8 Φεβρουαρίου 2025
από 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης
0 σχόλια

Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025, 15 παιδιά της Β’ τάξης του 5ου Γυμνασίου Κοζάνης με τους εκπαιδευτικούς Πολυζώη Άγγελο και Πλιάτσιου Άννα επισκέφτηκαν το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Κοζάνης, με έδρα τον Τετράλοφο Κοζάνης, μετά από πρόσκληση του διευθυντή κυρίου Δάλλα Εμμανουήλ κι έλαβαν μέρος στη δράση ” Έλα στη θέση μου”, στα πλαίσια των δράσεων της αξιολόγησης σχολικής μονάδας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία ζωής για όλα τα παιδιά, την οποία βίωσαν με πολλή χαρά, αλλά και πολύ καλή συνεργασία.

“Έλα στη θέση μου”
Το ” Έλα στη θέση μου” είναι ένα πρόγραμμα βιωματικών δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη διαφορετικότητα και τις αναπηρίες. Οι δράσεις αυτές έχουν ως στόχο τη δημιουργία εμπειριών που επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία στην καθημερινή ζωή, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν περιλαμβάνουν:
- Κινητικές αναπηρίες
- Προβλήματα όρασης
- Προβλήματα ακοής
- Αναπτυξιακές διαταραχές
Δράσεις του προγράμματος
- Καλωσόρισμα – Παιχνίδι γνωριμίας Όλοι οι μαθητές σχηματίζουν ένα κύκλο και με τη σειρά, αφού συστηθούν λέγοντας το όνομα τους, καλούνται να απαντήσουν σε μία ερώτηση. Οι ερωτήσεις αφορούν διάφορους τομείς: προσωπικά ενδιαφέροντα, προτιμήσεις, σχολική ζωή, χόμπι κ.λπ.
- Δημιουργία ομάδων: Κάθε μαθητής παίρνει ένα αυτοκόλλητο χαρτάκι με το όνομα του. Το χρώμα από το χαρτάκι καθορίζει και σε ποια ομάδα ανήκει. Όλες οι ομάδες εναλλάξ θα περάσουν από κάθε βιωματικό εργαστήρι που θα καλύπτει την αντίστοιχη θεματική ενότητα (κινητική αναπηρία, μειωμένη όραση – τύφλωση, κώφωση, αναπτυξιακές διαταραχές).

θεματική γωνιά: Κίνηση
Περιλαμβάνει πορεία ελεύθερη στο χώρο και πορεία με κώνους, μπάσκετ με αμαξίδιο, παιχνίδια Boccia και Goalball.
θεματική γωνιά: Οραση
Περιλαμβάνει παρουσίαση αντικειμένων και βοηθημάτων για άτομα με προβλήματα όρασης, παιχνίδια κατανόησης της γραφής Braille και εκμάθηση γραμμάτων στο εξάστιγμο.
θεματική γωνιά: Αισθητηριακά
Περιλαμβάνει διαδρομή εμποδίων με κλειστά μάτια υπό την καθοδήγηση (λεκτική ή κιναισθητική) ενός άλλου ατόμου και διάκριση διαφόρων αντικειμένων μέσω της αίσθησης της αφής.
θεματική γωνιά: Ακοή
Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη νοηματική γλώσσα και ακολουθεί παιχνίδι με ακουστικά και ήχους σε χαμηλή ένταση όπου τα παιδιά θα προσπαθήσουν να περιγράφουν τι άκουσαν και παιχνίδι χειλεανάγνωσης όπου φορώντας ακουστικά που περιορίζουν τους εξωτερικούς ήχους θα προσπαθήσουν να αναγνωρίσουν κάποιες λέξεις.

Κλείσιμο δράσεων: Μετά το τέλος των βιωματικών εργαστηρίων, όλοι οι μαθητές συμμετείχαν σε μια ομαδική δραστηριότητα ζωγραφικής και παρακολούθησαν ένα videoclip με ένα τραγούδι που ετοίμασαν τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για το “Make a wish” .

Τέλος, τα παιδιά κι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ξενάγησαν στους χώρους του!





Σας ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτή την όμορφη εμπειρία που μόνο χαρά μας πρόσφερε!