Εξετάσεις πιστοποίησης Β΄ επιπέδου

Με αφορμή τις  εξετάσεις πιστοποίησης που δίνουν αυτές τις μέρες οι επιμορφούμενοι της δεύτερης επιμορφωτικής περιόδου στα Κέντρα Πιστοποίησης, σας ενημερώνω ότι στην Πύλη Ενημέρωσης Β΄ επιπέδου έχει αναρτηθεί αρχείο .pdf με τους άξονες περιγραφής σεναρίου για το ανοικτό θέμα του κλάδου ΠΕ02 .  Πρόκειται για τη Β΄ ΕΚΔΟΣΗ,  Νοέμβριος 2011 και υποδεικνύει μία συγκεκριμένη δομή για το σενάριο.

Υπενθυμίζω ότι ζητούμενο της δοκιμασίας ανοικτού θέματος είναι η εκτίμηση της επίδοσης των υποψηφίων στην σχεδίαση και εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων/σεναρίων με χρήση των ΤΠΕ.

Στο Ευρετήριο και στο φάκελο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ μπορείτε να βρείτε όλα τα σχετικά αρχεία.

Φύλλα εργασίας

Η θέση της γυναίκας στο παρελθόν

Τα φύλλα εργασίας δημιούργησε η συνάδελφος Αθανασία Παπαχρήστου, επιμορφώτρια φιλολόγων στις ΤΠΕ.


Οι εφαρμογές του Web 2.0 και η αξιοποίησή τους στα φιλολογικά μαθήματα

Το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης CmapToolshttp://cmap.ihmc.us/

Το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διευθυντής του οποίου είναι ο Καθηγητής κ. Αναστάσιος Μικρόπουλος, με δική του πρωτοβουλία, ανέλαβε εθελοντικά, συνεργαζόμενο με το Florida Institute for Human & Machine Cognition (IHMC, Ινστιτούτο για τη Νόηση Ανθρώπου και Μηχανής), τη μετάφραση στα ελληνικά του δημοφιλούς λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης CmapTools. Τη σύλληψη της ιδέας, την επικοινωνία και συνεργασία με το IHMC και τον συντονισμό της δραστηριότητας είχε ο κ.  Νικηφόρος Παπαχρήστος.

Οδηγίες εγκατάστασης:

  • συμπληρώνουμε τα απαιτούμενα πεδία (με αστεράκι) εδώ και πατάμε submit,
  • αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας το πρώτο αρχείο για windows (IHMC CmapTools v5.04.01 for Windows 59.9Mb),
  • πατάμε διπλό κλικ πάνω στο αποθηκευμένο αρχείο για να εγκαταστήσουμε το λογισμικό στον υπολογιστή μας, σύμφωνα με τις οδηγίες που εμφανίζονται,
  • όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, δημιουργούμε μια συντόμευση στην επιφάνεια εργασίας για ευκολία στο άνοιγμα,
  • ανοίγουμε το λογισμικό και από την πρώτη, τη μικρότερη καρτέλα αριστερά, επιλέγουμε edit/preferences/διαλέγουμε ελληνικά και όλα τα μενού εμφανίζονται… στα ελληνικά.

Αφού δημιουργήσουμε τον εννοιολογικό μας χάρτη έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από το περιβάλλον κατασκευής παρουσιάσεων,  να  δημιουργήσουμε μια παρουσίαση του χάρτη μας. 

Δείτε ένα παράδειγμα δημιουργίας παρουσίασης εννοιολογικού χάρτη που έκανα για τα ιστολόγια.

Screencasts – Screenr

Το Screenr είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε screencasts χωρίς την εγκατάσταση κάποιου λογισμικού στον υπολογιστή σας. Τα screencasts ή αλλιώς «βιντεοσκοπημένα σενάρια χρήσης λογισμικού» παρουσιάζουν σε μορφή βίντεο τις κινήσεις και τα λεγόμενα ενός παρουσιαστή που επιδεικνύει μια λειτουργία ή τη γενικότερη χρήση ενός λογισμικού.
Στο Screenr απλά πατάτε το κουμπί εγγραφής και όλες οι ενέργειες που κάνετε στο επιλεγμένο μέρος της οθόνης καταγράφονται, μαζί με την αφήγηση που κάνετε από το μικρόφωνό σας. Το αποτέλεσμα είναι ένα υψηλής ανάλυσης αρχείο Flash το οποίο μπορείτε να το αναρτήσετε στο Twitter, στο YouTube, ή οπουδήποτε αλλού στο διαδίκτυο.
Στην δωρεάν έκδοση του screenr μπορείτε να καταγράψετε screencasts διάρκειας 5 λεπτών, τα οποία μετέπειτα επιτρέπεται να τα δημοσιεύσετε σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή να τα ενσωματώσετε στη δική σας σελίδας μέσω του συνδέσμου που σας προσφέρετε.

Πηγή

Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: Τα ηλεκτρονικά λεξικά και η διδασκαλία του λεξιλογίου

Τα λεξικά, παρατήρησε πριν από δύο αιώνες ένας μεγάλος λεξικογράφος, ο Samuel Johnson, είναι σαν τα ρολόγια: το χειρότερο είναι καλύτερο από το τίποτε, και από το καλύτερο δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να δείχνει πάντοτε τη σωστή ώρα.

Ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα και περιβάλλοντα πρακτικής γραμματισμού. Επιμορφωτικό υλικό.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΕΞΙΚΑ & ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Διδασκαλία της ενότητας “Παρουσίαση – Κριτική” (Β΄ Λυκείου). Τρία παραδείγματα αξιοποίησης των σωμάτων κειμένων

Δείτε όλες τις αναρτήσεις στην κατηγορία ΤΠΕ και ΓΛΩΣΣΑ

Δικυογραφία:

    1. Διδακτική αξιοποίηση των ηλεκτρονικών λεξικών και των σωμάτων κειμένων. Θεωρητικό πλαίσιο του Δημήτρη Κουτσογιάννη, Αναπληρωτή Καθηγητή Α.Π.Θ. και ενδεικτικά παραδείγματα εφαρμογής.
    2. Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής: Τρόποι αναζήτησης.
    3. Η «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» του ΚΕΓ: Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας.
    4. Κουτσογιάννης, Δ.: Η γλωσσική αγωγή: νέες τεχνολογίες
    5. Περικλής Πολίτης: Βελτίωση και επέκταση των σωμάτων κειμένων της Ηλεκτρονικής Πύλης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ).
    6. Ελένη Χοντολίδου: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑΣ και ποια η χρησιμότητά της στην εκπαιδευτική πράξη. Γλωσσικός υπολογιστής, τομ. 1, θεματικές στήλες.
    7. Mary Kalantzis & Bill Cope: Πολυγραμματισμοί
    8. Σωφρ. Χατζησαβίδης: Πολυγραμματισμοί και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.pdf
    9. Βασιλική Μητσικοπούλου: ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

  • ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Το λογισμικό αποτελείται από δύο cd, από τα οποία το πρώτο περιλαμβάνει τον «Ιδιωτικό Βίο» και το δεύτερο το «Δημόσιο Βίο» και το «Παράρτημα». Είναι «κλειστού τύπου» λογισμικό, χωρίς δυνατότητες επέμβασης και παραμετροποίησης από τον εκπαιδευτικό ή το μαθητή. Δίνει έμφαση στην πολυμεσική παρουσίαση της πληροφορίας και όχι σε διερευνητικές δραστηριότητες μάθησης. Λειτουργεί υποστηρικτικά της παραδοσιακής διδασκαλίας, εμπλουτίζοντάς την με ελκυστικό εποπτικό υλικό, χωρίς όμως να προσφέρει ένα καινοτόμο μαθησιακό περιβάλλον. Η πρόσβαση στη γνώση είναι απόλυτα καθοδηγούμενη ενώ ο μαθητής βρίσκεται στη θέση του παθητικού δέκτη, που πλοηγείται ανάμεσα στο υλικό (όπως αντίστοιχα θα ξεφύλλιζε ένα βιβλίο). Διαβάστε αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

Διδακτική πρόταση για την εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα.

Άλλες προτάσεις για φύλλα εργασίας:

Με βάση το ιστορικό υλικό που θα συγκεντρώσουν οι μαθητές από την ανάγνωση του λογισμικού (και συμπληρωματικά από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού – Η Ελληνική Ιστορία στο Διαδίκτυο, ενότητα: Κλασική εποχή), να αφηγηθούν σε μορφή  σελίδων ημερολογίου:

  1. την τυπική ημέρα ενός εφήβου 14 ετών στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.
  2. την τυπική ημέρα μιας παντρεμένης Αθηναίας 23 ετών, στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.
  3. την τυπική ημέρα ενός ελεύθερου Αθηναίου πολίτη 30 ετών, στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.

Να καταγράψουν τις σελίδες ημερολογίου σε ένα αρχείο επεξεργαστή κειμένου.

Στο Ευρετήριο μπορείτε να βρείτε και να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας τα εγχειρίδια των λογισμικών.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗ Ν. Ε. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Σε έναν εικονικό πίνακα ανακοινώσεων  (Stixyboard),  μπορείτε να δείτε συγκεντρωμένα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα για τη Ν. Ε. Λογοτεχνία, τα οποία περιέχουν χρήσιμο υλικό, αξιοποιήσιμο για τα σενάριά σας.

Το εργαλείο Stixy σας επιτρέπει να δημιουργείτε εικονικούς πίνακες ανακοινώσεων για την τάξη σας, οι οποίοι ονομάζονται Stixyboards. Εσείς και οι μαθητές σας μπορείτε να ανεβάσετε αρχεία, φωτογραφίες, σημειώσεις, σελιδοδείκτες (bookmarks) κτλ. χωρίς να υπάρχει περιορισμός στον τρόπο με τον οποίο θα οργανώσετε τις πληροφορίες σας πάνω στην επιφάνεια του πίνακα. Έχετε το δικαίωμα να δημιουργήσετε πολλαπλούς πίνακες ανακοινώσεων με διαφορετικές ρυθμίσεις εμφάνισης και να προσθέσετε σε κάθε έναν από αυτούς διαφορετικούς χρήστες. Συνεπώς, κάθε πίνακας συνδέεται μια ομάδα χρηστών, στην οποία μπορείτε επιπλέον να στέλνετε ειδοποιήσεις-μηνύματα.Οι πίνακες μπορούν να είναι δημόσιοι ή ιδιωτικοί.

Στην παρουσίαση που ακολουθεί με τίτλο 24 web 2.0 εργαλεία για την τάξη μπορείτε να βρείτε επιπλέον πληροφορίες και για τους πίνακες Stixyboard και για άλλα διαδικτυακά εργαλεία για την τάξη. Μια δημιουργία της ομάδα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος Πληροφορικής ΑΠΘ, του μαθήματος Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση, με καθηγητή τον Γιώργο Παλαιγεωργίου.

Δημιουργήστε διαδικτυακά κολάζ με το πρόγραμμα Vuvox.

ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ-Παρουσίαση

Για διάβασμα

Παρουσιάσεις

View more presentations or Upload your own.
View more presentations or Upload your own.

Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση:
Διδακτικό σενάριο της Κατερίνας Προκοπίου, μέλους της ομάδας εργασίας του προγράμματος σπουδών για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στην Α΄ Λυκείου.

Φάκελος για το Διονύσιο Σολωμό

Υποστηρικτικός φάκελος για το σενάριο της Ματούλας.

Χρήσιμοι δικτυακοί τόποι

1. THE BRITISH MUSEUM

Το Βρετανικό Μουσείο έχει δημιουργήσει μια σειρά από εκπαιδευτικούς δικτυακούς τόπους με πολυμεσικό υλικό (τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, προσομοιώσεις κ.ά.), αφιερωμένους στους αρχαίους πολιτισμούς: την αρχαία Κίνα, την αρχαία Αίγυπτο, την αρχαία Ινδία, την πρώιμη αυτοκρατορική Κίνα, τη Μεσοποταμία και την Ινδία της εποχής της δυναστείας Μουγκάλ. Στη γενική ενότητα “Ancient Civilizations” υπάρχουν οι ενότητες: “Πόλεις”, “Μνημεία”, “Γραφή”, “Εμπόριο”, “Τεχνολογία” και “Θρησκεία”.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο δικτυακός τόπος για την Αρχαία Ελλάδα.

Δείτε μια πολύ ενδιαφέρουσα προσομοίωση για την αλληγορία  του Σπηλαίου του Πλάτωνα. Κι ένα βίντεο από το open culture.

2. ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εξαιρετικός ιστοχώρος του Γιάννη Παπαθανασίου με πολύ πλούσιο υλικό για την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και την Ιστορία. Το  υλικό ανανεώνεται διαρκώς.

3. ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δωρεάν ηλεκτρονικό φροντιστήριο στα Αρχαία Ελληνικά για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

4. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Στο κανάλι HISTORYof GREECE’s στο YouTube μπορείτε να βρείτε σπουδαία ντοκιμαντέρ για την αρχαία και τη νεότερη Ελλάδα με ελληνικούς υπότιτλους.

5. Η Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ. ΜΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Δημιουργοί: ΑΚΡΙΤΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΑΦΕΝΤΟΥΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πολυμεσική εφαρμογή με υλικό που μπορεί να αποτελέσει μια τράπεζα δραστηριοτήτων για τον/την εκπαιδευτικό και να δώσει ιδέες και αφορμές για να προχωρήσει παραπέρα και να πειραματιστεί στην κατασκευή δικού του ανάλογου εκπαιδευτικού υλικού. Η εφαρμογή πήρε το 5ο Βραβείο στον 1ο Διαδικτυακό Διαγωνισμό ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ, “Καλύτερη Εκπαιδευτική Ιστοσελίδα για το 2009”. Δείτε σχετικά…

ΟΙ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ: Φύλλα εργασίας στηριγμένα στην προαναφερθείσα εφαρμογή.

Εάν αγαπάτε την αστρονομία, μπορείτε να δημιουργήσετε στον υπολογιστή σας το δικό σας  ψηφιακό πλανητάριο, με το δωρεάν ανοιχτό λογισμικό Stellarium.

Online Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Tο πιστοποιημένο εκπαιδευτικό λογισμικό για την Α/Βάθμια & Β/Βάθμια εκπαίδευση μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και Online. Δείτε τις διαθέσιμες εφαρμογές εδώ.

Παραδείγματα για την Ιστορία Α’-Γ’:  Ένα ταξίδι στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ.Η ίδρυση μιας αποικίας στο πλαίσιο του Β΄ Ελληνικού Αποικισμού (8ος – 6ος αι. π. Χ.).

Σημείωση: Για τα εκπαιδευτικά λογισμικά και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στο διαδίκτυο (όλα εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.