Ξέρατε ότι… ο χαρταετός πέταξε πρώτη φορά στον ουρανό το 1000 π.Χ. ;
• στην Αγγλία λέγεται kite θυμίζοντας ένα υπέροχο πουλί , ενώ στο Μεξικό είναι γνωστός ως papalote που σημαίνει «πεταλούδα»
• το 1752 ο Βενιαμίν Φραγκλίνος χρησιμοποίησε τον χαρταετό, για να αποδείξει με το περίφημο πείραμά του ότι η αστραπή είναι φαινόμενο στατικού ηλεκτρισμού.
Αυτά και πολλά άλλα ανακαλύψαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού μέσα από τη δράση που πραγματοποίησαν με θέμα: «Χαρταετός».
Η αφορμή δόθηκε από το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, για το οποίο συζητήσαμε αναφέροντας προσωπικά μας βιώματα, μιας και όλοι μας , μικροί και μεγάλοι, έχουμε απολαύσει τον χαρταετό μας να σκίζει τον άνεμο και να … χορεύει στον ουρανό! Στη συνέχεια, ακολουθήσαν τα χνάρια του πίσω στο παρελθόν … από το 1000 π.Χ. έως και σήμερα.
Στην πορεία του άλλαξε πολλές χρήσεις… ώσπου να μπει στη ζωή μας ως έθιμο και σήμα κατατεθέν της έναρξης της Μεγάλης Σαρακοστής. Αξίζει να θυμόμαστε τον στίχο του Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη « Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό και χαρταετός για τον άνεμο», που μας θυμίζει τον συμβολισμό που κρύβεται πίσω από το πέταγμα του χαρταετού.
Διαβάζοντας τον συγκεκριμένο στίχο τα παιδιά αισθάνθηκαν τον χαρταετό ως «στολίδι», ως «μια όμορφη πράξη» ή «μια όμορφη ιδέα» που χάρη στον άνεμο μπορεί να ταξιδέψει μακριά δίνοντας … χρώμα στη ζωή όλων! Με αυτή τη διάθεση λίγο πριν το αποκριάτικο πάρτι τους κατασκεύασαν με τη βοήθεια των γνώσεων τους από τη γεωμετρία τους δικούς τους χαρταετούς, συνδέοντας ισόπλευρα τρίγωνα.. Οι μαθητές της Δ΄τάξης Δημοτικού αναζήτησαν εργα τέχνης με χαρταετους και δημιουργησαν το παρακάτω video:
Τι κι αν είναι από πηλό..
Η χαρά μας πολύ μεγάλη!!!

