Με αφορμή τις εξετάσεις πιστοποίησης που δίνουν αυτές τις μέρες οι επιμορφούμενοι της δεύτερης επιμορφωτικής περιόδου στα Κέντρα Πιστοποίησης, σας ενημερώνω ότι στην Πύλη Ενημέρωσης Β΄ επιπέδου έχει αναρτηθεί αρχείο .pdf με τους άξονες περιγραφής σεναρίου για το ανοικτό θέμα του κλάδου ΠΕ02 . Πρόκειται για τη Β΄ ΕΚΔΟΣΗ, Νοέμβριος 2011 και υποδεικνύει μία συγκεκριμένη δομή για το σενάριο.
Υπενθυμίζω ότι ζητούμενο της δοκιμασίας ανοικτού θέματος είναι η εκτίμηση της επίδοσης των υποψηφίων στην σχεδίαση και εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων/σεναρίων με χρήση των ΤΠΕ.
Στο Ευρετήριο και στο φάκελο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ μπορείτε να βρείτε όλα τα σχετικά αρχεία.
Το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διευθυντής του οποίου είναι ο Καθηγητής κ. Αναστάσιος Μικρόπουλος, με δική του πρωτοβουλία, ανέλαβε εθελοντικά, συνεργαζόμενο με το Florida Institute for Human & Machine Cognition (IHMC, Ινστιτούτο για τη Νόηση Ανθρώπου και Μηχανής), τη μετάφραση στα ελληνικά του δημοφιλούς λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης CmapTools. Τη σύλληψη της ιδέας, την επικοινωνία και συνεργασία με το IHMC και τον συντονισμό της δραστηριότητας είχε ο κ. Νικηφόρος Παπαχρήστος.
Οδηγίες εγκατάστασης:
συμπληρώνουμε τα απαιτούμενα πεδία (με αστεράκι) εδώκαι πατάμε submit,
αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας το πρώτο αρχείο για windows (IHMC CmapTools v5.04.01 for Windows 59.9Mb),
πατάμε διπλό κλικ πάνω στο αποθηκευμένο αρχείο για να εγκαταστήσουμε το λογισμικό στον υπολογιστή μας, σύμφωνα με τις οδηγίες που εμφανίζονται,
όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, δημιουργούμε μια συντόμευση στην επιφάνεια εργασίας για ευκολία στο άνοιγμα,
ανοίγουμε το λογισμικό και από την πρώτη, τη μικρότερη καρτέλα αριστερά, επιλέγουμε edit/preferences/διαλέγουμε ελληνικά και όλα τα μενού εμφανίζονται… στα ελληνικά.
Αφού δημιουργήσουμε τον εννοιολογικό μας χάρτη έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από το περιβάλλον κατασκευής παρουσιάσεων, να δημιουργήσουμε μια παρουσίαση του χάρτη μας.
Το Screenr είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε screencasts χωρίς την εγκατάσταση κάποιου λογισμικού στον υπολογιστή σας. Τα screencasts ή αλλιώς «βιντεοσκοπημένα σενάρια χρήσης λογισμικού» παρουσιάζουν σε μορφή βίντεο τις κινήσεις και τα λεγόμενα ενός παρουσιαστή που επιδεικνύει μια λειτουργία ή τη γενικότερη χρήση ενός λογισμικού.
Στο Screenr απλά πατάτε το κουμπί εγγραφής και όλες οι ενέργειες που κάνετε στο επιλεγμένο μέρος της οθόνης καταγράφονται, μαζί με την αφήγηση που κάνετε από το μικρόφωνό σας. Το αποτέλεσμα είναι ένα υψηλής ανάλυσης αρχείο Flash το οποίο μπορείτε να το αναρτήσετε στο Twitter, στο YouTube, ή οπουδήποτε αλλού στο διαδίκτυο.
Στην δωρεάν έκδοση του screenr μπορείτε να καταγράψετε screencasts διάρκειας 5 λεπτών, τα οποία μετέπειτα επιτρέπεται να τα δημοσιεύσετε σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή να τα ενσωματώσετε στη δική σας σελίδας μέσω του συνδέσμου που σας προσφέρετε.
Τα λεξικά, παρατήρησε πριν από δύο αιώνες ένας μεγάλος λεξικογράφος, ο Samuel Johnson, είναι σαν τα ρολόγια: το χειρότερο είναι καλύτερο από το τίποτε, και από το καλύτερο δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να δείχνει πάντοτε τη σωστή ώρα.
Ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα και περιβάλλοντα πρακτικής γραμματισμού. Επιμορφωτικό υλικό.
Το λογισμικό αποτελείται από δύο cd, από τα οποία το πρώτο περιλαμβάνει τον «Ιδιωτικό Βίο» και το δεύτερο το «Δημόσιο Βίο» και το «Παράρτημα». Είναι «κλειστού τύπου» λογισμικό, χωρίς δυνατότητες επέμβασης και παραμετροποίησης από τον εκπαιδευτικό ή το μαθητή. Δίνει έμφαση στην πολυμεσική παρουσίαση της πληροφορίας και όχι σε διερευνητικές δραστηριότητες μάθησης. Λειτουργεί υποστηρικτικά της παραδοσιακής διδασκαλίας, εμπλουτίζοντάς την με ελκυστικό εποπτικό υλικό, χωρίς όμως να προσφέρει ένα καινοτόμο μαθησιακό περιβάλλον. Η πρόσβαση στη γνώση είναι απόλυτα καθοδηγούμενη ενώ ο μαθητής βρίσκεται στη θέση του παθητικού δέκτη, που πλοηγείται ανάμεσα στο υλικό (όπως αντίστοιχα θα ξεφύλλιζε ένα βιβλίο). Διαβάστε αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.
Διδακτική πρόταση για την εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα.
Με βάση το ιστορικό υλικό που θα συγκεντρώσουν οι μαθητές από την ανάγνωση του λογισμικού (και συμπληρωματικά από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού – Η Ελληνική Ιστορία στο Διαδίκτυο, ενότητα: Κλασική εποχή), να αφηγηθούν σε μορφή σελίδων ημερολογίου:
την τυπική ημέρα ενός εφήβου 14 ετών στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.
την τυπική ημέρα μιας παντρεμένης Αθηναίας 23 ετών, στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.
την τυπική ημέρα ενός ελεύθερου Αθηναίου πολίτη 30 ετών, στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.
Να καταγράψουν τις σελίδες ημερολογίου σε ένα αρχείο επεξεργαστή κειμένου.
Σε ένανεικονικό πίνακα ανακοινώσεων (Stixyboard), μπορείτε να δείτε συγκεντρωμένα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα για τη Ν. Ε. Λογοτεχνία, τα οποία περιέχουν χρήσιμο υλικό, αξιοποιήσιμο για τα σενάριά σας.
Το εργαλείο Stixy σας επιτρέπει να δημιουργείτε εικονικούς πίνακες ανακοινώσεων για την τάξη σας, οι οποίοι ονομάζονται Stixyboards. Εσείς και οι μαθητές σας μπορείτε να ανεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες, σημειώσεις, σελιδοδείκτες (bookmarks) κτλ. χωρίς να υπάρχει περιορισμός στον τρόπο με τον οποίο θα οργανώσετε τις πληροφορίες σας πάνω στην επιφάνεια του πίνακα. Έχετε το δικαίωμα να δημιουργήσετε πολλαπλούς πίνακες ανακοινώσεων με διαφορετικές ρυθμίσεις εμφάνισης και να προσθέσετε σε κάθε έναν από αυτούς διαφορετικούς χρήστες. Συνεπώς, κάθε πίνακας συνδέεται μια ομάδα χρηστών, στην οποία μπορείτε επιπλέον να στέλνετε ειδοποιήσεις-μηνύματα.Οι πίνακες μπορούν να είναι δημόσιοι ή ιδιωτικοί.
Στην παρουσίαση που ακολουθεί με τίτλο 24 web 2.0 εργαλεία για την τάξη μπορείτε να βρείτε επιπλέον πληροφορίες και για τους πίνακες Stixyboard και για άλλα διαδικτυακά εργαλεία για την τάξη. Μια δημιουργία της ομάδα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος Πληροφορικής ΑΠΘ, του μαθήματος Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση, με καθηγητή τον Γιώργο Παλαιγεωργίου.
Εξαιρετικός ιστοχώρος του Γιάννη Παπαθανασίου με πολύ πλούσιο υλικό για την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και την Ιστορία. Το υλικό ανανεώνεται διαρκώς.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα πολυμεσική εφαρμογή με υλικό που μπορεί να αποτελέσει μια τράπεζα δραστηριοτήτων για τον/την εκπαιδευτικό και να δώσει ιδέες και αφορμές για να προχωρήσει παραπέρα και να πειραματιστεί στην κατασκευή δικού του ανάλογου εκπαιδευτικού υλικού. Η εφαρμογή πήρε το 5ο Βραβείο στον 1ο Διαδικτυακό Διαγωνισμό ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ, “Καλύτερη Εκπαιδευτική Ιστοσελίδα για το 2009”. Δείτε σχετικά…
Tο πιστοποιημένο εκπαιδευτικό λογισμικό για την Α/Βάθμια & Β/Βάθμια εκπαίδευση μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και Online. Δείτε τις διαθέσιμες εφαρμογές εδώ.
Σημείωση: Για τα εκπαιδευτικά λογισμικά και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στο διαδίκτυο (όλα εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή