18 Nηπιαγωγειο Αγ.Δημητρίου

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025(Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου είναι μια ετήσια παγκόσμια εκδήλωση που έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από την ασφάλεια στο διαδίκτυο και την αντιμετώπιση μεταξύ άλλων, θεμάτων όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η ψηφιακή ταυτότητα και η υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου. Η εξοικείωση με τα παραπάνω θέματα μπορεί να ξεκινήσει και από την προσχολική ηλικία καθώς τα παιδιά όλο και νωρίτερα αρχίζουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.

Το υλικό για παιδιά νηπιαγωγείου στην ιστοσελίδα SaferInternet 4kids  μας βοήθησε πολύ να προβληματιστούμε και να εστιάσουμε στην έννοια των προσωπικών δεδομένων αλλά και στο τι θεωρείται αστείο και μπορούμε να μοιραστούμε στο διαδίκτυο. Οι ιστορίες Η Μεγάλη Απόφαση του @Παπάκη  και Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα μας βοήθησαν να προσεγγίσουμε τους στόχους μας

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και δημιουργήσαμε μια αφίσα με όλα όσα πρέπει να θυμόμαστε για να απολαμβάνουμε το διαδίκτυο με ασφάλεια.

Eπίσης ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τα άλλα σχολεία της Οικοσυμμαχίας, κι έτσι συμμετείχαμε στον μαθητικό διαγωνισμό που διοργανώθηκε από το #SaferInternet4kids, υπό την αιγίδα του κοινού δικτύου Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη.Εκτυπώσαμε τον διαδραστικό χάρτη, προγραμματίσαμε τη beebot να φτάσει σε σημεία κλειδιά, σκανάραμε τα qr codes, μοιραστήκαμε τη δράση μας στο padlet και ανεβάσαμε τη δράση στο code week

6588asd

 

 

6667

 

 

αφισα ασφαλες διαδίκτυο

Μόλυνση υδάτινου οικοσυστήματος (Π2)

“Το νερό είναι ζωή”: Το καταλάβαμε αυτό πολύ καλά μέσα από ποικίλες δράσεις που πραγματοποιήσαμε τις προηγούμενες μέρες. Τι συμβαίνει, όμως, όταν οποιοσδήποτε οργανισμός πιει βρόμικο νερό; Αφού μάθαμε πόσο σημαντικό είναι το νερό και πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε, τώρα θα προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε πόσο μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η μόλυνση του. Πως ρυπαίνονται οι υδάτινοι πόροι και ποιοί επηρεάζονται από αυτό;

Για να ξεκινήσουμε να προβληματιζόμαστε πάνω στο συγκεκριμένο θέμα χρησιμοποιήσαμε την μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης. Ζητήσαμε από τα παιδιά να βρουν με τους γονείς τους στο διαδίκτυο μια εικόνα από κάποια λίμνη/ποτάμι/θάλασσα που τα νερά του έχουν μολυνθεί. Έπειτα να συζητήσουν πως προέκυψε αυτό το πρόβλημα και να το παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης.

Αφού παρατηρήσαμε τα ευρήματα των φίλων μας, τα οποία επικεντρώνονταν κυρίως στη μόλυνση των θαλασσών από τα απορρίμματα, μελετήσαμε εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο που έδειχναν κι άλλους τρόπους ρύπανσης των υδάτων: πετρέλαιο, τηγανέλαιο, φυτοφάρμακα, λιπάσματα, απόβλητα εργοστασίων, κ.α. Ο προβληματισμός μας για το θέμα και η σχετική συζήτηση  στηρίχτηκε στο υλικό που συγκεντρώσαμε στην παρουσίαση που μπορείτε να δείτε εδώ

Στη συνέχεια κάναμε το παρακάτω πείραμα:

Ρίξαμε σκουπίδια και τηγανέλαιο σε μια λεκάνη με καθαρό νερό. Έπειτα προσπαθήσαμε να το καθαρίσουμε χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία.

20250205 123905 20250205 123134

Παρατηρήσαμε, όμως, πως κάποια σκουπίδια είχαν διαλυθεί στο νερό και είχαν αφήσει υπολείμματα, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα μικροπλαστικά. Επίσης, δεν μπορούσαμε με καθαρίσουμε το νερό από το λάδι, όσο κι αν προσπαθήσαμε. Καταλήξαμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι πρέπει να προσέχουμε πολύ και να μη ρυπαίνουμε το υδάτινο οικοσύστημα γιατί αυτή είναι μια οικολογική καταστροφή που δεν μπορεί να διορθωθεί.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Μια θάλασσα πλαστικά” της Κ.Τσάνταλη ,εκδόσεις Διόπτρα και κατασκευάσαμε έναν πολύ μολυσμένο βυθό . Φτιάξαμε μια ψηφιακή αφίσα και φωνάξαμε τα συνθήματα μας δυνατά!

Διαβάσαμε το παραμύθι “Κοραλία, το ψάρι που έγινε 100 ετών” και έπειτα φτιάξαμε το βυθό όπως τον ονειρευόταν η ηρωίδα του βιβλίου. Γράψαμε τι θα ήθελε να μας πει η ίδια αν μπορούσε να μας μιλήσει…

20250210 152031

Το πως επηρεάζονται τα ζώα που ζουν στο νερό από τη ρύπανση των υδάτων είναι πια κατανοητό. Εξάλλου,μας βοήθησε πολύ να αναζητήσουμε τους τρόπους που η ανθρώπινη δραστηριότητα συμβάλλει στη μόλυνση της θάλασσας και το παρακάτω διαδραστικό βίντεο:

 

Τι γίνεται , όμως, με τα φυτά; Επηρεάζονται με κάποιο τρόπο; Αν, ναι που βρίσκεται το νερό που “πίνουν” για να αναπτυχθούν και πως αυτό μπορεί να μολυνθεί;

Τα παρακάτω πειράματα μας βοήθησαν να το αντιληφθούμε καλύτερα.

1. Τοποθετήσαμε φακές και βαμβάκι σε 3 κεσεδάκια. Στο πρώτο  ρίξαμε καθαρό νερό, στο δεύτερο νερό με σαπούνι και στο τρίτο νερό και τηγανέλαιο. IMG 15ca5b2757277ec6a9574fc23564c487 V IMG 119f5cdeb0326eaaad5fb67264cd0b5c V IMG 43ad2ed9f7c8ae142983d7c95ee2a2bf V

Παρατηρήσαμε πως οι φακές φύτρωσαν μόνο στο κεσεδάκι με το καθαρό νερό.  Με βρόμικο νερό τα φυτά δεν μπορούν να αναπτυχθούν και να ζήσουν. 20250214 160540

2. Στο επόμενο πείραμα ρίξαμε χρώμα ζαχαροπλαστικής σε 3 ποτήρια με νερό και βάλαμε στο καθένα από ένα φύλλο μαρουλιού από τον κήπο μας. Έπειτα κάναμε τις εξής υποθέσεις: το κόκκινο χρώμα είναι φυτοφάρμακο, το κίτρινο, υγρό από μπαταρία που κάποιος πέταξε στον κήπο και με τον καιρό έλιωσε και το μπλε, απορρυπαντικό για σφουγγάρισμα.

20250205 142945 20250205 142715 20250211 133923

Μετά από μερικές μέρες παρατηρήσαμε ότι τα μαρούλια άρχισαν να αλλάζουν χρώμα. Αυτό συμβαίνει γιατί τα φυτά απορροφούν το νερό με τις ρίζες τους και μαζί όλα τα μικρόβια και τους ρύπους που αυτό έχει. Εμείς θα μπορούσαμε να φάμε αυτό το φύλλο μαρουλιού; Αν καταναλώσουμε ψάρια ή φυτά που έχουν μολυνθεί, μολύνεται και ο δικός μας οργανισμός.

Οι άνθρωποι ρυπαίνουν το περιβάλλον και το “κακό’ γυρίζει πίσω σε εκείνους. Είναι μια αλυσίδα. Πρέπει να προσέχουμε τη φύση για να μας προσέχει κι εκείνη…

Εμείς, λοιπόν,στο σχολείο μας αναλάβαμε δράση! Εκτός από την ανακύκλωση (απορριμμάτων, οργανικών απορριμάτων, μπαταριών), τοποθετήσαμε κάδο συλλογής τηγανέλαιου. Έτσι 50 τουλάχιστον νοικοκυριά θα μπορούν να πετούν το χρησιμοποιημένο λάδι  στην ανακύκλωση, χωρίς να μολύνουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον!

 

 

 

 

 

ο Κύκλος του νερού

Μιλήσαμε με τα παιδιά μας για το νερό και αξιοποιώντας  την πειραματική μέθοδο [υποθέσεις–παρατηρήσεις–συμπεράσματα] αντιλήφθηκαν τον κύκλο του νερού αλλά και τη χρήση του ως εναλλακτική μορφή ενέργειας, δημιουργώντας κατασκευές οι οποίες αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική). Επίσης συζητήθηκε η χρησιμότητα του νερού  για την ύπαρξη της ζωής στον πλανήτη μας.

Πιο συγκεκριμένα:

Αφορμή για να μιλήσουμε για τον κύκλο του νερού στάθηκε μια βροχερή μέρα. Αφού τα παιδιά για μερικά δευτερόλεπτα προσπάθησαν να πιάσουν τη βροχή, ένιωσαν τις ψιχάλες στα χέρια τους, μύρισαν και άκουσαν τη βροχή έπειτα τα ρώτησα
Τι γίνεται όταν βρέχει; Από που έρχεται άραγε η βροχή; Πως ανέβηκε εκεί πάνω το νερό;
2d5eb6dd e1e7 474b a209 c0c84b706b9a
Τα παιδιά έδωσαν πολλές απαντήσεις αλλά είπαμε για να μάθουμε πιο πολλά να διαβάσουμε τον “Σταγονούλη που πετάει στα σύννεφα” https://testnefeli.blogspot.com/2013/02/blog-post_19.ht

Σε σακουλάκι zip σχεδιάσαμε την θάλασσα, τα σύννεφα και τον ήλιο….προσθέσαμε χρωματισμένο νερό….σφραγίσαμε…και τοποθετήσαμε τα σακουλάκια στο παράθυρο……ο ήλιος ζεσταίνει το νερό….αυτό εξατμίζεται…..θα σχηματιστούν τα σύννεφα και θα αρχίσει  βροχή!!!!!

Αποτελεσματικό και διασκεδαστικό!!!!

 

ααα

Έπειτα κάναμε δραματοποίηση και τα παιδιά έγιναν μικρές σταγόνες που ταξίδεψαν απο τις λίμνες ψηλά στα σύννεφα όταν τις ζέστανε ο ήλιος και ξαναγύρισαν στη γη με τη βροχή.

1738680875908

Φυσικά κάναμε πειράματα για να το καταλάβουμε καλύτερα…

Πείραμα 1

  • Νερό
  • Χρώμα Ζαχαροπλαστικής μπλέ
  • Και βαμβάκι

Βράσαμε νερό για να το ζεστάνουμε πολύ, ακριβώς όπως κάνει και ο ήλιος, παρατηρήσαμε ότι αυτό αλλάζει μορφή και εξατμίζεται, . Στην συνέχεια  βάλαμε  ένα βαμβάκι από πάνω…..τότε οι μπλε υδρατμοί συγκεντρώνονται σε αυτό όπως και στα σύννεφα…όσο το αφήνουμε από πάνω…τόσο περισσότερο αυτό γεμίζει….και σε λίγο αν το πιέσουμε αρχίζει να στάζει σταγόνες …..όπως πέφτει και η βροχή!

219d6b92 e7e4 43b6 8d06 ec0bd123482a

Με αφορμή το πείραμα και την “μεταμόρφωση” του νερού σε αέριο μαθαίνουμε και την άλλη μορφή που μπορεί να πάρει! Να γίνει στερεό!

Αφού λοιπόν όταν το νερό ζεσταίνεται γίνεται αέριο , όταν παγώνει παγάκι!  Έτσι βάλαμε νερό σε παγοκύστες στην καταψυξη για να δούμε τι συμβαίνει.

db22fe98 c64f 47c8 ae3a a618a3df9e46

Έπειτα, μιλήσαμε για το χρώμα του νερού. Έχει χρώμα; Όχι… Θα μπορούσαμε να του δώσουμε χρώμα; Ίσως, αν ρίχναμε μέσα μπογιά.

Αναμείξαμε, λοιπόν, νερό και τέμπερα μέσα σε παγοκύστες και το βάλαμε στην κατάψυξη. Την επόμενη μέρα ζωγραφήσαμε με χρωματιστά παγάκια και μας άρεσε πολύ!

εικόνα Viber 2025 01 28 12 35 58 678 εικόνα Viber 2025 01 28 12 35 59 780

Πείραμα 2

Με αφορμή το παραμύθι «ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει», φτιάξαμε τρεις χιονάνθρωπους  με πάγο και τους τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία του χώρου.Ο πρώτος τοποθετήθηκε στην αυλή, ο δευτερος πάνω σε τραπέζι εντός της τάξης μας και ο τρίτος πάνω στο αναμμένο καλοριφέρ. Γνωρίζαμε ότι και οι τρεις χιονάνθρωποι θα λιώσουν, αλλά το ερώτημα ήταν ποιός θα έλιωνε γρηγορότερα….Οι μαθητές έκαναν τις προβλέψεις τους, οι οποίες καταγράφηκαν ατομικά σε φύλλο εργασίας και επαληθεύτηκαν/διαψεύστηκαν  αργότερα, για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα.

ζζζζχχχχ

Με αφορμή το φαινόμενο της τήξης -πήξης διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου « Η καρακάξα και  το διαμάντι». Η  αφήγηση του μύθου έγινε από μια παρουσίαση χωρίς εικόνες, οπότε γρήγορα γεννήθηκε η ιδέα να ‘φτιάξουμε’ εμείς το παραμύθι και να το εικονογραφήσουμε οι ίδιοι.Ιδού το ψηφιακό μας βιβλίο…..

 

Διαβάζουμε και ακούμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου

Aπό πού είσαι ποταμάκι; | 17 Νηπιαγωγείο Περιστερίου

Και σταθήκαμε στο στίχο …¨και τους μύλους να γυρίσω…”…. Γυρίζουν οι μύλοι με το νερό; Και αν ναι πως;

Με αφορμή αυτό λοιπόν μάθαμε για τους νερόμυλους. Είδαμε εικόνες, μάθαμε απο το ίντερνετ πως λειτουργούν και πως βοηθούσαν τους ανθρώπους. Και φυσικά φτιάξαμε τους δικούς μας νερόμυλους χωρισμένοι σε δύο μεγάλες ομάδες απο απλά υλικά που είχαμε στο σχολείο όπως πιατάκια, γλωσσοπίεστρα, ποτηράκια και καλαμάκια. Και ναι γυρίζουν και οι δικοί μας νερόμυλοι!!!

b1b4d9ec d76e 435b 95fc fa4cbac7c1cf

Όμως η απορία όλων είναι πως θα ξέρουμε πότε θα βρέξει. Δόθηκαν πολλές απαντήσεις όπως θα βλέπουμε να γίνεται γκρι ο ουρανός ή να βλέπουμε τον καιρό στο κινητό. Τι κάνουμε όμως εμείς στο σχολείο; Γινόμαστε μετεωρολόγοι και φτιάχνουμε τα δικά μας εργαλεία για να βλέπουμε τον καιρό. Φτιάξαμε λοιπόν το δικό μας βαρόμετρο με ένα βάζο, ένα μπαλόνι, ένα καλαμάκι, ένα χαρτί και λίγη ταινία.

Όταν η ατμοσφαιρική πίεση είναι υψηλή το μπαλόνι του βαρομέτρου πιέζεται προς τα μέσα και το καλαμάκι ανεβαίνει προς τα επάνω δείχνοντας την ένδειξη του ήλιου. Αντίθετα όταν είναι χαμηλή φουσκώνει και το καλαμάκι κατεβαίνει δείχνοντας την ένδειξη της βροχής.

 

07897416 5a22 42c1 8cba ac7ec8b86057

Πείραμα 3

Μας επισκέφθηκε ο φίλος μας ο Μένιος το γαϊδουράκι (μια γαντόκουκλα) και μας διηγήθηκε τον παρακάτω μύθο του Αισώπου. Καθώς μας τον έλεγε την ιστορία, είχαμε μπροστά μας τα εξής υλικά:μια λεκάνη με νερό, αλάτι, σφουγγάρι και μια ζυγαριά.

Ο γάιδαρος και το αλάτι

Βάλαμε το αλάτι μέσα σε τούλι και το ζυγίσαμε πρίν το ρίξουμε στο νερό και μετά. Παρατηρήσαμε ότι αφού βγάλαμε το τούλι από το νερό, το βάρος του αλατιού είχε μειωθεί στο μισό (από 120γρ. τώρα ήταν 60 γρ.). Πού πήγε το υπόλοιπο αλάτι; Χάθηκε, ελιωσε, έγινε νερό…Τελικά βρήκαμε τη σωστή λέξη: διαλύθηκε! Έτσι γνωρίσαμε την έννοια της διαλυτότητας.

20250128 140059 20250128 135621

Τι ανακούφιση ένιωσε ο γαϊδαράκος της ιστορίας, όταν μειώθηκε το φορτίο που κουβαλούσε…Αποφάσισε να κάνει το ίδιο και με τα σφουγγάρια. Για να δούμε…

Αυτή τη φορά βάλαμε ένα σφουγγάρι μέσα στο τούλι και το ζυγίσαμε. Βάρος: 10 γρ. Έπειτα το ρίξαμε στο νερό και το ζυγίσαμε πάλι. Βάρος: 108 γρ. Γιατί συνέβη αυτό; Το σφουγγάρι “ρουφηξε νερό”. Έτσι μιλήσαμε για την έννοια της απορροφητικότητας!

Και για να την αντιληφθούμε καλύτερα, παίξαμε ομαδικό παιχνίδι στον κήπο. Στόχος ήταν να μεταφέρουμε όλο το νερό από το ένα δοχείο στο άλλο χρησιμοποιώντας σφουγγάρι και προσπαθώντας, βέβαια, να μας χυθεί απ΄έξω! Και οι δύο ομάδες τα πήγαν εξαιρετικά και το διασκέδασαν πολύ!

20250128 150026 20250128 150001

Προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε καλύτερα την έννοια της απορροφητικότητας κάνοντας ακόμα ένα πείραμα:

Φτιάξαμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου με χρωματιστό νερό! Τοποθετήσαμε 5 ποτήρια στη σειρά και βάλαμε χρώμα: κόκκινο στο πρώτο ποτήρι, κίτρινο στο τρίτο και μπλέ στο τελευταίο. Στα ποτήρια 2 και 4 το νερό θα έπρεπε να γίνει πορτοκαλί και πράσινο αντίστοιχα, χωρίς, όμως, να ρίξουμε εμείς χρώμα. Γίνεται αυτό; Δυσκολευτήκαμε λίγο…. Βάλαμε χαρτί και παρατηρήσαμε τι θα συμβεί…τελικά το χρώμα μεταφέρθηκε από το ένα ποτήρι στο άλλο, λόγω της ιδιότητας του χαρτιού να απορροφάει το νερό.

20250127 135326 20250127 135725 20250127 142422

 

Τέλος εμπνευστήκαμε απο διάφορους πίνακες που είδαμε με τη βροχή και είπαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας. Δοκιμάσαμε τεχνικές όπως να βάψουμε με λευκή κηρομπογιά κάνοντας σταγόνες βροχές, οι οποίες αποκαλύφθηκαν μαγικά όταν περάσαμε με νερομπογιά απο πάνω. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τους εαυτούς τους με μια ομπρέλα και το κόλλησαν δημιουργώντας έτσι το δικό τους έργο.

cbd0fbaa 7291 478f 88e9 f19e52529fce

Για την ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου, αφορμή μας έδωσαν εικόνες από τον κύκλο του νερού και  φτιάξαμε ιστορίες με την μικρή σταγόνα.Φυσικά δεν μπορούσε να λείπει η μικρή μας φίλη beebot, η οποία για τις ανάγκες της ενότητας μεταμορφώθηκε σε σταγόνα και ταξίδεψε πάνω στο πλέγμα, σύμφωνα με τις οδηγίες των μαθητών μας.

 

unnamed file

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από άχρηστα υλικά, φτιάξαμε μια μακέτα για τον κύκλο του νερού καθώς και ατομικές κατασκευές.

οοοοοoo21

55

 

ο κύκλος του νερού

 

Ki 002

Το πολύτιμο νερό!!(Ο4)

Με αφορμή μια μέρα που λόγω βλάβης δικτύου το σχολείο δεν είχε νερό, συζητήσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Θα μπορούσαμε άραγε να ζήσουμε χωρίς αυτό; Προβληματιστήκαμε παρατηρώντας τις εικόνες που μπορείτε να βρείτε εδώ, εδώ και εδώ.

Σε ποιους χρειάζεται, για ποιο λόγο ,πώς το χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας; Οι ιδέες των παιδιών ήταν πολλές και τις κατέγραψαν σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας:


ννν

Και από πού έρχεται το νερό στις βρύσες μας; Στο ερώτημα αυτό δυσκολευτήκαμε να απαντήσουμε …για αυτό χρειαστήκαμε τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο!

Υπάρχει κίνδυνος να τελειώσει το νερό άραγε; είναι η ερώτηση στο βίντεο που μας προβλημάτισε …Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν αρνητικά αφού δεν έχουν κάνει ακόμα τη σύνδεση της ανομβρίας και της κλιματικής αλλαγής με την έλλειψη νερού. Παρατηρώντας την παρακάτω φωτογραφία ,τα παιδιά παρακινήθηκαν να σκεφτούν τι συνέπειες έχει η μειωμένη στάθμη του νερού στη λίμνη και αν κάτι μπορούμε να κάνουμε κι εμείς για να μην στερηθούμε το νερό.

limni iliki

Μετά την συζήτηση έγινε κατανοητό από όλους ότι το νερό είναι πολύτιμο και έχουμε όλοι ευθύνη ,αν κάνουμε όλοι κάτι μικρό το αποτέλεσμα θα είναι μεγάλο…Για να το διαπιστώσουμε πειραματιστήκαμε στο σχολείο,πλένοντας τα χέρια μας μία φορά με βρύση ανοιχτή καθώς σαπουνιζόμασταν και άλλη μια φορά με βρύση κλειστή. Σε ποια περίπτωση σπαταλήσαμε περισσότερο νερό;Μετρήσαμε με ένα ποτήρι το νερό και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας. Στο σπίτι συνεχίσαμε την έρευνα και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τα αποτελέσματα

 

Εξασκηθήκαμε στη σωστή και εξορθολογισμένη χρήση του νερού στην καθημερινότητά μας με δύο ψηφιακά παιχνίδια που τα παιδιά βρήκαν πολύ ενδιαφέροντα:

1)Πώς μπορώ να εξοικονομήσω νερό;

2)Διάλεξε τη σωστή χρήση του νερού

6 7

Ώρα να αποφασίσουμε πώς θα ενημερώσουμε την υπόλοιπη σχολική κοινότητα για όσα μάθαμε σχετικά με τους τρόπους εξοικονόμησης νερού. Αρχικά οι “ήρωες του νερού” συγκρότησαν την ομάδα που θα αναλάβει να προτείνει τρόπους εξοικονόμησης νερού και πώς θα ενημερώσουμε την κοινότητα.

Συγκαλέσαμε σχολικό συμβούλιο με το θέμα αυτό. Ο γραμματέας, ο συντονιστής κι ο φύλακας λόγου ανέλαβαν καθήκοντα:

Κατατέθηκαν τρείς προτάσεις: α)να ενημερώσουμε για τρόπους κατά της σπατάλης προφορικά όσους συναντούμε, β)να στείλουμε μήνυμα στο κινητό όσων γνωρίζουμε και 3)να ζωγραφίσουμε τους τρόπους αυτούς, να τα κολλήσουμε στην πόρτα να τα δούνε όλοι. Μετά από ψηφοφορία και σχετική επιχειρηματολογία η τρίτη πρόταση επικράτησε. Η ομάδα του Νερού δημιούργησε μια αφίσα η οποία τοποθετήθηκε στο μπάνιο για να τη συμβουλευόμαστε όλοι όταν πλένουμε τα χέρια μας καθώς και άλλες δύο: Μία για την είσοδο του σχολείου και άλλη μία που εκτυπώθηκε σε μέγεθος Α 4 και μοιράστηκε στα παιδιά, με τρόπους εξοικονόμησης  του νερού στην καθημερινότητα, ώστε να ενημερωθούν οι οικογένειές μας.

collage100

ΑΦΙΣΣΑ

Η αφίσα στην είσοδο του σχολείου μας

αφισα2

πώς πλένουμε σωστά τα χέρια μας, χωρίς να σπαταλάμε νερό

Με τις ζωγραφιές των παιδιών  δημιουργήθηκε μια αφίσα η οποία μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά ώστε να ενημερωθούν και οι οικογένειές τους.

collage222222

Mέλος της ομάδας μοιράζει την αφίσα στα παιδιά ώστε να ενημερωθούν και οι γονείς μας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 Ιανουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς (Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Ιανουαρίου και είναι αφιερωμένη στην ενίσχυση της συναισθηματικής σύνδεσης μέσω της αγκαλιάς. Η αγκαλιά είναι μια απλή, αλλά βαθιά  χειρονομία που εκφράζει αλληλεγγύη, υποστήριξη, και αγάπη. Η αγκαλιά έχει την ικανότητα να προσφέρει συναισθηματική παρηγοριά, να μειώνει το άγχος και να ενδυναμώνει τις σχέσεις. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα συζητήσαμε και κάναμε δραστηριότητες με τα παιδιά για την τόσο πολύτιμη και σε όλους μας αναγκαία: αγκαλιά!!!

  • Αρχικά είδαμε διάφορες εικόνες με αγκαλιές και σκεφτήκαμε ποιούς αγκαλιάζουμε. Τα παιδιά ανέφεραν τη μαμά, το μπαμπά, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας, τα παιχνίδια μας ακόμη και τα ζωάκια μας. Έπειτα είδαμε εικόνες και ζώων που αγκαλιάζουν τα μικρά τους βλέποντας πως η αγκαλιά δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των ανθρώπων.
  • Ακούσαμε το τραγούδι “Μια Αγκαλιά” απο την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

  • Διαβάσαμε το βιβλίο “Η μεγάλη αγκαλιά” της Γιολάντα Τσορώνη, απο τις εκδόσεις  Σαββάλας

44b07152 7f7c 479f b8df fbcbf70a21ce

  • Χορέψαμε και με κάθε σταμάτημα της μουσικής κάναμε αγκαλιές σε ζευγάρια με τους φίλους μας και φυσικά στο τέλος γίναμε όλοι μια μεγάλη αγκαλιά.                                                                                                                                       c90ff36d 7118 4aa7 9808 d87ded0b78ea    6fffabc1 fc1e 47c4 970b 0ddb3901d687
  • Με αφορμή το έργο του  Keith Haring τα παιδιά εμπνεύστηκαν και ζωγράφισαν τους δικούς τους αγκαλιασμένους ανθρώπους με νερομπογιές.                                                                                                                                                                           0cd27b9d 1709 4b91 8a24 5ddb9cbf674a cff4b841 72a7 421a b83d d10852e8efa2 1
  • Και τέλος σε χαρτί του μέτρου ζωγράφισαν τους εαυτούς τους με ανοιχτές τις πελώριες αγκαλιές τους για να τους αγκαλιάσουν όλους. Τα χέρια έγιναν με τύπωμα και τέμπερα, ενώ κάθε παιδί επέλεξε ελεύθερα το σχέδιο που θα έχουν τα χέρια του σε όλο τους το μήκος.f24dee86 9f99 4c9c 9bfd 4ee7e0c11fa6
  • Και μην ξεχνάτε, όπως δήλωσε  η Virginia Satir, ψυχαναλύτρια και ειδική παιδοψυχολόγος,  «Χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, 8 αγκαλιές την ημέρα για να παραμείνουμε υγιείς και 12 αγκαλιές την ημέρα για να μεγαλώσουμε». Αγκαλιάστε, λοιπόν, τα παιδιά σας για να μεγαλώσουν πιο όμορφα και ισορροπημένα.

ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ 2025

Σήμερα οι μαθητές  του Νηπιαγωγείου  μας τηρώντας το έθιμο, έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους με χαμόγελα και προσμονή για τον/την τυχερό/ή! Τα παιδιά που κέρδισαν το φλουρί, η Κυριακή  και ο Βαγγέλης, από το τμήμα 1 και το τμήμα 2 αντίστοιχα έλαβαν τις ευχές όλων και ως αναμνηστικό δώρο ένα παιδικό παραμύθι.

Ευχόμαστε από καρδιάς στους μαθητές και τις οικογένειές τους ευτυχισμένη και δημιουργική χρονιά γεμάτη αισιοδοξία και πρόοδο!

ππ ιι

ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ (Κ5)

Α. Στοματική Υγιεινή

Στο πλαίσιο του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων, με θέμα την «Διατροφή» η σχολική μας νοσηλεύτρια  κα. Μαριλένα διοργάνωσε μια παρουσίαση με θέμα την στοματική υγιεινή. Οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σ ένα «σεμινάριο» που στόχο είχε:

  • να γνωρίσουν τα δόντια (ονομασίες, νεογιλά, μόνιμα), να κατανοήσουν τη λειτουργία τους και τη σπουδαιότητα της διατήρησης της καλής υγείας τους.
  • να κατανοήσουν τη θρεπτική αξία των τροφών, ποιες είναι υγιεινές  και ποιες μη υγιεινές τροφές για τα δόντια.
  • να γνωρίσουν προϊόντα στοματικής υγιεινής και να αντιληφθούν την αξία του σωστού τρόπου βουρτσίσματος.
  • να κατανοήσουν τον ρόλο του οδοντιάτρου και της προληπτικής ιατρικής

Για να αγαπήσουμε τα δόντια μας και να κατανοήσουμε τον τρόπο φροντίδας τους πρέπει πρώτα να μάθουμε περισσότερα πράγματα γι’ αυτά.

Αρχικά, είδαμε ένα βίντεο σχετικό με την στοματική υγιεινή.

Στην συνέχεια, συζητήσαμε για τη στοματική κοιλότητα, για τα είδη δοντιών, τις αρρώστιες των δοντιών, τη χρησιμότητά τους και το ρόλο του οδοντίατρου. Συγκεκριμένα, μιλήσαμε για το πόσα δόντια έχουμε, για το πότε βγαίνουν τα πρώτα δόντια και πώς λέγονται, για το ποια είναι τα μόνιμα δόντια και σε τι μας χρησιμεύουν, για το ποιες είναι οι αρρώστιες των δοντιών και πως μπορούμε να τα προστατέψουμε και τέλος για το τι κάνει ο οδοντίατρος στα δόντια και για το αν έχει επισκεφτεί κάποιο παιδί τον οδοντίατρο.

Στην συνέχεια τραγουδήσαμε το τραγούδι Οδοντοστοιχούλα και διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα βιβλίο με πολύ χιούμορ, που κινητοποιεί τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν ότι η στοματική υγιεινή πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία  σε συνδυασμό με υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και μαζί με τακτικές   επισκέψεις στον οδοντίατρο, τα βοηθάει να έχουν υγιή και γερά δοντάκια.

Μετέπειτα, συζητήσαμε (με αφορμή το παραμύθι) για ποιες τροφές είναι βλαβερές και κάνουν κακό στα δόντια και ποιες είναι ωφέλιμες και κάνουν καλό στα δόντια μας, κάναμε την αντίστοιχη ομαδοποίηση των τροφίμων σε αυτές τις δυο κατηγορίες.

Δημιουργήσαμε αφίσα, με τις βλαβερές και  τις ωφέλιμες τροφές για τα δόντια.

Τέλος, παίξαμε παιχνίδι στο οποίο θα παιδιά έπρεπε να ταιριάξουν κάρτες σχετικές με την στοματική υγιεινή.

unnamed file ςςςεεε

Β.ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

stayros

Η κυρία Μαριλένα ετοίμασε  ένα σεμινάριο πρώτων βοηθειών, που απευθύνεται στα παιδιά με εικόνες ,video,παραμύθι βοηθά τους μαθητές να αντιληφθούν με απλό και κατανοητό τρόπο τις πρώτες βοήθειες και ενισχύουν  την αντίληψη για την συνθήκη συνεργασίας και ενσυναίσθησης σε περίπτωση ανάγκης. Στόχοι του εν λόγω σεμιναρίου   είναι  οι μαθητές μας  :

  • Να μάθουν τι είναι οι Πρώτες Βοήθειες
  • Να μάθουν τον αριθμό Πρώτων Βοηθειών, προκειμένου να τον χρησιμοποιήσουν σε μια κρίσιμη κατάσταση.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι τα ατυχήματα, μικρά ή μεγάλα, είναι μέρος της καθημερινότητας μας και να μάθουν να τα αντιμετωπίζουν και να τα αποφεύγουν.
  • Να γνωρίσουν κατάλληλους τρόπους αντιμετώπισης των ατυχημάτων , σε περίπτωση τραύματος, ρινορραγίας, πνιγμού κ.α.

Αρχικά , διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των μαθητών σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και αναγνώστηκε το παραμύθι «Πρωτοβοηθήματα  »της Λεντζή Αμαλίας. Τα παιδιά, παρέα με τους τέσσερις κεντρικούς ήρωες του βιβλίου, τον Άκη, τον Κλώνη, την πεταλουδίτσα Χαρά και το πουλάκι Λουκουρούκου, θεατρικοποιούν τις παραμυθοιστορίες του βιβλίου και με δραστικό τρόπο μαθαίνουν να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε διάφορες περιπτώσεις ατυχημάτων (ρινορραγία, στραμπούληγμα, καρούμπαλο, λιποθυμιά, εγκαύματα, πνιγμονή κ.α.).paramythi

Προβλήθηκε σχετικό εποπτικό υλικό, ενώ τα παιδιά, βιωματικά  μέσα από παιχνίδια ρόλων, μαθαίνουν βασικές έννοιες και αναπτύσσουν αυτοπεποίθηση να δράσουν σε περίπτωση ανάγκης. Στόχος μας ήταν η μάθηση να γίνει με διασκεδαστικό τρόπο και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η αντίληψη της σημασίας των πρώτων βοηθειών. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο να μάθουν τα παιδιά να καλούν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 και το  ασθενοφόρο 199, εξασκήθηκαν να λένε τον αριθμό και να αναφέρουν ποιο είναι το πρόβλημα ή η ανάγκη. Υποδύθηκαν  σε παιχνίδια ρόλων τον ασθενή  και τον διασώστη παρέχοντας οι ίδιοι πρώτες βοήθειες στους συμμαθητές τους,  ενώ έμαθαν ότι η ψυχραιμία και ηρεμία είναι από τις βασικές αρχές των πρώτων βοηθειών.

A

 

B

3.1

αιμορραγία

3.2

τραυματισμός στο κεφάλι

3.3

τσίμπημα εντόμου

3.4

πνιγμονή

 

 

 

 

 

 

 

 


THLEFONA

Στο τέλος οι μαθητές χωρίστηκαν  σε έξι ομάδες, κάθεμια από τις οποίες ανέλαβε να μελετήσει μια από τις κατηγορίες τραύματος που επεξεργαστήκαμε και με την οδηγία «τι υλικά χρειαζόμαστε, ανάλογα με το ατύχημα προκειμένου να παρέχουμε τις πρώτες βοήθειες» οποτικοποίησαν τις οδηγίες και τον σωστό τρόπο διαχείρισης ατυχήματος και παροχής πρώτων βοηθειών κατά περίπτωση.

o

afisa

Κυρία Μαριλένα ευχαριστούμε πολύ!!!

make a wish 00233

Κοινωνικές δράσεις του σχολείου μας(Κ3)

1)Το Αστέρι της Ευχής:

Tο Νηπιαγωγείο μας και φέτος  συμμετείχε στη Δράση το Αστέρι της Ευχής,  του Οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος).Το Make A Wish ( Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος ) είναι ο οργανισμός εκπλήρωσης ευχών μια φιλανθρωπική δραστηριότητα που κάνει ευχές παιδιών πραγματικότητα σε όλο τον κόσμο και βρίσκεται και στην Ελλάδα από το 1997.

Αφίσα 2024 scaled 1

Oι μαθητές μας και οι γονείς αγκάλιασαν με πολλή χαρά τη δράση αυτή. Αγοράστηκαν πάνω από 100 αστέρια,με σκοπό τα χρήματα  να υλοποιήσουν παιδικές ευχές…

Συλλογικά τα παιδιά κόλλησαν τις δικές τους δημιουργίες στην έντυπη μακέτα -αστέρι ,η οποία γέμισε με ευχές και αγάπη, για να σταλεί στον διαγωνισμό του Make a wish….με την ευχή να χαρίσει πολλά πολλά χαμόγελα!!!!!!

 


1736088384751

2)Δράση :Απλώνω Ευτυχία

Στις 15 Μαΐου γιορτάζεται κάθε χρόνο η παγκόσμια ημέρα οικογένειας. Με αφορμή αυτή τη μέρα, οργανώσαμε στο σχολείο μας τη δράση «Απλώνω Ευτυχία» , την οποία εμπνεύστηκαν οι συνάδελφοι Μάριος Μάζαρης και Γεωργία Σολωμού, την οποία συνδυάσαμε και  με δράσεις αισθητικής αναβάθμισης της αυλής. Όλα αυτά έγιναν την Κυριακή 18 Μαΐου και η συμμετοχή των οικογενειών ήταν μεγάλη!

Όλη την εβδομάδα που πέρασε στην τάξη ασχοληθήκαμε με την έννοια της ευγνωμοσύνης, της ευτυχίας με δραστηριότητες που βασίζονται στο βιβλίο της Μ.Γιώτη: “Τα φλαφ της Ευτυχίας”. Αφού καταγράψαμε στην τάξη τι είναι για τον καθένα μας ευτυχία, την Κυριακή 18/5 υποδεχτήκαμε τις οικογένειες των μαθητών μας, να μοιραστούμε όλη η κοινότητα μαζί τι μας κάνει ευτυχισμένους.

Απολαύστε μας επί το έργον…Αυτό το μοίρασμα ευτυχίας συνδυάστηκε με τη συλλογή ενός χρηματικού ποσού που θα ενισχύσει τις προσπάθειες του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα” και είμαστε περήφανοι για όλους τους μικρούς και μεγάλους που ενώσανε δυνάμεις:

1 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Λήψη αρχείου

 

χ

Χριστούγεννα 2024

Σχεδόν όλες οι δραστηριότητές μας τον μήνα Δεκέμβριο είχαν επίκεντρο τα Χριστούγεννα και την προετοιμασία για τη φετινή γιορτή μας!Πειράματα,κατασκευές,ζαχαροπλαστική και φυσικά παιχνίδια !Με επιτυχία έγινε και η γιορτή μας που και φέτος ήταν ένα εργαστήρι κατασκευών και παιχνιδιών που συμμετείχαν και οι γονείς, οι οποίοι φρόντισαν εκτός από το κέφι τους και την καλή τους διάθεση και την ετοιμασία ενός πλούσιου μπουφέ που απολαύσαμε όλοι μαζί!

Και του χρόνου!

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να δείτε στιγμές από τις δράσεις μας:

https://wakelet.com/wake/e43684e4-427a-4d45-b09a-0af9d109081b

 

 

14 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης(Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης, στις 14 Δεκεμβρίου, είναι μια γιορτή που αφορά όλες τις μορφές αγάπης που υπάρχουν στον κόσμο, τη γονεϊκή, τη φιλική, τη συντροφική αλλά και την αγάπη προς τον εαυτό μας. Μια ευκαιρία να αφήσουμε στην άκρη άσχημες σκέψεις, πικρά λόγια και να ενδυναμώσουμε  την αγάπη για όλους και για όλα γύρω μας.

“Δώσε την Αγάπη”, το βιβλίο της Α.Βαρελά που διαβάσαμε και συζητήσαμε .Αφού έγινε συζήτηση και ερωτήσεις κατανόησης της ιστορίας εστιάσαμε στη φράση του ήρωα Γιάνους:”Δώσε την αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο”…Αναρωτηθήκαμε πώς δίνουμε εμείς την αγάπη μας και πώς οι φίλοι μας σε μας; Τι είναι αγάπη τελικά; Ζωγραφίσαμε τις ιδέες μας…

Ένα πιάτο ωραίο φαγητό είναι αγάπη….ένα πάρτυ έκπληξη που κάνουμε για τη μαμά είναι αγάπη…όταν παίζουμε μαζί…όταν δεν σπρώχνουμε…να χαρίζουμε παιχνίδια…

IMG 20241104 143345

Από ένα τέτοιο θέμα δε θα μπορούσε να λείπει ¨Το Νησί των Συναισθημάτων”,η τρυφερή ιστορία του Μ.Χατζηδάκη για την αγάπη και την αντοχή της στο χρόνο:

“Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.

Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.

Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.

Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.

Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.

Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό.

Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,

«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα»

Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.

«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.

«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.

Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτή βοήθεια.

«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».

«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.

Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.

Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.

Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή: «Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Θα σε πάρω εγώ μαζί μου!».

Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.

Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.

Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε την Γνώση:

«Γνώση, ποιος με βοήθησε»;

«Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.

«Ο Χρόνος;;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε o Χρόνος;»

Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με τη βαθιά σοφία της είπε:

«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο

μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».”

Σε ζευγάρια εικονογραφήσαμε την ιστορία, την αφηγηθήκαμε και τη δραματοποιήσαμε:

Γνωρίσαμε το ζωγράφο Romero Britto, στον οποίον αρέσει πολύ να συμπεριλαμβάνει στα έργα του καρδιές, με τη βοήθεια της παρακάτω παρουσίασης:

Φτιάξαμε καδράκια από χαρτόκουτο για να στολίσουμε το δωμάτιό μας με την τεχνική του ζωγράφου αυτού: Ζωγραφίσαμε με ζεστά χρώματα τις καρδιές και με ψυχρά το φόντο

Συνθέσαμε παζλ και παίξαμε με τις δημιουργίες μας!

Φτιάξαμε το “Ταχυδρομείο της αγάπης” στην τάξη μας! Ζωγράφισε ο καθένας τον δικό του φάκελο και τους κολλήσαμε όλους σε ένα σημείο του τοίχου. Επίσης μέσα στο φάκελο “μηνύματα αγάπης” βάλαμε χαρτάκια με φράσεις όπως “Σ’ αγαπώ”, “Ευχαριστώ”, “Σου στέλνω ένα φιλί”, κ.α., τις οποίες μπορούν να γράψουν τα παιδιά πάνω στη ζωγραφιά που κάνουν για το φίλο τους. Έτσι ξεκινήσαμε να στέλνουμε μηνύματα αγάπης ο ένας στον άλλον! Κάθε μέρα πριν φύγουμε από το σχολείο κοιτάμε τον φάκελο μας και όταν βρίσκουμε μήνυμα, ο ενθουσιασμός μας είναι μεγάλος!

εικόνα Viber 2024 11 04 15 33 46 281 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 11 04 15 33 46 333 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 11 06 12 48 43 276

Τέλος,Αφού διαβάσαμε το βιβλίο “Θα σ ‘αγαπώ ό, τι κι αν γίνει” της Depi Gliori,συζητήσαμε σχετικά με το πού δίνουμε αγάπη, από που την εισπράττουμε, αν χάνεται ποτέ και πώς την κρατάμε ζωντανή.Παίξαμε το παιχνίδι”δώσε την αγάπη”:Σε κύκλο έδιναν μια χάρτινη καρδιά ο ένας στον άλλο λέγοντας του “Σε αγαπώ γιατί….”Και στο τέλος ζωγραφίσανε τι χρώμα έχει η αγάπη,σαν τι μοιάζει άραγε και φυσικά τα πρόσωπα που τα παιδιά αγαπούν….Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση από όλες τις δραστηριότητες μας..Κι ας θυμόμαστε πως κάθε μέρα είναι ημέρα αγάπης

https://youtu.be/Rv9oO5_39rQ