Εργαστήρι Δημοσιογραφίας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Πετροπούλου Πεντζεχρή, Κυριαζοπούλου Μαγδαληνή, Μαυροκεφαλίδου Παναγιώτα

Δημοσίευση 5ου τεύχους, αφιερωμένο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του bullying

Αναρτήθηκε το 5ο τεύχος του ηλεκτρονικού μας περιοδικού  “Scripta Manent -Τα γραπτά μένουν”  αφιερωμένο στην Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου. Οι μικροί μας δημοσιογράφοι, αφού πρώτα ενημερώθηκαν εκτενώς για το φαινόμενο του bullying, ανέλαβαν την έκδοση ενός θεματικού τεύχους εργαζόμενοι ατομικά ή σε ομάδες. Έγραψαν άρθρα σχετικά με τα όρια ανάμεσα ανάμεσα στην πλάκα, τον χλευασμό και τον εκφοβισμό,  τις μορφές με τις οποίες μπορεί να εκδηλωθεί, το προφίλ του παιδιού που ασκεί τη βία και τα συναισθήματα αυτού που τη δέχεται και φυσικά τους τρόπους αντιμετώπισης της. Δύο μαθήτριες της Α΄ γυμνασίου δημιούργησαν το ψηφιακό συννεφόλεξο κατά του bullying ενώ τέσσερις μαθήτριες της Α΄ έγραψαν δύο υπέροχα διηγήματα με αφορμή την σχολική βία και τον εκφοβισμό. Τέλος, μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη για το θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης που υπάρχει στο σχολείο μας καθώς και τις άλλες δράσεις που έγιναν στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της μαθητικής κοινότητας σχετικά με το θέμα του bullying.  Για να διαβάσετε, πατήστε εδώ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 09 130837

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

13/02/2024

Δημοσίευση 4ου τεύχους

Δημοσιεύθηκε το ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας ” Scripta manent- Τα γραπτά μένουν”, το οποίο διακρίνεται για την ευαισθησία του και τους εφηβικούς του προβληματισμούς. Οι μικροί μας αρθρογράφοι πραγματεύτηκαν θέματα όπως ο παιδικός καρκίνος, οι χαρισματικοί άνθρωποι, η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, η ημέρα αγκαλιάς, η ομορφιά, το σχολείο, η υγιεινή ζωή, η μουσική και το θέατρο. Για να το ξεφυλλίσετε, πατήστε εδώ

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

12/02/24

Δημοσίευση 3ου τεύχους

Συνεχίζει για δεύτερη χρονιά το «Εργαστήρι Δημοσιογραφίας», καρπός του οποίου είναι το ηλεκτρονικό περιοδικό «Scripta manent – Τα γραπτά μένουν» -το οποίο για το σχολικό έτος 2022-2023 αριθμεί ήδη 2 τεύχη και συνολικά 32 άρθρα-.

Η συντακτική μας ομάδα συνεχίζει με την πλειονότητα των περσινών μαθητών και ταυτόχρονα εμπλουτίστηκε και με νέα μέλη από μαθητές και των τριών τάξεων οι οποίοι δηλώνουν πρόθυμοι να ασχοληθούν με ποικίλα θέματα και να αφήσουν το δικό τους στίγμα στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν, εργαζόμενοι μεθοδικά και εντατικά οι μικροί δημοσιογράφοι του 4ΟΥ Γυμνασίου Άνω Λιοσίων ετοίμασαν και δημοσιεύουν το πρώτο τους τεύχος για φέτος -3ο κατά σειρά-, το οποίο έχει γεύση και διάθεση χριστουγεννιάτικη: συνταγές για αλμυρά και γλυκά, προτάσεις για ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας, σταυρόλεξο, συννεφόλεξα αλλά και ένα χριστουγεννιάτικο διήγημα συνθέτουν ένα τεύχος θεματικό και απολύτως επίκαιρο από το οποίο όμως δεν θα μπορούσαν να λείπουν και άρθρα σχετικά με την ημέρα ΑΜΕΑ και την ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού.

Στόχος του προγράμματος «Εργαστήρι Δημοσιογραφίας»  είναι να δοθεί στους μαθητές  το βήμα για να εκφράσουν τις μαθητικές και εφηβικές ανησυχίες μέσα από τη γραπτή έκφραση. Παράλληλα, οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν τις συντακτικές τους ικανότητες και τελικά να παράγουν ποιοτικό ψηφιακό περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να διαχυθεί εύκολα σε άλλες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ή του διαδικτύου γενικότερα. Ακόμη, οι μαθητές σε ρόλο «δημοσιογράφου» καλλιεργούν τις αξίες της συνεργασίας, της υπευθυνότητας, της ιεραρχίας και της κατανομής του έργου. Επιπλέον, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, προτείνουν, επιχειρηματολογούν, αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, εξελίσσουν τις ικανότητές τους στο γραπτό λόγο και φυσικά μαθαίνουν τις αρχές της δημοσιογραφίας και το σεβασμό απέναντι στα πνευματικά δικαιώματα. Ακόμη, η ύπαρξη μιας σχολικής ηλεκτρονικής εφημερίδας λειτουργεί θετικά  για όλα τα γνωστικά αντικείμενα, καθώς στη στήλη «Εργασίες Μαθητών» ενθαρρύνονται όλοι οι μαθητές του σχολείου μας να δημοσιεύσουν τις ατομικές ή ομαδικές εργασίες τους, το οποίο συχνά λειτουργεί ως κίνητρο για αυτούς. Τέλος, η αίσθηση του ανήκειν σε μια ομάδα με κοινό στόχο ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ των μαθητών αλλά και μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών και τονώνει τη σχέση τους με τη σχολική κοινότητα.

Για να διαβάσετε το περιοδικό, πατήστε εδώ

20231127 090433

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

20/10/23

Επίσκεψη στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023 μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης επισκέφθηκαν το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή, όπου ξεναγήθηκαν από την κ.Νάντια Καρρά, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της ΕΡΤ. Αρχίζοντας από το ισόγειο, όπου βρίσκεται το μουσείο ιστορίας της κρατικής τηλεόρασης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είδαν από κοντά το πιάνο του Μάνου Χατζηδάκη από το Τρίτο Πρόγραμμα και άλλα ενδιαφέροντα εκθέματα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας. Επίσης, παρακολούθησαν ζωντανά ηχογράφηση των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ, καθώς και ραδιοφωνική εκπομπή που μεταδιδόταν εκείνη την ώρα. Τελευταίοι σταθμοί της ξενάγησης ήταν το κοντρόλ αλλά και το στούντιο μετάδοσης τηλεοπτικών ειδήσεων! Η διδακτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “Εργαστήρι Δημοσιογραφίας “, που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση