kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (23)

Συγγραφέας: kantonopou στις 19 Νοεμβρίου, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ: «..Κι έτσι λέει ο Ματθαίος, επαλήθεψε κάποια προφητεία που έλεγε πως “από την Αίγυπτο κάλεσα (ο Θεός) το γιό μου” (Ματθ. 2, 15). Ο εβραϊκός εθνικισμός ωστόσο δεν ήταν δυνατό να περιμένει τον απελευθερωτή του από την Αίγυπτο. Τέτοια προφητεία ήταν ασυμβίβαστη με τον εβραϊκό σοβινισμό. Η έννοια λοιπόν της παραπάνω περικοπής δεν μπορεί να στηριχτεί σε καμιά τέτοια δήθεν παλιά προφητεία. Η σημασία της είναι άλλη. Είναι παραμορφωμένη η λαϊκή παράδοση για τον Αιγύπτιο Προφήτη που τόσο έδρασε στην Παλαιστίνη για το ξεσκλάβωμα των Εβραίων, σύμφωνα με τις μαρτυρίες του Ιώσηπου» (Γ. Κορδάτου, Αρχαίες θρησκείες και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνη, σ. 246).

  

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η προφητεία δεν είναι «δήθεν παλιά», είναι παλαιότατη. Το αν αυτή η προφητεία συμβιβαζόταν ή δεν συμβιβαζόταν με τον εβραϊκό σοβινισμό είναι θέμα εντελώς άσχετο και ουδόλως κρίνει τη θεότητα του Ιησού? δεν ήταν ο εβραϊκός σοβινισμός που θα έκρινε την Π.Δ. και τις προφητείες της, αλλά η Π.Δ. που (κατ)έκρινε τον εβραϊκό σοβινισμό. Η υπόθεση ότι πρόκειται για «παραμορφωμένης λαϊκής παράδοσης» είναι αστήριχτη. Κι αυτό διότι, εάν οι Ευαγγελιστές ήταν απατεώνες (δηλαδή ανέφεραν την προφητεία της Π.Δ. εξεπίτηδες), δεν θα έκαναν το λάθος να ταυτίσουν τον Ιησού με έναν αποτυχημένο επαναστάτη του παρελθόντος, πριν από αυτόν, ή του (δικού τους) παρόντος. Θα ήταν πράξη ενάντια στην προσηλυτιστική τους προσπάθεια, αφού ο λαός θα σκεφτόταν «κι άλλος αιγύπτιος προφήτης;» και δε θα πίστευε. Άρα δεν γίνεται να ανέφεραν οι Ευαγγελιστές την προφητεία, διότι ήδη υπήρξε κάποιος σοβινιστής απατεώνας εξ Αιγύπτου στο παρελθόν.

 Άλλωστε, ο Κορδάτος είναι γενικότερα υπέρ της άποψης ότι οι διασκευαστές των Ευαγγελίων τα έκαναν πιο αντι-ιουδαϊκά και πιο ελληνορωμαϊκά? αν είναι έτσι, δεν θα τους ένοιαζε να υπενθυμίσουν έναν εβραίο αιγύπτιο επαναστάτη.

Θα διέγραφαν κάθε ανάμνηση «βίαιης εθνικιστικής εβραϊκής επαναστατικότητας».

Όποτε συμφέρει τον Κορδάτο οι διασκευαστές διαγράφουν χωρία που δείχνουν ότι ο Ιησούς ήταν βίαιος επαναστάτης (ώστε να προσηλυτίσουν τους μη εβραϊκούς πληθυσμούς), ενώ τώρα οι διασκευαστές το ξέχασαν αυτό και το άφησαν να «θυμίζει» εβραϊκό εθνικισμό.

          Όσο για τον «Αιγύπτιο προφήτη», αυτός έδρασε στα χρόνια του Παύλου, όταν αυτός συνελήφθη στην Ιερουσαλήμ (Πράξεις 21, 28). Καμμία σχέση δεν είχε με τον Ιησού? κι αν είχε, δε θα φανέρωναν την ύπαρξή του οι Πράξεις.

 Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm

Αφήστε μια απάντηση