Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Εκπαιδευτικές επισκέψεις 2024/2025(Π3)

«ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΖΕΤΕ Τ΄ΑΗΔΟΝΙ»

θεατρική παράσταση 2/10/2024

Την Τετάρτη υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την θεατρική ομάδα «Αερόπλοιο» και παρακολουθήσαμε ένα διασκεδαστικό κωμικό παραμύθι με πολλή συμμετοχή των παιδιών, πρωτότυπη μουσική, κοστούμια και κούκλες που προσέγγισε με τρυφερότητα και ευαισθησία την  διαφορετικότητα και τον σεβασμό στον άλλο. Οι ηθοποιοί, κυρίες Λ. Θάνου και Α.Κούγια μας καθήλωσαν, μικρούς και μεγάλους………Περάσαμε πραγματικά υπέροχα!!!
Collage 20241004 130441

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ»

Θέατρο σκιών 6/11/2024

Σήμερα υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας το θέατρο σκιών του Στάθη Λαγκάδα και τις φιγούρες του. Αφού μάθαμε για την ιστορία του θεάτρου σκιών, τις φιγούρες και τα μυστικά της  κατασκευής τους,  παρακολουθήσαμε την παράσταση  «Ο καραγκιόζης στο Πολυτεχνείο». Ο ξυπόλητος ήρωας μας εμπλέκεται σε περιπέτειες με φόντο τα ιστορικά γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Μια παράσταση που σκόρπισε κέφι, γέλια  και χαρά στο σχολείο μας…..Περάσαμε πολύ όμορφα!!!!!!

1 1 3 1

 

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

                                                                  εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την ομάδα «Το Πολύτεχνο»

Την περασμένη Παρασκευή υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την ομάδα «ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΟ». Το μπιζέλι με την παρέα του,  την Μάτα- Ντομάτα, τον Ρότο-Καρότο, μας παρουσίασαν μια  διαδραστική παράσταση με θέμα την διατροφή. Μέσα από οπτικοακουστικό υλικό είδαμε την πυραμίδα της διατροφής, υγιεινά – ανθυγιεινά προϊόντα και κατηγορίες τροφίμων.Περάσαμε πολύ όμορφα!!!

πππ 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ-ΟΜΑΔΑ LASTRADA

Είδαμε ορισμένα έθιμα που πραγματοποιούνται σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας. Σε αυτό το κομμάτι των εθίμων μας βοήθησε και η ομάδα La strada  που ήρθαν στο σχολείο μας και μας παρουσίασαν έθιμα αποκριάτικα της Ελλάδας και μας ταξίδεψαν μαζί τους.

2bf9752c 8b75 4757 96ae 4d3570a6ad5a

 

Τα ρομπότ στην ανακύκλωση (31/03/2025)

ομάδα Ampersand Learning & Technology

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε και θέμα είχε «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της Ανακύκλωσης» καλέσαμε στο σχολείο μας την ομάδα Ampersand Learning & Technology για ένα πρόγραμμα ρομποτικής,  συναφές του εργαστηρίου δεξιοτήτων. Το STEM και η Ρομποτική είναι αρμονικά δεμένα μεταξύ τους μέσω της κοινής θεματικής και αλληλοσυμπληρώνονται στα πλαίσια του ειδικού προγράμματος σπουδών της Ampersand. Στο εργαστήρι λοιπόν οι μαθητές κατασκεύασαν ρομποτικά μοντέλα και στη συνέχεια τα προγραμμάτισαν. Κατά τη φάση της κατασκευής, οι μαθητές πειραματίστηκαν  με αρχές της μηχανικής, εξερεύνησαν τους τρόπους διάδοσης κίνησης σε διαφορετικούς άξονες και έμαθαν τις αναλογίες μεταξύ των γραναζιών. Κατά τη διαδικασία του προγραμματισμού, οι μαθητές χρησιμοποιώντας διαφορετικά περιβάλλοντα έμαθαν  την προγραμματιστική λογική. Κατά τη διάρκεια  του προγράμματος κλήθηκαν να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες στο πλαίσιο της ομάδας τους, να  επιλύσουν προβλήματα  (π.χ. Πώς θα κάνω το φορτηγό να  κινηθεί χωρίς να το ακουμπήσω;), ενισχύοντας ταυτόχρονα την  κριτική και συνδυαστική τους σκέψη, ενώ σχεδιάζοντας δικά τους  projects (πχ. το δικό τους κάδο ανακύκλωσης) οι μαθητές εξερεύνησαν  πώς οι ιδέες τους μπορούν να υλοποιηθούν  βρίσκοντας δημιουργικές και πρωτότυπες λύσεις. Ήταν ένα εποικοδομητικό πρωινό που άφησε στα παιδιά τις καλύτερες εντυπώσεις…….

2 2

Επίσκεψη στο φιλοζωικό σωματείο Παλαιού Φαλήρου (4/4/2025)

Η Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άσχημες συνθήκες στον πλανήτη μας. Με αφορμή λοιπόν αυτή την τόσο σπουδαία ημέρα συζητήσαμε με τα παιδιά για τα αδέσποτα ζωάκια, τις ανάγκες που αυτά έχουν, τις διαφορές τους από τα δεσποζόμενα καθώς επίσης και το ρόλο των εθελοντών αλλά και το δικό μας ξεχωριστά στην προστασία και στη βοήθεια που μπορούμε να παράσχουμε σε όλα τα ζωάκια που δεν έχουν σπίτι.

Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την ημέρα αυτή το Φιλοζωικό και Πολιτιστικό Σωματείο Π.Φαλήρου, όπου εκεί μας μίλησαν η κ.Εύη και η κ.Μαίρη- εθελόντριες -για τη δράση τους και τον τρόπο με τον οποίο βοηθούν και περιποιούνται τα αδέσποτα ζωάκια. Μας εξήγησαν πως βρήκαν κάποια από αυτά και φυσικά είδαμε πως παίζουν και περνούν τη μέρα τους ορισμένα σκυλάκια που φιλοξενούνται εκεί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.

1615ca94 d0da 4762 8484 b4bc7165459c

Τα παιδιά του σχολείου μας μαθαίνοντας τις ανάγκες που υπάρχουν αποφάσισαν να μαζέψουν χρήματα βοηθώντας στις δουλειές του σπιτιού, προκειμένου να αγοραστούν τροφές και να τις δωρίσουμε στο φιλοζωικό σωματείο, έτσι ώστε να δώσουμε τη δική μας μικρή βοήθεια στο έργο τους.

f491aada 030d 4c00 b1be b91c8f7a9b28

Επειδή ήμασταν αρκετοί και δεν ήταν εύκολο να μπούμε μέσα στις εγκαταστάσεις είδαμε μόνο 4 απο τα σκυλάκια που φιλοξενούνται, μάθαμε για την καθημερινότητα και τη ζωή τους και είδαμε ορισμένες φωτογραφίες και απο κάποιες γατούλες που ζουν εκεί.

7e8ea6e6 dfce 4b0b b394 5de8757478d2 7df671bb fa7f 4fc0 8ad0 3758e11a3dea

Στο τέλος βγάλαμε όλοι μαζί φωτογραφίες και πήραμε δωράκια πασχαλινά αβγουλάκια.

16619e48 482d 4827 8938 ff1e1ab0f03e

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ(9/5/2025)

 

Με αφορμή την ημέρα αφιερωμένη στη γιορτή της μητέρας, επισκεφθήκαμε το εργαστήρι κεραμικής στο Μεταξουργείο. Τα παιδιά, αφού παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό την επίδειξη του αγγειοπλάστη, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πώς ένας τεχνίτης μορφοποιεί τον πηλό στον κεραμικό τροχό, χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία και τεχνικές. Παρατήρησαν τη μεταμόρφωση της άμορφης ύλης σε  χρηστικά και καλαίσθητα αντικείμενα, συνδέοντας έτσι τη δημιουργική διαδικασία με την έννοια της τέχνης και της παράδοσης. Στη συνέχεια, συμμετείχαν ενεργά σε μια διαδραστική και εμψυχωτική παράσταση κουκλοθέατρου, στην οποία πρωταγωνιστούσαν φιγούρες εμπνευσμένες από την καθημερινότητα των αρχαίων αγγειοπλαστών και τις ιστορίες που αποτυπώνονταν πάνω στα αγγεία. Η παράσταση αξιοποίησε την αφήγηση, την κίνηση και τη μουσική για να προσεγγίσει με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο την τέχνη της αγγειοπλαστικής, ενισχύοντας τη φαντασία και την αισθητική καλλιέργεια των παιδιών. Οι εμψυχωτές του προγράμματος αφηγήθηκαν στους μαθητές μας τον μύθο της θεάς Άρτεμις και του Απόλλωνα, θεότητες που προστατεύουν την αθωότητα και παιδικότητα, και τον συνδέουν με «την πλαγγόνα». Η πλαγγόνα στην αρχαία Ελλάδα είναι μια κούκλα, το αγαπημένο παιχνίδι των κοριτσιών, μαζί με άλλα μικρά αντικείμενα, κρεββατάκια, καρέκλες, αγγεία συμπλήρωναν το μαγικό τους κόσμο. Η πλαγγόνα, εκτός του ότι εξυπηρετούσε τη χαρά του παιχνιδιού, είχε και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Ως σύμβολο γονιμότητας(αφού πρόκειται για γυναικεία μορφή που αναπαριστά εγκυμοσύνη) προετοίμαζαν τα κορίτσια ψυχολογικά και κοινωνικά για τον ρόλο της μητέρας που μελλοντικά θα αναλάμβαναν.

mia

faghtokoyklotheatro

4

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΕΛΩΝΑ (30/05/2025)

Ο ΑΡΧΕΛΩΝ είναι ένα μη-κερδοσκοπικό σωματείο, ιδρυμένο το 1983, με σκοπό την προστασία των θαλάσσιων χελωνών και των βιοτόπων τους. Δράσεις του περιλαμβάνουν την ίδρυση και λειτουργία του Κέντρου Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών (ΚΔΘΧ) στη Γλυφάδα, ένα από τα σημαντικότερα στην Μεσόγειο. Επιπλέον, ο ΑΡΧΕΛΩΝ υλοποιεί προγράμματα περιβαλλοντικής αγωγής, εθελοντισμού και συνεργασιών με άλλες οργανώσεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Περισσότερα για τις δράσεις του σωματείου μπορείτε να βρείτε εδώ

Σήμερα είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε μια πολύ ξεχωριστή διαδικτυακή ξενάγηση στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών του ΑΡΧΕΛΩΝ! Μέσα από τη ζωντανή σύνδεση, τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις θαλάσσιες χελώνες που φιλοξενούνται και περιθάλπονται στο Κέντρο, να ακούσουν για την ιστορία τους, τους τραυματισμούς που έχουν υποστεί, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο φροντίζονται μέχρι να επιστρέψουν ξανά υγιείς στη θάλασσα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν μαθαίνοντας για τον κύκλο ζωής της χελώνας, τους κινδύνους που απειλούν το είδος, αλλά και πώς μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Με την συμμετοχή μας αυτή  υιοθετούμε  συμβολικά μια θαλάσσια χελώνα, καλύπτοντας μέρος των εξόδων περίθαλψης και διατροφής τους, ενώ  βοηθάμε στην επανένταξη αυτών στο φυσικό τους περιβάλλον, τη θάλασσα. Σύντομα θα παραλάβουμε το λούτρινο χελωνάκι του ΑΡΧΕΛΩΝ….

5

1 4

2 3

8

Oι μικροί μαθητές μας έφτιαξαν το πρώτο τους βίντεο animation με θέμα “Αποστολή Διάσωσης”και  ήρωα το μικρό λούτρινο χελωνάκι που μας έστειλε ο Αρχέλων.Μπορείτε να δείτε τη δημιουργία μας εδώ:

 

Επίσκεψη στο Μουσείο Ζωολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (2/6/25)

Τη φετινή σχολική χρονιά γνωρίσαμε με τα παιδιά πολλά είδη ζώων και αυτό όπως ήταν φυσικό δημιούργησε στα παιδιά μια επιθυμίας να θέλουν να τα δουν απο κοντά. Αυτό φυσικά ήταν αδύνατον, οπότε αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το μουσείο Ζωολογίας στο οποίο φυλάσσονται περίπου 500 μικρά και μεγάλα θηλαστικά από όλο τον κόσμο, μεγάλη συλλογή  πτηνών αυγών και φωλιών πτηνών.Επίσης πολλά ερπετά, αμφίβια αλλά και ψάρια. Τέλος δεν είναι λίγα τα έντομα, τα αρθρόποδα και τα μαλάκια που φυλάσσονται εκεί. Αυτό που πραγματικά εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν πως εντόπισαν και έναν ανθρώπινο σκελετό.

Περιηγηθήκαμε σε όλες τι προθήκες, συγκρίναμε τα μεγέθη των ζώων και ο καθένας απο την ομάδα ανέφερε τις γνώσεις που είχε για κάθε ζώο που βλέπαμε, προκειμένου να τις μοιραστεί με την ομάδα. Παρατηρήσαμε τα διαφορετικά περιβάλλοντα στα οποία εντοπίζουμε το κάθε είδος και στο τέλος παίξαμε ένα γρήγορο κουίζ με τα εκθέματα του μουσείου.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν καθώς ήταν όλα πολύ εντυπωσιακά και όπως είπαν χαρακτηριστικά “είναι σαν αληθινά”.

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ 20° ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο αποτελεί ένα καθοριστικό στάδιο στη ζωή κάθε παιδιού. Πρόκειται για μια αλλαγή που δεν αφορά μόνο την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά επηρεάζει ουσιαστικά τη συναισθηματική και κοινωνική του ανάπτυξη. Η πρώτη επαφή με τη δομή και τις απαιτήσεις του δημοτικού σχολείου διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τη στάση του παιδιού απέναντι στη μάθηση και στο σχολείο γενικότερα. Όταν η μετάβαση πραγματοποιείται ομαλά, το παιδί νιώθει ασφαλές και έτοιμο να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες. Αποκτά αυτοπεποίθηση, αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες και δείχνει ενδιαφέρον για τη μάθηση. Αντίθετα, μια απότομη ή απροετοίμαστη μετάβαση μπορεί να προκαλέσει άγχος, αποστασιοποίηση ή και άρνηση για συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.Η σημασία αυτής της μετάβασης είναι τόσο μεγάλη, ώστε επηρεάζει την εκπαιδευτική πορεία του παιδιού όχι μόνο στη σχολική του αρχή, αλλά και στα επόμενα χρόνια. Η ενίσχυση της συναισθηματικής του σταθερότητας και της γνωστικής του ετοιμότητας είναι θεμέλια για μια επιτυχημένη φοίτηση και συνολική σχολική πρόοδο.Γνωρίζοντας λοιπόν ότι η εξοικείωση με τον χώρο και τους ανθρώπους του δημοτικού σχολείου πριν την έναρξη της Α΄ τάξης, οι κοινές δράσεις με τους μαθητές και η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων, είναι καθοριστικοί παράγοντες για μια επιτυχημένη μετάβαση οργανώθηκε μια  συνεργατική προσέγγιση που υλοποιήθηκε με την επίσκεψη των νηπίων μας στο χώρο του 20ου δημοτικού.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του δημοτικού σχολείου, γνωρίσαν εκπαιδευτικούς και μαθητές της Α΄ τάξης, είχαν την ευκαιρία να μπουν σε τάξη την ώρα του μαθήματος και να παρατηρήσουν από κοντά το περιβάλλον, τη ροή της ημέρας και τη συμπεριφορά των μαθητών της Α΄ τάξης. Η εμπειρία αυτή ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και εντυπωσιακή για τα νήπια, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να συγκρίνουν τη δική τους σχολική καθημερινότητα με αυτήν του δημοτικού.Τα παιδιά αναγνώρισαν αρκετές ομοιότητες, όπως την ύπαρξη τραπεζιών, καρεκλών, πίνακα και διακοσμημένων τοίχων με παιδικές εργασίες και εκπαιδευτικό υλικό. Εντόπισαν επίσης ότι οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες με καθοδήγηση της δασκάλας, όπως κάνουν και τα ίδια στο νηπιαγωγείο. Παρατήρησαν ακόμη πως και στο δημοτικό υπάρχουν στιγμές συζήτησης και συνεργασίας, κάτι που τους είναι οικείο.Παράλληλα, διαπίστωσαν και διαφορές. Σχολίασαν ότι οι μαθητές κάθονται σε πιο «κλασικά» θρανία, συχνά ανά δύο, και η δασκάλα γράφει περισσότερο στον πίνακα, ενώ οι μαθητές σημειώνουν σε τετράδια. δόθηκε η ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις στα “πρωτάκια”, δείχνοντας έντονο ενδιαφέρον για την καθημερινότητά τους στο νέο σχολείο. Ρώτησαν, για παράδειγμα, αν έχουν διάλειμμα, αν παίζουν στην αυλή, αν κάνουν ζωγραφιές ή αν γράφουν πολύ. Τα παιδιά της Α΄ τάξης απάντησαν με χαρά και ενθουσιασμό, περιγράφοντας πώς είναι η ημέρα τους, πώς τους βοηθά η δασκάλα, πόσα και ποια μαθήματα κάνουν, και ποια είναι τα αγαπημένα τους.Η επίσκεψη αυτή, και κυρίως ο ζωντανός διάλογος με τα πρωτάκια, βοήθησε τα νήπια να κατανοήσουν καλύτερα τι τα περιμένει και να αντιμετωπίσουν τη μετάβαση με μεγαλύτερη σιγουριά, περιέργεια και χαρά.Στο τέλος της επίσκεψης, ακολούθησε μια συγκινητική και δημιουργική δραστηριότητα. Νήπια και πρωτάκια ζωγράφισαν όλοι μαζί, φτιάχνοντας μια μεγάλη κοινή ζωγραφιά. Κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του μικρή ζωγραφιά,  πάνω σε ένα μεγάλο χαρτί. Η σύνθεση αυτή θα μείνει στην τάξη του δημοτικού ως συμβολική υποδοχή των νηπίων που του χρόνου θα καθίσουν στα θρανία της Α΄ τάξης. Τα παιδιά έμαθαν ότι όταν θα επιστρέψουν στο δημοτικό ως μαθητές, θα ψάξουν να βρουν τη δική τους ζωγραφιά. Αυτή η πράξη έδωσε στα παιδιά έναν προσωπικό δεσμό με τον χώρο και ταυτόχρονα έναν λόγο να τον περιμένουν με χαρά.

Η επίσκεψη έκλεισε με πολλά χαμόγελα, ενθουσιασμό και μια αίσθηση οικειότητας με το νέο σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά έφυγαν κρατώντας μια γλυκιά προσμονή και νιώθοντας πως το δημοτικό δεν είναι πια κάτι άγνωστο, αλλά ένας τόπος που τους περιμένει.

1 52 4

3 4