ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΑΛΙΜΙΤΙΚΩΝ

Γνωρίζοντας το Παρελθόν σχεδιάζουμε το Μέλλον!!!

Στα πλαίσια του μαθήματος των δεξιοτήτων την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου οι μαθητές της Γ΄ και Στ’ πραγματοποίησε επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Βαλιμιτίκων.

Μας υποδέχτηκαν η Πρόεδρος του συλλόγου κα Σύλβια Κονταρίνη, η αντιπρόεδρος Νικολίνα Δημακοπούλου, η κυρία Μαριάννα Ανδρικοπούλου εκπρόσωπος της Τ. Κοινότητας, η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του συλλόγου κα Βούλα Καλπάκα και η Υπεύθυνη -“Ψυχή ” του Μουσείου κα Ρούλα Ανδρικοπούλου!!

Μας ξενάγησαν στους χώρους του μουσείου (πρώην Δημοτικού Σχολείο). Γνωρίσαμε χρηστικά αντικείμενα της καθημερινότητας των ανθρώπων καθώς και εργαλεία με τα οποία καλλιεργούσαν την Γη οι κάτοικοι της περιοχής μας πολλά χρόνια πριν. Η επίσκεψη μας έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο και να φανταστούμε τη καθημερινή ζωή των ανθρώπων της εποχής.

Αναχωρήσαμε για το σχολείο με αποτυπωμένες στο μυαλό μας τις εικόνες των αντικειμένων του Μουσείου και με την φαντασία μας να συνεχίζει να ταξιδεύει. Ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενία και την εξαιρετική ξενάγηση.

307769886 466914652165533 4242916647188975589 n 309294095 1552450655210945 928988748027481506 n 309542252 818438422935678 351599828144189128 n 309582321 830846551687138 2312491188473650429 n 309937796 5402019906555524 9081989580950558118 n

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΟΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΟ ΣΤΑ ΒΑΛΙΜΙΤΙΚΑ

Στα πλαίσια του μαθήματος των δεξιοτήτων επισκεφτήκαμε την οικία του κύριου Γιώργου και κα Νίας Κυριαζοπούλου στα Βαλιμίτικα όπου παρακολουθήσαμε την δημιουργία μούστου από σταφύλια παραγωγής τους. Απάντησαν με υπομονή σε κάθε μας απορία. Μας έδωσαν να δοκιμάσουμε σταφύλια.

Η κυρία Νία μας έκανε μια παρουσίαση για το αμπέλι: Καλλιέργεια αμπελιού-τρύγος-μεταφορά –σπάσιμο (πάτημα) σταφυλιών στρίφλιασμα, μεταφορά στα βαρέλια ! Η έκπληξη ήταν πως είχαν ετοιμάσει ένα καζάνι όπου οι μαθητές πάτησαν τα σταφύλια και βοήθησαν στη παραγωγή του μούστου. Αποκομίσαμε μια εμπειρία μοναδική !!!

Τέλος η κυρία Νία μας φίλεψε με διάφορα προϊόντα από μούστο. Είχε ετοιμάσει μουστοκούλουρα, μουσταλευριά, γλυκό σταφύλι και ξεχωριστά ντολμαδάκια Γιαλαντζί. Γεύσεις μοναδικές !!! Νιώσαμε σαν το σπίτι μας μέσα στην καταπράσινη αυλή με όλων των λογιών τα λουλούδια ! Όλοι ήμασταν ευχαριστημένοι και περήφανοι γιατί βοηθήσαμε και εμείς. Γυρίσαμε στο σχολείο γεμάτοι νέες εμπειρίες !!

308976827 2314135662067479 3185729993368984411 n 309039798 635894531362509 1238723400307120237 n 309065165 1499409287189435 8927708918438849797 n 309201805 607420864454705 2993250033413640238 n 309215400 1159375918322961 7542659410160145608 n 309223585 390590989776769 1860829209780638809 n 309387682 494069605637668 8341129264604542861 n 309482461 455064719762278 558843128402287480 n 309490987 3153624691557418 5640976749351473820 n 309551037 768475920925577 2086994862997110084 n 309572090 649477989854899 4973686433443217286 n 309997841 566827615213394 641107267376766670 n

Αγιασμός 12-9-2022

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 12-9-2022 ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Τον Αγιασμό τέλεσαν οι τέσσερις εφημέριοι των τριών χωριών (Τέμενη, Βαλιμίτικα, Διγελιώτικα).
Στην τελετή του Αγιασμού παραβρέθηκαν: ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής κ. Φραγκονικολόπουλος, ο πρόεδρος της κοινότητας Βαλιμιτίκων κ. Δημακόπουλος, οι πρόεδροι των πολιτιστικών συλλόγων Τέμενης, Βαλιμιτίκων και Διγελιωτίκων, η πρόεδρος και τα μέλη του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και πολλοί γονείς.
IMG 20220912 090230 IMG 20220912 090013 IMG 20220912 085420 IMG 20220912 084540 IMG 20220912 083903 IMG 20220912 083837 IMG 20220912 083826

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 2021-22

Την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022 το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου η γιορτή λήξης μαθημάτων για το σχολικό έτος 2021-22.

Οι μαθητές της ΣΤ` τάξης παρουσίασαν την “Ειρήνη” του Αριστοφάνη, ενώ οι μαθητές των άλλων τάξεων πλαισίωσαν το πρόγραμμα με διάφορα δρώμενα. Στο τέλος έγινε ο αποχαιρετισμός των μαθητών της ΣΤ` τάξης καθώς και η προβολή βίντεο με χαρακτηριστικές στιγμές από τα 6 χρόνια στο δημοτικό. Ο Σύλλογος γονέων πρόσφερε δώρα και αναμνηστικά στους μαθητές καθώς και έναν πλούσιο μπουφέ με διάφορα εδέσματα. Η γιορτή έκλεισε με πυροτεχνήματα που φώτισαν τον ουρανό και χαροποίησαν όλους.

Μας τίμησαν με την παρουσία τους οι γονείς των μαθητών, καθώς και ο αντιδήμαρχος κ. Καραΐσκος Νικόλαος, οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων και πολιτιστικών συλλόγων Τέμενης, Βαλιμιτίκων και Διγελιωτίκων.

Σας ευχαριστούμε όλους.

284964934 569553581207018 1183513790445613053 n 284973044 569553474540362 1210627918353773913 n 285260324 569556777873365 1293092279114393867 n 285321317 569557577873285 1401484202896764901 n 285666995 569553944540315 7820815293545521357 n 285767158 569553337873709 5715997161580472382 n 285860695 569553174540392 265483909796703388 n 286410289 569553254540384 7070696980860587562 n 286739791 569553731207003 3011329194346252267 n

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

Αξιοποιώντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα την Πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας οι συγγραφικές ομάδες της  ΣΤ` τάξης καθοδηγούμενες από την δασκάλα τους κ. Μεταξά Μαρία και από τον δάσκαλο πληροφορικής κ. Λιόπα Γεώργιο δημιούργησαν ψηφιακό βιβλίο με τα Πολιτιστικά μνημεία του Αιγίου.

DJI 0159 IMG 20211124 101526 IMG 20211124 104119

Το ψηφιακό βιβλίο στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε κοινή ενδοσχολική επιμόρφωση με  συναδέλφους από τα  Δημ. Σχολεία Κουλούρας και 4ο Αιγίου την Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2022 με προσκεκλημένο επιμορφωτή τον κ. Μεσάζο Κωνσταντίνο, Δ/ντή του ΔΣ Τέμενης. Το πρώτο μέρος περιλάμβανε Ψηφιακά Εργαλεία και το Δεύτερο μέρος Ψηφιακές Εφαρμογές on line.

  • Ψηφιακή αφίσα Thinglink
  • Επεκτάσεις Wordwall
  • Γεωπίνακας (Geoboard)
  • Σχήματα Μοτίβων (Pattern Shapes)
  • Παγκόσμιος Τρισδιάστατος Άτλαντας (Earth 3D World Atlas)
  • Εγκυκλοπαίδεια 3D (MozaikEducation)
  • Κύτταρο (iCell)
  • Ανθρώπινο σώμα (3D Anatomy-Organs)
  • Robot (Βee-Βot)
  • Tinkercad – Ηλεκτρικά Κυκλώματα
Μετά το πέρας της επιμόρφωσης ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών με ανταλλαγή απόψεων και διάχυση καλών πρακτικών. Δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης από το διευθυντή του Δημ. Σχ. Κουλούρας κ. Ευάγγελο Ρίκο.

Μαζί… με ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Το Πρόγραμμα «Μαζί… με ασφάλεια στο Διαδίκτυο» αποτελεί ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

Η Τελική Εκδήλωση του Τοπικού Θεματικού Δικτύου Αγωγής Υγείας με το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας «Μαζί… με ασφάλεια στο Διαδίκτυο», διοργανώθηκε την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022, στις 10.00 π.μ. Αποτελεί την τελευταία Εκδήλωση του Μουσείου για τον Εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2022 με θέμα:«Η Δύναμη των Μουσείων». Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Δ΄ τάξη του σχολείου μας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Χριστίνα Κοκοτή,  που συμμετείχε στο δίκτυο την τρέχουσα σχολική χρονιά ,  παρουσίασε τις δράσεις της. Το παραμύθι «Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα σε ψηφιακούς κόσμους»  και  με απαγγελία στην νοηματική γλώσσα  με την βοήθεια της κυρίας Αδαμαντίας Κανάγια και της κυρίας Αγγελικής Νικολοπούλου, του ποιήματος που είχαν εμπνευστεί οι μαθητές  με τίτλο : «Σου Θυμίζω»

To παραμύθι με τίτλο: «Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα στον Ψηφιακό κόσμο» ηχογραφήθηκε και δημιουργήθηκε σε ταινία.

