spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Μεταπτυχιακά Προγράμματα

27 Μαρτίου 2009 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά, ιστορία της εκπαίδευσης

andrakakou.jpg gymnastikh.jpgΈνα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μεταπτυχιακό πρόγραμμα ανακοινώθηκε από το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου που φέρει το όνομα: “Μοντέλα σχεδιασμού και ανάπτυξης εκπαιδευτικών μονάδων”. Σκοπός του είναι να προετοιμάσει στελέχη ικανά να συμβάλλουν “συστηματικά” στην διοίκηση, τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των σχολικών μονάδων. Περιλαμβάνει πλήρη φοίτηση, ερευνητική εργασία, καταβολή διδάκτρων (επιτέλους), υποτροφίες (ορθόν) και εξαιρετικού ενδιαφέροντος μαθήματα. Απονέμεται μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών σε δύο κατευθύνσεις και έχει χρονική διάρκεια δώδεκα μηνών. Περισσότερες πληροφορίες στην΄Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαιου, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Ρόδος, τηλ. 22410 99421 και 99113.-

Διαβάζοντας όμως τα Κριτήρια Επιλογής των μεταπτυχιακών φοιτητών διεπίστωσα την προχειρότητα για άλλη μια φορά. Το αρμόδιο τμήμα δέχεται εκτός από πτυχιούχους (των οποίων η ηλικία δεν προσδιορίζεται) ακόμη και τελειοφοίτους που με την βεβαίωση ολοκλήρωσης σπουδών προεγγράφονται. Τι σημαίνει αυτό και γιατί αντιτίθεμαι: Αντιτίθεμαι  στην φοίτηση των νέων επιστημόνων διότι αυτοί δεν διαθέτουν την εμπειρία της σχολικής μονάδας. Το ότι ήσαν κάποτε μαθητές δεν σημαίνει ότι γνωρίζουν τα λειτουργικά προβλήματα και ότι έχουν την “μετά λόγου γνώσεως” πρόταση για την ανασύνταξη μιας σχολικής μονάδας. Η δε έμπνευσή τους, απορρέουσα από δάνειες σοφίες (βλ. ξένες βιβλιογραφίες και συστήματα που συνήθως παραπέμπουν οι επίσης άπειροι της μαθητικής τάξης διδάσκοντες) καθίσταται τμήμα εικονικής πραγματικότητας. Αντιτίθεμαι, λοιπόν, στην απόφαση της επιτροπής σχεδιασμού να δεχθεί νεαρούς αποφοίτους και τελειοφοίτους που θα εκπαιδευτούν να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές μονάδες. Αντιτίθεμαι στο σύστημα που δημιουργεί τα πιόνια του με τόσο ύπουλο τρόπο. Αλήθεια, γιατί δεν απευθύνεται ένα τμήμα ελληνικού πανεπιστημίου, το προαναφερόμενο τμήμα για παράδειγμα, σε εκπαιδευτικούς με πενταετή τουλάχιστον υπηρεσία, για τους οποίους όμως σημαντικό πλεονέκτημα επιλογής να αποτελεί η τριετής τουλάχιστονπαραμονή στην ίδια σχολική μονάδα;

Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα σχολεία του 20ου αιώνα, Μ. Ανδρακάκου και Σκορδέλη.

Ετικέτες: ·········

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση