“Συλλογικός Προγραμματισμός”

Στα πλαίσια υλοποίησης του Συλλογικού Προγραμματισμού της Σχ. Μονάδας (Σχέδιο Δράσης) με τίτλο: «Οι γονείς ενημερώνονται και επιμορφώνονται-Ομάδα γονέων» συντάξαμε και αποστείλαμε Ερωτηματολόγια στους Εκπ/κούς αλλά και στους γονείς/κηδεμόνες του σχολείου μας. Στόχος ήταν η διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των γονέων και των εκπαιδευτικών, ώστε να καθοριστούν οι θεματικοί άξονες των ενημερωτικών/επιμορφωτικών συναντήσεων (π,χ επικοινωνία και σχέσεις, διαχείριση συναισθημάτων, αντιμετώπιση παραβατικής συμπεριφοράς, θέματα διατροφής κ.ά.).

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ



Λήψη αρχείου

“ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ”

Υποδεχθήκαμε σήμερα, 1η ημέρα του Δεκέμβρη, τον Χειμώνα παρασκευάζοντας cupcakes και κατασκευάζοντας μικρές ταΐστρες για τα πουλάκια της αυλής μας. Γευθήκαμε τα νόστιμα cupcakes και προσφέραμε τα ψίχουλα στα πουλάκια που αναζητούσαν τροφή στη μικρή αυλή μας.

DSCN4942.

DSCN4943

DSCN4944

DSCN4945

DSCN4946

DSCN4947

DSCN4948

DSCN4949

DSCN4950

DSCN4952

DSCN4953

DSCN4956

DSCN4955 1

DSCN4957

DSCN4958

DSCN4935

DSCN4936

DSCN4937

DSCN4939

 

“ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ”

 

“ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ”

Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο: “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο που εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα, δημιουργήσαμε την παρακάτω παρουσίαση


Μετάβαση στο sway.office.com.

“ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ”

Με αφορμή τα 50 χρόνια από την εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, αφηγηθήκαμε τα γεγονότα, διαβάσαμε βιβλία και εξηγήσαμε έννοιες όπως Δημοκρατία και Δικτατορία, είδαμε  τα γεγονότα, γράψαμε και φωνάξαμε συνθήματα, κάναμε κατασκευές και παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” της Ε. Φακίνου. Ειδικότερα, η ιστορία του Λαδένιου συνδέθηκε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και μας βοήθησε να προσεγγίσουμε την έννοια της Δικτατορίας και της Δημοκρατίας.

DSCN4916

DSCN4917

DSCN4918

DSCN4919

DSCN4921

DSCN4925

DSCN4929

DSCN4930

DSCN4932

DSCN4933

“ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ”

Αποχαιρετήσαμε τον Οκτώβριο με … Φρουτοσαλάτα. Ομαδοποιήσαμε τα φρούτα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι, γράψαμε τη συνταγή, κόψαμε τα φρούτα, μοιράστηκε στα πιατάκια μας και στο τέλος τη γευθήκαμε.  

DSCN4896

DSCN4897

DSCN4898

DSCN4899

DSCN4900

DSCN4901

DSCN4902

DSCN4903

DSCN4905

DSCN4906

DSCN4907

 

“ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940”

Την Παρασκευή 27/10/2023 γιορτάσαμε στο σχολείο μας την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Αφηγηθήκαμε τα ιστορικά γεγονότα, απαγγείλαμε ποιήματα, τραγουδήσαμε, δημιουργήσαμε comic αξιοποιώντας το παραμύθι “Ο γίγαντας και ο νάνος” (ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΣΟΥΡΕΛΗ, Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί, εκδόσεις Ψυχογιός, Αθήνα 1988) και στο τέλος ψάλλαμε τον Εθνικό Ύμνο.

 

DSCN4873

DSCN4874

DSCN4876

DSCN4877

DSCN4878

DSCN4879

DSCN4880

DSCN4882

DSCN4883

DSCN4885

DSCN4863

DSCN4864

DSCN4865

DSCN4866

DSCN4868

DSCN4871

DSCN4860

 

 

“ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ” (3)

Δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο πλαίσιο της “ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ”

iiiiiiiOEiiii iiiOEiii 1173 4tc444dpurb

Μέσα από μια σειρά ποικίλων και ευχάριστων δραστηριοτήτων τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολική ηλικίας θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό και συγχρόνως θα γνωρίσουν τις σημαίες διάφορων χωρών.

1η δραστηριότητα: Αρχικά μπορούν να σχεδιάσουν μία επιδαπέδια πίστα με σημαίες από διάφορες χώρες και κάθε φορά να προγραμματίζουν ένα παιδί να φτάσει σε μία συγκεκριμένη σημαία.

2η δραστηριότητα:  Δημιουργούμε επιδαπέδιο πίνακα και τοποθετούμε  σημαίες διάφορων χωρών. Τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομποτάκι Beebot  και το οδηγούν στη σημαία της επιλογής τους κάθε φορά. Ακόμη μπορούν να καταγράψουν τον κώδικα της διαδρομής και να τον μοιραστούν με τα συνεργαζόμενα σχολεία ώστε να εξασκηθούν αμφότεροι στη διαδικασία της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

3η δραστηριότητα: Τα παιδιά καλούνται να λύσουν τον χρωματικό κώδικα και να αποκαλύψουν τη σημαία που κρύβεται πίσω από αυτόν. Μπορούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους κώδικες και να τους μοιραστούν μεταξύ τους ανακαλύπτοντας νέες σημαίες. 

iiiiiiiOEiiii iiiOEiii 1190 kndq7r5ea88

Καθημερινά τα συναισθήματα που βιώνουμε είναι ποικίλα ανάλογα τις καταστάσεις. Με αφόρμηση το παραμύθι «Το τερατάκι των Χρωμάτων» (https://www.youtube.com/watch?v=ep-oVIxglF0) σχεδιάστηκε η συγκεκριμένη δράση που δίνει την ευκαιρία στα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τρίτων π.χ. των συμμαθητών τους αλλά και να εισαχθούν με παιγνιώδη τρόπο στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό.

1η δραστηριότητα: Σε επιδαπέδια πίστα τοποθετούνται τα 6 τερατάκια των συναισθημάτων. Τα παιδιά προγραμματίζουν τον εαυτό τους ή τον συμμαθητή τους να οδηγηθεί στο τερατάκι που ταιριάζει με ότι νοιώθει τη συγκεκριμένη στιγμή.

2η δραστηριότητα: Δημιουργούν μια πίστα με τα 6 τερατάκια συναισθημάτων για το Beebot και οδηγούν το ρομποτάκι στο συναίσθημα που νοιώθουν ή στα συναισθήματα που βίωσαν στην τάξη τη συγκεκριμένη μέρα. Καταγράφουν τον κώδικα της διαδρομής και τον μοιράζονται με τα συνεργαζόμενα σχολεία για να εξασκηθούν αμφότεροι στη διαδικασία της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

3η δραστηριότητα: Δημιουργούν μια πίστα με τα 6 τερατάκια συναισθημάτων για το Beebot. Υπάρχουν κάρτες που απεικονίζουν μια κατάσταση που προκαλεί κάποιο συναίσθημα. Τα παιδιά τραβούν κάποια κάρτα και οδηγούν το ρομποτάκι στο αντίστοιχο τερατάκι. Καταγράφουν κώδικα της διαδρομής και τον μοιράζονται με τα συνεργαζόμενα σχολεία για να εξασκηθούν αμφότεροι στη διαδικασία της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

4η δραστηριότητα: Τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιουργούν μια πίστα για το Beebot με εικόνες που απεικονίζουν μία κατάσταση που προκαλεί κάποιο συναίσθημα. Υπάρχουν τα έξι τερατάκια των συναισθημάτων και τα παιδιά καλούνται να οδηγήσουν το κάθε τερατάκι με τη βοήθεια του Βeebot στο τετράγωνο που του ταιριάζει. Καταγράφουν κώδικα της διαδρομής και τον μοιράζονται με τα συνεργαζόμενα σχολεία για να εξασκηθούν αμφότεροι στη διαδικασία της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

5η δραστηριότητα: Τα παιδιά δημιουργούν χρωματικούς κώδικες με τα χρώματα που έχει το τερατάκι ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει. Καλούν τους συμμαθητές τους ή τα συνεργαζόμενα σχολεία να λύσουν τους χρωματικούς κώδικες και να δημιουργήσουν το δικό τους πολύχρωμο τερατάκι.

pete jl9k592ureo

Με αφορμή τα παραμύθια του “Pete the cat” εμπλέκουμε τα παιδιά σε δραστηριότητες προγραμματισμού που αναπτύσσουν την αλγοριθμική σκέψη τους και προάγουν τη συνεργασία. Οι δραστηριότητες είναι unpllugged και με ρομποτάκι.

1η δραστηριότητα: Αρχικά ετοιμάζουμε ένα πρότυπο πλέγμα παιχνιδιού στο πάτωμα. Εκτυπώνουμε τους χαρακτήρες του παραμυθιού τους τοποθετούμε στο πλέγμα. Τα παιδιά καλούνται να φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο ήρωα ή να κατευθύνουν ένα συμμαθητή τους. Το ίδιο παιχνίδι το μεταφέρουμε και στην “πίστα” του beebot. Αυτή τη φορά τα παιδιά κατευθύνουν το ρομποτάκι σε ένα συγκεκριμένο ήρωα. Τέλος καταγράφουν τον κώδικα και τον ανταλλάσσουν με συνεργαζόμενα σχολεία . Τα συνεργαζόμενα σχολεία προσπαθούν να λύσουν τους κώδικες.

2η δραστηριότητα:  Ετοιμάζουμε έναν επιδαπέδιο χάρτη για beebot και τα παιδιά θα προσπαθήσουν να προγραμματίσουν το  beebot  να συναντήσει ένα φίλο του  Pete. Τα παιδιά κάνουν τα πρώτα βήματα στην υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη. Τέλος θα καταγράψουν τον κώδικα της διαδρομής και θα τον μοιραστούν με τους συνεργάτες τους στη δράση. 

 3η δραστηριότητα: Τα σχολεία θα δημιουργήσουν ένα παιχνίδι με το ρομποτάκι Beebot  και θα προσπαθήσουν να μάθουν ποιον συνάντησε ο “Pete the cat”  στον περίπατό του. Κάθε σχολείο θα δημιουργήσει μια κωδικοποιημένη διαδρομή (με κώδικα Beebot). Τα υπόλοιπα σχολεία θα πρέπει να μαντέψουν «Ποιον συνάντησε ο Pete», ακολουθώντας τον κώδικα που τους έδωσαν τα συνεργαζόμενα σχολεία. Όλα τα σχολεία θα συνεργαστούν για να σχεδιάσουν ένα παιχνίδι Beebot. Θα δημιουργήσουν και θα μοιραστούν κώδικες με τα άλλα σχολεία. Οι συνεργάτες τους θα πρέπει να ακολουθήσουν τον κώδικα για να μάθουν την απάντηση. Σε αυτό το παιχνίδι τα παιδιά θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο και τα πρώτα τους βήματα στην υπολογιστική σκέψη. Αυτό το παιχνίδι θα μπορούσε επίσης να σχεδιαστεί ως μια unpllugged δραστηριότητα (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα παιδί αντί για ένα ρομποτάκι Beebot).

 

Collage

collage 2 6dswsev8v1v

Collage 3

Collage 4

Collage 7 1

Collage 6

“Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2023” (2)

Στο πλαίσιο της “Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2023” προσκαλέσαμε  τον κ. Ηλία Ματσαρίδη και την κ. Ζίντρου Μαρία (Ακαδημία Ρομποτικής ΠΑ.ΜΑΚ. Αλεξάνδρειας). 

Ο τίτλος της δράσης ήταν: ReProgram the world-Everyone is equal (Ξαναπρογραμματίζουμε τον κόσμο-Όλοι είναι ίσοι). Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τις έννοιες του αλληλοσεβασμού, της συνεργασίας, της ισότητας και της διαφορετικότητας στο Νηπ/γείο.

Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση του κ. Ηλία (Εκπ/κός Φυσικών Επιστημών- Εκπ/τής Ρομποτικής) και της κ. Μαρίας δημιούργησαν ρομποτικές κατασκευές, προγραμμάτισαν, έμαθαν παίζοντας, διασκέδασαν και συνεργάσθηκαν. Η κάθε ομάδα κατασκεύασε το δικό της carousel και το προγραμματίσαμε επιλέγοντας ταχύτητα, στροφές, χρόνο, μουσική εικόνες κ.α. 

Ευχαριστούμε τον κ. Ηλία Ματσαρίδη, την κ. Ζίντρου Μαρία και την Ακαδημία Ρομποτικής ΠΑ.ΜΑΚ Αλεξάνδρειας για την υποστήριξη και για την παραχώρηση των ρομποτικών συστημάτων/Κιτ (LEGO® Education SPIKE™ Essential) και τεχνολογικού υλικού κατά τη διάρκεια της δράσης μας.

1

2

3 1

4 1

5 2

6 1

7 1

8 1

9

10

11

12

 

 

“Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2023” (1)

EUcodeweek2023 01 scaled 1

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οποιοσδήποτε (σχολεία, εκπαιδευτικοί, βιβλιοθήκες, όμιλοι-κοινότητες προγραμματισμού, επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές) μπορεί να οργανώσει μια εκδήλωση στο πλαίσιο της #CodeWeek και να την προσθέσει στον χάρτη στον ιστότοπο codeweek.eu.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού (coding). Παράλληλα η κωδικοποίηση βασίζεται σε πολλές έννοιες πρώιμων μαθηματικών και γραμματισμού.

Η δραστηριότητα που υλοποιήσαμε:

Τίτλος: «Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΟΤΟΥΛΑ-ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΣΤΟ ΨΩΜΙ»

Περιγραφή της Δραστηριότητας:

Υλοποίηση δραστηριότητας προγραμματισμού, με τη χρήση του ρομπότ Bee Bot, στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι συνεργασίας που τους εξοικειώνει με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.

Αξιοποιήσαμε το λαϊκό παραμύθι “Η Κόκκινη κοτούλα”.

Ένα λαϊκό παραμύθι με πρωταγωνίστρια  την εργατική κόκκινη κοτούλα που σπέρνει σπόρους σιταριού, θερίζει ,αλωνίζει, αλέθει στο μύλο, ζυμώνει και ψήνει ψωμί , χωρίς τη βοήθεια των φίλων της… που ζουν μαζί της στη φάρμα. Η κόκκινη κοτούλα ζητάει τη βοήθεια των φίλων της, αλλά εκείνοι αρνούνται.

1

2

2 1

3

4

5

5 1

6

7

8

Ανώνυμο σχέδιο 1

“Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023”

Στα πλαίσια της 10ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2023,την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023 σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας αθλητικές δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια. Συζητήσαμε για τον αθλητισμό, ποια αθλήματα γνωρίζουμε και τα οφέλη που έχει ο αθλητισμός.                                                                          Με κοινό σύνθημα: «Η Κίνηση δίνει Ζωή» υλοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες, προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης        και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία του ατόμου.

DSCN4713

DSCN4714

DSCN4726

DSCN4727

DSCN4728

DSCN4729

DSCN4730

DSCN4731

DSCN4732

DSCN4734

DSCN4736

DSCN4739

DSCN4742

DSCN4744