Το ποίημα το οποίο στην συνέχεια έγινε τραγούδι:

.jpg

Τα παιχνίδια μας σε μια μαγική εικόνα:

 

 

ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΜΑΣ Ο ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑΣ

Στα πλαίσια των δεξιοτήτων οι μαθητές της Δ΄ τάξης κατά το σχολικό έτος 2021-22 ασχολήθηκαν με το νερό ως φυσική κληρονομιά και γνώρισαν το ποτάμι της περιοχήςτον Σελινούντα.

Μέσα από το μαγικό ταξίδι του ποταμού αναζητήσαμε τη σημασία του νερού στη ζωή μαςμπόρεσαν να μάθουν τη σημασία της φυσικής κληρονομιάς μας για τη ζωή γνώρισαν το ποτάμι μας , τον Σελινούνταονειρευτήκαν την αλλαγή, ανέλαβαν δράση..
Τα παιδιά αναγνωρίζουν ως λύσεις του περιβαλλοντικού και κοινωνικού προβλήματος:

  • την Σωστή Διαχείριση,
  • Την Προστασία του περιβάλλοντος,
  • Σημασία της Βιοποικιλότητας,
  • Ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση.                                                                                                                                                                              Επιπλέον
    • Γνώρισαν τα είδη και την χρήση του νερού,
    • Αναζήτησαν πληροφορίες για τον τρόπο που φτάνει το νερό στο σπίτι μας (πηγές, υδραγωγείο κ.λπ.),
    • Εντόπισαν προβλήματα που σχετίζονται με το νερό (λειψυδρία-ρύπανση-διαχείριση-κατανάλωση)
    • Αναζήτησαν λύσεις με την ενεργό συμμετοχή σε θέματα προστασίας και διατήρησης του περιβάλλοντος
    • Ευαισθητοποιήθηκαν οι μαθητές/τριες στην προστασία της Φυσικής κληρονομιάς μας και ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση.                                                                                                                                                         Ενδεικτικές δραστηριότητες:

Δημιουργία ερωτηματολογίου για την πρώτη επαφή των μαθητών με το θέμα

Αποτελέσματα

123 124 125 

Το φυλλάδιό μας για την εξοικονόμηση του νερού:

126 127

Ένα διαφορετικό μάθημα για τους μαθητές στις εκβολές του Σελινούντα

130

Συνέντευξη με κατοίκους της περιοχής για τον ποταμό μας….

131

Δημιουργία επιστολών:

  • στον υπεύθυνο του Αρδευτικού Οργανισμού Σελινούντα
  • στον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Φαρμάκη
  • καθώς και στην υπεύθυνη του τμήματος διαχείρισης υδάτων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κα. Πυργάκη.

132

Διαδικτυακή συνάντηση με τον Υπεύθυνο κ. Γ. Μεϊντανά του Αρδευτικού Οργανισμού Σελινούντα.

134

Δημιουργία video για τον ποταμό μας

Εμπνευστήκαμε και γράψαμε ένα ποίημα το οποίο στη συνέχεια έγινε τραγούδι. Το τραγούδι μαςτο οποίο μελοποιήσαμε με την βοήθεια της καθηγήτριας της μουσικής του σχολείου μας κυρίας Τερέζας Μπονέλη.

Δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι για επανάληψη βασικών γνώσεων:

 

Let’s save the bees!

Ξέρατε ότι ο κηφήνας στα Αγγλικά λέγεται drone;
Ότι στις μέλισσες δεν αρέσει καθόλου το μαύρο χρώμα;
Αυτά και άλλα πολλά μαθαίνουμε στη Β’ τάξη, στα πλαίσια του προγράμματος etwinning με τίτλο Let’s save the bees! Συνεργαζόμαστε με παιδάκια από άλλες χώρες τις Ευρώπης και κάνουμε διάφορες δραστηριότητες με την κυρία Αλέκα Σουλάνη, των Αγγλικών. Μία από αυτές τις δραστηριότητες ήταν και η επίσκεψη του κυρίου Χρήστου Τσάνη, ο οποίος έφερε μια κυψέλη και διάφορα εργαλεία και μας έκανε μια πολύ ωραία παρουσίαση για το πιο χρήσιμο έντομο της Γης. Τον παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον, κάναμε πολλές ερωτήσεις, μάθαμε, και στο τέλος δε χάσαμε την ευκαιρία γίνουμε κι εμείς μικροί μελισσοκόμοι έστω και για λίγο.
Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Τσάνη!”
letssave bee1 bee5 bee6 bee8 bee93 bee94