτλο στα Φ.Ε. τους.
  3. Προχωρώντας στην 2η δραστηριότητα τους ζητάμε να επινοήσουν ένα ακόμα παιχνίδι – στολίδι του δέντρου που θα το εμποδίσει να αγγίξει το αστεράκι και να δημιουργήσουν ένα μικρό διάλογο ανάμεσά τους. Στη συνέχεια ο ομιλητής κάθε ομάδας παρουσιάζει το διάλογο που παρήγαγαν.
  4. Ακολούθως, διαλέγουν μια σκηνή από την ταινία και την ζωγραφίζουν όπως αυτά θέλουν. Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσιάζει τη ζωγραφιά της και τις συνθέτουμε όλες σε μια ιστορική γραμμή. Την τοποθετούμε αργότερα σε περίοπτη θέση για να προβάλλουμε το έργο και την προσπάθεια των παιδιών. Σημείωση: Αυτή η δραστηριότητα γίνεται ανάλογα με το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας και την ικανότητα των παιδιών να συνθέτουν σύντομα τις ζωγραφιές τους (θέλουμε να δώσουμε περισσότερο βάση στον λόγο σ’ αυτό το Φ.Ε.).
  5. Σαν τελική δραστηριότητα, ζητάμε από τις ομάδες συντάξουν ένα κείμενο όμοιο με αυτό που συναντάμε στα οπισθόφυλλα τον βιβλίων. Τονίζουμε ότι πρέπει να είναι ένα κείμενο που πρέπει να μας κινήσει το ενδιαφέρον ώστε να θέλουμε να διαβάσουμε το βιβλίο. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες το κείμενο που έφτιαξε και οι υπόλοιπες μπορούν να κρίνουν την λειτουργικότητά του.
  6. Αφού ολοκληρωθεί και η τελευταία δραστηριότητα, εξηγούμε στα παιδιά ότι μόλις «διάβασαν» ένα παραμύθι, αναφέροντας τον τίτλο και τον συγγραφέα. Τώρα μπορούμε να δούμε και κατά πόσο ο τίτλος που έδωσαν στο Φ.Ε. συμπίπτει με τον τίτλο του βιβλίου.

Το φύλλο εργασίας:



Λήψη αρχείου

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Φιλαναγνωσία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.