Ξεκινήσαμε με μεγάλη χαρά τον 3ο κύκλο Εργαστηρίων με ένα θέμα που αρέσει ιδιαίτερα στα πιο πολλά παιδιά …καθώς τους είναι και αρκετά γνώριμο από την καθημερινότητά τους…… τον καιρό ……… όμως μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό τους δόθηκε η ευκαιρία να το εξερευνήσουν ακόμη πιο πολύ και να διευρύνουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους……
Με την βοήθεια του διαδικτύου είδαμε πολλές εικόνες από καιρικά φαινόμενα και ξεκίνησε συζήτηση για το τι γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε περισσότερο …..
‘Ετσι τα παιδιά μέσα από φωτογραφίες είδαν και απόλαυσαν διαφορετικές καιρικές συνθήκες ( συννεφιά, βροχή, χιονόπτωση, καλοκαιρία, ….. και είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν πως ο καιρός επηρεάζει τις ανθρώπινες δραστηριότητες σε ο,τι αφορά ρουχισμό (,πχ τον χειμώνα φοράμε μπουφάν ,πουλόβερ και μπότες λόγω κρύου …..κτλ) ,αλλά και γενικότερα την καθημερινότητά μας…..
ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ, ΚΕΡΑΥΝΟΙ
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα κολλάζ – πίνακα αναφοράς για τον καιρό όπου τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ κέφι
Αποτυπώσαμε τις γνώσεις μας σε φύλλα εργασίας….
Στην συνέχεια μπήκαμε στον ιστότοπο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας και μελετήσαμε ένα μετεωρολογικό δελτίο.
Φτιάξαμε και τα δικά μας θερμόμετρα, αφού πρώτα είδαμε κάποια είδη θερμόμετρων και τις χρήσεις τους, π.χ ψηφιακό θερμόμετρο, ηλεκτρονικό, θερμόμετρο καταγραφής θερμοκρασίας περιβάλλοντος κ.λ.π
ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ( ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ, ΣΥΝΝΕΦΙΑ, ΒΡΟΧΗ, ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ, ΑΣΤΡΑΠΗ, ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ). ΑΦΟΥ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ, ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΙΚΟΝΑ. ΑΦΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΟΜΑΔΕΣ , ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΑΜΕ ΤΟ ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΡΟΜΠΟΤ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΑΜΠΛΟ, ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.
ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ ΑΝΕΜΟΥ. ΜΑΘΑΜΕ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΠΟΦΟΡ. ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΝΕΜΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΗ<< ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ>> . ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΤΟ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ, ΤΙ ΚΡΑΤΑΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ ΑΝΕΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΧΗ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΜΕ ΑΡΑΙΩΜΕΝΗ ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ.
ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟ ΣΕ ΒΑΖΟ. ΠΗΡΑΜΕ ΝΕΡΟ , ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΑΠΟ ΥΓΡΟ ΠΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΦΟΥ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ, ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΠΟΦΟΡ. ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ,ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ”.
Στο τέλος ολοκληρώθηκε η φάση των εργαστηρίων με τα ακόλουθα τρία πειράματα:
- Δημιουργία ουράνιου τόξου με κουφετάκια smarties τα οποία αποχρωματίστηκαν σιγά – σιγά και δημιούργησαν το ουράνιο τόξο.
2. Δημιουργήσαμε ξανά το ουράνιο τόξο με άλλα υλικά αυτή την φορά όπως : χαρτί κουζίνας, πλαστικά διαφανή ποτήρια και τους μαρκαδόρους μας. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό!!!
Τα παιδιά στην συνέχεια διάλεξαν ποιο φαινόμενο προτιμούν , ο ανεμοστρόβιλος κέρδισε τις προτιμήσεις τους με διαφορά, όπως βλέπουμε!!!!
3. Άλλο ένα πείραμα έλαβε χώρα στην τάξη μας, η δημιουργία τεχνητής βροχής και η διαδικασία καταμέτρησης της βροχόπτωσης της στάθμης του νερού!!!
Αρχικά φτιάξαμε το δικό μας βροχόμετρο με απλά ανακυκλώσιμα υλικά και την βοήθεια ενός χάρακα..
Το βροχόμετρο έτοιμο!!!!
Στην συνέχεια πήραμε ένα σουρωτήρι, χάρτινο ποτήρι, το τρυπήσαμε, και δημιουργήσαμε έτσι ένα είδος τεχνητής βροχής, τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν σταδιακά το βροχόμετρο και να το καταγράψουν!!!!