Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, το Νηπιαγωγείο Βέννας συμμετε’ιχε σε πέντε Ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning, με ένα πλήθος οφελών που επεκτάθηκαν πέρα από τα όρια της τάξης, επηρεάζοντας θετικά την τοπική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και φυσικά τους ίδιους τους μαθητές.
Τα προγράμματα αυτά είναι:
- Europe: nice to meet you
- Let my energy be renewed
- Let’s collect black gold
- Wonders of Nature
- S.T.E.A.M. for kids
Πιο αναλυτικά:
1. EUROPE: NICE TO MEET YOU!
Το νηπιαγωγείο Βέννας συμμετέχει στο πρόγραμμα e-twinning “Europe: nice to meet you!». Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και θα διαρκέσει από τον Σεπτέμβριο έως τον Μάιο. Πρόκειται για μια εικονική περιήγηση στην Ευρώπη μέσα από έναν φανταστικό χαρακτήρα, τον Paddington, το πολύ διάσημο αρκουδάκι από την Αγγλία. Θα ταξιδέψει μεταξύ των χωρών της Αγγλίας, της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Λιθουανίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας, και θα δείξει στα παιδιά τοπία, σημαίες, φαγητό, τραγούδια, κινούμενα σχέδια κάθε χώρας.
Europe: nice to meet you! – Οκτωβριος
Δείγμα των δραστηριοτήτων του Οκτωβρίου για το e-twinning πρόγραμμα “Europe, nice to meet you!”, θα βρείτε εδώ:
“Europe, nice to meet you!” (e-twinning) – Ο κύριος Paddington μας ταξιδεύει στην ΙΤΑΛΙΑ
Για το μήνα Νοέμβριο, ο Paddington μας ταξίδεψε στην Ιταλία.
Κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες υπάρχουν εδώ:
“Europe: nice to meet you!” – Δραστηριότητες Ιανουαρίου – Ας γνωρίσουμε την Ελλάδα
Τον Ιανουάριο ο Κος Paddington μας ξεναγεί στη χώρα μας, την Ελλάδα
1. Παρουσίαση της Ελλάδας
2. Ελληνική Σημαία
3. Ελληνική κουζίνα
4. Μουσική / Beebot
5. Μνημεία της Ελλάδας
6. Συνεργατική δραστηριότητα-τρίλιζα
(παίξαμε τρίλιζα με το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης)
7. Οι δημιουργίες μας
8. Δραστηριότητες κώδικα
9. Φύλλα εργασίας
10. Παιχνίδια on line
“Europe, nice to meet you” – Συνεργασια χωρών-μελών
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας θυμίζει Ελλάδα
Μέσα στο πρόγραμμα etwinning “Europe, nice to meet you”, οι συνεργαζόμενες σχολικές μονάδες συμμετείχαν με πολλή αγάπη στη δημιουργία ενός εκπληκτικού e-book. Η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να αποδείξουν το ταλέντο και την δημιουργικότητά τους. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αξιέπαινο!
“Europe, nice to meet you!”- Ταξίδι στη Γαλλία – Δραστηριότητες Φεβρουαρίου
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ONLINE
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
ΓΑΛΛΙΚΗ…ΚΟΥΖΙΝΑ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΩΔΙΚΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
“Europe, nice to meet you!”- Δραστηριότητες για το μήνα Μάρτιο.
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα etwinning “Europe, nice to meet you!”, ακολουθούμε το αρκουδάκι Paddington στην Ισπανία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:
1. Παρουσίαση της Ισπανίας
2. Ισπανική σημαία
3. Φύλλα εργασίας
4. Παιχνίδια online
5. Δραστηριότητες κώδικα
6. Συνεργατικά παιχνίδια
7. Ισπανική κουζίνα
8. Χειρουτεχνίες
“Europe, nice to meet you!”- Δραστηριότητες Απριλίου- επίσκεψη στη Βουλγαρία
Δραστηριότητες για το μήνα Απρίλιο
1. Παρουσιαση της Βουλγαρίας
2. Σημαία της Βουλγαρίας
3. Φύλλα εργασίας
4. Online παιχνίδια
5. Δραστηριότητες κώδικα
6. Συνεργασίες
7. Χειροτεχνίες
8. Μνημεία
“Europe, nice to meet you”- Μάιος-Ιούνιος
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το eTwinning έργο μας “Europe, nice to meet you!” με οδηγό το αρκουδάκι PADDINGTON. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο γνώσεις, δημιουργικότητα και συνεργασία, που ενέπνευσε τους μικρούς μαθητές μας. Εξερευνήσαμε τις ευρωπαϊκές κουλτούρες, τα αξιοθέατα και τα έθιμα μέσω ψηφιακών ιστοριών, διαδραστικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. Συνεργαστήκαμε με σχολεία από διάφορες χώρες, κάναμε νέους φίλους και μοιραστήκαμε εμπειρίες και γνώσεις. Δημιουργήσαμε ψηφιακά βιβλία, ζωγραφίσαμε, γράψαμε ιστορίες και τραγουδήσαμε, φέρνοντας τις χώρες της Ευρώπης πιο κοντά. Η χαρά και ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν η κινητήρια δύναμή μας. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συνεργάτες μας, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από όλα τα σχολεία, για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό τους.
“Europe, nice to meet you”- Τελική παρουσίαση του προγράμματος
2. Πρόγραμμα e-twinning “Let my energy be renewed”
Το νηπιαγωγείο Βέννας συμμετέχει στo πρόγραμμα e-twinning “Let my energy be renewed”, μαζί με σχολεία από την Τουρκία, Ρουμανία και Κροατία. Το πρόγραμμά «Let my energy be renewed» έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να μάθουν τη σημασία των βιώσιμων πηγών ενέργειας για την προστασία του οικοσυστήματος και να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στο φυσικό περιβάλλον. Μέχρι το τέλος του προγράμματος, τα παιδιά θα είναι σε θέση να κατανοούν και να χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους ζωή συγκεκριμένες λέξεις που σχετίζονται με την αειφορία. Παράλληλα, οι οικογένειες των νηπίων θα έχουν αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ατομική τους συμπεριφορά και στάση απέναντι στο περιβάλλον.
“Let my energy be renewed”-Βίντεο παρουσίασης του προγράμματος
LET MY ENERGY BE RENEWED- ενημερωτικό φυλλάδιο
“Let my energy be renewed”- ας γνωρίσουμε τον JΟULE, τη μασκότ του προγράμματος
“Let my energy be renewed” – Συνεργατικό ημερολόγιο 2024
Τα παιδιά των νηπιαγωγείων των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Let my energy be renewed” , συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του ημερολογίου του 2024. Ο μήνας Φεβρουάριος απεικονίζει τις ζωγραφιές των μαθητών του Νηπιαγωγείου Βέννας, όπως εκείνοι αντιλαμβάνονται τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
“Let my energy be renewed” – Οι λογαριασμοί στα ΜΚΔ
https://www.facebook.com/profile.php?id=61553366720865
https://www.instagram.com/letmyenergy?igsh=ODA1NTc5OTg5Nw==
“Let my energy be renewed” – Δραστηριότητες Δεκεμβρίου
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανεμογεννήτριες.
Οι δραστηριότητες του Δεκεμβρίου, για το πρόγραμμα “Let my energy be renewed”, αφορούσαν στις ανεμογεννήτριες, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων ακολουθήσαμε το διδακτικό μοντέλο 5Ε:
1. Εξοικείωση
Σε αυτήν τη δραστηριότητα, τα παιδιά εμπλέκονται στη δημιουργία και την κατανόηση των χαρταετών μέσω οπτικού υλικού. Παρουσιάζονται βίντεο με χαρταετούς, ενώ τα παιδιά προκαλούνται με ερωτήσεις, όπως πώς πετά ένας χαρταετός και αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη. Ακολουθεί κατασκευή χαρταετού.
2. Επισκόπηση
Προβάλλεται στο διαδραστικό πίνακα βίντεο σχετικό με τις ανεμογεννήτριες και καλούμε τους μαθητές να αναγνωρίσουν νέες λέξεις (ανεμογεννήτρια, τουρμπίνα, πτερωτή…)
Ακολούθησε παιχνίδι αντιστοίχισης στο wordwall.
3. Επεξήγηση
Στη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο του ανεμόμυλου μέσα από το παιχνίδι. Παρουσιάζεται φωτογραφικό υλικό για την ιστορία του ανεμόμυλου, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή ( https://www.europeana.eu)
Κατασκευάζουμε ανεμόμυλο
Χορεύουμε το χορό του ανεμόμυλου
4. Εμπλουτισμός
Τα νήπια χειροτεχνούν το δικό τους ανεμόμυλο, έτσι ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν και να εξασκήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν κατακτήσει.
Ακολουθεί πείραμα με μακέτα ανεμογεννήτριας, μπαταρία και λαμπτήρα.
5.Εκτίμηση
Στη φάση της αξιολόγησης, οι μαθητές συνεργάζονται για τη δημιουργία αφίσας
“Let my energy be renewed” – Δραστηριότητες Ιανουαρίου
Υδροηλεκτρική ενέργεια
Α. Εξοικείωση
B. Επισκόπηση
Γ. Επεξήγηση
Δ. Εμπλουτισμός
Ε. Εκτίμηση
Εβδομάδα εξοικονόμησης ενέργειας
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Βέννας συνεργάστηκαν με τους μαθητές των ετέρων σχολείων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα etwinning “”Let my energy be renewed”, για τη δημιουργία, από κοινού, ενός βίντεο. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές των νηπιαγωγείων από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Ρουμανία, μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα για την εβδομάδα εξοικονόμησης ενέργειας (15/01/24-21/01/24)
“Let my energy be renewed” – Ηλιακή ενέργεια – Δραστηριότητες Φεβρουαρίου
Τα εργαστήρια του προγράμματος etwinning “Let my energy be renewed” αφορούσαν στην ηλιακή ενέργεια. Η μέδοδος διδασκαλίας βασίστηκε στο μοντέλο 5Ε
Α. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ
Β. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Γ. ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
Δ. ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
Ε. ΕΚΤΙΜΗΣΗ
“Let my energy be renewed”-Βιομάζα και Γεωθερμική ενέργεια-Δραστηριότητες Μαρτίου
ΒΙΟΜΑΖΑ
1. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ
2. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
3. ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
4. ΕΜΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
Κατά τη διάρκεια της φάσης εμπλουτισμού, δεν μπορέσαμε να ανάψουμε φωτιά στο σχολείο, όπως ‘οριζε ο αεχικός προγραμματισμός. Αντί αυτού, προβάλαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με το πώς η καύση υλικών, όπως πεύκα, κουκουνάρια, ξηρά φύλλα, κομμάτια ξύλου και κελύφη καρπών, μπορούν να παράξουν θερμότητα. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε και παίξαμε μια ιστορία, σύμφωνα με την οποία, κάναμε μια εκδρομή στο δάσος και, κατά τη διάρκεια της, κρυώσαμε. Ένα νήπιο πρότεινε να μαζέψουμε ξύλα και ξερά χόρτα για να ανάψουμε φωτιά, η οποία τελικά μας ζέστανε και μας επέτρεψε να μαγειρέψουμε το φαγητό μας. Η δραστηριότητα κατέληξε ως μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία για όλους.
5. ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
“Let my energy be renewed”-School out day
Οι μικροί μαθητές φέρανε τα δικά τους ποδήλατα και τα παρουσίασαν στο νηπιαγωγείο. Σκοπός αυτής της δράσης, και μέσα στα πλάισια του “Let my energy be renewed”, ήταν να δείξουμε το ποδήλατο ως ένα βιώσιμο μέσο μετακίνησης που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος.
Let my energy be renewed- Συνεργατικό βιβλίο
Οι μαθητές που συμμετέχουν στο eTwinning έργο “Let my energy be renewed”, συνεργάστηκαν με επιτυχία για τη δημιουργία ebook σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκφράζοντας με το δικό τους τρόπο τη στάση τους απέναντι στη βιωσιμότητα
“Let my energy be renewed” – Ολοκλήρωση έργου
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, ολοκληρώσαμε το έργο eTwinning “Let My Energy Be Renewed”, αφιερωμένο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Συνεργαστήκαμε αρμονικά με σχολεία από την Τουρκία, την Ελλάδα, την Κροατία και τη Ρουμανία. Μέσα από αυτή την όμορφη διαδρομή, οι μικροί μας μαθητές ανακάλυψαν τη μαγεία της φύσης και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Μαζί, μάθαμε να σεβόμαστε και να αξιοποιούμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργώντας δεσμούς φιλίας και αγάπης για τον πλανήτη μας. Οι στόχοι μας έγιναν πραγματικότητα, καθώς οι καρδιές των παιδιών μας γέμισαν ελπίδα και όνειρα για ένα πιο φωτεινό μέλλον.
Τελικό βίντεο
Εικονική έκθεση
E-book
3. Πρόγραμμα eTwinning: “Let’s collect black gold”
Σκοπός και προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Σκοπός του έργου είναι να παρέχει στους μαθητές καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις στη διάρκεια του σχολικού έτους. Μέσα από την αλληλεπίδραση σε ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης, και τη χρήση εργαλείων web 2, οι μαθητές από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και πολιτισμούς, τα νήπια μαθαίνουν για την υπερθέρμανση του πλανήτη, την ανακύκλωση και τα μηδενικά απόβλητα. Χώρες που συμμετέχουν: Τουρκία, Γαλλία, Κροατία, Ιταλία, Ελλάδα.
“Let’s collect black gold” – Αφίσες και λογότυπα
Οι αφίσες και τα λογότυπα των σχολείων που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα, δημιουργήθηκαν και με τη συμμετοχή των μαθητών.
1. Οι αφίσες
2. Τα λογότυπα
Μέσω google form, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ψήφισαν την αφισα και το λογότυπο του προγράμματος
“Let’s collect black gold” – λογαριασμοί του προγράμματος στα ΜΚΔ
FACEBOOK:
https://www.facebook.com/profile.php?id=61554421110057
INSTAGRAM:
https://www.instagram.com/letscollectblackgold?utm_source=qr&igsh=MXhlYXV4MDVpcGxycw==
“Let’s collect black gold” – Δραστηριότητες Ιανουαρίου
ZERO WASTE – ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ
“Let’s collect black gold”- Compost training- Δραστηριότητες Μαρτίου
Με τις δρασεις μας στο πρόγραμμα etwinning “Let’s collect black gold”, οι μικροί μας μαθητές ήρθαν σε πρώτη επαφή με την έννοια της κομποστοποίησης. Οι δράσεις μας αυτές μας έδωσαν την ευκαιρία για:
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗ
Τον Μάρτιο, συνεχίζοντας τη συνεργασία μας με τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning “Let’s collect black gold”, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες που αφορούσαν στην κομποστοποίηση, τα οφέλη της για το περιβάλλον και τον κύκλο ζωής των προϊόντων. Με σύγχρονες διαδικτυκές συναντήσεις των σχολείων-εταίρων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους κομπόστ, να μάθουν πώς μπορούν να ανακυκλώσουν τα οργανικά υλικά και να συμβάλουν στη μείωση των απορριμμάτων. Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη. Επιπλέον, με τη συνεργασία και την ανταλλαγή πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας eTwinning, ενδυναμώθηκαν οι δεσμοί μεταξύ των σχολείων . Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια ευκαιρία για μάθηση, ανάπτυξη και αλλαγή στη στάση μας απέναντι στο περιβάλλον
1. Εισαγωγή στην Κομποστοποίηση
2. Δραστηριότητα κομποστοποίησης
3. Δημιουργία αφίσας
“Let’s collect black gold” – Ολοκλήρωση προγράμματος
Ολοκληρώσαμε με επιτυχία το eTwinning έργο μας “Let’s Collect Black Gold”, ένα μαγευτικό ταξίδι όπου οι μαθητές μας συνεργάστηκαν με πάθος και ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση, ομαδικότητα, υπευθυνότητα και υπομονή. Χρησιμοποιώντας εργαλεία web2 και επικοινωνώντας σε διάφορες γλώσσες, η εμπειρία αυτή τους γέμισε γνώση και έμπνευση. Σε αυτό το έργο, ενώσαμε δυνάμεις με σχολεία από την Τουρκία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Κροατία, με στόχο την κομποστοποίηση και τα μηδενικά απόβλητα. Δημιουργήσαμε ένα κοινό όραμα και το ακολουθήσαμε με αφοσίωση, επιλύοντας κάθε πρόβλημα μέσα από τη δύναμη της συνεργασίας. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας, με ζήλο και δημιουργικότητα, ανέλαβαν ενεργό ρόλο, καλλιεργώντας δεξιότητες όπως οι ξένες γλώσσες, η δημιουργικότητα, ο ψηφιακός γραμματισμός και ο σεβασμός για διαφορετικούς πολιτισμούς. Μάθαμε επίσης την ασφαλή και ηθική χρήση του διαδικτύου, ενισχύοντας τη διαδικτυακή μας παρουσία με υπευθυνότητα. Το πρόγραμμα πέτυχε τους στόχους του, προσφέροντας πολύτιμες δεξιότητες σε όλους τους συμμετέχοντες. Με βαθιά ευγνωμοσύνη, ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν σε αυτή την όμορφη εμπειρία.
4. ETWINNING: “Wonders of Nature”
Το Νηπιαγωγείο Βέννας συμμετέχει στο πρόγραμμα eTwinning “Wonders of Nature”. Σκοπός του προγράμματος είναι η αν’απτυξη των ιδεών των παιδιών για το φυσικό περιβάλλον. Στόχος είναι να αναπτύξουμε στους μαθητές μας τις δεξιότητες παρατήρησης, να διεξάγουμε βασικά πειράματα, να εξετάζουμε φυσικά αντικείμενα και να αναπτύξουμε τις ικανότητές τους στην ανακάλυψη του αγνώστου. Έτσι, στοχεύουμε να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον για τη συμμετοχή σε προσιτή πρακτική έρευνα. Στο έργο συμμετέχουν οι χώρες: Βουλγαρία, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Ελλάδα, Σλοβενία, Κροατία.
“Wonders of nature”- Δραστηριότητες Δεκεμβρίου
1. Παρατήρηση εποχιακών αλλαγών
Η πρώτη δράση του προγράμματος περιέλαβε μια βόλτα γύρω από το σχολείο, με στόχο την παρατήρηση των αλλαγών του καιρού και της φύσης.
Μαζέψαμε φύλλα και τα μελετήσαμε με το μεγενθυντικό φακό
Φτιάξαμε τρισδιάστατο δέντρο
Φυτέψαμε σπόρους για να μελετήσουμε την ανάπτυξή τους.
2. Φρούτα και λαχανικά
Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας, γνωρίσαμε τα φρούτα του χειμώνα
Κάναμε αντιστοίχηση των λέξεων
Τα γευτήκαμε με το κολατσιό μας
3. Ας φτιάξουμε Χριστουγεννιάτικο δέντρο
Χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα δέντρα.
“Wonders of Nature” – Εισαγωγικό βίντεο
Εισαγωγικό βίντεο του προγράμματος “Wonders of Nature”
“Wonders of Nature” – Στόχοι και προσδοκώμενα αποτελέσματα
Οι στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του προγράμματος eTwinning “Wonders of Nature”
“Wonders of Nature” – Δραστηριότητες Ιανουαρίου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
