Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

The Walk-Το ταξίδι της μικρής Αμάλ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 : Γνωρίζοντας τη μικρή Αμάλ 

  • Γνωρίζουμε την Αμάλ μέσω της διαδραστικής εφαρμογής “Little Amal – The Interactive Journey” (https://apps.apple.com/us/app/little-amal/id1585169905) και γινόμαστε συνταξιδιώτες της προσφέροντας τη μικρή μας βοήθεια όποτε χρειάζεται…
  • Αποτυπώνουμε την Αμάλ , καθώς ξεκινά το ταξίδι της…

12

5

  • Περνώντας από την Αθήνα την ενθαρρύνουμε…

3 4

  • Τη βοηθάμε να συνθέσει τη σκισμένη φωτογραφία της μαμάς της, για να μη χάνει την ελπίδα της…

6 IMG 7001

  • …ενώ με τη βοήθεια του υπέροχου ΚΑΝΟΝΙΚΑ της Μαρίας Λυκάρτση από τις εκδόσεις Καστανιώτη                                      0

      Προβληματιζόμαστε για το τι μπορεί να σημαίνει ο τίτλος της ιστορίας…-Έχει να κάνει με το κανόνι; Μοιαζουν σαν λέξεις;     Ή μήπως με τους κανόνες;        Αν δεν κάνουμε κάτι κανονικά, μήπως δεν περνάμε καλά;        Ή μήπως δεν πάει κάτι καλά;         Κανονικά είναι φυσιολογικά         Είναι αυτό που πρέπει να γίνεται

    Σκεφτόμαστε πως χρησιμοποιούμε τη λέξη στην καθημερινότητά μας…

    «Κανονικά θα έπρεπε να πάω σχολείο, αλλά είμαι άρρωστος και δεν ήρθα» !!!!!!!!

    «Κανονικά έπρεπε να είμαι εδώ στις 08:00, αλλά ήρθα 08:30» !!!!!!!!!!!

    Η Αμάλ κανονικά έπρεπε να …

    …είναι στο σχολείο    …τρώει φαγητό   …παίζει με παιχνίδια   …έχει δικαιώματα

    …έχει δωμάτιο, παιχνίδια, κήπο, σπίτι, ρούχα, κρεβάτι για να κοιμάται, κλειδιά για το σπίτι της, κατοικίδιο

    …φίλους, παρέα   …να βλέπει παιδικά  …έχει οικογένεια    …παντρευτεί όταν θα είναι μεγάλη

    …μην έχει πόλεμο   …μη φοβάται     …νιώθει ασφάλεια    …μη ντρέπεται

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 : Σπίτι

Το παραμύθι του Β. Ηλιόπουλου ¨Το σπίτι το δικό μας¨ από την Παιδική Νομική Βιβλιοθήκη μας συστήνει ένα κορίτσι που ζει με τον πατέρα του σε ένα παλιό αυτοκίνητο. Πέρα από αυτό δε διαφέρει από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Χαίρεται, λυπάται, φοβάται κι ονειρεύεται. Αναρωτιέται γιατί την αποκαλούν άστεγη, αφού έχει την ίδια στέγη με όλους τους άλλους ανθρώπους, τον ουρανό. Μα αυτός φαίνεται ότι για κάποιους δεν μετράει.  

IMG 7047

IMG 7043IMG 7044

Άστεγος είναι…

…αυτός που δεν έχει στέγη πάνω από το κεφάλι του    …ο φτωχός που δεν έχει λεφτά για σπίτι

…αυτός που έχει επιλέξει να πίνει πολλά ποτά και να μεθάει

Η Αμάλ δεν το έχει επιλέξει και πολλά παιδιά σαν την Αμάλ δεν προλαβαίνουν ούτε να φύγουν από την πρώτη χώρα

Ο άστεγος έχει ένα καρότσι και ψάχνει στα σκουπίδια

Μπορεί να ζητιανεύει ή να βρίσκει πράγματα στα σκουπίδια που τα πουλάει στην αγορά για να βγάλει λεφτά

Κάθεται στα πλακάκια     Ή μπορεί να κάθεται σε ένα κουτί

Στέκομαι δίπλα του και σκέφτομαι πως …

…πρέπει να του δώσω φαΐ    …είναι κρίμα αυτοί οι άνθρωποι   …αν φύγει, δε θα γυρίσω να τον κοιτάξω επίμονα, γιατί μπορεί να νιώσει ότι τον κοροϊδεύω    …πρέπει να του δώσω νερό    …χρειάζεται στέγη και φαγητό  …θα του δώσω ένα μπουφάν   …χρειάζεται μία κουβέρτα

…θα τον καλέσω σπίτι μου, αν και δεν είναι εύκολο  …θα του δώσω λίγα λεφτά να πάρει κάτι

Μυρίζω…

…κάτι σαν βρωμιά, όπως όταν ανοίγουμε τον κάδο με τα σκουπίδια   …μπανάνες και τσιγάρα

…και αυτός  γιατί δεν έχει πουθενά να πλυθεί

Ονειρεύεται…

…ένα σπίτι, πιτζάμες, έναν καναπέ για να κάθεται μαζί με την παρέα του , τα παιδιά του και τη γυναίκα του …λεφτά, τζάκι

…φαγητό & νερό, σόμπα   …στέγη για να μείνει   …ένα κρεβάτι   …ρούχα καθαρά καλοριφέρ … οδοντόβουρτσα, air condition

…φίλους

 

-Δουλεύουμε σε 2 ομάδες , σκεφτόμαστε που κοιμάται και τι ονειρεύεται ο άστεγος …

12

 

“Η μπαλάντα του Ούρι” στα πλαίσια του προγράμματος “Οδός ονείρων” συνδέθηκε με τη μικρή Αμάλ που αναζητά ένα σπίτι…

Σπίτι είναι εκεί που νιώθουμε αγάπη, φροντίδα, εμπιστοσύνη, ελπίδα, σιγουριά και ασφάλεια…

Δημιουργούμε την κοινότητα των δικών μας ανθρώπων φτιάχνοντας μία αλυσίδα …

IMG 7175 IMG 7176 IMG 7177 IMG 7178

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 : Μετανάστευση

Φτιάχνουμε τα δικά μας χαϊκού

Το χαϊκού είναι ένα είδος σύντομου ποιήματος που προέρχεται από την Ιαπωνία. Αποτελείται συνήθως από τρεις γραμμές που έχουν συγκεκριμένο αριθμό συλλαβών η καθεμία. Η πρώτη γραμμή ενός χαϊκού έχει ΠΕΝΤΕ συλλαβές. Η δεύτερη γραμμή έχει ΕΠΤΑ συλλαβές. Και η τρίτη γραμμή έχει ξανά ΠΕΝΤΕ συλλαβές.

Νερό δεν έχουν

τα κόκκινα καβούρια

ποτάμια ψάχνουν.

IMG 7403

Να βρει φαγητό

η μαμά πιγκουίνος

πάει μακριά.

IMG 7404

Θαλάσσια χελώνα

γεννάει τα αβγά της

στην παραλία.

IMG 7405

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Διαβάσαμε το παραμύθι “Η πολιτεία των Παπουτσιών και ο ξυπόλυτος Ιππόλυτος” του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη – εκδόσεις Μεταίχμιο, με πρωταγωνιστή τον Ιππόλυτο, έναν τεχνίτη  παπουτσιών που αναγκάστηκε να φύγει από την πατρίδα του γιατί ο πόλεμος είχε ριζώσει εκεί για τα καλά. Που αλλού θα μπορούσε να πάει εκτός από την φημισμένη πολιτεία των Παπουτσιών; Μόλις όμως έφτασε στην περίφημη πολιτεία, ο φύλακας της μεγάλης πύλης τον σταμάτησε, γιατί ήταν ξυπόλυτος κι αυτό απαγορευόταν ρητά για όλους στην πολιτεία των παπουτσιών. Του πρόσφεραν παπούτσια να φορέσει αλλά του ήταν στενά και τα επέστρεψε. Αυτό συνέβη  3 φορές. Χώρια που παρατηρούσε πως όλοι  περπατούσαν περίεργα – άλλοι σκοντάφτοντας συνέχεια, άλλοι με δυσκολία, άλλοι δείχνοντας πως πονούν… Σταδιακά άρχισε να εξηγεί στους κατοίκους της πολιτείας τι ταιριάζει στον καθένα. Όμως αυτό δεν άρεσε στους ανθρώπους του παλατιού  – γρήγορα τον συνέλαβαν και τον οδήγησαν μπροστά στον άρχοντα για να δώσει εξηγήσεις. …

Από τις λίγες φορές που στο χαρτί αποτύπωσαν όλοι μία διαφορετική σκηνή της ιστορίας, τόσο ώστε να μπορούμε να τη διηγηθούμε…



Λήψη αρχείου

-Παραλάβαμε ένα πακέτο με ένα ρολό . Η απόδειξη του ταχυδρομείου έδειχνε πως είχε σταλεί από τη μακρινή Αυστραλία. Ένας θείος της κ. Αριστούλας είχε μεταναστεύσει πριν από πολλά πολλά χρόνια εκεί. Δεν ξεχνούσε ποτέ το μέρος που μεγάλωσε και η νοσταλγία του τον έκανε να ζωγραφίσει το χωριό του όπως το θυμόταν…

IMG 7417

Κι επειδή δεν ήθελε να ξεχάσει τις ρίζες του αλλά και να μην τον ξεχάσουν έφτιαξε κι ένα δέντρο διαφορετικό…

IMG 7416

…το οικογενειακό δέντρο. Τα παιδιά είδαν πως σε κάθε κλαδί είχε γράψει τα ονόματα των παιδιών και εγγονών όλων όσων είχε αφήσει – ξεκινώντας από τους παππούδες – τα ονόματα των οποίων ήταν στον κορμό…

Τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους ΄δέντρα…

IMG 7427

IMG 7425

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 : Φόβος

“Εκείνη τη μέρα, εμφανίστηκε ένα παράξενο ζώο. Ήταν βρόμικο κι έδειχνε κουρασμένο, λυπημένο και φοβισμένο. Έσερνε μια μεγάλη βαλίτσα…» (Από το παραμύθι του Κρις Νέιλορ-Μπαλλεστέρος «Η βαλίτσα» – εκδ. ΔΙΟΠΤΡΑ) Τον υποδέχονται με φόβο, καχυποψία και οι αντιδράσεις … θα οδηγήσουν σε ένα ανατρεπτικό τέλος…

1 1 2 Αντιγραφή 2 1 3 Αντιγραφή 3 4 5

«Μια μέρα ξύπνησα κι όλα τα χρώματα είχαν χαθεί. Ο ουρανός γκρίζος, η γη γεμάτη στάχτες. Πουθενά πουλιά. Είχαν πετάξει μακριά. Και τα ζώα είχαν λουφάξει. Το βουητό τα είχε τρομάξει…» (Από το παραμύθι της Α. Πιπίνη «Μελάκ, μόνος» – εκδόσεις ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ)

Ζωγραφίζουμε αυτό που ο Μελάκ αντικρίζει για να σταματήσει να φοβάται…

IMG 7428 1 IMG 8446 IMG 8447 IMG 8448

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5 : Κλίμα

Με αφορμή φωτογραφία με τίτλο ‘Η σφαγή των δέντρων’. Μπορεί τα δέντρα να στέκονταν εκεί για χρόνια αλλά ο άνθρωπος

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7 : Καλωσόρισμα

Καλωσορίζουμε την Αμάλ φορώντας τα ‘μπλουζάκια’ που φτιάξαμε για το Magic Dots Art Fashion Show και ετοιμάζουμε ένα πάρτυ υποδοχής …



Λήψη αρχείου

Θεματική: Δημιουργώ/Καινοτομώ/Επιχειρηματική σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα: Ρομποτική – STEM/STEAM

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία -Πρόληψη

“Οι δυο φίλοι”

Το πρόγραμμα καλλιέργειας Δεξιοτήτων Ζωής και Ευ Ζην «Δύο Φίλοι» είναι ένα πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής και κοινωνικής υγείας και ευεξίας των μαθητών, μέσω παραμυθικής αφήγησης, οπτικοακουστικής απεικόνισης και δημιουργικών δραστηριοτήτων οι οποίες στηρίζονται σε βιωματικές διδακτικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψη την ηλικία των μαθητών της προσχολικής εκπαίδευσης. Αποτελεί́ μία ολοκληρωμένη και δομημένη πρόταση προς αξιοποίηση στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Η διδακτική μεθοδολογία που προτείνεται είναι αυτή της Ομαδοκεντρικής διδασκαλίας η οποία μετασχηματίζει το ρόλο του εκπαιδευτικού, από καθοδηγητή σε συντονιστή και εμψυχωτή της εργασίας, προωθώντας έτσι την ανάληψη πρωτοβουλιών, την αυτενέργεια και την ανακαλυπτική μάθηση.

Σκοπεύει στην καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων ζωής, όπως η επικοινωνία, η σύνδεση, η αλληλεγγύη και η ενσυναίσθηση, με όχημα τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση η οποία είναι η πλέον κατάλληλη προσέγγιση όσον αφορά τους μαθητές Νηπιαγωγείου οι οποίοι αποτελούν το κοινό -στόχο του προγράμματος.

1-8

Αφορμή για να γνωρίσουμε τους δυο φίλους στάθηκε η ιστορία της Τάτα, η οποία μας βοήθησε να σκεφτούμε τι είναι φίλος για μας

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/09/29/tataaa-tataaaa-ela-na-paixoyme-tataaa-poy-eisai/   

Παρέα με τον ντετέκτιβ Κροκοντίλο γνωρίσαμε τα συναισθήματα

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/06/gnorimia-me-ton-ntetektiv-krokontilo/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/06/th-y-m-o-s/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/19/2485/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/19/quot-to-poylover-quot-toy-dimitri-mpaslam-ekd-kaleidoskopio/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/19/quot-i-kraygi-quot-allios/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/10/20/quot-o-kyrios-oyf-quot-tis-anna-walker-ekd-mikri-selini/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/11/02/quot-to-vals-ton-chamenon-oneiron-quot/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/11/03/quot-i-chara-choreyei-quot-2/

https://blogs.sch.gr/vasilnasi/2022/11/04/feygontas-apo-to-nisi-ton-synaisthimaton/

…και αναγνωρίσαμε πολλά από αυτά στη διάρκεια της ιστορίας των δυο φίλων…

IMG 3388

9

Γινόμαστε φίλοι – βοηθοί

 

Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική:Φυσικές καταστροφές

«Ξέρεις για τα Ηφαίστεια, τους Σεισμούς και τα Τσουνάμι; Μάθε Τώρα πώς να Προστατευτείς»

Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ)



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Πειραματιζόμαστε με τα ηφαίστεια…

Μην ξυπνήσεις τον Εγκέλαδο…

Ειδοποιώ…

Τελικά, θυμόμαστε τι θα συμβεί εάν κάποιος σφυρίξει 3 φορές;