Η ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΥΠΕΠΘ δημιουργήθηκε από ελληνικούς και ευρωπαϊκούς οικονομικούς πόρους και αποτελεί ένα ενδιαφέρον δείγμα αξιοποίησης του υπολογιστή ως εργαλείου πληροφόρησης και μάθησης για τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους διδάσκοντες. Πολλές φορές όμως αρκεί σε ένα θέμα να χρησιμοποιήσουμε υπολογιστή και … οοοΟ! Νομίζουμε ότι η πρωτοτυπία «άνοιξε την πόρτα» και μας κυρίευσε και «δι’ αυτής» θα πείσουμε όλους τους άλλους. Ένα τέτοιο τεκμήριο αποτελεί το «Ταξίδι με το μαγικό χαλί…: Α’ τεύχος – Κρήτη & Θράκη», που αν και έχει καλές προθέσεις και μια «ικανοποιητική συγχρηματοδότηση», δεν συγκρίνεται με την ευρυματικότητα του ικανού και επιμελούς δασκάλου. Δεν αποτελεί παιδαγωγική καινοτομία. Αλλά ας παρουσιαστεί το έργο:
Βασικός στόχος του συγκεκριμένου υλικού είναι να έρθουν οι μαθητές/ μαθήτριες σε επαφή με αντιπροσωπευτικά ιστορικά, γεωγραφικά, κοινωνικά και πολιτιστικά παραδείγματα από την περιοχή της Κρήτης και της Θράκης. Περιλαμβάνει δύο δειγματικές διδακτικές ενότητες από το χώρο της ιστορίας και γεωγραφίας και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας δέκα περίπου ετών (Γ΄και Δ΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου). Η οργάνωσή του ακολούθησε τις ενότητες που σχετίζονται με τη Φύση «περίπατοι στη φύση», με την Ιστορία «ταξίδι στην Ιστορία», με τους κατοίκους «συντροφιά με τους κατοίκους». Οι ενότητες που αφορούν στη φύση, σχετίζονται με τη γνωριμία των μαθητών με τις διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, το φυσικό περιβάλλον, την πανίδα και τη χλωρίδα, κ.λπ. Σημαντικά στοιχεία για τα παιδιά είναι η εικονογράφηση και η χρήση πηγών. Οι ενότητες που σχετίζονται με την Ιστορία αφορούν στη γνωριμία με τις διάφορες ιστορικές εποχές. Συνδέονται επίσης με αρχαιολογικές μαρτυρίες, ιστορικά τεκμήρια, αλλά και τη μυθολογία. Εκείνες που αναφέρονται στους κατοίκους, επικεντρώνονται σε στοιχεία πολιτισμού (τέχνη, παράδοση, ήθη και έθιμα). Τέλος όλες (οι ενότητες) συνοδεύονται από ερωτήσεις και δραστηριότητες των μαθητών οι οποίες υλοποιούν τους προαναφερθέντες σκοπούς και στόχους του διδακτικού υλικού. Η παρουσίαση των ενοτήτων εργασίας ολοκληρώνεται με ένα αποχαιρετιστήριο γεύμα που εκφράζει συναισθήματα ενθουσιασμού, φιλίας, ικανοποίησης στο τέλος του ταξιδιού. Το υλικό ολοκληρώνεται με ένα ενδεικτικό λεξιλόγιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά από τους εκπαιδευτικούς στο τέλος του κάθε μαθήματος. Όλο το έργο και περισσότερα στοιχεία γι΄αυτό θα βρείτε εδώ, και εδώ. Η σύνθεση του έργου έγινε από τους Μ. Καλογιαννάκη (συγγραφέα), Ι. Βάμβουκα και Ν. Παλιεράκη, ενώ φορέας υλοποίησης ο τομέας Παιδαγωγικής του Παν. Ιωαννίνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.