6 Σεπτεμβρίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-25

agiasmos sxoleio 2

Ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-25 θα γίνει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 10π.μ. στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Από τη Διεύθυνση του σχολείου

21 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

Παρουσίαση πολιτιστικών προγραμμάτων του 5ου Γυμνασίου Κοζάνης στη Στέγη Ποντιακού Ελληνισμού

Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 έγινε παρουσίαση δύο πολιτιστικών προγραμμάτων του 5ου Γυμνασίου Κοζάνης στη Στέγη Ποντιακού Ελληνισμού. Τα προγράμματα ήταν τα εξής: “Μέλπομε σε θάλασσα με χορό και τραγούδι” με  υπεύθυνο το Λάζαρο Καλέα και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς τη Δολόπικου Παναγιώτα και  Πουλτίδου Ανατολή και “Περιπλανήσεις γευσιγνωσίας, παράδοση κι αρώματα του Βορείου Αιγαίου” με υπεύθυνη την Άννα Πλιάτσιου και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς τη Σταγκοπούλου Αλεξάνδρα και τον Πολυζώη Άγγελο.
Ευχαριστούμε πολύ τη διευθύντρια κα Μαρία Μαλούτα και το σύλλογο διδασκόντων για τη στήριξη τους για την εκπόνηση των προγραμμάτων, το σύλλογο Μικρασιατών Κοζάνης  που μας τίμησαν με την παρουσία τους κι ειδικότερα την κυρία πρόεδρο Φωτεινή Καμίτα-Κτενίδου για το λεύκωμα και το βιβλίο που μας έκανε δώρο για τη σχολική μας βιβλιοθήκη και την κυρία Δήμητρα Κουντούδη που μας παραχώρησαν τις στολές τους. Πολλά ευχαριστώ και στους γονείς που στήριξαν όλη αυτή την προσπάθεια κι ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας που ήταν εξαιρετικά σε ό,τι έκαναν! Επίσης, ένα μεγάλο μπράβο στη μαθήτρια του Γ3 Μιχαηλίδου Γεωργία που φιλοτέχνησε το πανό της εκδήλωσης!
Τέλος, ευχαριστούμε ιδιαίτερα την εταιρεία Thess Plisimo που κάλυψε όλα τα λειτουργικά έξοδα και την ηχητική κάλυψη για την παρουσίαση των προγραμμάτων στη Στέγη Ποντιακού Ελληνισμού!!!

IMG 20240524 110427

IMG 20240524 110621
PANO 20240524 110339
Χαιρετισμός και εισαγωγή για την παρουσίαση των προγραμμάτων από τη διευθύντρια του σχολείου κα Μαλούτα Μαρία εδώ:
Χαιρετισμός και παρουσίαση του προγράμματος: “Περιπλανήσεις γευσιγνωσίας, παράδοση κι αρώματα του Βορείου Αιγαίου” από την υπεύθυνη κα Άννα Πλιάτσιου:
1717792780620
Οι μαθήτριες Σωτηρία Πελτέκη του Β4 και Πασχαλίνα Τσιακατούρα του Γ2 παρουσίασαν τα δύο προγράμματα:
IMG 20240524 101634
IMG 20240524 195719
IMG 20240524 110645
IMG 20240524 195752
Χαιρετισμός και σύντομη παρουσίαση του προγράμματος “Μέλπομε σε θάλασσα με χορό και τραγούδι” από τον υπεύθυνο κ. Λάζαρο Καλέα:
1717792780629
1717792780631
1717792780635
1717792780618
1717792780633
1717792780627
1717792780625
IMG 20240524 221121

1717782386849

1717782386847

ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ:

«Περιπλανήσεις γευσιγνωσίας, παράδοση κι αρώματα του Βορείου Αιγαίου» ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΛΗΜΝΟΣ 2024

«Μέλπομε σε θάλασσα με χορό και τραγούδι» ΚΑΛΕΑΣ

ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΗΜΝΟ:

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΝΟΥ ΣΤΟ Μ.Ε.Α.Σ-ΡΑΔΙΟ ΛΗΜΝΟΣ 97.9

ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΕΛ ΜΟΥΔΡΟΥ:

ΒΟΛΤΕΣ ΣΤΗ ΜΥΡΙΝΑ, ΡΩΜΕΪΚΟΣ ΓΥΑΛΟΣ, ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΓΥΑΛΟΣ, ΚΑΣΤΡΟ:

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΜΥΡΙΝΑ:

ΟΙ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΙ ΣΤΟΝ ΚΟΝΤΙΑ:

IMG 20240421 193306

ΚΑΒΕΙΡΙΟ ΚΑΙ ΣΠΗΛΙΑ ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ:

 

IMG 2377

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ- ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ:

IMG E2514 IMG 20240422 113157

ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΜΥΡΙΝΑΣ:

IMG E2334QOYW7429

 

ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΓΥΑΛΟ:

 

ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΣΤΗ ΜΥΡΙΝΑ:

IMG 2407           IMG 1875

 

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

Ψάθινα καλοκαιρινά καπέλα

Οι μαθητές της Α’ τάξης, αποχαιρετούν την φετινή χρονιά, ζωγραφίζοντας πάνω σε ψάθινα καλοκαιρινά καπέλα!

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηλάμπου ΠΕ 08, εικαστικός

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

“Η Ιστορία της Τέχνης σε 21 ΓΑΤΕΣ”

“Η Ιστορία της Τέχνης σε 21 ΓΑΤΕΣ”

Ένα Project για την ιστορία της τέχνης, εμπνευσμένο από το ομώνυμο βιβλίο της NIA GOULD

Συμμετείχαν μαθητές από όλα τα τμήματα των τάξεων: Α’,Β’, Γ’.

Εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηλάμπου ΠΕ 08, εικαστικός

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

Πίνακες που φιλοτεχνήθηκαν στο εικαστικό μας εργαστήριο

Το περιβάλλον της σχολικής τάξης αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων και συνδέεται άμεσα με τις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Με βάση τα παραπάνω φροντίσαμε να ανανεώσουμε το εργαστήριο της πληροφορικής του σχολείου μας με πίνακες που φιλοτεχνήθηκαν στο εικαστικό μας εργαστήριο!

440096255 10232046657492286 3870900428300664152 n439240808 10232046813016174 4759475706677442805 n

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

Ανάλυση του περιεχόμενου των έργων τέχνης

Όταν ο καλλιτέχνης ολοκληρώσει ένα έργο του, τότε αυτό αρχίζει τη δική του αυτόνομη ύπαρξη. Η δική μας συμμετοχή στη διαδικασία της τέχνης χρειάζεται την επαφή μας με το έργο και την κρίση μας γι’ αυτό. Προτού το επαινέσουμε ή το αποδοκιμάσουμε, θα πρέπει να το προσεγγίσουμε αναλυτικά, δηλαδή να αντιληφθούμε τα στοιχεία που το αποτελούν, κατανοώντας το ρόλο και τη σημασία τους για το έργο.

Σε ένα έργο μπορούμε να διακρίνουμε δυο βασικά στοιχεία: α. το περιεχόμενο, που είναι το πνευματικό μέρος του έργου, δηλαδή η ιστορία, οι ιδέες, τα συναισθήματα ή τα μηνύματα που παρουσιάζει, β. η μορφή, που αποτελεί την εξωτερική όψη του έργου, δηλαδή τα εκφραστικά του στοιχεία, όπως το ύφος (τεχνοτροπία – στιλ), η σύνθεση (οργάνωση των επιμέρους), τα υλικά και οι τεχνικές.

Τα παραστατικά έργα οικοδομούνται επάνω σε ένα θέμα, οπότε μπορούμε να το διακρίνουμε εύκολα και να ορίσουμε έτσι ένα πορτρέτο, μια τοπιογραφία ή μια νεκρή φύση. Στα μη παραστατικά έργα το θέμα συνήθως ταυτίζεται με τα μορφικά στοιχεία του έργου. Και στις δυο περιπτώσεις οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν λεκτικά ένα έργο και στην συνέχεια να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλεί.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές καλέστηκαν να διακρίνουν το περιεχόμενο των έργων που επέλεξαν, να τα περιγράψουν λεκτικά και στην συνέχεια να ζωγραφίσουν ρούχα με τα οποία θα μπαίναμε νοητά μέσα στα έργα.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηλάμπου ΠΕ 08, εικαστικός

IMG 20231204 102415 1

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

«Η Επιστήμη αποτυπωμένη σε Καμβά»

Το πρόγραμμα ήταν βασισμένο στις βασικές αρχές της διαφοροποιημένης μεθόδου διδασκαλίας (Differentiated Instruction), σχεδιασμένο με ποικίλες προσεγγίσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές των μαθητών: ως προς τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και τις μαθησιακές τους ανάγκες.

Κύριο θέμα: Πόσο διαφέρουν η Τέχνη και η Επιστήμη;

Τα καλλιτεχνικά έργα είναι επηρεασμένα από επιστημονικά ευρήματα και αναθεωρημένες επιστημονικές προσεγγίσεις της ιστορικής περιόδου που ανήκουν. Ο αντικατοπτρισμός των επιστημονικών ιδεών στη ζωγραφική ή τη γλυπτική είναι φαινόμενο που παρατηρείται ανά τους ιστορικούς χρόνους.

Παραδείγματα που αναφέρθηκαν για την καλύτερη κατανόηση του θέματος:

  • η τεχνολογική εφεύρεση της φωτογραφίας σηματοδοτεί την απαρχή του μοντερνισμού,
  • η ανακάλυψη και η εξέλιξη των ακτίνων Χ, του ηλεκτρονίου και των ραδιοκυμάτων έδωσε μια νέα αντίληψη στις διαστάσεις του χώρου, (Αλλάζει πλέον η αίσθηση του βάθους, του όγκου και η τονική κλίμακα των έργων).

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηλάμπου ΠΕ 08, εικαστικός

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ BULLYING

Έργα μαθητών του εικαστικού εργαστήριου του σχολείου μας για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Το bullying, όπως αλλιώς λέγεται, αποτελεί ένα σύγχρονο κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης και προσοχής.

Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηλάμπου ΠΕ 08, εικαστικός

20 Ιουνίου 2024
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟ 8ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

8ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Ευχαριστούμε θερμά την εικαστικό κ. Μαρία Χατζηλάμπου καθώς και τη Διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Κοζάνης, κ. Μαριάννα Μαλούτα, για τη δωρεά πέντε πινάκων ζωγραφικής στο σχολείο μας.

Οι πίνακες φιλοτεχνήθηκαν στο εικαστικό εργαστήρι του 5ου Γυμνασίου Κοζάνης.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων