28η Οκτωβρίου 2025-Γιορτή

Γιορτάζει η πατρίδα μας, γιορτάζει η σημαία!

Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε με λαμπρότητα

και τιμήσαμε τη μνήμη όλων των ηρώων του ’40

που μας εμπνέουν σκορπούν στην ψυχή μας ρίγη συγκίνησης.

2 3

Παίξαμε το διαδραστικό παιχνίδι

“Βήμα βήμα στης Πίνδου το βουνό…. ΑΑΑΑΕΕΕΕΡΡΡΑΑΑΑ!!!”

τα παιδιά απαντώντας ερωτήσεις σχετικές με το θέμα του ’40

“ανεβαίνουν το βουνό”, και στην κορυφή βροντοφωνάζουν ΑΕΡΑ!!!

28 29 30 31

Τραγουδήσαμε

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του

Οι Ιταλοί με τα φτερά

1a

Παίξαμε το μουσικοκινητικό “Το φανταράκι”

21a

Χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς

23a 24a 25a 26a

Κάναμε παρέλαση στην αυλή και μας καμάρωσαν οι γονείς μας

viber image 2025 10 29 07 30 20 034

Κλείσαμε τη γιορτή μας με τον Εθνικό μας Ύμνο

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!

27

28η Οκτωβρίου 2025-Κατασκευές

Αυτές τις μέρες στο Νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου

και μάθαμε γιατί γιορτάζουμε αυτή τη σημαντική μέρα.

Μιλήσαμε για το «Όχι» και για τους ανθρώπους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία μας.

Γνωρίσαμε τα ιστορικά γεγονότα με τρόπο βιωματικό και ουσιαστικό για τα παιδιά,

μέσα από βιβλία, βίντεο και ιστορικές αφηγήσεις για την εποχή.

Διαβάσαμε ” Το ταξίδι του Αριστοτέλη” της Λίνας Ρόκα

και την προσπάθειά του να βρει μία πατρίδα.

Μιλήσαμε για τις ομορφιές της δικής μας πατρίδας, εκφράζοντας ο καθένας τι μας αρέσει περισσότερο.

Μελετήσαμε και περιγράψαμε τη σημαία μας και τους συμβολισμούς της

και φτιάξαμε τα δικά μας σημαιάκια.

Τιμήσαμε τη γιορτή του Πολιούχου της Πόλης μας, του Αγίου Δημητρίου

με συζήτηση, εποπτικό υλικό και κατασκευές.

Shmaia viber image 2025 10 29 18 21 15 347 Ag.Dhm

Γνωρίσαμε τους πρωταγωνιστές της εποχής

φωνάξαμε ΠΟΛΕΜΟΣ, ΟΧΙ, ΑΕΡΑ αναπαριστώντας

τα πιο σημαντικά γεγονότα με μια λέξη και δώσαμε δικές μας ελεύθερες

ερμηνείες για την Ελλάδα και γεγονότα της εποχής.

Fyl Glossa viber image 2025 10 29 18 21 15 160

Μιλήσαμε για δικά μας ΟΧΙ

και φτιάξαμε κατασκευές.

PShfidoto Ochi

Διαβάσαμε το βιβλίο  “Ο σπόρος της ειρήνης”

και εκφράσαμε τις απόψεις μας για τον πόλεμο και την ειρήνη.

viber image 2025 10 29 18 21 15 393 Eir Pol

Μιλήσαμε για τις γυναίκες και τον σπουδαίο ρόλο τους στον πόλεμο,

καθώς επίσης για τις συνθήκες που πολεμούσαν οι φαντάροι μας.

Ζωγραφίσαμε τί ονειρευόταν όταν ήταν στο μέτωπο.

oneiro strat

Και του χρόνου!!!

Δράσεις Europe Code Week 2025

Από τις 11 μέχρι τις 26 Οκτωβρίου διανύουμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα για το 2025.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Το νηπιαγωγείο μας διοργανώνει και συμμετέχει φέτος,

στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού,

με δύο δραστηριότητες.

Η πρώτη ονομάζεται «ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥ»

και η δεύτερη «ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ».

Δείτε πληροφορίες στο προηγούμενο άρθρο μας.

Και τα δύο τμήματα του σχολείου μας πραγματοποίησαν σχετικές βιωματικές δραστηριότητες,

οι οποίες συνδέονται άμεσα με τις θεματικές με τις οποίες ασχολούμαστε στην τάξη μας το διάστημα αυτό.

9

viber image 2025 10 19 23 35 04 080 viber image 2025 10 19 23 35 04 137

8 7

viber image 2025 10 19 23 35 04 284 viber image 2025 10 19 23 35 04 344

Εκτός από αυτές τις δύο οργανωμένες δράσεις του σχολείου μας,

με το padlet μας να ανανεώνεται συνεχώς με νέες δράσεις από διάφορα σχολεία,

παίξαμε και άλλα παιχνίδια κωδικοποίησης

και διασκεδάσαμε πολύ, καλλιεργώντας ψηφιακές δεξιότητες και κριτική σκέψη!

viber image 2025 10 19 23 35 04 400

Χαρούμενη Εβδομάδα Κώδικα 2025!!!

 

Δράσεις ψυχικής υγείας 2025

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε συναφή ζητήματα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο, μεταξύ άλλων, αναγνωρίζει τις ικανότητές του, αντιμετωπίζει τις πιέσεις της ζωής και συνεισφέρει δημιουργικά στην κοινωνία.

Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης, ενισχύει την ψυχική ανθεκτικότητα, καλλιεργεί γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες αναγκαίες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης μελλοντικών δυσκολιών.

Με αφορμή την καθιέρωση της 10ης Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας δραστηριότητες για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του διαστήματος 10 έως 17/10/2025.

  1. Αφού ασχοληθήκαμε με τα χρώματα, βασικά χρώματα, αναμείξεις χρωμάτων, καλλιτεχνήσαμε ένα ελεύθερο ομαδικό έργο με σκοπό να νιώσουμε τη χαρά της δημιουργίας και της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης.

1k

  1. Πήραμε πλαστελίνες, ονομάσαμε τα χρώματα που βρήκαμε, παίξαμε όλοι μαζί φτιάχνοντας διάφορες δημιουργίες και διασκεδάσαμε πολύ!

5 1 1h

  1. Η κυρία μας κέρασε καραμελίτσες, όχι από αυτές που τρώγονται όμως… σκεφτήκαμε κάτι όμορφο, τις στολίσαμε και τις κολλήσαμε στον πολύχρωμο πίνακά μας!

1e

Europe Code Week 2025

b

Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα 2025

Εβδομάδα κώδικα 11-26 Οκτωβρίου 2025 και το νηπιαγωγείο μας διοργανώνει δύο δραστηριότητες

κωδικός δραστηριοτήτων: cw24-fllks

1: “Το αρχικό μου”

2: “Οι κανόνες της τάξης μου”

Όσοι συνάδελφοι θα ήθελαν να συμμετέχουν μαζί μας,

ακολουθούν τις οδηγίες για να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητες.

Για να καταχωρίσετε τη δραστηριότητά σας στην πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (Code Week), αρχικά συνδέεστε με τους προσωπικούς σας κωδικούς ή μέσω του λογαριασμού σας στο Gmail. Αφού εισέλθετε, ενημερώνετε το προφίλ σας και συμπληρώνετε την τοποθεσία της εκδήλωσης στην ενότητα “Activities location”.

Στη συνέχεια, επιλέγετε “Καταχώριση δραστηριότητας” (Add Activity). Στο πεδίο του τίτλου της δραστηριότητας, γράφετε: “Το αρχικό μου” και “Οι κανόνες της τάξης μου” στη δεύτερη δραστηριότητα. Ως είδος δραστηριότητας επιλέγετε: Πρόσκληση εβδομάδας προγραμματισμού. Στη διεύθυνση συμπληρώνετε τα στοιχεία του σχολείου σας, και όπου ζητούνται στοιχεία επικοινωνίας, καταχωρείτε τα δικά σας ή του σχολείου.

Η διάρκεια της δραστηριότητας ορίζεται σε 1 ώρα, ενώ ως ημερομηνία υλοποίησης δηλώνετε το διάστημα 11 έως 26 Οκτωβρίου 2025, ανεξάρτητα από το αν την πραγματοποιήσετε νωρίτερα. Δηλώνετε ότι δεν πρόκειται για επαναλαμβανόμενο γεγονός. Στην επιλογή θεματικής ενότητας, επιλέγετε: Ρομποτική, Ψηφιακός Αλφαβητισμός και Ήπιες Δεξιότητες.

Φωτογραφίες μπορείτε να βάλετε δικές σας, που θα τραβήξετε στην τάξη σας

ή τις παρακάτω

b a

Τέλος, στην περιγραφή της δραστηριότητας επικολλάτε το παρακάτω κείμενο:

Περιγραφή δραστηριότητας:

1. Το αρχικό μου

Τα παιδιά της τάξης χωρίζονται σε ομάδες των πέντε. Στο πλέγμα του (χρησιμοποιείτε ένα έτοιμο αν έχετε,  αν όχι, σχεδιάζετε σε χαρτόνι τετράγωνα διαστάσεων 15 εκ. επί 15 εκ. και φτιάχνετε ένα πλέγμα περίπου όπως αυτά που βλέπετε στις εικόνες) Beebot τοποθετούν καρτέλες με τα αρχικά του ονόματός τους, καθώς επίσης και καρτέλες για αφετηρία και τέρμα και επιλέγουν διαδρομές με το ρομποτάκι ώστε να φτάσουν στο αρχικό τους γράμμα. Καθώς βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή της χρονιάς και κάποια παιδιά δυσκολεύονται, επιλέχθηκε μια δραστηριότητα ανά ομάδες, με λιγότερη πληροφορία κάθε φορά, αλλά και συνεργασία.

2. Οι κανόνες της τάξης μου

Πρόκειται για μία unplugged δραστηριότητα, στην οποία τα παιδιά συμμετέχουν συνεργατικά σε ζευγάρια αξιοποιώντας το ίδιο τους το σώμα, το οποίο γίνεται το ρομπότ μας. Δημιουργούμε πλέγμα από τετράγωνα με χαρτοταινία στο πάτωμα. Τοποθετούμε καρτέλες αφετηρίας και τερματισμού και επιλέγουμε επίσης καρτέλες που απεικονίζουν ορισμένους από τους πιο αγαπημένους κανόνες της τάξης μας. Το ζευγάρι που παίζει τοποθετεί τις επιλεγμένες καρτέλες κανόνων όπως επιθυμεί και επιλέγει έναν κανόνα-προορισμό. Το ένα παιδί δημιουργεί τη διαδρομή αφετηρία-προορισμός που επέλεξαν με βελάκια και το άλλο εκτελεί ως ρομπότ. Στη συνέχεια παίζει το επόμενο ζευγάρι.

ΚΩΔΙΚΟΣ CODE WEEK FOR ALL: cw24-fllks

και για τις δυο δραστηριότητες

Όταν ολοκληρώσετε τις δραστηριότητές σας,

μπορείτε να μοιραστείτε τις φωτογραφίες σας μαζί μας στο padlet μας!

etwinning school 2025-2026

Με ιδιαίτερη χαρά , ανακοινώνουμε την παραλαβή

 της Ευρωπαϊκής Ετικέτα “eTwinning School Label” του νηπιαγωγείου μας

για τα σχολικά έτη 2025- 2026.

Συνολικά βραβεύτηκαν 2967 σχολεία σε όλη την Ευρώπη εκ των οποίων

 258 σχολεία στην Ελλάδα.

Η τιμητική αυτή βράβευση αποτελεί την αναγνώριση

της συλλογικής προσπάθειας  και του οράματος του σχολείου μας

και είναι το αποτέλεσμα

μιας εξαιρετικής ομαδικής, συνεργατικής δουλειάς!

4 13 12 11 1

Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας 2025

Σήμερα 1 Οκτωβρίου, το νηπιαγωγείο μας γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας με μια σειρά από όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες, αφιερωμένες στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες.

Αρχικά μιλήσαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και μοιραστήκαμε τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Πόσο μ’ αρέσει ο παππούς και η γιαγιά” και είπαμε γιατί αγαπάμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας.

viber image 2025 10 01 18 29 30 559

Ακούσαμε το τραγούδι

Διαβάσαμε ένα ποίημα αφιερωμένο στον παππού και τη γιαγιά

και τους ζωγραφίσαμε.

2 2

Τέλος, φτιάξαμε ένα δωράκι για να τους χαρίσουμε

και να τους ευχηθούμε:

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΓΙΑ!!!

1 2

 

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

«12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025»

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού,  η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, να υλοποιήσουν αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες,  εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, με κοινό σύνθημα:

 «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»

Με στόχο την ανάδειξη, εκτός των άλλων, της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την καλλιέργεια των αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν, προτείνεται ο φετινός  εορτασμός να αφιερωθεί στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη», υιοθετώντας μια ολιστική προσέγγιση που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, δεδομένου ότι ο αθλητισμός, πέρα από τη φυσική άσκηση/δραστηριότητα για τη θωράκιση της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνική σύνδεση και την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο.

Σε όλα τα σχολεία της χώρας μας  πραγματοποιούνται σχετικές δράσεις, έτσι και στο νηπιαγωγείο μας

γίναμε αθλητές, δοκιμάσαμε διάφορα αθλήματα όπως:

άρση βαρών

3

ισορροπία σε  δοκό

2viber image 2025 09 27 20 36 58 392

αγώνα δρόμου μετ’ εμποδίων

viber image 2025 09 27 20 36 58 512

κυκλική γυμναστική με διάφορα αθλήματα που αποφασίσαμε όλοι μαζί.

4

Στο τέλος παίξαμε φιδάκι και διασκεδάσαμε πολύ!!!

5

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας άθλημα

1

και φτιάξαμε όλοι μαζί μετάλλια για την προσπάθειά μας και τη συμμετοχή μας στα αθλήματα

viber image 2025 09 27 20 36 58 592 Untitled

 Ο Γενικός Σκοπός

Να βιώσουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου την αξία της σωματικής άσκησης και της ομαδικής συμμετοχής, καλλιεργώντας παράλληλα στάσεις και δεξιότητες ενεργού πολίτη μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τον αθλητισμό.

Οι Στόχοι

Τα παιδιά να:

  • Έρθουν σε επαφή με βασικά αθλήματα μέσα από κινητικά παιχνίδια.
  • Κατανοήσουν την αξία της συμμετοχής, της προσπάθειας και της συνεργασίας.
  • Αναπτύξουν την έννοια της ομαδικότητας και της υπευθυνότητας.
  • Εκφράσουν ιδέες, να πάρουν αποφάσεις συλλογικά και να νιώσουν ότι η γνώμη τους μετρά (ενεργή συμμετοχή).
  • Κατανοήσουν πως η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική για την υγεία και την ευεξία.
  • Αποκτήσουν βιώματα που συνδέουν τη σωματική άσκηση με τη δημιουργικότητα και τη χαρά.

Και μέσα από τη συμμετοχή τους:

  • Συνεργάζονται, σέβονται τους κανόνες και τους άλλους.
  • Μαθαίνουν να παίρνουν αποφάσεις μαζί (δημοκρατική διαδικασία).
  • Συμμετέχουν ενεργά σε μια κοινή δράση που αφορά όλους.
  • Εκφράζουν τη γνώμη τους και αναλαμβάνουν ρόλους.
  • Ενεργούν για το «κοινό καλό» της ομάδας.

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο

Τα παιδιά:

  • Έγιναν αθλητές!
  • Δοκίμασαν διάφορα αθλήματα, όπως:
    • Άρση βαρών (με πλαστικά μπουκάλια ή αφρώδη υλικά)
    • Ισορροπία σε δοκό (χρήση τάπας ή σχοινιού)
    • Αγώνας δρόμου μετ’ εμποδίων (στεφάνια, τουβλάκια, κορίνες)
    • Κυκλική γυμναστική με σταθμούς που επιλέχθηκαν από τα ίδια τα παιδιά.
  • Δημιούργησαν αφίσα με το σύνθημα της ημέρας και ζωγράφισαν τον εαυτό τους ως “ενεργό πολίτη – αθλητή”.
  • Αποφάσισαν όλα μαζί ποια αθλήματα θα περιλαμβάνονται, μέσα από συζήτηση στην παρεούλα, μαθαίνοντας τη δύναμη της ομαδικής απόφασης.
  • Έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας, π.χ. μεταφορά μπάλας σε ζευγάρια, παντομίμα αθλημάτων, σκυταλοδρομία.

Σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs – ΟΗΕ)

  •  Στόχος 3: Καλή υγεία και ευημερία (μέσα από την άσκηση)
  •  Στόχος 4: Εκπαίδευση για την αειφορία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ενεργό πολιτειότητα
  •  Στόχος 10: Μείωση των ανισοτήτων (όλα τα παιδιά συμμετέχουν ισότιμα)

Σύνθημα της ημέρας ήταν

 «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ… γιατί είμαι μικρός, αλλά Ενεργός Πολίτης!»

Το φιλάκι στο χέρι

Chest

 

Κάποια παιδιά δυσκολεύoνται στην αρχή της σχολικής χρονιάς

να αποχωριστούν την μανούλα τους…

έτσι, ήρθε στο νηπιαγωγείο μας ο Τσέστερ το ρακούν με το μαγικό φιλάκι

της Audrey Penn

για να μας βοηθήσει να τα καταφέρουμε!

Διαβάσαμε την ιστορία και αγαπήσαμε τον Τσέστερ και το μαγικό φιλάκι!

Ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε στο δικό μας σχολείο…

Ti moy arese sto diko moy scholeio

Πως νιώσαμε εμείς την πρώτη μέσα στο νηπιαγωγείο…

Pos niotho

Τη δασκάλα του Τσέστερ και τη δική μας δασκάλα…

H daskala

Και τέλος φτιάξαμε μια κατασκευή

για να βάλει η μανούλα μας το μαγικό της φιλάκι!!!

viber image 2025 09 27 20 36 58 130

Katask