Δράσεις

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 2024ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

«ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΓΓΕΙΩΝ»

Ο μαθητής της Α΄Γυμνασίου, Φίλιππος Γαλανόπουλος, -στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας- έλαβε μέρος στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής 2024, ο οποίος διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Ο τίτλος του φετινού διαγωνισμού ήταν «Σημερινές  Ιστορίες Αγγείων» και όλες οι συμμετοχές των παιδιών φιλοξενούνται στην ψηφιακή έκθεση του μουσείου. Στις 21 & 22 Σεπτεμβρίου 2024, τα έργα όλων των παιδιών θα παρουσιαστούν στο Ωδείο Αθηνών στο πλαίσιο του 2ου Cycladic Kids Festival. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Συγχαρητήρια Φίλιππε για τη συμμετοχή σου!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαυροκεφαλίδου Π.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 23 185536
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Ο μαθητής της Β΄ Γυμνασίου Αντώνης Αλοσκόφης συμμετείχε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Λογοτεχνικό & Εικαστικό Διαγωνισμό με θέμα :
Με το βλέμμα του Ομήρου : Όταν εμπόδια γίνονται εφόδια ”  των 29ων Πανιώνιων Αγώνων, οι οποίοι προάγουν τον αθλητισμό, τα γράμματα και τις τέχνες. To διήγημα ” Το ταξίδι που με σημάδεψε” συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο που τυπώθηκε από τους διοργανωτές του διαγωνισμού μαζί με όλες τις συμμετοχές και παρελήφθη από τον μαθητή στην τελετή απονομής  που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου  στον Φιλολογικό Σύλλογο “Παρνασσός”. Για να διαβάσετε το διήγημα του Αντώνη, πατήστε εδώ
Συγχαρητήρια στον Αντώνη για τη συμμετοχή του! 
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πετροπούλου Π. 

08/04/2024
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΕΣ
Δράση στο μάθημα των Εικαστικών με τον κ. Βασίλη Πέρρο. 
Μαθήτριες και των τριών τάξεων εκφράζονται καλλιτεχνικά και διαμαρτύρονται για τα περιστατικά έμφυλης βίας που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και προκαλούν -όπως είναι φυσικό – ανησυχία και προβληματισμό σε όλους μας.  

20/03/2024 Το πείραμα του Ερατοσθένη
Η Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 ήταν η ημέρα της εαρινής ισημερίας, που σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας. Την ημέρα αυτή μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας  υπολογίζουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.

Η δράση διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων ΕΚΦΕ  Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών, σε συνεργασία με το Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το ελληνικό γραφείο της ESERO, με έγκριση του ΥΠΑΙΘA.

Το σχολείο μας έλαβε και αυτό μέρος για άλλη μια χρονιά στην δράση συμμετέχοντας στο ιστορικό αυτό πείραμα που θεωρείται ένα από τα 10 καλύτερα πειράματα όλων των εποχών! Βασικός στόχος είναι η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

Μαθητές του Γ1 και Γ2 συγκεντρώθηκαν στην αυλή του σχολείου και με βοηθό τον Ήλιο και ελάχιστα μέσα, ένα ξύλο μήκους 1m, 1 μέτρο και μια κιμωλία κατέγραψαν τα στοιχεία που χρειάζονται ώστε με απλούς υπολογισμούς στην συνέχεια να φτάσουν στην μέτρηση της περιμέτρου της Γης.

Την δράση συντόνισαν και οργάνωσαν οι καθηγητές των θετικών επιστημών του σχολείου μας, κ. Γώγου Β., Καραφώτη Β.,  Ντοκούζης Αλ. και Σώρρα Β.

13/03/2024 Συμμετοχή στον πανελλήνιο μαθηματικό διαγωνισμό “Alan Turing”

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στον 3ο Πανελλήνιο διαγωνισμό Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης “Alan Turing” που διοργανώθηκε από το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Συμμετείχαμε με 3 ομάδες (01_Φύλαρχος, 02_Φύλαρχος, 03_Φύλαρχος)  και με μαθητές της Α και Β τάξης.Αν και ήταν η πρώτη μας συμμετοχή στον διαγωνισμό τα παιδιά κατάφεραν και πήραν την 10η, 25η και 36η θέση αντίστοιχα, σε σύνολο 613 συμμετοχών από όλη την Ελλάδα. Στην Αττική  πήραμε την 4η, 19 και 30η θέση. Να σημειωθεί πως τo 1ο σχολείο από κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση  προκρίνεται στην επόμενη φάση ενώ τα δύο επόμενα παίρνουν έπαινο. Ταυτόχρονα είναι επιλαχόντα σε περίπτωση αδυναμίας του 1ου για την συμμετοχή στην επόμενη φάση. Έτσι ο 01_Φύλαρχος είναι 3ος επιλαχών σε περίπτωση που κάποιος από τους 3 που προηγούνται δεν θέλει να προχωρήσει. Επίσης να τονίσουμε πως είμαστε πρώτοι από τα δημόσια σχολεία της Αττικής αφού και τα 3 σχολεία που είναι πάνω από μας είναι ιδιωτικά. Να αναφέρουμε ακόμη πως το πρώτο σε κατάταξη σχολείο της Αττικής συμμετείχε με 12 ομάδες, το δεύτερο με 31 ομάδες και το τρίτο  με 3 ομάδες όπως και εμείς.

Εικόνα1

Να ευχαριστήσουμε τους κυρίους Αμπαρτζόγλου Ιωάννη (καθηγητή της παράλληλης στήριξης) και τον Καλογέροπουλο Δημήτριο (καθηγητή του τμήματος ένταξης) που μαζί με τις Μαθηματικούς του σχολείου, τις κυρίες Γώγου Β. και Καραφώτη Β. βοήθησαν στην πραγματοποίηση του διαγωνισμού.

Οι μαθητές που πήραν μέρος αναφέρονται αλφαβητικά και ήταν:

Ρόκα Παρασκευή , Α2

Σγουρόπουλος Ευάγγελος, Α3

Σιώζιος Σταύρος, Β3

Σκούφης Διονύσιος, Β3

Τσολακίδης Αλέξανδρος, Β3.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και ευχόμαστε του χρόνου να είμαστε στην νικήτρια τριάδα!

Αναλυτικά για τα αποτελέσματα αλλά και τον διαγωνισμό μπορείτε να δείτε στο :

 Alan Turing-Προκριματικοί, πίνακας Β κατάταξης

11/03/2024

Ενημέρωση για το πρόβλημα των ναρκωτικών

Την Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’  τάξης παρακολούθησαν ενημέρωση σχετικά με τα ναρκωτικά. Ο κ. Ορέστης Παπαγιαννόπουλος, μέλος της Γραμματείας του Εθνικού Συμβουλίου Νεολαίας (ΕΣΥΝ) αφιέρωσε δύο ώρες σε κάθε τμήμα ξεχωριστά προκειμένου να παρουσιάσει αναλυτικά τους κινδύνους και τις συνέπειες των ναρκωτικών ουσιών και να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με το θέμα

3 Δεκεμβρίου: Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας για Άτομα με Αναπηρία- Δράση για τον Αυτισμό

Την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023 το σχολείο μας υποδέχτηκε τις  ψυχολόγους, κ. Ιωάννου Λαμπρινή και κ. Γκριτζιώτη Χριστίνα και την  ειδική παιδαγωγό, κ. Γκίζα Δέσποινα οι οποίες  μίλησαν στους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ γυμνασίου για τον αυτισμό στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία που έχει καθιερωθεί να εορτάζεται επισήμως κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού εργαστηρίου, που διήρκεσε δύο διδακτικές ώρες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:

  • Να εκφράσουν τις απόψεις και τα ερωτήματα που έχουν γύρω από τη λέξη “αυτισμός”.
  • Να ενημερωθούν μέσα από απλά παραδείγματα και βιωματικές ασκήσεις σχετικά με τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά των αυτιστικών ατόμων.
  • Να συζητηθούν οι απορίες κ τα ερωτήματα που έχουν τεθεί.
  • Να συνδιαμορφώσουν με τη βοήθεια των ψυχολόγων τρόπους υποστήριξης και συμπερίληψης των παιδιών με νευροδιαφορετικές καταστάσεις.

Ευχαριστούμε θερμά τις ομιλήτριες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας καθώς με τις γνώσεις τους, την καθοδήγησή τους και την εμπειρία τους συνέβαλαν  ενεργά στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον αυτισμό. Με τη δράση αυτή στοχεύουμε στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος σεβασμού, αποδοχής και συμπερίληψης, μέσα στο πλαίσιο της  σχολικής κοινότητας, αλλά και έξω από αυτό και τη δημιουργία  μιας σχολικής κουλτούρας που εμπεριέχει αποδοχή  και συμπερίληψη.

Βίντεο σχετικά με τον αυτισμό που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης:

https://www.youtube.com/watch?v=ox5G1SLUvn0

https://www.youtube.com/watch?v=aPknwW8mPAM&t=6s

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση