Εξερεύνηση Κέντρων Μάθησης

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 5Ε

Εξερεύνηση Κέντρων Μάθησης

Διάρκεια: 1 ώρα

Στόχοι:

  • Οι μαθητές θα αναγνωρίσουν διαφορετικά κέντρα μάθησης στην τάξη.
  • Οι μαθητές θα επιδείξουν πώς να χρησιμοποιούν τα υλικά σε κάθε γωνιά
  • Οι μαθητές θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν ιδέες με τους συνομηλίκους τους κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στα κέντρα μάθησης.

Ενεργοποίηση: (10 λεπτά)

  • Ξεκινάμε με μια συζήτηση σε ολόκληρη την ομάδα. Ρωτάμε τους μαθητές τι νομίζουν ότι είναι τα κέντρα μάθησης.  Εισάγουμε την έννοια δείχνοντας εικόνες διαφόρων κέντρων μάθησης (π.χ., ζωγραφικής, κουκλοθεάτρου, οικοδομικού υλικού, κλπ.).
  • Ρωτάμε  τους μαθητές να μοιρααστούν τις αγαπημένες τους δραστηριότητες στην τάξη και πώς νιώθουν όταν εργάζονται σε αυτές τις περιοχές.

Εξερεύνηση: (20 λεπτά)

  • Δημιουργήστε διαφορετικά κέντρα μάθησης γύρω από την τάξη:
    • Οικοδομικό υλικό
    • Αυτοκίνητα
    • Πλαστελίνη
    • Επιτραπέζια
    • Γραφη
    • Μαθηματικά
    • Ζωγραφική
  • Διαχωρίζουμε  τους μαθητές σε μικρές ομάδες και αναθέτουμε σε κάθε ομάδα ένα κέντρο, με τη χρήση του ΠΙΝΑΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΡΓΟΥ.  Τους δίνουμε την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα υλικά, ενθαρρύνοντάς τους να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητα και την περιέργειά τους.

Εξήγηση: (10 λεπτά)

  • Μετά την εξερεύνηση, συγκεντρώνουμε ξανά τους μαθητές. Συζητάμε  τι βρήκαν σε κάθε κέντρο και, με καθοδηγητικές ερωτήσεις (π.χ. τί έφτιαξες;) τους ενθαρρύνουμε να μας πουν τί βρήκαν σε κάθε γωνιά.

(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ομαδοποιούμε οπτικοποιημένο υλικό, με βάση τις γωνιές. >ενίσχυση ελληνομάθειας)

  • Ορίζουμε τους κανόνες  για τη χρήση των υλικών σε κάθε γωνια

 

Επέκταση: (15 λεπτά)

  • Επιτρέπουμε στους μαθητές να περιστρέφονται στα κέντρα, περνώντας λίγα λεπτά σε καθένα (με τη βοήθεια χρονομέτρου). Τους ενθαρρύνουμε  να δοκιμάσουν διαφορετικές δραστηριότητες και να συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους.
  • Ενώ συμμετέχουν στις γωνιές, περιηγούμαστε γύρω από την αίθουσα για να παρατηρήσουμε και να ακούσουμε τις αλληλεπιδράσεις τους, παρέχοντας υποστήριξη και ανατροφοδότηση κατά περίπτωση.

Αξιολόγηση: (5 λεπτά)

  • Ολοκληρώνουμε στη γωνιά συζήτησης, όπου οι μαθητές μπορούν να μιλήσουν για το αγαπημένο τους κέντρο (τί έμαθαν, τί τους άρεσε κλπ). Ρωτάμε κάθε μαθητή να μοιραστεί ένα πράγμα που δημιούργησε ή ανακάλυψε.
  • Χρησιμοποιήστε μια απλή λίστα αξιολόγησης, όπου οι μαθητές θα ψηφίσουν την αγαπημένη τους γωνιά.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση