Τηλεδιάσκεψη “Myth2Space” με την Επιστήμονα Κα Σμιρλή: Ένα Παράθυρο στο Σύμπαν

Στοχοθεσία Η τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Myth2Space”, είχε ως στόχο να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών για το Σύμπαν, τον Γαλαξία μας και το Ηλιακό μας σύστημα. Επιπλέον, αποσκοπούσε στο να συνδέσει τη γνώση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή, ενισχύοντας τις δεξιότητες έρευνας, την κριτική σκέψη και τη διάθεση για εξερεύνηση. Μέσα από τη διάδραση με μία επιστήμονα, οι μαθητές βίωσαν τη μαγεία της επιστημονικής έρευνας και ενδυναμώθηκαν για να θέτουν ερωτήματα και να αναζητούν απαντήσεις στον κόσμο γύρω τους.

Περιγραφή της Δράσης 

Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 6 σχολείων και του ερευνητικού κέντρου “Δημόκριτος”, όπου η επιστήμονας κα Σμιρλή μίλησε στα παιδιά για τα θαύματα του Σύμπαντος. Η τάξη μας, το Β3, είχε την ευκαιρία να συμμετέχει ενεργά, τόσο με ερωτήσεις προς την κα Σμιρλή όσο και απαντώντας στις ερωτήσεις που εκείνη τους έθετε. Μέσα από απλές και κατανοητές εξηγήσεις, η επιστήμονας ταξίδεψε τα παιδιά στον Γαλαξία μας, ανέλυσε τη δομή του Ηλιακού μας συστήματος και μίλησε για τα μυστήρια του Σύμπαντος που οι επιστήμονες προσπαθούν να αποκαλύψουν. Η διάδραση με την κα Σμιρλή δημιούργησε μία μοναδική σύνδεση ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη της επιστήμης.

Αποτελέσματα 

 

Η δράση είχε εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με τις πληροφορίες που έλαβαν και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη θεματολογία. Έθεσαν πολλές ερωτήσεις, εκφράζοντας την περιέργειά τους για το σύμπαν και τον κόσμο μας, ενώ οι απαντήσεις τους στις ερωτήσεις της επιστήμονα ανέδειξαν την προσοχή και τη σκέψη τους. Η τηλεδιάσκεψη ενίσχυσε τη διάθεσή τους για μάθηση και καλλιέργησε τη φαντασία τους, καθώς πολλοί εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχίσουν να μαθαίνουν περισσότερα για το διάστημα. Ενίσχυσε, επίσης, την αυτοπεποίθησή τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αισθανθούν μέρος μιας μεγάλης επιστημονικής κοινότητας.

Η τηλεδιάσκεψη αυτή αποτέλεσε μια γέφυρα γνώσης και έμπνευσης, καθιστώντας το πρόγραμμα “Myth2Space” μια εμπειρία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, εμπνέοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν τα αστέρια και να φανταστούν το μέλλον τους ανάμεσά τους.

Μια Γέφυρα Επικοινωνίας: Ανακαλύπτοντας τη Νοηματική Γλώσσα στην Τάξη Μας

Η επίσκεψη στην τάξη μας της μητέρας ενός μαθητή, η οποία γνωρίζει την ελληνική νοηματική γλώσσα, ήταν μια μοναδική και πολύτιμη εμπειρία που άγγιξε τις καρδιές όλων μας. Με πάθος και ενθουσιασμό, μας μίλησε για τη σημασία της νοηματικής γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας και ένταξης για τα άτομα με προβλήματα ακοής. Εξήγησε πώς η νοηματική δεν είναι απλώς μια γλώσσα, αλλά και μια γέφυρα που ενώνει ανθρώπους και καλλιεργεί την κατανόηση και την ενσυναίσθηση. Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια διαδραστική δραστηριότητα, όπου έμαθαν να σχηματίζουν το όνομά τους στη νοηματική γλώσσα χρησιμοποιώντας τα χέρια τους, ενισχύοντας την επαφή τους με έναν διαφορετικό τρόπο έκφρασης.

 

Η στοχοθεσία αυτής της δράσης ήταν πολλαπλή: να γνωρίσουν οι μαθητές έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας, να καλλιεργήσουν σεβασμό και ευαισθησία προς τα άτομα με αναπηρίες, και να ενδυναμώσουν τη δική τους αίσθηση ενσωμάτωσης και αποδοχής της διαφορετικότητας. Η εμπειρία αυτή τους δίδαξε ότι κάθε γλώσσα, είτε προφορική είτε νοηματική, αξίζει να γίνεται αποδεκτή και να γιορτάζεται. Η ευαισθητοποίησή τους για τη σημασία της νοηματικής συνέβαλε στην ενίσχυση της ενσυναίσθησής τους και στην κατανόηση ότι όλοι έχουμε δικαίωμα στην επικοινωνία και στην έκφραση.

Το αποτέλεσμα αυτής της επίσκεψης ήταν βαθιά θετικό. Οι μαθητές εκτίμησαν ειλικρινά την ευκαιρία να μάθουν κάτι νέο και εντελώς ξεχωριστό. Εντυπωσιάστηκαν από την ομορφιά και τη λειτουργικότητα της νοηματικής γλώσσας και εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν περισσότερες λέξεις και εκφράσεις για να διευρύνουν τη γνώση τους. Το ενδιαφέρον τους για τη νοηματική, αλλά και για τις αξίες της συμπερίληψης και της ισότητας που ενσαρκώνει, είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς η εκπαίδευση μπορεί να διαμορφώσει πολίτες με ευαισθησία και σεβασμό προς όλους.

United in Signs A sign language expert in our classroom United in Signs Learning the Greek Sign Language

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε εργαλεία eTwinning, Scientix, Europeana

Την Πέμπτη 20/3/2025 ολοκληρώθηκε ο κύκλος 4 επιμορφώσεων σε εκπαιδευτικούς, για το eTwinning από τις δύο εκπαιδευτικούς, Πρεσβευτές eTwinning για την Α’ και Β’ ΠΕ και ΔΕ Αθήνας, Λαδά Σταυρούλα και Γλέζου Κατερίνα.

Στην τελευταία συνάντηση, πραγματοποιήθηκε και ενημέρωση για τις ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά αποθετήρια του SCIENTIX, της Κοινότητας STEM, και της Europeana, της Κοινότητας για την Τέχνη.

Μάλιστα, παρουσιάστηκε και ο τρόπος εγγραφής στην πλατφόρμα Scientix, και την εγγραφή στην ετήσια Καμπάνια “Scientix Campaign 2025”.

On Thursday 20/3/2025, the cycle of 4 teacher trainings for eTwinning was completed by the two teachers, eTwinning Ambassadors for the A’ and B’ PE and DE of Athens, Lada Stavroula and Glezou Katerina.


At the last meeting, information was also held on the digital educational platforms and digital educational repositories of SCIENTIX, the STEM Community, and Europeana, the Art Community.

In fact, the way to register on the Scientix platform and the registration for the annual “Scientix Campaign 2025” was also presented.

Συνεργασία με το Α’ δημοτικό σχολείο Αγίου Δομετίου Κύπρου για τις ηθικές μας αξίες-Χαρταετοί

Οι μαθητές συζήτησαν με τους συμμαθητές τους για το ποιες είναι οι ηθικές αξίες στη ζωή μας. Κατέληξαν στο ότι οι πιο σημαντικές μας αξίες είναι η φιλία, ο σεβασμός στον συνάνθρωπο, η αγάπη, η εκπαίδευση, η δημοκρατία, η ελεύθερη έκφραση, ο εθελοντισμός και η μόρφωση.

 

Έγραψαν τις αξίες τους πάνω σε χαρταετούς. Σε ομάδες των 2 ατόμων, ένας μαθητής από Ελλάδα και ένας από Κύπρο, αντάλλαξαν τους χαρταετούς τους.

Βίντεο που φτιάξαμε με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Συνεργασία με το Α’ δημοτικό σχολείο Αγίου Δομετίου Κύπρου για την αξία της γλώσσας

Οι μαθητές διαβάζουν το λογοτεχνικό βιβλίο “Αυτό που μας κάνει ανθρώπους”. Το βιβλίο αναφέρεται στην αξία της γλώσσας για τον άνθρωπο και τον ανθρώπινο πολιτισμό.


Σε τηλεδιάσκεψη, συζητούν με τους συμμαθητές τους για την αξία της γλώσσας στη ζωή μας.

Σε χαρτάκια post-it γράφουν μία φράση από το βιβλίο που τους κάνει εντύπωση.

Κάποιες από τις φράσεις αυτές είναι:

“Υπάρχω εδώ και χιλιάδες χρόνια.”

“Μπορώ να είμαι απαλή σαν γατάκι ή σκληρή σαν το χιόνι της Αλάσκας.”

 Οι περιπέτειες της Μάγια

 Οι περιπέτειες της Μάγια


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Για τη γιορτή της Γυναίκας αλλά και την καμπάνια του #EUCodeWeek #GirlsInDigital, φτιάξαμε στην τάξη μία ιστορία με ένα κοριτσάκι που μπαίνει σε περιπέτειες και για να περάσει από τον ένα ψηφιακό κόσμο στον άλλο, πρέπει να λύσει κάποιες προπαίδειες.
 
Οι μαθητές μαθαίνουν να φτιάχνουν ιστορίες, αλλά παράλληλα εξασκούνται στην υπολογιστική σκέψη, η οποία διακρίνεται από τη σειρά γεγονότων, η οποία αλλάζει ανάλογα με τις επιλογές που κάνουμε.