Βράβευση του σχολείου μας ως «Σχολείο eTwinning»
Με ιδιαίτερη χαρά, η ομάδα eTwinning των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, μετά από τεκμηριωμένη αίτηση και αυστηρή κρίση που δέχτηκε από την επιτροπή eTwinning της Κοινότητας των Σχολείων της Ευρώπης με έδρα τις Βρυξέλλες, έλαβε το παρακάτω μήνυμα. Σύμφωνα με αυτό, το σχολείο μας έλαβε την τιμητική διάκριση της βράβευσης ως «Σχολείο eTwinning».
«Αγαπητή Σταυρούλα Λαδά,
Συγχαρητήρια!
Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας βραβεύτηκε με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026. Αυτό είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα της ομάδας eTwinning στο σχολείο σας! Η επίσημη ανακοίνωση θα δημοσιευθεί σύντομα στην Εκπαιδευτική Πλατφόρμα των Ευρωπαϊκών Σχολείων και σε άλλα ειδησεογραφικά κανάλια του eTwinning και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τι ακολουθεί:
- Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με υπερηφάνεια την Ετικέτα ΣχολείουeTwinningστην ιστοσελίδα του σχολείου σας.
- Σύντομα, ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξής σας θα σας στείλει ένα πακέτο που θα περιέχει κάποιο υλικόeTwinningκαι φυσικά την πλακέτα του Σχολείου eTwinning. Θα προσκληθείτε να συμμετάσχετε στην ομάδα των Σχολείων eTwinning και στις διάφορες δραστηριότητες που είναι αφιερωμένες στα Σχολεία eTwinning.
Συγχαρητήρια και πάλι που αποτελείτε παράδειγμα για όλα τα άλλα σχολεία: βασιζόμαστε στην αφοσίωση και τη δέσμευσή σας για την προώθηση του eTwinning και των αξιών του, οι οποίες αντιπροσωπεύονται από την αποστολή των Σχολείων eTwinning.
Με εκτίμηση
Η Ομάδα του eTwinning»
—————————————————-
Dear Stavroula Lada,
Congratulations! The “6th Primary School of Nea Ionia” has been awarded with the eTwinning School Label 2025-2026. This is a great achievement by the eTwinning team in your school! The official announcement will be published on the European School Educational Platform shortly and on other eTwinning and European Commission’s news channels. What’s next:
- You can proudly use the eTwinning School Label on your school’s website.
- Shortly, your National Support Organisation will send you a package containing some eTwinning materials and of course the eTwinning School plaque.
You will be invited to participate in the eTwinning Schools group and in the various activities dedicated to eTwinning Schools.
Congratulations again for being an example for all the other schools: we count on your dedication and commitment to promote eTwinning and its values, which are represented by the eTwinning Schools’ mission .
Best regards,
The eTwinning Team
Παιχνίδι Γραμματικής: Τα Μέρη του Λόγου
Είδη χαρτών
🗺️🌍
🗺️ Τι είναι οι Χάρτες;
Οι χάρτες είναι σαν “εικόνες” που δείχνουν μέρη της Γης (ή ακόμα και άλλους πλανήτες!). Μας βοηθούν να καταλαβαίνουμε πού βρίσκεται κάτι, π.χ. μια χώρα, ένα βουνό ή ένα σχολείο!
🌟 Τα 5 Κύρια Είδη Χαρτών:
- 🏛️ Πολιτικός Χάρτης: Δείχνει σύνορα χωρών και πόλεις.
- ⛰️ Φυσικός ή Γεωμορφολογικός Χάρτης: Έχει βουνά, ποτάμια και λίμνες.
- 🌦️ Κλιματικός Χάρτης: Λέει πόσο βρέχει ή αν κάνει ζέστη/κρύο.
- 🚗 Οδικός Χάρτης: Βοηθά να βρίσκουμε δρόμους και διαδρομές.
- 📏 Τοπογραφικός Χάρτης: Δείχνει ύψη (π.χ. ψηλά βουνά vs. πεδιάδες).
🔍 Συμβολισμοί & Υπόμνημα:
Σε όλους τους χάρτες, σύμβολα (⛰️, 🌳, 🏠) και χρώματα έχουν συγκεκριμένη σημασία. Το “υπόμνημα” είναι ένα κουτάκι που εξηγεί τι σημαίνει κάθε σύμβολο (σαν κλειδί για να ξεκλειδώνεις μυστικά!).
💡 Γνώση: Οι χάρτες είναι σαν μαγικά εργαλεία για να εξερευνούμε τον κόσμο! 🌍✨
Κουίζ – Καλλιέργεια χωραφιού
Τι γνωρίζεις για τη νοηματική γλώσσα;
Ο κύκλος του νερού – παιχνίδια
Διαδραστικό παιχνίδι Κρεμάλας με λέξεις για την πατρίδα
Οδηγίες χρήσης:
- Ο παίκτης κάνει κλικ στα γράμματα που πιστεύει ότι υπάρχουν στη λέξη
- Για κάθε σωστό γράμμα, εμφανίζεται στη θέση του
- Για κάθε λάθος γράμμα, προχωράει η κρεμάλα
- Ο παίκτης κερδίζει αν βρει όλα τα γράμματα πριν ολοκληρωθεί η κρεμάλα
- Μπορεί να ξεκινήσει νέο παιχνίδι ανά πάσα στιγμή
🎮 Παιχνίδι Κρεμάλας 🎮
Μάντεψε τις πατριωτικές λέξεις!
Τηλεδιάσκεψη “Myth2Space” με την Επιστήμονα Κα Σμιρλή: Ένα Παράθυρο στο Σύμπαν
Στοχοθεσία Η τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Myth2Space”, είχε ως στόχο να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών για το Σύμπαν, τον Γαλαξία μας και το Ηλιακό μας σύστημα. Επιπλέον, αποσκοπούσε στο να συνδέσει τη γνώση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή, ενισχύοντας τις δεξιότητες έρευνας, την κριτική σκέψη και τη διάθεση για εξερεύνηση. Μέσα από τη διάδραση με μία επιστήμονα, οι μαθητές βίωσαν τη μαγεία της επιστημονικής έρευνας και ενδυναμώθηκαν για να θέτουν ερωτήματα και να αναζητούν απαντήσεις στον κόσμο γύρω τους.
Περιγραφή της Δράσης
Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 6 σχολείων και του ερευνητικού κέντρου “Δημόκριτος”, όπου η επιστήμονας κα Σμιρλή μίλησε στα παιδιά για τα θαύματα του Σύμπαντος. Η τάξη μας, το Β3, είχε την ευκαιρία να συμμετέχει ενεργά, τόσο με ερωτήσεις προς την κα Σμιρλή όσο και απαντώντας στις ερωτήσεις που εκείνη τους έθετε. Μέσα από απλές και κατανοητές εξηγήσεις, η επιστήμονας ταξίδεψε τα παιδιά στον Γαλαξία μας, ανέλυσε τη δομή του Ηλιακού μας συστήματος και μίλησε για τα μυστήρια του Σύμπαντος που οι επιστήμονες προσπαθούν να αποκαλύψουν. Η διάδραση με την κα Σμιρλή δημιούργησε μία μοναδική σύνδεση ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη της επιστήμης.
Αποτελέσματα
Η δράση είχε εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με τις πληροφορίες που έλαβαν και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη θεματολογία. Έθεσαν πολλές ερωτήσεις, εκφράζοντας την περιέργειά τους για το σύμπαν και τον κόσμο μας, ενώ οι απαντήσεις τους στις ερωτήσεις της επιστήμονα ανέδειξαν την προσοχή και τη σκέψη τους. Η τηλεδιάσκεψη ενίσχυσε τη διάθεσή τους για μάθηση και καλλιέργησε τη φαντασία τους, καθώς πολλοί εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχίσουν να μαθαίνουν περισσότερα για το διάστημα. Ενίσχυσε, επίσης, την αυτοπεποίθησή τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αισθανθούν μέρος μιας μεγάλης επιστημονικής κοινότητας.
Η τηλεδιάσκεψη αυτή αποτέλεσε μια γέφυρα γνώσης και έμπνευσης, καθιστώντας το πρόγραμμα “Myth2Space” μια εμπειρία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, εμπνέοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν τα αστέρια και να φανταστούν το μέλλον τους ανάμεσά τους.