spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

“Τα έξυπνα παιδιά αποτυγχάνουν στα κρατικά σχολεία” 2

5 Φεβρουαρίου 2009 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

bigbook.gifΕπανέρχομαι στο θέμα. Το άρθρο λοιπόν, αν δεν το διαβάσατε ήδη, αποκαλύπτει τα εξής: Σε έκθεση για την κατάσταση των κρατικών σχολείων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακοινώθηκε ότι οι έξυπνοι μαθητές τους αποτυγχάνουν κυρίως επειδή οι δάσκαλοί τους αρνούνται να τους βοηθήσουν επιπλέον, από φόβο μήπως δημιουργηθεί μια κοινωνική «elite». Ένας σημαντικός αριθμός σχολείων απέτυχε να εισαγάγει τους πιο ταλαντούχους μαθητές του σε ένα επίσημο πρόγραμμα με σκοπό την πνευματική και μορφωτική τους εν γένει ανάπτυξη και προώθηση. Το «σχέδιο εργασίας» για ταλαντούχους μαθητές προέκυψε το 1999 εξαιτίας της ανησυχίας των γονέων της μεσαίας τάξης, οι οποίοι εγκατέλειπαν τα κρατικά για τα ιδιωτικά σχολεία.
Είχε ως σκοπό να υποστηρίξει την θέση ότι τα έξυπνα παιδιά αγωνίζονται και δεν τα καταφέρνουν καλά στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και τις συγκεκριμένες τεχνικές οδηγίες διδασκαλίας επειδή «σέρνονται» προς τα κάτω από τους συμμαθητές τους. [Δηλαδή αυτό που χρόνια υποστηρίζω, ότι «στην Ελλάδα επικρατεί από το 1976 και εντεύθεν η προκρούστεια λογική της ισότητας στο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης, όπου ο αδύναμος ή μέτριος επιβάλλει την μειονεξία του στον άριστο».] Σύμφωνα, λοιπόν, με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, στο Ηνωμένο Βασίλειο απεφάσισαν να υποστηρίξουν με πρόσθετη «διδακτική στήριξη», όπως λέμε κι εμείς, αποκλειστικά τους ταλαντούχους μαθητές, εφαρμόζοντας ειδική σχολική ύλη με σκοπό την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους. Κατά την εκτίμηση των ειδικών ο αριθμός αυτών των μαθητών δεν θα μπορούσε να είναι πάνω από 5% σε κάθε σχολείο. Τα μαθήματα θα γίνονταν το Σαββατοκύριακο για να εξασφαλίζεται η άνεση των μαθητών.

Πριν εφαρμοστεί το πρόγραμμα αυτό, αλλά και κατά τη διάρκειά του πραγματοποιήθηκε μια έρευνα και συντάχθηκε μια μελέτη στην οποία αναφέρεται η διαφορετική στάση των σχολείων απέναντι σε αυτήν την προαπάθεια. Τα συμπεράσματα ερμηνεύουν την αποτυχία ή την συγκρατημένη επίδοση των ταλαντούχων μαθητών στην απροθυμία των δασκάλων να τους δώσουν τις ευκαιρίες που η κυβέρνηση προόριζε γι’ αυτούς. Πράγματι πέρα από τους κατά περίπτωση σχολείου απροθύμους δασκάλους, οργανώθηκε και ένας πυρήνας αντιδρώντων δασκάλων με θέσεις κατά του ελιτισμού και σαφή άρνηση να διαδραματίσουν θετικό ρόλο στην διαδικασία. Η έκθεση αυτή δημοσιεύτηκε με αφορμή τις εθνικές εξετάσεις στην γλώσσα και τις μαθηματικές δεξιότητες. «Είναι ζωτικής σημασίας και θέμα εθνικού συμφέροντος να ασκούνται κατάλληλα οι ταλαντούχοι μαθητές», είπε ο υπουργός παιδείας. Και η επιτροπή ACL, δηλώνει: «Όταν έχουμε δασκάλους που για ιδεολογικούς λόγους είναι απρόθυμοι να υποβάλουν τους πιο έξυπνους νεαρούς και νεαρές σε ειδική πνευματική εργασία, είναι προφανές ότι θα αποτύχουμε. Η έρευνα δείχνει ότι πολλές χιλιάδες πολύ έξυπνα παιδιά από την αρχή της σχολικής φοίτησής τους μέχρι τα 11 χρόνια τους έχουν ομαλή εξέλιξη. Ξαφνικά παρουσιάζουν κάμψη της προσπάθειάς τους και της επίδοσής τους μέχρι τα 16. Αυτό όμως ως αποτέλεσμα έχει μετρήσιμες συνέπειες και οδηγεί σε εθνική συρρίκνωση και οικονομική δυσπραγία”.
Η επιτροπή ACL είναι ομάδα γνωμοδότησης που οι εργασίες για την οργάνωση του δημοσίου τομέα περιέλαβαν στην εκπαίδευση, την κατάρτιση και την οικονομική ανάπτυξη.

Το πανεπιστήμιο Warwick κέρδισε αρχικά τη σύμβαση για την εφαρμογή του κρατικού προγράμματος για τα ταλαντούχα παιδιά. Αυτού του προγράμματος που σχεδιάστηκε για να παγιοποιήσει και υποστηρίξει την δυνατότητα των ικανότερων παιδιών της Αγγλίας.
Η σύμβαση τερματίστηκε το 2007 και το σχέδιο εποπτεύεται και εφαρμόζεται τώρα από μια φιλανθρωπική οργάνωση για την εκπαίδευση αποκαλούμενη CfBT. Οι σύμβουλοι αυτής της οργάνωσης ακολούθησαν τον σχεδιασμό της ακαδημαϊκής κοινότητας για την ταλαντούχο νεολαία, που καθιερώθηκε από το πανεπιστήμιο του Warwick το 2002 που εφήρμοζε και ήλεγχε το σχέδιο. Ανακοινώθηκε ότι κατ’ έτος η κυβέρνηση διέθετε £4.75 εκατομμύρια [ποσό που διατίθεται σε 1100 μαθητές της δευτεροβάθμιας σε ένα χρόνο]. Επί πλέον οι δωρεές που δέχθηκε το πανεπιστήμιο του Warwick αυξήθηκαν κατά £2 εκατομμύρια μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος. Δυστυχώς όμως για τους λόγους που εισαγωγικά εξηγήθηκαν το εθνικό σχέδιο απέτυχε να αποτελέσει «βασικό σημείο αναφοράς» για τα σχολεία προωθώντας τις ανάγκες των ταλαντούχων παιδιών. “Είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε την αιτία αυτής της απροθυμίας,” γράφεται στην έκθεση, “εάν είναι λόγω μιας παρανόησης του σκοπού και της δράσης «Ειδική υποστήριξης για τους ταλαντούχους και ταλαντούχους νέους» – ίσως μια σύγχυση της εννοίας του «ελιτισμού» με τις «ειδικές ανάγκες» ή επειδή και οι ίδιοι οι δάσκαλοι θα διακρίνονταν μεταξύ τους και θα επιλέγονταν οι καταλληλότεροι γι’ αυτό το έργο”. Σήμερα το ποσοστό των μαθητών που καλούνται να συμμετάσχουν είναι 10% των “εν γένει χαρισματικών και ταλαντούχων” μαθητών – που ορίζονται συνήθως ως η ελίτ από την άποψη των ακαδημαϊκών θεμάτων και 10% των ταλαντούχων σε άλλους τομείς, όπως ο αθλητισμός ή οι τέχνες. Οι ειδικοί του εκπαιδευτικού σχεδιασμού προσπαθούν με κάθε τρόπο να ενεργοποιήσουν δασκάλους και μαθητές και να βεβαιώσουν τους γονείς για τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης. Οι βασικοί όμως σύμμαχοι στο έργο αυτό είναι απόντες σε ποσοστό περίπου 78%.

Αν είναι έτσι, κι εμείς γιατί να το αμφισβητήσουμε, τότε είναι μπροστά μας ο βασικός λόγος που οι μεταπτυχιακοί αλλοδαποί φοιτητές γίνονται ανάρπαστοι από τις αγγλοαμερικανικές ή και διεθνείς εταιρείες και οργανισμούς.

Ετικέτες: ·······

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση