ΕΡΩΤΗΣΗ: «Λένε οι Ευαγγελιστές ? κι εννοούμε εδώ όλους τους διασκευαστές που παραμόρφωσαν τα αρχικά Ευαγγέλια ? πως η Μαρία και ο Ιωσήφ ήξεραν ότι ο Ιησούς ήταν παιδί του Θεού και μαζί μ? αυτούς το ήξεραν και οι συγγενείς τους και φυσικά και άλλος πολύς κόσμος από τη Βηθλεέμ. Και όμως από τα ίδια Ευαγγέλια βγαίνει πως κανείς δεν το ήξερε αυτό ούτε κι οι γονιοί του Ιησού, γιατί ούτε ο πατέρας του ο Ιωσήφ πρωτοστατεί στην κοινότητα του Ιησού ούτε και τ? αδέρφια του τον ακολουθούν, γιαυτό αναγκάζεται να ζητήσει τους πρώτους οπαδούς του ανάμεσα στους φτωχοαγρότες και τους ψαράδες της Γαλιλαίας. Αν η μάνα του, ο πατέρας του και τ? αδέρφια του ήξεραν πως ήταν η ενσάρκωση του Θεού ή του Πνεύματος, ή πως ήταν Μεσσίας, δε θα τον ακολουθούσαν πρώτοι στο κήρυγμά του και στη δράση του;» Γ. Κορδάτου, Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνης, τ. β?, σ. 17). ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 1) Στον Ιωσήφ (Κατά Ματθαίον 1, 20-21) ο άγγελος λέει ότι το παιδί γεννήθηκε από υπερφυσικά και ότι θα σώσει το λαό από τις αμαρτίες του. Ο Ιωσήφ κράτησε και δεν έδιωξε την Παναγία, αποδεχόμενος τις πληροφορίες αυτές. 2) Φυσικά η Παναγία ήξερε τι ήταν το παιδί, αλλά «εφύλαγε εις την καρδιά της όλα αυτά τα γεγονότα» (Κατά Λουκάν 2, 52), που σημαίνει ότι τα κρατούσε κρυφά από τους συγγενείς και τους συγχωριανούς της. Κι αν τα κρατούσε κρυφά, θα είχε συνεννοηθεί και με τον Ιωσήφ να μην διαδοθεί το πράγμα, γιατί οι Φαρισαίοι δεν αστειεύονταν με τέτοιους επίδοξους Μεσσίες. Ούτε οι Ρωμαίοι ή οι βασιλείς της Ιουδαίας θα τους φέρονταν ευγενικά, αν ήξεραν ότι αυτοί ? ο Ιωσήφ και η Παναγία ? διέδιδαν πως το παιδί τους ήταν ο Μεσσίας. Θα τους συλλάμβαναν. Άρα κι ο Ιωσήφ και η Παναγία σκόπιμα δεν έλεγαν τίποτε σε κανέναν. 3) Ο Ιωσήφ, αν ήταν 30-40 χρονώ όταν γεννήθηκε ο Ιησούς (διότι είχε ξαναπαντρευτεί και είχε όχι ένα αλλά πολλά παιδιά απ? τον πρώτο γάμο του), θα ήταν περίπου 60 χρονών, όταν άρχισε τη δημόσια δράση του ο Χριστός? αν δεν είχε ήδη πεθάνει. Δεν θα ήταν λογικό να σκεφτούμε έναν γέρο ? τότε ο μ.ό. ζωής ήταν χαμηλότερος ? να διατρέχει με το γιο του όλη την Παλαιστίνη. Κάποια στιγμή θα εξαντλείτο και θα παρατούσε τις περιοδείες. 4) Άλλωστε θα ήταν παράλογο να φανταστούμε έναν γέρο να τρέχει μαζί με το γιο του όλη την Παλαιστίνη λέγοντας «πιστέψτε στον γιο μου, είναι ο Μεσσίας». Όλοι θα κορόιδευαν τον γέρο. Αντίστοιχα και η Παναγία, η μαρτυρία της δε θα είχε κανένα κύρος στον κοινό κόσμο, θα φαινόταν η όλη υπόθεση ως «οικογενειακή», κι επιπλέον ήταν αρκετά μεγάλη (όχι όσο ο Ιωσήφ βέβαια) για περιοδείες και πεζοπορίες. Οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Χριστό ήταν νέες, όπως και οι απόστολοι. 5) Συνεπώς, εάν ζούσε ο Ιωσήφ δε θα μπορούσε λόγω ηλικίας να συμμετάσχει στις περιοδείες του Χριστού, αλλά ούτε λογικό θα ήταν να συμμετέχει δίνοντας μαρτυρία την οποία όλοι θα αμφισβητούσαν? αν είχε πεθάνει δεν τίθεται ζήτημα. 6) Τα αδέρφια του δεν πρέπει να ήξεραν το μυστικό (ότι η μητριά τους γέννησε υπερφυσικά τον Χριστό), ακόμη κι αν είχαν ταξιδέψει μαζί στην Αίγυπτο (θα μπορούσε να τους πει μια δικαιολογία ο Ιωσήφ φοβούμενος ότι τα παιδιά του θα το έλεγαν σε παιδιά συγγενών ή γνωστών κι έτσι θα έβρισκε τον μπελά του). Όταν φανερώθηκε ο Χριστός και άρχισε τη δημόσια διδασκαλία του, δεν θα τον πίστεψαν, ούτε φυσικά τη μητριά τους (αν ο Ιωσήφ είχε πεθάνει ήδη). Θα τον πέρασαν για αφελή. Πηγή :http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm
Υποβλήθηκε στις 19 Νοεμβρίου, 2008 στις 11:18 μμ και βρίσκεται κάτω από ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
.
Μπορείς να παρακολουθείς τα σχόλια για το άρθρο χρησιμοποιώντας RSS 2.0 τροφοδότης (feed).
Μπορείς να πας στο τέλος και να αφήσεις σχόλιο. Το Pinging προσωρινά δεν επιτρέπεται.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.