1. Φτιάχνουμε νιφάδες χιονιού από ξυλάκια, εξασκούμε τη συμμετρία
2. Ζώα σε χειμέρια νάρκη και πείραμα με παγωμένο νερό και βούτυρο
3. Οι τρεις φάσεις του νερού : στερεό, υγρό, αέριο
“Wonders of Nature”- δραστηριότητες Φεβρουαρίου
1. Ο κύκλος του νερού
2. Steam με αφρό, νερό και χρώμα
3. Φτιάχνουμε ουράνιο τόξο
4. Ένας χαρταετός για όλους
“Wonders Of Nature” -Δραστηριότητες Μαρτίου
1. Παιχνίδια με τη σκιά
2. Steam: πώς τρέφονται τα φυτά.
“Wonders of nature” – Ολοκλήρωση έργου
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το etwinning project “Wonders of Nature”, που υλοποιήθηκε από 12 σχολεία από την Τουρκία, Κροατία, Ιταλία, Βουλγαρία, Σλοβενία και Ελλάδα, και συμμετείχαν πάνω από 200 μαθητές. Κατά τη διάρκεια του έργου διερευνήθηκε η επίδραση της φύσης και των εποχών στα παιδιά, συμφωνα με τους αρχικούς στόχους, ενώ οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ενίσχυσαν δεξιότητες όπως: συνεργασία, ενσυναίσθηση, συμπερίληψη, σεβασμός στην ετερότητα, ψηφιακή και επικοινωνιακή καλλιέργεια, δημιουργικότητα, ευαισθητοποίηση απέναντι στο περιβάλλον, κ.α. Το έργο ενσωματώθηκε στο Νέο πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά και σε ομάδες και οι εκπαιδευτικοί εξελίχθησαν επαγγελματικά.
5. ETWINNING:”S.t.e.a.m. for kids”
Πρόγραμμα eTwinning “Steam for Kids”
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγρaμμα e-twining: “Steam for kids”. H μέθοδος εκμάθησης STEAM, προσεγγίζει θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά μέσω της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των τεχνών και των μαθηματικών. Αυτή η διεπιστημονική προσέγγιση είναι κατάλληλη για παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς βελτιώνει την ικανότητα της σκέψης και της επίλυσης προβλημάτων. Ακόμη, συμβάλλει στην ενίσχυση των επιδόσεων στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν η Τουρκία, η Λιθουανία, η Ιταλία, η Βουλγαρία και η Ελλάδα.
S.T.E.A.M. FOR KIDS (E-TWINING), ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Το Φεβρουάριο, το πρόγραμμα S.t.e.a.m. for kids (E-Twining), μας “ταξίδεψε” στο μαγικό κόσμο των δεινοσαύρων!
Οι μαθητές λάβανε σημαντικές πληροφορίες για τους δεινόσαυρους μέσα από ποικίλες δραστηριότητες οι οποίες κάλυπταν τους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, της τέχνης και των μαθηματικών.
Επιστήμη (Science)
Τεχνολογία (Tecnology)
Μηχανική (Engineering)
Τέχνη (Art)
Μαθηματικά (Mathematics)
STEAM FOR KIDS- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Το Μάρτιο μέσω του προγράμματος STEAM FOR KIDS, E-TWINING, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας ασχολήθηκαν με δραστηριότητες που αφορούσαν την άνοιξη! Η συγκεκριμένη θεματική ενότητα, βοήθησε τα παιδιά να ανακαλύψουν τις αλλαγές που πραγματοποιούνται την άνοιξη στη φύση, όπως για παράδειγμα το άνθισμα των λουλουδιών. Οι δραστηριότητες κάλυπταν τον τομέα της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, της τέχνης και τέλος των μαθηματικών.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ΤΕΧΝΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
“S.T.E.A.M. for kids” – Δραστηριότητες Ιουνίου και ολοκλήρωση προγράμματος
Ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στο έργο “S.T.E.A.M. for kids”, στο οποίο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές από Τουρκία,Λιθουανία , Ιταλία, Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία. Στο πλαίσιο του project, μαθητές και εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν ενεργά τα εργαλεία Web 2.0, αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη. Η υιοθέτηση αυτών των εργαλείων οδήγησε στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων, στη δημιουργία πρωτότυπων εκπαιδευτικών προϊόντων και στην καλλιέργεια δεσμών συνεργασίας και ομαδικότητας. Η χρήση των ΤΠΕ λειτούργησε ως γέφυρα επικοινωνίας και συνεργασίας, ενισχύοντας το πνεύμα ομαδικότητας και την παραγωγικότητα. Όλοι οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν στενά, συνεισφέροντας από κοινού στην υλοποίηση του έργου. Η ομαδική εργασία, άψογα ενσωματωμένη στο χρονοδιάγραμμα, απέδωσε καρπούς, με τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά σε κάθε βήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
1. ΒΙΝΤΕΟ
2. ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