ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Παρουσίαση υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων σχολικού έτους 2021-2022

 

Δεξιότητες στόχευσης των εργαστηρίων:

Δεξιότητες 21ου αιώνα:  Ψηφιακή επικοινωνία, συνεργασία,  δημιουργικότητα και κριτική σκέψη.

Δεξιότητες ζωής: Ψηφιακή πολιτειότητα, κοινωνική ενσυναίσθηση και ευαισθησία, αυτομέριμνα, υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας:  Διαχείριση των μέσων,  ασφάλεια στο διαδίκτυο, υπολογιστική σκέψη, δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου.

Δεξιότητες του Νου: Επίλυση προβλημάτων, αναστοχασμός.

 

1η θεματική ενότητα :  “ZΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ “

 Τίτλος:  «Τρέφομαι υγιεινά Μεγαλώνω σωστά»

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στη διερεύνηση των διατροφικών προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα και οικολογικά προϊόντα κλπ.), της διατροφικής τους αξίας, τον αντίκτυπο που έχει η κατανάλωση συγκεκριμένων προϊόντων στο περιβάλλον, καθώς και συμβουλές για να βελτιώσουν οι μαθητές  τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες.

 

 

 θεματική ενότητα : “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

 

 Τίτλος: « Το Δάσος – Πηγή Ζωής»

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Επίσης σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος  είναι:

  1. η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος,
  2. ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον
  3. η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος,διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
  4. Να ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης
  5. Να καλλιεργήσει τις Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα, Ζωής, του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

 θεματική ενότητα : “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ”

 

 Τίτλος:  «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΝΕΜΗ ΤΥΛΙΓΜΕΝΗ…..»

Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της φιλίας, να αναγνωρίσουν πως η έννοια της φιλίας δεν είναι συνώνυμη της συμφωνίας ή της έλλειψης διαφωνιών και  συγκρούσεων και να αναγνωρίσουν πως η αποδοχή της διαφορετικότητας συνδέεται με την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων. Αφήγηση παραμυθιού, με στόχο να πάρουν τα παιδιά ερεθίσματα και να δουν θετικά τους «διαφορετικούς»

 

 θεματική ενότητα : “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (STEM)”

 

Τίτλος: «ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ»

Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές του Νηπιαγωγείου  με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία με στόχο  τα παιδιά να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού, να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά περιβαλλοντικά  προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού. Άλλωστε στόχος είναι οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα.