p

Παγκόσμια Ημέρα Νερού 2025:Διατήρηση των Παγετώνων(Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Νερού, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου από το 1993, αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοβουλία του ΟΗΕ με στόχο την ανάδειξη της σημασίας του γλυκού νερού και της ανάγκης προστασίας των υδάτινων πόρων. Κάθε χρόνο, το UN-Water, ο συντονιστικός μηχανισμός του ΟΗΕ για το νερό επιλέγει ένα θέμα που εστιάζει σε μια κρίσιμη πτυχή της διαχείρισης του νερού. Για το 2025, το θέμα είναι η “Διατήρηση των Παγετώνων”, επισημαίνοντας τον ζωτικό ρόλο των παγετώνων στη διατήρηση του παγκόσμιου υδάτινου ισοζυγίου και στη σταθερότητα του κλίματος.

(Πηγή:ΗUB EΚΠΑ)

Η ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών για το Νερό, η σπουδαιότητα  και η σωστή χρήση του μας απασχόλησε πάρα πολύ από την αρχή της χρονιάς. Δε θα μπορούσε να λείπουν δράσεις για την ημέρα αυτή μέσα από τις οποίες  σκοπεύουμε να γνωρίσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στη σταδιακή τήξη των παγετώνων. Χρησιμοποιήσαμε υλικό και φωτογραφίες για να δούμε τους παγετώνες που υπάρχουν, την αύξηση της θερμοκρασίας  και την θέρμανση των ωκεανών από την ιστοσελίδα της NASA 

Το βίντεο της ESA όπου ο Paxi μας εξηγεί με απλά λόγια το φαινόμενο του θερμοκηπίου και που αυτό οφείλεται μας βοήθησε πάρα πολύ να το καταλάβουμε και να το αποτυπώσουμε:

81 82 83 84 85 86

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο της NΑSA και συζητήσαμε τι θα απέτρεπε την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη…Βοηθηθήκαμε και από το ψηφιακό παιχνίδι που παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα:

και σε ανοιχτό φύλλο εργασίας προτείναμε τρόπους να κρατήσουμε τη Γη μας δροσερή ώστε να μην χάνει τους παγετώνες της:

80 90 91

collage 8collage100 2

Στο παρακάτω βίντεο έχουμε συλλέξει όλες τις δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού:

6

Κάνε κάτι κι εσύ η Ενέργεια να σωθεί!(Ο4)

Μετά την ενασχόλησή μας με την κλιματική αλλαγή με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δασών ήταν η κατάλληλη στιγμή να ασχοληθούμε με την ενέργεια και πώς η αλόγιστη χρήση  της βοηθάει την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη,τώρα που τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με την έννοια “κλιματική αλλαγή”.

Το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου “Το Αστροπελέκι με την περιέργεια βρίσκει λύση για την Ενέργεια” μας γνώρισε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το εκπαιδευτικό βίντεο της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας μας βοήθησε να καταλάβουμε πώς παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια με την καύση του λιγνίτη, τι συνέπειες έχει αυτό για την ατμόσφαιρα και πώς η ενέργεια αυτή έρχεται στα σπίτια μας.

Στον κύκλο ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγράφισαν τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας στην καθημερινότητά μας, βοηθώντας έτσι τον πλανήτη μας.

Η αφίσα ανατυπώθηκε, τοποθετήθηκε στους διακόπτες του σχολείου για να θυμίζει στον βοηθό της τάξης να κλείνει το φως και μοιράστηκε στα παιδιά ώστε να ενημερωθούν και οι οικογένειές τους:

 

 

Πάσχα 2024-2025

Το Πάσχα είναι μια απο τις μεγαλύτερες θρησκευτικές εορτές και σίγουρα έχει πολλές πληροφορίες οι οποίες μπορούν αν αξιοποιηθούν μέσα στα πλαίσια της τάξης μας. Συζητήσαμε για τη σημασία του Πάσχα, τα σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν, τα έθιμα που συνηθίζουμε να κάνουμε πριν αλλά και κατα τη διάρκεια της εορτής αυτής. Και φυσικά δεν μπορούσαν αν λείπουν και πολλές πασχαλινές δημιουργίες απο τα χεράκια των παιδιών αλλά και πολλά παιχνίδια, τα οποία εμφανίζονται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wakelet.com/wake/tEytaRTTUL6nIdcb_p5oT

  • Για να είναι πιο εύκολο στα παιδιά να γνωρίσουν τα γεγονότα του Πάσχα είδαμε ορισμένα βίντεο όπως:

  • Κάναμε μουσικοκινητικά παιχνίδια με τον τροχό του Πάσχα

  • Διαβάσαμε βιβλία όπως :” Τα θαύματα του Χριστού”, του Φίλιππου Μανδηλαρά, “Η ιστορία του Πάσχα”
  • Παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια σε learning apps και wordwall

2a82affa d118 4b70 9152 76243e330a16

  • Παιχνίδι πασχαλινών αυγών: Κρύψαμε στην τάξη αυγουλάκια σε δυο διαφορετικά χρώματα. Τα παιδιά σε δυο ομάδες χωρισμένα έβρισκαν κάθε φορά τα αυγά της ομάδας τους και την ομάδα τα έβρισκε πρώτη κέρδιζε. Φυσικά δεν τελείωσε εκεί , αλλά όταν τα έβρισκαν όλες οι ομάδες μετρούσαν τα δικά της και μετά τα προσέθεταν όλα για να δουν πόσα έχουν και οι δυο ομάδες μαζί.

2dda95bf 7295 4da9 a1d3 ce93dc2f3f99

Επίσκεψη στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου (Π3, Κ4)

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησε το σχολείο μας τον Απρίλιο στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου στο πλαίσιο της συμπερίληψης και της συνεργασίας μεταξύ σχολείων.

Προτού πραγματοποιήσουμε την επίσκεψη μας στο ειδικό Νηπιαγωγείο εξηγήσαμε στα παιδιά μας πως επειδή ήταν πάρα πολλά δυστυχώς δεν γινόταν να επισκεφθούμε όλοι μαζί το άλλο σχολείο και θα πρέπει να επιλέξουμε μερικούς απο αυτούς. Τα παιδιά αμέσως πρότειναν να κάνουμε κλήρωση, η οποία και πραγματοποιήθηκε μόνο μεταξύ των νηπίων των δύο τμημάτων. Επιλέχθηκαν 5 παιδιά απο το κάθε τμήμα, συνθέτοντας  έτσι την τελική δεκάδα που θα πραγματοποιούσε την επίσκεψη.

2340d4d8 aee9 4e42 90f0 bd44d514d3d4 239ebb0a 72d4 48c1 b071 6e32b52b11b3

Τη μέρα της επίσκεψης τα παιδιά ήταν κατενθουσιασμένα και ανυπομονούσαν να γνωρίσουν νέους φίλους και να δουν το άλλο σχολείο. Φυσικά τους είχαμε ετοιμάσει και ένα δωράκι.

Ξεκινήσαμε λοιπόν με τα πόδια, μιας και η απόσταση ήταν αρκετά μικρή …

85332de6 c89e 4c79 8882 b353eb2c0268

Φτάνοντας εκεί μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και οι δασκάλες και τα παιδιά. Αφού φάγαμε είπαμε ένα τραγουδάκι όλοι μαζί για να νιώσουμε πιο άνετα όλοι και φυσικά συστηθήκαμε.

4a257490 50bd 41e9 9674 3071872eab88

Έπειτα ακολούθησαν πολλά και υπέροχα παιχνίδια που είχαν ετοιμάσει  τα παιδιά του ειδικού Νηπιαγωγείου…

  • Στέκομαι στα πατουσάκια πετάω μπάλα και ρίχνω τα μπουκάλια

236c5106 3fb3 40fc b0c2 9a761577357c 1f7edd8a 9ab7 4919 9206 e2cc67f51c48

 

  • Στέκομαι στα πατουσάκια και πετάω την καλτσόμπαλα( αυτοσχέδια μπάλα απο κάλτσες) για να ρίξω τον πύργο απο ποτήρια

4328a340 994e 4f3d a356 3b984ee10d9e dc2873b8 c4fc 4e6a 8d81 fe3e236f1525

  • Το δώρο μας ήταν ένα παιχνίδι απο ανακυκλώσιμα υλικά ( χαρτόκουτο και ρολά απο χαρτί υγείας): Τάισε το λαγό με μπάλες χρησιμοποιώντας μόνο τα μπαστούνια. Ο πρώτος που θα ταϊσει κερδίζει.

787f765f e3c4 4d33 bf2b 0f3031582bba

Και το παιχνίδι συνεχίζεται ελεύθερα πια όπου παίξαμε όλοι μαζί και ανακαλύψαμε τα παιχνίδια του άλλου σχολείου

658b4d11 8353 44a8 b46c 33efb754ce40

κάναμε όλοι μαζί τσουλήθρα

7ebbb60c c18b 4f8e 8892 358372afce00

κάναμε φούσκες

Φυσικά δεν μπορούσε να λείπει μια ωραία κατασκευή εν όψει του Πάσχα. Φτιάξαμε με τους νέους μας φίλους πασχαλινές κάρτες με όμορφα κοτοπουλάκια απο κηρομπογιά ζωγραφισμένα και γράψαμε μέσα “Καλό Πάσχα”

8a8b2f84 3e33 4ed9 a259 3c20b306322e 6b60bbc3 1d6a 463d 8de2 834593ce729e

Ένα παιδάκι απο εμάς αντάλλαξε την καρτούλα του με ένα παιδάκι απο το άλλο σχολείο σαν δώρο και σαν ενθύμιο για αυτή την τόσο σπουδαία μέρα.

e46066cc e07e 42be 8175 4d2b92608429

Όμως δεν μείναμε μόνο στην ανταλλαγή καρτών….

Αγκαλιαστήκαμε..

4a44f8a2 5b52 4e92 a4f3 0d3cf868fe1e

Δώσαμε τα χέρια…

1d61b036 0be1 41e6 8fb8 5e55f7b6b5c9

Πήραμε γλυκά και μπαλόνια που μας έδωσαν..

1af16c86 a16a 4249 9d9a 62f217e4b803

Το σημαντικότερο όμως όλων ήταν ότι πήραμε και δώσαμε ταυτόχρονα το πιο σπουδαίο μάθημα… Όσο διαφορετικοί και αν είμαστε, αυτό δεν αποτελεί τροχοπέδη στο να γίνουμε φίλοι, να ανταλλάξουμε χαμόγελα, αγκαλιές και όμορφες στιγμές. Σε ένα κόσμο γεμάτο διαφορές και αντιθέσεις εμείς μαθαίνουμε πως μόνο με αγάπη, σεβασμό και αποδοχή ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος για όλους !!!

 

Δράσεις για την εξοικονόμηση χαρτιού (Ο4)

Το χαρτί είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο αλλά και απαραίτητο υλικό σήμερα το οποίο στην καθημερινότητα μας χρησιμοποιείται με πολλούς τρόπους και με όλες του τις μορφές. Aπό που προέρχεται όμως; Αυτή την ερώτηση κάναμε στα παιδιά αλλά η αλήθεια είναι κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί την προέλευσή του.

Παρακολουθήσαμε λοιπόν το  βίντεο “Πώς κατασκευάζεται το χαρτί;” του ΚΕΠΕΑ-ΚΠΕ Πεταλούδων Ρόδου και ανακαλύψαμε την πρώτη ύλη και τη διαδικασία για τη δημιουργία του χαρτιού:

 

Η έκπληξη των παιδιών μεγάλη, όταν ανακάλυψαν ότι σε όσα ήξεραν μέχρι τώρα για την προσφορά των δέντρων προστέθηκε και η πρώτη ύλη για την κατασκευή του χαρτιού, που κάθε μέρα χρησιμοποιούν για να ζωγραφίσουν την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού. Αποφασίσαμε λοιπόν να επαναχρησιμοποιήσουμε το χαρτί που θα πετούσαμε ,δημιουργώντας νέο χαρτί από αυτό, κάνοντας μια μικρή προσπάθεια να σώσουμε έστω κι ένα μικρό κομμάτι δέντρου…..

Πως όμως εμείς χρησιμοποιούμε το χαρτί και ιδιαίτερα το φωτοτυπικό χαρτί χωρίς να το σπαταλάμε;

Αρχικά έχουμε μειώσει σε μεγάλο ποσοστό την ποσότητα των φωτοτυπιών που βγάζουμε στο σχολείο. Ενημερώσεις και ανακοινώσεις για τους γονείς στέλνονται μέσω email,ενώ έχουμε αγοράσει κάποιες διαφάνειες στις οποίες μπαίνει μέσα η φωτοτυπία και τα παιδιά γράφουν και σβήνουν επάνω εκεί, με αποτέλεσμα να μπορεί μία μόνο φωτοτυπία να χρησιμοποιηθεί απο πολλά παιδιά.

86c69e4b a7ed 4cdd b31c a5875923a10b

Επιπλέον όσον αφορά την ελεύθερη ζωγραφική την οποία τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα και σίγουρα επιλέγουν σε μεγάλο ποσοστό έχουμε επιλέξει δύο τρόπους για την εξοικονόμηση του χαρτιού. Ο ένας είναι να αφήνουμε στη γωνιά των χαρτιών για την ελεύθερη ζωγραφική χαρτιά από φωτοτυπίες που δεν χρειαζόμαστε πια ώστε να αξιοποιηθεί η καθαρή τους πλευρά και μάλιστα πολλές φορές όχι ολόκληρα, αλλά κομμένα στη μέση.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να εκτυπώσουμε ορισμένα κάδρα σε διάφορα μεγέθη και να τα πλαστικοποιήσουμε αφήνοντας τα και αυτά στη γωνιά της ζωγραφικής. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά επιλέγουν το κάδρο που θέλουν, ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό και έπειτα μπορεί να το καθαρίσει αφήνοντας το για κάποιο άλλο παιδί. Τα κάδρα αυτά τα βάζουμε καθημερινά σε πίνακα όλα μαζί στήνοντας την ημερήσια έκθεση ελεύθερης ζωγραφικής της τάξης μας!

4887bb65 bcf5 4183 a730 f553aa802218d6f75870 3add 42b4 abe9 be2a7109f4cb

4 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων (Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άσχημες συνθήκες στον πλανήτη μας. Με αφορμή λοιπόν αυτή την τόσο σπουδαία ημέρα συζητήσαμε με τα παιδιά για τα αδέσποτα ζωάκια, τις ανάγκες που αυτά έχουν, τις διαφορές τους από τα δεσποζόμενα καθώς επίσης και το ρόλο των εθελοντών αλλά και το δικό μας ξεχωριστά στην προστασία και στη βοήθεια που μπορούμε να παράσχουμε σε όλα τα ζωάκια που δεν έχουν σπίτι.

Αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την ημέρα αυτή το Φιλοζωικό και Πολιτιστικό Σωματείο Π.Φαλήρου, όπου εκεί μας μίλησαν η κ.Εύη και η κ.Μαίρη- εθελόντριες -για τη δράση τους και τον τρόπο με τον οποίο βοηθούν και περιποιούνται τα αδέσποτα ζωάκια. Μας εξήγησαν πως βρήκαν κάποια από αυτά και φυσικά είδαμε πως παίζουν και περνούν τη μέρα τους ορισμένα σκυλάκια που φιλοξενούνται εκεί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.

1615ca94 d0da 4762 8484 b4bc7165459c

Τα παιδιά του σχολείου μας μαθαίνοντας τις ανάγκες που υπάρχουν αποφάσισαν να μαζέψουν χρήματα βοηθώντας στις δουλειές του σπιτιού, προκειμένου να αγοραστούν τροφές και να τις δωρίσουμε στο φιλοζωικό σωματείο, έτσι ώστε να δώσουμε τη δική μας μικρή βοήθεια στο έργο τους.

f491aada 030d 4c00 b1be b91c8f7a9b28

Επειδή ήμασταν αρκετοί και δεν ήταν εύκολο να μπούμε μέσα στις εγκαταστάσεις είδαμε μόνο 4 απο τα σκυλάκια που φιλοξενούνται, μάθαμε για την καθημερινότητα και τη ζωή τους και είδαμε ορισμένες φωτογραφίες και απο κάποιες γατούλες που ζουν εκεί.

7e8ea6e6 dfce 4b0b b394 5de8757478d2 7df671bb fa7f 4fc0 8ad0 3758e11a3dea

Στο τέλος βγάλαμε όλοι μαζί φωτογραφίες και πήραμε δωράκια πασχαλινά αβγουλάκια.

16619e48 482d 4827 8938 ff1e1ab0f03e 9237f5a7 b237 4775 9ded c224eac197b9

Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν μια αφίσα λόγω της ημέρας με ένα σκυλάκι και ένα γατάκι, σαν αυτά που φιλοξενούνταν στη φιλοζωική. Χρησιμοποιήθηκε η τεχνική του κολάζ, όπου έκοψαν και κόλλησαν πολλά μικρά κομματάκια εφημερίδας. Στην αφίσα αυτή γράφτηκαν κάποιες ανάγκες και πιθανές σκέψεις που κάνουν τα αδέσποτα ζωάκια.

03e3a13d 9a7e 4bad b547 01b35fb39896

Φτιάξαμε την διαδραστική  μας αφίσα, πάτωντας τα μπλε σημεία μπορείτε να ακούσετε τα μνύματα των παιδιών για τις ανάγκες και τα συναισθήματα των αδέσποτων ζώων…

 

 

 

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (Π2)

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα , το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.

Με αφορμή λοιπόν τη μέρα αυτή κάναμε στο σχολείο κάποιες δραστηριότητες για τα βιβλία που τόσο πολύ αγαπούν τα παιδιά μας.

Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι αυτό, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά του καλού αναγνώστη, για τα δομικά μέρη ενός βιβλίου καθώς και για το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα βιβλία.

Φυσικά δεν γινόταν να μην δημιουργήσουμε τα δικά μας εξώφυλλα βιβλίων…

a3cf57d2 a0a5 4db5 9d86 d4967c0e20b4

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η βιβλιοθήκη του Οράτιου”…

5c2034f0 a514 499f a82c 32dd7272c33f

Και τέλος δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες με πολύχρωμα χαρτάκια και διαφάνειες πλαστικοποίησης, για να μη χάνουμε τη σελίδα στο βιβλίο που διαβάζουμε.

67cc121d caca 45e4 85f3 99c14d6e1721

Συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας (Κ7)

Ολοένα και περισσότερο βλέπουμε τελευταία το σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζει η συνεργασία σχολείου-οικογένειας, καθώς αυτό φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις να λειτουργεί θετικά τόσο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη σχολική επιτυχία. Είναι ευρέως γνωστό άλλωστε πως η εκπαίδευση των παιδιών δεν περιορίζεται στο σχολείο. Οτιδήποτε συμβαίνει στο πλαίσιο του σπιτιού και της οικογένειας αποτελεί για τα παιδιά μια ευκαιρία για να μαθαίνουν συνεχώς. Η δουλειά  άλλωστε ενός παιδιού είναι να μαθαίνει και η αποτελεσματική μάθηση απαιτεί ισορροπία στο σπίτι και στο σχολείο, και μια ισχυρή σχέση μεταξύ γονέων, παιδιών και εκπαιδευτικών. Όταν σχολείο και οικογένεια σχετίζονται ως συνεργάτες, τα παιδιά τα καταφέρνουν καλύτερα όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στο σπίτι και στην κοινωνική τους ζωή. Γονείς και εκπαιδευτικοί επικοινωνούν αποτελεσματικότερα, αναπτύσσουν ισχυρότερες σχέσεις μεταξύ τους και υποστηρίζουν επαρκέστερα την ψυχολογική, την κοινωνική και τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο όλοι νιώθουν ενταγμένοι σε ένα δίκτυο θετικών σχέσεων. Μεγίστης σημασίας λοιπόν αποτελεί  και οι δύο πλευρές να θέσουν ως βασικό σκοπό τη συνεργασία τους και να διαμορφώσουν ένα κοινό όραμα για συνεχή βελτίωση και αλλαγή.

Με αυτό το γνώμονα λοιπόν της ομαλής συνεργασίας  έγιναν κάποιες δράσεις απο το σχολείο μας σε συνεργασία με τους γονείς και τα παιδιά:

  • Δανειστική βιβλιοθήκη γονέων

Απο την περσινή σχολική χρονιά 2023-2024 ξεκίνησε η λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης γονέων με βιβλία συμβουλευτικής, ενδυνάμωσης κ.α., τα οποία οι γονείς είχαν τη δυνατότητα να δανείζονται μια φορά την εβδομάδα. Η δράση αυτή ήταν εξαιρετικά σημαντική και με ιδιαίτερη απήχηση στους γονείς και γι΄αυτό συνεχίστηκε και τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025. (https://blogs.sch.gr/18nipagdim/2023/11/05/daneistiki-vivliothiki-goneon/ )

  • Ερωτηματολόγια για τους γονείς

Λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς δόθηκαν στους γονείς κάποια ερωτηματολόγια προς συμπλήρωση προκειμένου να τους επικοινωνήσουμε τη συμμετοχή του σχολείου στο δίκτυο της Aeiforum,να μας γνωστοποιήσουν τους τομείς στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν, να  μάθουμε τη γνώμη τους αναφορικά με την αυλή του σχολείου μας και τον τρόπο που και εκείνοι μπορούν να συνδράμουν. (https://docs.google.com/forms/d/1K1X5TScgRWaxkxsOrzCH4JY8lR6xzjLQFvkQ5APBLz0/viewform?edit_requested=true ),  (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdlanl3DlEy8nc0kA9pcrwsav2jNR4EwcxF5yrVc1kUTOcLlg/viewform ). Λίγο αργότερα και στα πλαίσια δράσεων για την ευαισθητοποίηση των παιδιών αναφορικά με το περιβάλλον και τη μείωση του οικολογικού τους αποτυπώματος δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο προς συμπλήρωση απο τα παιδιά και τους γονείς τους για το οικολογικό τους αποτύπωμα,σκοπεύοντας έτσι στην ενεργητικότερη εμπλοκή όλης της οικογένειας στη μαθησιακή διαδικασία:(https://blogs.sch.gr/18nipagdim/files/2024/11/%CE%95%CE%A1%CE%95%CE%A5%CE%9D%CE%91-%CE%93%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%9F-%CE%9F%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%9F-%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%A9%CE%9C%CE%91-%CE%9C%CE%91%CE%A3.pdf?x74652 )

  • Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι με γονείς

Στα πλαίσια εορτασμού των Χριστουγέννων υλοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας ένα εργαστήρι με πολλές κατασκευές και παιχνίδια τα οποία έκαναν οι γονείς απο κοινού με τα παιδάκια τους και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, δημιουργώντας όμορφες στιγμές και αναμνήσεις.( https://wakelet.com/wake/e43684e4-427a-4d45-b09a-0af9d109081b )

chchch

  • Δημιουργία padlet

Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δημιουργήθηκαν κάποια padlet στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στα οποία οι γονείς μαζί με τα παιδιά αναρτούσαν τις δημιουργίες τους. Το πρώτο padlet δημιουργήθηκε με αφορμή τη διατροφή και εκεί οι γονείς καλούνταν να δημιουργήσουν μια υγεινή συνταγή με το παιδί τους και να την αναρτήσουν. Έπειτα κατόπιν ψηφοφορίας των παιδιών η νικητήρια συνταγή θα ερχόταν ως κέρασμα στο σχολείο. https://padlet.com/dimitrakatsigianni96/padlet-zws5d8u5ai3vd6ks ,https://padlet.com/aggskaraki/padlet-yi00mlz0ir4egxf3. 

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

 

Επίσης με αφορμή την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών δημιουργήθηκε ένα ακόμη padlet  στο οποίο οι γονείς καλούνταν να δημιουργήσουν μια κατασκευή από ανακυκλώσιμα ,βρίσκοντας με τα παιδιά ευφάνταστους τρόπους να τα επαναχρησιμοποιήσουν  https://padlet.com/evilouki1512/padlet-ehgf3brr2ehcfz4w

Μετάβαση στο padlet.com

  • Ανταποδοτική ανακύκλωση

Με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την ανακύκλωση αποφασίσαμε στο σχολείο μας να δημιουργήσουμε σταθμό ανακύκλωσης. Όταν οι κάδοι μας γέμιζαν απο ανακυκλώσιμα υλικά κάθε βδομάδα, ένα παιδί απο την ομάδα της ανακύκλωσης αναλάμβανε να σημειώσει το όνομα του και πόσες σακούλες θα έπαιρνε και φυσικά να μεταφέρει με τη βοήθεια του γονέα του τα ανακυκλώσιμα υλικά στα σπιτάκια της ανταποδοτικής ανακύκλωσης. Απο εκεί με τα χρήματα που έπαιρνε καλούνταν με το γονέα του να επισκεφθεί το κατάστημα που αναγραφόταν στην απόδειξη και να αγοράσει κάτι για το σχολείο μας, ό,τι θεωρούσε το παιδί ότι  χρειαζόμασταν. https://blogs.sch.gr/18nipagdim/2024/11/03/ergastiria-dexiotiton-2024-2025/

14 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γνωρίζουμε το επάγγελμα του μελισσοκόμου:

  • Στο πλαίσιο των δράσεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, το σχολείο μας επισκέφθηκε ο κος Ροδιάς, μπαμπάς της Κωνσταντίνας και του Ιάκωβου,που είναι μαθητές του σχολείου μας, με την ιδιότητα του ως μελισσοκόμος. Η επίσκεψη  αυτή είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τη φύση, τη βιοποικιλότητα και τη βιώσιμη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον. Ο κύριος Ροδιάς  παρουσίασε στα παιδιά το επάγγελμά του, τη ζωή των μελισσών και τη σημαντική συμβολή τους στο οικοσύστημα. Η παρουσία του μελισσοκόμου αποτέλεσε αφορμή για ένα πολυδιάστατο μαθησιακό γεγονός που κάλυψε τους εξής βασικούς πυλώνες:

    1. Σύνδεση με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

    Μέσα από τη γνωριμία με το επάγγελμα του μελισσοκόμου και τις μελισσοκομικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν για τη συμβολή των μελισσών στην επικονίαση και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, αντιλήφθηκαν τη σημαντική σχέση του ανθρώπου με τη φύση και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον (ρύπανση, φυτοφάρμακα, απώλεια φυσικών πόρων).

    1. Σύνδεση με την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

    Η δράση ενίσχυσε την καλλιέργεια στάσεων και αξιών που στηρίζουν την αειφορία, ενώ ενίσχυσε   τη θετική στάση των μαθητών απέναντι στα έντομα και στους ζωντανούς οργανισμούς που συνυπάρχουν μαζί μας. Συζητήθηκαν θέματα προστασίας των μελισσών, όπως η διατήρηση καθαρών φυσικών χώρων και η φύτευση μελισσοκομικών φυτών. Και φυσικά αναπτύχθηκαν έννοιες όπως ο σεβασμός, η συνεργασία και η φροντίδα του φυσικού περιβάλλοντος.

    1. Σύνδεση με την Ανακύκλωση και την Επαναχρησιμοποίηση

    Κατά τη διάρκεια της δράσης, χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά για την κατασκευή μακετών κυψέλης και μελισσών (χαρτόνια, ρολά κουζίνας, καπάκια, εφημερίδες κ.ά.).Ενισχύθηκε η συνείδηση επαναχρησιμοποίησης υλικών για δημιουργικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και αναδείχθηκε ο τρόπος με τον οποίο μικρές καθημερινές μας πράξεις (π.χ. ανακύκλωση, περιορισμός απορριμμάτων) επηρεάζουν έμμεσα και θετικά το περιβάλλον στο οποίο ζουν οι μέλισσες και άλλοι οργανισμοί.

    Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το επάγγελμα του μελισσοκόμου, να δουν τον ειδικό εξοπλισμό που χρησιμοποιεί (στολή, καπνιστήρι, εργαλεία), να παρατηρήσουν μακέτες και φωτογραφίες από κυψέλες και να μάθουν πώς ζουν και εργάζονται οι μέλισσες μέσα στην κυψέλη.

    Μάθαμε για τον ρόλο της βασίλισσας, των εργατριών και των κηφήνων, πώς συλλέγεται το νέκταρ και πώς παράγεται το μέλι. Μιλήσαμε για τη σημασία των μελισσών για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, καθώς και για το πώς μπορούμε να τις προστατεύσουμε. Η εμπειρία έγινε ακόμη πιο γλυκιά, καθώς δόθηκε στο κάθε παιδί παστέλι.

    Η επίσκεψη έκλεισε με δημιουργικές δραστηριότητες: ζωγραφίσαμε μέλισσες, φτιάξαμε κυψέλες από χαρτόνι και συζητήσαμε τι μας εντυπωσίασε περισσότερο!

    Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που ενίσχυσε τη βιωματική μάθηση και τη σύνδεση των παιδιών με τον φυσικό κόσμο.

    Η δράση αυτή απέδειξε ότι ακόμα και ένα μικρό παιδί μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία των μελισσών και να ξεκινήσει να λειτουργεί ως υπεύθυνος πολίτης, φροντίζοντας το περιβάλλον μέσα από μικρές καθημερινές επιλογές.

    Με τέτοιου είδους εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, το νηπιαγωγείο καλλιεργεί όχι μόνο γνώση, αλλά και στάσεις ζωής που προάγουν τον σεβασμό, την ευαισθησία και τη συνειδητή σχέση με τον πλανήτη μας.

    1 1

2 1

 

melissa

 

Πριν φύγει,  μας άφησε μια ζωγραφιά για το κάθε παιδί, τυχαία θα επιλέγουν τρεις ζωγραφιές  για να  θα κερδίσουν μια έκπληξη…..Αναμένουμε……..

o

 

 

 

Συμμετοχή σε προγράμματα ανακύκλωσης δήμων/φορέων (Ο2)

Η συνεργασία σχολείου με φορείς για την υλοποίηση προγραμμάτων αειφόρου ανάπτυξης  περιλαμβάνει την ενσωμάτωση πρακτικών αειφορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινότητα του σχολείου. Συνιστά έναν πολύ σημαντικό τρόπο για να ενισχυθεί η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τις έννοιες της βιωσιμότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της κοινωνικής υπευθυνότητας. Το “Αειφόρο Σχολείο” προωθεί τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της κοινωνίας και του περιβάλλοντος, ενσωματώνοντας πρακτικές και αξίες που συμβάλλουν στη διατήρηση των φυσικών πόρων και την ανάπτυξη ενός υπεύθυνου και βιώσιμου μέλλοντος, ενισχύοντας τον εθελοντισμό ώς υγιή στάση ενός ενεργού πολίτη.

Προς την επίτευξη του εν λόγω σκοπού σχεδιάστηκαν καθόλη τη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς συνεργασίες με τους  φορείς:

  • Για την ανακύκλωση και τη σημασία της ενημερώνονται οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσω του πρωτοποριακού προγράμματος «The Green City». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιούν η Περιφέρεια Αττικής, ο ΕΔΣΝΑ σε συνεργασία με τους Δήμους της Αττικής, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα και την ενημέρωσή τους για την αξία της ανακύκλωσης. Την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου, η δράση πραγματοποιήθηκε στον πεζόδρομο έξω από τον χώρο του σχολείου μας  και έγινε ενημέρωση και παρουσίαση του προγράμματος στους  μαθητές του νηπιαγωγείου. Μέσω του προγράμματος ευαισθητοποιούνται τα παιδιά στην αξία της κυκλικής οικονομίας ,τονίζοντας τα οφέλη αλλά και τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τα διαχωρισμένα υλικά 8 κατηγοριών (Χαρτί, Πλαστικά, Μεταλλικά Αντικείμενα, Αλουμίνιο, Γυαλί, Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός, Βρώσιμα Έλαια & Λίπη, καθώς και Ρούχα).Με την έναρξη του εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορά στην ανακύκλωση, παιδιά και γονείς μεταφέρουν τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα σπιτάκια της Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης του Δήμου μας.

0

  • Από τον μήνα Οκτώβριο έως τη λήξη της χρονιάς υλοποιείται δράση για την καλλιέργεια περιβαλλοντικής  και οικολογικής συνείδησης και εκπαίδευσης των μαθητών  με τη συμμετοχή σε πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας  που εφαρμόζει  στη χρήση των κέντρων Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης.  Η ομάδα ανακύκλωσης, όπως προέκυψε από τα σχολικά συμβούλια, είναι υπεύθυνη να βρίσκει  συσκευασίες ανακυκλώσιμες από το κολατσιό ή το μεσημεριανό γεύμα των μαθητών και με τη βοήθεια των γονιών  τους οι συσκευασίες να  καταλήγουν στα σπιτάκια της ανταποδοτικής ανακύκλωσης. Το χρηματικό αντίτιμο μπορεί, είτε να γίνεται δωρεά υπέρ κάποιου κοινωνικού σκοπού ή να αγοράζονται τροφές για τα αδεσποτάκια του σχολείου μας ή να αγοράζεται κάποιο υλικό για την τάξη.

mairy

  • Από το Μάρτιο όλη η σχολική κοινότητα συμμετέχει στην συλλογή τηγανέλαιων.Η εταιρεία Oil 4 life εγκατέστησε κάδος συλλογής ο οποίος καταφέραμε να γεμίσει (30 λίτρα).Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.
  • Από τον Ιανουάριο συλλέγουμε πλαστικά καπάκια τα οποία παραδίδουμε στον εθελοντικό σύλλογο “Κάντο Πράξη” για να τα παραδώσει με τη σειρά του στην Πανελλήνια Ένωση Παραπληγικών και να αξιοποιηθούν κατάλληλα. Αναλυτικά στοιχεία για τη δράση μας μπορείτε να δείτε εδώ.
  • Από τον Νοέμβριο ξεκινά η συμμετοχή του σχολείου  στη δράση ‘σχολική επιβράβευση’ από την εταιρία ΑΦΗΣ (Ανακύκλωση Φορτισμένων Συσσωρευτών). Έχοντας ως κύριο στόχο μας φέτος την αειφορία και την υιοθέτηση ενός βιώσιμου τρόπου ζωής, στηρίζουμε αυτήν την πρωτοβουλία και  τη διάδοση πληροφοριών σχετικά με τα σημεία συλλογής μπαταριών, πώς να αναγνωρίζουμε τις μπαταρίες που μπορούν να ανακυκλωθούν και πώς να τις απορρίπτουμε με ασφάλεια.

20250214 120722    20250214 120725

IMG20250318135122

Παγκόσμια Ημέρα Δασών 21 Μαρτίου 2025(Π2)

Τα υγιή δάση είναι απαραίτητα για τη ζωή στον πλανήτη, είναι σταθεροποιητικός παράγοντας για το κλίμα, αφού επηρεάζουν τις βροχοπτώσεις,  απορροφούν τα αέρια του θερμοκηπίου, παρέχουν στις ανθρώπινες κοινότητες τα μέσα διαβίωσης, την πρώτη ύλη για τα φάρμακα που χρησιμοποιούμε ,μέσα βιοπορισμού αλλά κυρίως εγγυώνται τη διατήρηση της βιοποικιλότητας

Κι όμως όλο και περισσότερες δασικές εκτάσεις ερημοποιούνται παγκοσμίως …κι αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζουν κι οι μικροί μας μαθητές….

Ξεκινούμε παρακολουθώντας το βίντεο “Βόλτα στο Δάσος” το οποίο μας άρεσε πάρα πολύ κι ήταν η αφορμή για να συζητήσουμε όσα ακούσαμε, όσα είδαμε, όσα νιώσαμε σε αυτήν την εικονική βόλτα:

Παρακολουθήσαμε την πορεία του σπόρου μέχρι τη μεταμόρφωσή του σε δέντρο με τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/E0RZlbd4HA4?si=QmkZmcugij8kSYhF

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δασών που  εορτάζεται 47 χρόνια (1971), από όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) επέλεξε την πρώτη ημέρα της άνοιξης, η οποία συμπίπτει και με την έναρξη της εαρινής ισημερίας, ως «Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας».

Κατασκευάσαμε από χαρτόκουτες κι άλλα ανακυκλώσιμα υλικά μια μακέτα δάσους η οποία έγινε διαδραστική αφίσα με τις απόψεις μας για το τι είναι το δάσος και τι προσφέρει:

 

Με αφορμή την επίσκεψη της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο σχολείο μας, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο με την ιστορία ενός όμορφου δάσους που κάηκε από την απροσεξία ενός ανθρώπου, αλλά ξαναγεννήθηκε μέσα από την προσπάθεια πολλών! Μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Με αφορμή την επιμορφωτική ημερίδα που διοργάνωσε το ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης σε συνεργασία με το WWF Eλλάς,με θέμα “Οι φύλακες του Δάσους, μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση για τη μεταπυρική διαχείριση και φυσική  αποκατάσταση του δάσους”, είχαμε την ευκαιρία στην τάξη να παρατηρήσουμε φωτογραφίες από το πεδίο ενός πρόσφατα καμμένου δάσους σε αστικό ιστό. Συζητήσαμε για τη διάβρωση του εδάφους ,ένα πρόβλημα που δημιουργείται όταν οι ρίζες των δέντρων δεν μπορούν πια να συγκρατήσουν το χώμα  και πώς οι άνθρωποι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα :

collage55 3

 

Παρατηρήσαμε φωτογραφικό υλικό από το πεδίο του καμμένου δάσους και εντοπίσαμε την ελπίδα που φυτρώνει μέσα από την καταστροφή, τα μικρά δενδρύλια που δειλά αναγεννώνται ,αρκεί οι άνθρωποι να μην εμποδίσουν την προσπάθεια αυτή της φύσης. Τα παιδιά άγγιξαν καμμένο φλοιό και κατόπιν με κάρβουνο δημιουργήσαμε μια ομαδική κατασκευή με  αυτό το θέμα :

collage57  1211 13

 

collage56