ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιήθηκε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Η εκπόνηση του σχεδίου δράσης του τμήματος περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Κύκλων με περιεχόμενο σταθμισμένο κατάλληλα ως προς την ηλικία των μαθητών/τριών.
Ένταξη των εργαστηρίων στο καθημερινό Ωρολόγιο Πρόγραμμα:
Στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του νηπιαγωγείου τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία στο χρονικό διάστημα που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το «ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ» (Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου»: Τρεις (3) διδακτικές ώρες κατανεμημένες σε δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα. Η νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να επιλέγει ανάλογα με το πλαίσιο και τη δυναμική της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των νηπίων και τη θεματική που διαπραγματεύονται στην τάξη.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου, διαμορφωμένο με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αξιολόγηση μαθητών/τριών:
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, κατά την πιλοτική φάση, εισάγουν καινοτομίες στο κοινωνικό πλαίσιο μάθησης και επιδιώκουν την καλλιέργεια της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης. Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, δεν αξιολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση. Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο και Θεματικό Κύκλο, και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση του προγράμματος και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Σκοπός της αξιολόγησης του Κύκλου Δεξιοτήτων είναι η εκτίμηση από τον/την εκπαιδευτικό του βαθμού προόδου κάθε μαθητή και μαθήτριας μεμονωμένα στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων. Τα φύλλα αξιολόγησης των μαθητών θα μπαίνουν στους φακέλους τους.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων- 17 Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης
‘Οραμα του σχολείου μας είναι η ύπαρξη ενός ζωντανού οργανισμού μάθησης ανοιχτού στην ευρύτερη τοπική κοινωνία, που θα στοχεύει στην προώθηση της δημοκρατίας, στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στην κοινωνική δικαιοσύνη, σ ένα περιβάλλον διαφοροποιημένης μάθησης που θα αναγνωρίζει τις μαθησιακές και κοινωνικές ανάγκες όλων των μαθητών.
Μπορείτε να φανταστείτε ένα μέλλον στο οποίο τα παιδιά δεν θα ξέρουν τι είναι οι εποχές και δεν θα μπορούν να τρώνε αγαπημένα φρούτα;
Μπορείτε να φανταστείτε τις πολικές αρκούδες, τα δελφίνια και τα πουλιά να στέκονται μόνο ως αναμνήσεις σε ράφια μουσείων;
Όλα όσα θεωρούμε δεδομένα και αποτελούν κομμάτι μιας αλυσίδας που εξασφαλίζει το παρόν και το μέλλον μας απειλούνται. Τα τελευταία χρόνια η ανθρωπότητα έχει γίνει μάρτυρας ακραίων καιρικών φαινομένων και καταστροφών που πέντε χρόνια πριν θα μας φαίνονταν αδιανόητα.
Το Μεγαλύτερο Μάθημα του Κόσμου αποτελεί το επίσημο εισαγωγικό εκπαιδευτικό υλικό για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, αναγνωρισμένο από τον ΟΗΕ. Αποτελεί ένα εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται παγκοσμίως και στόχο έχει να συμβάλλει στην αφύπνιση, ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών στα θέματα των Παγκόσμιων Στόχων, διαμορφώνοντας τους ενεργούς πολίτες του αύριο.
Η εξασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των ημερών για όλους μας! Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης είναι εδώ για να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες μας, τον τρόπο σκέψης μας, αλλά και για να μας δείξουν το μονοπάτι για το καλύτερο αύριο.