ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β ΤΜΗΜΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ STEM

Ξεκινήσαμε με μεγάλη χαρά τον 3ο  κύκλο Εργαστηρίων  με ένα θέμα που αρέσει ιδιαίτερα στα πιο πολλά παιδιά …καθώς τους    είναι και αρκετά γνώριμο από την καθημερινότητά τους……   τον καιρό ………  όμως μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό τους  δόθηκε η ευκαιρία να το εξερευνήσουν ακόμη πιο πολύ και να διευρύνουν τις ήδη υπάρχουσες  γνώσεις τους……

Με την βοήθεια του διαδικτύου είδαμε πολλές εικόνες  από καιρικά  φαινόμενα και ξεκίνησε συζήτηση  για το τι γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε περισσότερο …..

 

‘Ετσι τα  παιδιά  μέσα από φωτογραφίες    είδαν και απόλαυσαν    διαφορετικές καιρικές συνθήκες ( συννεφιά, βροχή, χιονόπτωση, καλοκαιρία, ….. και  είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν  πως  ο καιρός επηρεάζει τις ανθρώπινες δραστηριότητες   σε ο,τι αφορά ρουχισμό (,πχ   τον χειμώνα  φοράμε μπουφάν  ,πουλόβερ  και μπότες λόγω κρύου …..κτλ)  ,αλλά και γενικότερα την καθημερινότητά μας…..

IMG 20240227 095609
ΣΥΝΝΕΦΙΑ
IMG 20240227 095619
ΚΕΡΑΥΝΌΣ
IMG 20240227 095633
ΒΡΟΧΗ
IMG 20240227 095640
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
IMG 20240227 095651
ΧΙΟΝΙ – ΠΑΓΟΣ
IMG 20240227 095723
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ
IMG 20240227 095732
dav
IMG 20240227 095739
ΑΕΡΑΣ

 

 

IMG 20240227 095803

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ, ΚΕΡΑΥΝΟΙ

 

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα κολλάζ  – πίνακα αναφοράς για τον καιρό όπου τα παιδιά εργάστηκαν με πολύ κέφι

IMG 20240229 114653
dav
IMG 20240229 115032
dav
IMG 20240229 122658
dav
IMG 20240229 122720
dav

 

IMG 20240222 093634
Καταγράφαμε και τον καιρό σε καθημερινή βάση σε αντίστοιχο πίνακα…..με στόχο να  γίνει εβδομαδιαία  αποτίμηση

IMG 20240221 093951

Αποτυπώσαμε τις γνώσεις μας σε φύλλα εργασίας….

IMG 20240328 120424

IMG 20240326 113803 Αντιγραφή

Στην συνέχεια μπήκαμε στον ιστότοπο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας και μελετήσαμε ένα μετεωρολογικό δελτίο.

IMG 20240326 113949 Αντιγραφή

 

Φτιάξαμε και τα δικά μας θερμόμετρα, αφού πρώτα είδαμε κάποια είδη θερμόμετρων και τις χρήσεις τους, π.χ  ψηφιακό θερμόμετρο, ηλεκτρονικό, θερμόμετρο καταγραφής θερμοκρασίας περιβάλλοντος κ.λ.π

IMG 20240402 112224 1

IMG 20240402 112419 2

IMG 20240402 121004 1

 

 

IMG 20240402 121122 1

 

IMG 20240402 113956 1

IMG 20240402 120449 1

 

ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙΡΙΚΩΝ  ΣΥΝΘΗΚΩΝ ( ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ, ΣΥΝΝΕΦΙΑ, ΒΡΟΧΗ, ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ, ΑΣΤΡΑΠΗ, ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ). ΑΦΟΥ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ, ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΙΚΟΝΑ. ΑΦΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΟΜΑΔΕΣ , ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΑΜΕ ΤΟ ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΡΟΜΠΟΤ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΑΜΠΛΟ, ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.

 

1 1 2 1 3 1      9 1 10 1 11 1 12 1

 

ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ ΑΝΕΜΟΥ. ΜΑΘΑΜΕ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΠΟΦΟΡ. ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΝΕΜΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΗ<< ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ>> . ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΤΟ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ, ΤΙ ΚΡΑΤΑΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ ΑΝΕΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥΧΗ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΜΕ ΑΡΑΙΩΜΕΝΗ ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ.

 

4 2 1

 

5 2 1

6 1   7 2 1 8 1

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟ ΣΕ ΒΑΖΟ. ΠΗΡΑΜΕ ΝΕΡΟ , ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΑΠΟ ΥΓΡΟ ΠΙΑΤΩΝ  ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΦΟΥ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ, ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΠΟΦΟΡ. ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ,ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ”.

Στο τέλος ολοκληρώθηκε η φάση των εργαστηρίων με τα ακόλουθα τρία πειράματα:

  1. Δημιουργία ουράνιου τόξου με κουφετάκια smarties τα οποία αποχρωματίστηκαν σιγά – σιγά και δημιούργησαν το ουράνιο τόξο.
IMG 20240403 103025 1
dav
IMG 20240403 103120
dav
IMG 20240403 113307
dav

 

2. Δημιουργήσαμε ξανά το ουράνιο τόξο με άλλα υλικά αυτή την φορά όπως : χαρτί κουζίνας, πλαστικά διαφανή ποτήρια και τους μαρκαδόρους μας. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό!!!

 

 

IMG 20240404 111640 1

IMG 20240404 093753 1

IMG 20240404 094007 1

 

 

 

Τα παιδιά στην συνέχεια διάλεξαν ποιο φαινόμενο προτιμούν , ο ανεμοστρόβιλος κέρδισε τις προτιμήσεις τους με διαφορά, όπως βλέπουμε!!!!

IMG 20240404 112413 1
dav
IMG 20240404 113408 1
dav
IMG 20240404 113817 1
dav

IMG 20240404 121200 1

 

 

3. Άλλο ένα πείραμα έλαβε χώρα στην τάξη μας,  η δημιουργία τεχνητής βροχής και η διαδικασία καταμέτρησης της βροχόπτωσης της στάθμης του νερού!!!

Αρχικά φτιάξαμε το δικό μας βροχόμετρο με απλά ανακυκλώσιμα υλικά και την βοήθεια ενός χάρακα..

IMG 20240405 082214 1
dav
IMG 20240405 082408 1
dav

IMG 20240404 080410 1

Το βροχόμετρο έτοιμο!!!!

 

 

Στην συνέχεια πήραμε ένα σουρωτήρι,  χάρτινο ποτήρι, το τρυπήσαμε, και δημιουργήσαμε έτσι ένα είδος τεχνητής βροχής, τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν σταδιακά το βροχόμετρο και να το καταγράψουν!!!!

 

IMG 20240405 111937 1
dav
IMG 20240405 112526 1
sdr
IMG 20240405 113620 1
sdr

 

IMG 20240405 124118 1

 

IMG 20240405 124022 1

 

IMG 20240405 120605 1
Τέλος αφού ολοκληρώθηκε και αυτή η ενότητα με τα πειράματα τα παιδιά έπρεπε να αποτυπώσουν σε φύλλο εργασίας ποιο από τα τρία πειράματα τους εντυπωσίασε περισσότερο.