“ ΝΤΙΛΙ-ΝΤΙΛΙ….ξετυλίγοντας το νήμα της ελληνικής λαϊκής παράδοσης μέσα από το παραμύθι, τους χορούς, τη μουσική και τα παιχνίδια ̈.

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο Βάρης το σχολικό έτος 2018-2019.

 

Το πρόγραμμα περιέλαβε αρχικά το λαϊκό παραμύθι και το διαχωρισμό του
από τα άλλα είδη παραμυθιών. Μέσα από το παραμύθια  γνωρίσαμε τον
κόσμο της παράδοσης ως προς τη μουσική, το παιχνίδι , το χορό, τις
παραδοσιακές φορεσιές , τα ήθη και έθιμα του τόπου μας. Έτσι, τα παιδιά
είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πρώτη αίσθηση της πολιτισμικής μας
κληρονομιάς και ταυτότητας.
Η δραστηριότητα αυτή πλαισίωνε  το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου καθ’όλη
τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς τόσο εντός του χώρου του Νηπιαγωγείου
όσο και εκτός αυτού.
Σε κεντρικό σημείο του Νηπιαγωγείου είχε διαμορφωθεί η «γωνιά της
παράδοσης» ,ένα είδος μικρού μουσείου, στο οποίο είχαν πρόσβαση όλοι οι
μαθητές του σχολείου μας . Εκεί συγκεντρωνόταν  το υλικό μας (λαϊκά
παραμύθια, αντικείμενα χρήσης παλαιότερων χρόνων , φωτογραφικό υλικό,
παραδοσιακές στολές) κ εμπλουτιζόταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς,
δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές μας να εξοικειώνονται με τον πλούτο της
πολιτιστικής μας παράδοσης.
Οι εκπαιδευτικοί που ήταν και οι εμπνευστές  του τη σχολική χρονιά 2018-19 ήταν Βασιλική Παπατσίμπα, Νικολέττα Καντζή , Πηνελόπη Πιπερίδου και Μαγδαληνή Νίτη

Το δέντρο που έδινε

Με εφόρμηση το παραμύθι με τον τίτλο “Το δέντρο που έδινε” και την διδακτική αξιοποίησή του με στόχο την ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών, τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά για να ετοιμάσουν το δέντρο της τάξης τους και να το γεμίσουν με λόγια αγάπης και υποσχέσεις από αυτές που κρατούν παντοτινά. Η προετοιμασία για την δεντροφύτευση στον προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου μας σχεδόν έγινε.

το δέντρο αλλάζει με τις εποχές.

Τα παιδιά παρατηρούν τις εποχές και τις αλλαγες που γίνονται από εποχή σε εποχή. Μυρωδιές , χρώματα, θερμοκρασία, φως, γεύσεις . Κάθε φορά που αλλάζει η εποχή, γιορτάζουμε τον ερχομό της νέας εποχής αποχαιρετώντας την προηγούμενη. Μια καλή ευκαιρία να εργαστούμε σε ομάδες, να συζητήσουμε, να πειραματιστούμε με υλικά, να μοιραστούμε ιδέες και να δημιουργήσουμε

 

 

Η Ρέα ταξιδεύει….

Η Ρέα η γνωστή από την μυθολογία μας, δημιουργήθηκε από άχρηστο υλικό  για να ταξιδέψει στις εταιρικές χώρες του σχεδίου μας (Πολωνία, Σερβία, Ισπανία, Τουρκία )και να μεταφέρει μηνύματα πολιτισμού, ήθη και έθιμα, κουλτούρα αλλά και περιβαλλοντικά μηνύματα πάνω στα οποία θα βασιστούν οι δράσεις μας εναντίο της κλιματικής αλλαγής. Έχει λοιπόν έτοιμο το διαβατήριό της και   ένα ημερολόγιο στο οποίο θα καταγράφει όλες τις εμπειρίες από τα ταξίδια της και τις συναντήσεις της με τους μαθητές από τα εταιρικά μας σχολεία.

“ένα λούτρινο πιθηκάκι” Χριστουγεννιάτικη ιστορία

https://www.youtube.com/watch?v=pRx0gLOmkEg&ab_channel=%CE%9D%CE%99%CE%A4%CE%97%CE%9C%CE%91%CE%93%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%97

Ένα παραμύθι που δημιούργησαν τα παιδιά, με αφορμή ένα πιθηκάκι που βρέθηκε τοποθετημένο στον κάδο ανακύκλωσης της γειτονιάς. Πέρα από τα οικολογικά μηνύματα, η ιστορία αυτή πραγματεύεται αξίες  όπως η ανοχή στη διαφορετικότητα, φιλία, συντροφικότητα

Ο Τόνος!

Καλημέρα παιδιά!

Σήμερα είναι Τετάρτη 20 Μαϊου.

Θυμάστε την οργάνωση της Helmepa, που νοιάζεται και φροντίζει το περιβάλλον; Πήραμε μέρος στον διαγωνισμό ζωγραφικής της, μας έστειλε τα δώρα μας και μας αναγνώρισε ως μέλη της, που βοηθούν στην διάσωση του πλανήτη.

Η Helmepa γιορτάζει πολλές παγκόσμιες μέρες για το περιβάλλον ή για ζώα. Σήμερα γιορτάζει την παγκόσμια μέρα τόνου.

Ο τόνος είναι ένα ψάρι που μπορούμε να συναντήσουμε σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Κολυμπά ακομη και στα νερά της Ελλάδας. Το κρέας του είναι κόκκινο, σε αντίθεση με άλλα ψάρια που είναι άσπρο.Το χρώμα του,του προσφέρει καλή κάλυψη στο νερό.Η ράχη του έχει σκούρο μπλε χρώμα, σαν τον πυθμένα του ωκεανού και η κοιλιά του,που είναι ασημί,δεν φαίνεται στην επιφάνεια της θάλασσας. Τρέφεται με μικρότερα ψάρια. Μπορεί να βουτήξει πολύ βαθιά, μέχρι και 1000 μέτρα. Το σώμα του μοιάζει με τορπίλη και είναι εκπληκτικός κολυμβητής. Μπορεί να κολυμπήσει αρκετά γρήγορα, εως και 70χλμ/ώρα και  να διανύσει μεγάλες αποστάσεις ακόμη και  ολόκληρους ωκεανούς. Είναι μεγαλόσωμος και μπορει να φτασει από 200-300 κιλά εώς ακόμη και τα 600 ή και παραπάνω. Για να καταλάβετε πόσο μεγάλος είναι, δείτε την παρακάτω φωτογραφία.

 

Εμείς τον τρώμε συνήθως  σε κονσέρβα. Ο τόνος έχει πολύ ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μας κάνουν πολύ καλο στα μάτια,το δέρμα και τα κόκκαλά μας. Γι’αυτό το λόγο ψαρεύονται πάρα πολλοί τόνοι κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τώρα να κινδυνεύει. Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε, διαλέγοντας διάφορα είδη ψαριών να φάμε και όχι πολύ συχνά τόνο. Να έχουμε δηλαδή ποικιλία. Άλλωστε όλα τα ψάρια μας κάνουν καλό και είναι νόστιμα!

Η Helmepa λοιπόν, ζητάει τη βοήθεια των μικρών εξερευνητών της, και σας προτείνει : Φανταστειτε ότι είστε δημοσιογράφοι και ότι παίρνετε συνέντευξη από έναν τόνο! Ρωτήστε τον πού ζει, τί τρώει, ποιά προβλήματα αντιμετωπίζει στους ωκεανούς και στα ταξίδια του. Μπορείτε να τον ζωγραφίσετε, όπως τον φαντάζεστε, είτε μέσα στο βυθό ή ακόμη κι όταν του παίρνετε την συνέντευξη. Περιμένουμε τις ζωγραφιές σας!

 

 

      

Δημιουργία τσάντας από παλιό μπλουζάκι

Καλημέρα παιδιά!!

Σήμερα θα  ασχοληθείτε με την δημιουργία τσάντας από μπλουζάκια που δεν φοράτε πια. Τώρα που θα ξεκινήσετε τα μπάνια στη θάλασσα εάν δεν έχετε ήδη αρχίσει, σίγουρα θα σας χρειαστεί μια τσαντούλα γι α να βάζετε την πετσέτα και το αντιηλιακό σας . Έτσι θα έχουμε εύκολα και απλά μια τσαντούλα από κάτι που δεν χρειάζεστε πια και που θα νιώθετε υπέροχα όταν του ξαναδώσετε ζωή αλλά και όταν σκέφτεστε την “οικονομία” που κάνετε στον πλανήτη μας με την επαναχρησιμοποίηση των υλικών.

 

 

Θα χαρούμε πολύ να μας στείλετε φωτογραφίες με τις όμορφες τσαντούλες σας.

Απολαύστε τώρα ένα λαϊκό παραμύθι “Το κουμπί του Γιόμο”

 

Μες στο μουσείο!

ΚΑΛΗΜΕΕΕΕΕΕΕΡΑ!!!!!!!!

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!!!!!

Δευτέρα σήμερα 18 Μαΐου , και είμαστε ακόμα στην Άνοιξη!!!!

Ώρα όμως για την πρωινή γυμναστική μας.

Πάμε να βρούμε και κάποιον άλλο να κάνουμε ζευγαράκι ! Έτοιμοι; Πάμε!!!!!!

https://youtu.be/IqezzQ5lSd

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων.

Τι είναι το Μουσείο;

Είναι ένας χώρος, ένα κτίριο , στο οποίο μπαίνουμε για να δούμε πολύ σπουδαία πράγματα από τα πολύ παλιά χρόνια .

Γιατί πάμε όμως στο μουσείο;

Πάμε για να μάθουμε καινούρια πράγματα για το πώς ήταν η ζωή τα πολύ παλιά χρόνια, πάμε για να θαυμάσουμε από κοντά τα παλιά αντικείμενα.

Όλα τα μουσεία δεν είναι ίδια. Υπάρχουν διάφορα είδη μουσείων.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Σ΄ αυτό το μέρος θα δούμε πράγματα από τα πολύ αρχαία χρόνια, θα δούμε δηλαδή αρχαία αγάλματα, αρχαία πήλινα πιάτα και ποτήρια και άλλα παλιά πράγματα που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι άνθρωποι. Ένα τέτοιο μουσείο έχουμε και στην Ερμούπολη, βρίσκεται στην πλατεία και αν θέλετε μπορείτε κάποια στιγμή να το επισκεφτείτε με τους γονείς σας.

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Σε ένα τέτοιο μουσείο θα δούμε πράγματα που είχαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες στο σπίτι τους αλλά και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για να κάνουν τις δουλειές τους. Τα νηπιάκια μας θα θυμούνται σίγουρα το περσινό μας λαογραφικό  μουσείο στο σχολείο μας.

Επίσης ένα τέτοιο μουσείο είναι και το μουσείο παραδοσιακών επαγγελμάτων στην Άνω Σύρο.

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Εκεί θα δούμε αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν παλιά οι ναυτικοί, οι ψαράδες, οι δύτες, θα δούμε δηλαδή παλιά δίχτυα , παλιά καράβια και βάρκες, παλιές στολές δυτών, παλιές πυξίδες  και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι ναυτικοί μας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Εκεί θα δούμε εκθέματα από βαλσαμωμένα ζώα, πουλιά, ψάρια αλλά και φυτά.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ

Σ΄ αυτό θα δούμε έργα τέχνης που δημιούργησαν διάφοροι καλλιτέχνες όπως γλυπτά , αγάλματα, πίνακες ζωγραφικής, ψηφιδωτά και άλλα.

 

Στη Σύρο μας επίσης έχουμε το Βιομηχανικό μουσείο όπου φιλοξενούνται εργαλεία, εξοπλισμός και μηχανήματα της εποχής που η Σύρος είχε πολλά εργοστάσια.

Τώρα που ξέρεις τόσα πολλά για τα μουσεία, μπορείς να επισκεφτείς με την οικογένεια σου ένα από αυτά που βρίσκονται στη Σύρο.

Και τώρα ώρα για παιγνίδι , γίνε αρχαιολόγος και ταίριαξε τα κομμάτια των αγγείων.

http://games.mthv.gr/mth-memory/

Πως ντυνόταν σε άλλες εποχές;

http://games.mthv.gr/mth-clothes/

Τι θα λέγατε να κάνετε κι εσείς το δικό σας μουσείο έστω και εξ αποστάσεως. Ψάξτε μέσα στο σπίτι για ένα παλιό αντικείμενο ( παιγνίδι, κόσμημα, πλεκτό, υφαντό , ρούχο, κατσαρόλα κ.λ.π.) .Γράψτε σε ένα χαρτί το όνομά του, φωτογραφήστε το και στείλτε μας τη φωτογραφία . Εμείς θα φτιάξουμε ένα βιντεάκι με τα εκθέματα σας.

Και για το τέλος , από την αγαπημένη μας Λιλιπούπολη , «μες στο μουσείο»

https://www.youtube.com/watch?v=ZQgyHWZohmY

Πολλά – πολλά φιλάκια!!!!!!!!!!