Η εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Κάτω Αχαΐας στην Ξάνθη αποδείχτηκε μία συναρπαστική εμπειρία. Οι μαθητές μας στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών θεμάτων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τόπο με αμέτρητα φυσικά κάλλη και ποικιλόμορφη παραδοσιακή αρχιτεκτονική τεχνοτροπία. Διεύρυναν τις γνώσεις τους από την ξενάγησή τους σε αρχοντικά σπίτι όπου στεγάζονται μουσεία μεγάλης ιστορικής και πολιτισμικής σημασίας, παρακολούθησαν δια ζώσης σε εργαστηριακή μονάδα τις λεπτομερείς διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης χειροποίητων σαπουνιών και απόλαυσαν την περιήγησή τους στα λιθόστρωτα σοκάκια της Παλιάς Πόλης. Στις παρυφές της παλιάς πόλης της Ξάνθης οι μαθητές-τριες επισκέφτηκαν το αρχοντικό “Grand Maison”, την οικεία όπου γεννήθηκε και πέρασε τα παιδικά του χρόνια ο μεγάλος μας μουσικοσυνθέτης Μάνος Χατζιδάκις. Στο «Αρχοντικό Κουγιουμτζόγλου», οι μαθητές-τριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν και να ανακαλύψουν στοιχεία και ιδιαιτερότητες της περιοχής που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της νεότερης ιστορίας του τόπου. Η επίσκεψη στην Αλεξανδρούπολη υπήρξε πολύ ενδιαφέρουσα. Η ξενάγηση στο Ιστορικό Μουσείο της πόλης με τις θεματικές ενότητες αντικειμένων και κειμηλίων των κατοίκων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η χρήση φωτογραφικών συνθέσεων και αναπαραστατικού υλικού, με διαδραστικά οπτικοακουστικά μέσα και προβολές, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους μαθητές-τριες. Στην Κομοτηνή είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούμε στο κέντρο της πόλης με τον Πύργο του Ρολογιού (διατηρημένο μνημείο της οθωμανικής περιόδου) να δεσπόζει. Η λιμνοθάλασσα της Βιστωνίδας, με το γραφικό ψαροχώρι του Πόρτο Λάγος και το εντυπωσιακό πλωτό μοναστικό κτίσμα του Αγίου Νικολάου μάγεψε τους μαθητές-τριές μας. Τέλος, φτάνοντας στις ψηλές πλαγιές της Ροδόπης είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον ανεξερεύνητο χώρο της Ελλάδας και να γνωρίσουν τα Πομακοχώρια της Θράκης, που φαντάζουν «αετοφωλιές», με τη δική τους ντοπιολαλιά, κουλτούρα, ήθη και έθιμα.
Όλος αυτός ο καμβάς των διαφορετικών εντυπώσεων και πολύτιμων συναισθημάτων χρωμάτισε με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τις εμπειρίες των μαθητών-τριών του σχολείου μας.