ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ »ΑΛΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ»

ΚΟΥΖΙΝΑ

Αγαπητοί γονείς μπήκαμε στον μήνα των Χριστουγέννων και τι άλλο; Να δείξουμε έμπρακτα την αγάπη μας σε κάποιες οικογένειες με 2 και 3 παιδιά που έτυχαν ξαφνικά να μείνουν άποροι και να μην έχουν τα προς το ζήν.

Στις 16 Δεκεμβρίου η κοινωνική κουζίνα  »  ο άλλος άνθρωπος » θα βρίσκεται στο σχολείο μας για να μαγειρέψει επι τόπου στην αυλή του σχολείου γεύμα που θα δοθεί σε άπορες οικογένειες του Μεταξουργείου. Τα παιδιά θα έχουν την μοναδική εμπειρία να γνωρίσουν τη δράση αυτή και να ευαισθητοποιηθούν στο οτι μπορούν και αυτά με την βοήθειά σας να γίνουν ένας Άγιος Βασίλης για κάποια άλλα παιδιά που δεν έχουν περισσότερη ανάγκη.

Τα παιδιά εκείνη την ημέρα θα βγούν στην αυλή, θα δούν τη δράση και θα ζωγραφίσουν το καθ’ένα απο ένα χάρτινο καπάκι της συσκευασίας του φαγητού στην οποία θα μπαίνει η κάθε μερίδα.

Θα είναι μια μέρα γενικότερης ευαισθητοποίησης που θα βοηθήσει τα παιδιά να μπούν στην θέση του άλλου.

Ελάτε να συνεισφέρουμε όλοι σε αυτην την υπέροχη και πρωτότυπη δράση προσφέροντας ο καθ’ένας μια τσάντα με μερικά είδη ανάγκης που προτείνονται  και θα δοθούν στην κοινωνική κουζίνα εκείνη την ημέρα κατα την ολοκλήρωση της δράσης.

ΕΙΔΗ ΑΝΑΓΚΗΣ: Ελαιόλαδο, όσπρια , πελτές, γάλα εβαπορέ, ζυμαρικά εκτός μακαρονιών όπως κριθαράκι και πένες,ρολά κουζίνας και χαρτί υγείας καθώς και καθαριστικά.

Κάθε τσάντα ας έχει μαζί και ενα σοκολατένιο Άγιο Βασίλη!

Συζητήστε με τα παιδιά σας για την δράση αυτή και θα ήταν πολύ ουσιαστικό ακόμα και να τα ψωνίσετε μαζί  δίνοντας την πρωτοβουλία στο παιδί σας να τα τοποθετεί στην τσάντα κάτι που μπορεί να γίνει βέβαια και στο σπίτι, πρωτού την παραδώσετε στο σχολείο.

Ο σοκολατένος Άι Βασίλης μπορεί να σας δώσει την αφορμή να ευαισθητοποιήσετε και εσείς το παιδί σας απο την πλευρά σας.

Οί τσάντες με τα τρόφιμα θα συγκενρώνονται στο σχολείο μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου.

Πληροφορίες για την κοινωνική κουζίνα » ο Άλλος άνθρωπος » θα βρείτε εδώ. 

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων και σας ευχόμαστε πάντοτε στις οικογένειές σας να έχετε αγάπη, χαρά και υγεία .

 

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

enas sakos me ftera 05

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τι άλλο απο το να χαρούν τα μικρά παιδιά μια κουκλοθεατρική παράσταση !

Η παράσταση που θα παιχτει απο την εξαιρετική ομάδα ΄΄artoo paspartoo΄΄και  έχει τίτλο  » ενας σάκος με ευχές ! «.

Επειδή συνηθίζουμε να παρακολουθούμε αυτην την ομάδα έχει εξαιρετική σκηνή που θα στηθεί το πρωί σε κάθε τάξη χωριστά και οι κουκλοπαίκτες είναι αληθινοί επαγγελματίες. Πιστεύουμε οτι τα παιδιά θα μαγευτούν !

Τα παιδιά του Α’ και Β’τμήματος,  της κυρίας Μυρτώς και κυρίας Κωνσταντίνας και της κυρίας Τόνιας και κυρίας Έλενας  θα παρακολουθήσουν την παράσταση την Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου. Τα παιδιά του Γ’τμήματος ,της κυρίας Νίκης , θα την απολαύσουν την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου.

Τιμή συμμετοχής ανα μαθητή/τρια 5 ευρώ.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 22-26/11 Β’ ΤΜΗΜΑ

Αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώθηκε ο 1ος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που αφορούσε την Οδική Ασφάλεια. Είχαμε αφήσει σε εκκρεμότητα την ολοκλήρωση των φαναριών για πεζούς και αυτοκίνητα. Τα παιδιά που ανέλαβαν να σχεδιάσουν, να κόψουν και να ζωγραφίσουν ό,τι χρειαζόταν για την τελική κατασκευή έπιασαν δουλειά, δοκίμασαν ότι «δουλεύουν» και μπήκαν και αυτά δίπλα στις πινακίδες Οδικής Κυκλοφορίας.

Slide5 2

Slide4 2

Slide6 2

Μας επισκέφτηκαν εντελώς απρόσμενα δυο τροχονόμοι της αστυνομίας μας έδειξαν τη ζώνη και τα γάντια που χρησιμοποιούν και μας έκαναν ερωτήσεις για να τεστάρουν τις γνώσεις μας. Τα πήγαμε πολύ καλά νομίζω και αυτό μάλιστα μας έδωσε μια ιδέα για την συνέχεια αυτού του παιχνιδιού που θα δείτε παρακάτω. Επειδή η επίσκεψη από τους τροχονόμους έγινε μόλις το προηγούμενο απόγευμα, δεν προλάβαμε να προετοιμαστούμε για μια συνέντευξη μαζί τους όμως έγιναν κάποιες πολύ εύστοχες ερωτήσεις από κάποια παιδιά. Μια ερώτηση που θέλαμε να κάνουμε ήταν τι γίνεται όταν μια πινακίδα βρίσκεται σε λάθος θέση πάνω στο πεζοδρόμιο (θυμάστε τι ανακαλύψαμε την προηγούμενη φορά για την πινακίδα στο απέναντι σχολείο;). Μας είπαν λοιπόν να επικοινωνήσουμε με το Δήμο και να ενημερώσουμε γι αυτήν την λάθος πινακίδα…Χμμ μου φαίνεται ότι ένα γράμμα ετοιμάζεται σιγά σιγά… 

Slide3 4

Η ιδέα του παιχνιδιού που μας έδωσαν οι τροχονόμοι ήταν να παίξαμε Σωστό ή Λάθος, χρησιμοποιώντας το κόκκινο και το πράσινο χρώμα σε καρτέλες με τις αντίστοιχες λέξεις και να αξιολογήσουμε τι γνώσεις αποκομίσαμε μέσα από την ενασχόλησή μας με το θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Για να γίνει λίγο πιο δύσκολο, το παιχνίδι έγινε ομαδικό, τα μέλη της κάθε όμάδας έπρεπε να συνεργαστούν όταν άκουγαν την ερώτηση για να συμφωνήσουν ποια καρτέλα, με το σωστό ή το λάθος θα επέλεγαν. Κάποιες ομάδες συνεργάστηκαν εξαιρετικά αλλά υπήρξαν και κάποιες που δεν τα πήγαν τόσο καλά. Όμως το βασικότερο όλων ήταν ότι χαρήκαμε το παιχνίδι και  ακούστηκαν οι σωστές απαντήσεις που θα μας βοηθήσουν να θυμόμαστε τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Slide1 4

Τα παιδιά συμπλήρωσαν μια ρουμπρίκα αξιολόγησης για την εμπλοκή τους και την ευημερία για το σύνολο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε αυτόν τον 1ο κύκλο των εργαστηρίων. Η ρουμπρίκα περιείχε κάποιες ερωτήσεις που τις διάβαζε η νηπιαγωγός και κάθε παιδί συμπλήρωνε ένα emoticon ανάλογα με το αν συμφωνεί πολύ,λίγο ή καθόλου με αυτές.

Slide2 4

Τέλος, κλείσουμε με τα αγγλικά και την Κα Ελένη που δίδαξε στα παδιά τα μέρη του σώματος και μέσα από δραστηριότητες και μουσικοχορευτικά παιχνίδια όλοι μαζί τα μάθαμε χορεύοντας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Γ’ ΤΜΗΜΑ 22-26/11

Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες που αφορούν στα εργαστήρια δεξιοτήτων για την οδική ασφάλεια. Η διαδικασία ξεκίνησε με μία συζήτηση για το τι μάθαμε μετά από την ενασχόλησή μας στο συγκεκριμένο θέμα. Τα παιδιά επικεντρώθηκαν στα όσα έβλεπαν στο δρόμο και τώρα πια γνωρίζουν ποιες από αυτές τις συμπεριφορές είναι λανθασμένες και ποιες σωστές.

Έτσι για να βοηθήσουμε κι όλους τους υπόλοιπους ετοιμάσαμε την αφίσα μας. Αφού συζητήσαμε τι θέλουμε να έχει η αφίσα μας, αναλάβαμε ο καθένας αυτό που ήθελε να προσθέσει και ξεκινήσαμε τη δουλειά. Στο τέλος, γράψαμε όλοι από ένα γράμμα για να γράψουμε το μήνυμα της αφίσας μας, που δεν ήταν άλλο από το

«ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ».

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!

1 5                    2 5

3 5

Η επίσκεψη από τους τροχονόμους μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα το επάγγελμα, να λύσουμε απορίες και να κατανοήσουμε την αξία του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

4 2

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 22-26/11 Α’ΤΜΗΜΑΕΡΓΑ

1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσσα πάνω στην οδική ασφάλεια.Αφού κατανοήσαμε οτι η αφίσα πρέπει να έχει κάποια μηνύματα μαζί και εικόνες και αφού θυμηθήκαμε τί είχαμε πει γύρω απο τα ατυχήματα καταλήξαμε στο συμπέρασμα να γράψουμε μηνύματα για τους οδηγούς.Αφού καταγράψαμε τις ιδέες κάποια παιδιά τις αντέγραψαν σε λωρίδες χαρτί, στην συνέχεια τις κολλήσαμε στο κανσόν που είχαμε επιλέξει.

1 4

Στη συνέχεια προβληματιστήκαμε σε σχέση με τις εικόνες και αποφασίσαμε να τις αναζητήσουμε στο διαδίκτυο.Αφού επιλέξαμε 2 μπήκαμε στην διαδικασία να μάθουμε πώς εκτυπώνεται μια εικόνα οταν δίνουμε την εντολή στον υπολογιστή.Δύο υπεύθυνοι ανέλαβαν να πάνε να φέρουν απο το γραφείο την εικόνα ενω οι υπόλοιποι περίμεναν με αγωνία στην τάξη να δούν αν θα έχει εκτυπωθεί η εικόνα.Αφού με χαρά ήρθε ο υπεύθυνος τις κόψαμε και τις κολλήσαμε και έτοιμη η Αφίσα !

 

2 4

Στη συνέχεια μπήκαμε στην διαδικασία να διαβάσουμε τα μηνύματα με το δάχτυλό μας προσέχοντας οτι δείχνουμε να διαβάζουμε με αρχή και τέλος.Αφού είδαν οι μαθητές /τριες την δασκάλα να το κάνει προσπάθησαν μετά και εκείνοι.Όλα τα παιδιά είχαν ενθουσιασμό να διαβάσουν την αφίσα.

3 4

2.ΣΠΟΡΟΙ

 

Παράλληλα αυτην την εβδομάδα μιλάμε για την σπορά.Αποφασίσαμε να φυτέψουμε τους δικούς μας σπόρους.Πρώτα-πρώτα αφρατέψαμε το χώμα, στη συνέχεια είδαμε πώς είναι οι αληθινοι σπόροι και πόσο μέγεθος έχουν.Μάθαμε οτι πρέπει να τους φυτέψουμε κάτω απο το χώμα.Έτσι ανοίξαμε 4 τρυπούλες μιας που οι σπόροι μας είναι 4 τους βάλαμε μέσα και ύστερα πιέσαμε καλα, καλά το χώμα.Στη συνέχεια τους βγάλαμε στο πρεβάζι και τί άλλο;Τους ποτίσαμε.Αποφασίσαμε να ελέγχουμε κάθε μέρα το χώμα και αν είναι στεγνό τότε να το ποτίζουμε .Άν το χώμα είναι βρεγμένο δεν θα το ποτίζουμε γιατι οι σπόροι κινδυνεύουν να σαπίσουν.Στη συνέχεια κάναμε προβλέψεις σε σχέση με το τί χρώματα θα βγούν την άνοιξη τα λουλούδια.Καταγράψαμε τις προβλέψεις μας και βάλαμε το χαρτί στον πίνακα ώστε να δούμε όταν θα έρθει η ώρα αν θα επαληθεφθούν οι προβλέψεις μας.

Θα κάννουμε πολύ πολύ υπομονή για να δούμε να βγαίνει ο βλαστός.

 

4 1

3.ΜΑΚΕΤΑ

Η μακέτα έχει ολοκληρωθεί και τα παιδιά την επιλέγουν στο ελεύθερο παιχνίδι τους.Φαίνεται να το διασκεδάζουν !

5 2

4.ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ

Την ημέρα που ο τροχονόμος επισκέφτηκε το σχολείο μας προβληματιστήκαμε με μια ερώτηση που έκανε μια μαθήτρια για την δουλεία του τροχονόμου.Η ερώτηση ήταν »Γιατί διαλέξατε αυτη την δουλειά;» Η ερώτηση αυτη έδψσε αφορμή να συζητήσουμε για το πόσο πολύ απαραίτητοι είναι οι τροχονόμοι πως τους έχουμε ανάγκη και ειδικότερα όταν συμβεί ενα ατύχημα.Η τροχονόμος μας ανέφερε τι οφείλει να κάνει εκείνη την στιγμή.Μας έδειξε παράλληλα κάποια σημεία απο την στολή της και μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το γάντι της!

 

2

Φεύγοντας μας χαρισαν και ενα επιτραπέζιο αφισάκι-παιχνίδι για το σπίτι.

Ευχαριστούμε πολύ !

Μετά από την  επίσκεψη του τροχονόμου στο σχολείο μας , τα παιδιά σκέφτηκαν να παίξουμε  μια ιστορία   με το Σταμάτη και το Γρηγόρη  και τα σήματα    χρησιμοποιώντας τις κούκλες της τάξης μας…..οι ρόλοι μοιράστηκαν  αμέσως και τα πιο πολλά παιδιά ήθελαν να πάρουν αυτόν του τροχονόμου……  Έτσι η ιστορία παίχτηκε πολλές φορές και από διαφορετικά παιδιά κάνοντας βέβαια και τις απαραίτητες αλλαγές……

 

Στο τέλος οι μικροί μαθητές    ζωγράφισαν   με    πολύ χαρά    και ενθουσιασμό  αυτό που τους άρεσε πιο πολύ από το παιχνίδι τους με τις κούκλες ή οτιδήποτε άλλο τους εντυπωσίασε από την παραπάνω δραστηριότητα!!!IMG 20211124 144633

IMG 20211124 124902IMG 20211124 123854 IMG 20211124 123917 IMG 20211124 124021 IMG 20211124 124436

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α ΤΜΗΜΑ 15/11-19/11

Αυτή την εβδομάδα    στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  ασχοληθήκαμε με τις πινακίδες στα αυτοκινητάκια μας.     Χωριστήκαμε σε ομάδες και γράψαμε   σε καρτέλες,    τις οποίες είχαμε κόψει πριν,  και στη συνέχεια τις κολλήσαμε στο μπροστινό και   στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μας γραμματάκια και αριθμούς.   Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε πολύ στα παιδιά καθώς είχαν την ευκαιρία να παίξουν με αυτά και μέσα στην τάξη!!!

 

IMG 20211118 122145 2

IMG 20211118 123611 2IMG 20211118 123756 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην συνέχεια τα παιδιά σκέφτηκαν να κατασκευάσουν στην μακέτα ποδηλατόδρομους και ποδηλατάκια, χωρίστηκαν σε ομάδες και έκοψαν σε χαρτόνι κανσόν τους δρόμους και τα ποδηλατάκια. Το τελικό αποτέλεσμα τους ενθουσίασε πάρα πολύ και έπαιξαν με την ψυχή τους.

 

ΠΟΔΗΛΑΤΑ3 1 4 1 ΤΕΛΙΚΗΣ 1 ΣΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ 1
(περισσότερα…)

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ

Σήμερα Πέμπτη 25/11/2021 επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ύστερα απο πρόσκληση στην Τροχαία Κηφισιάς ενας τροχονόμος.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν κάποιες πληροφορίες για την σπουδαιότητα των σημάτων στον δρόμο και την αναγκαιότητα τήρησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Οι μαθητές/τριες είδαν την στολή του τροχονόμου ,το καπέλο του και τα γάντια του και άκουσαν κάποιες πληροφορίες για το επάγγελμά του.

Στο τέλος η τροχονόμος χάρισε στα παιδιά ενα αφισάκι-επιτραπέζιο παιχνίδι που μπορεί να αξιοποιηθεί απο το σπίτι και εναν πολύ όμορφο χάρακα.

Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία που ολοκλήρωσε τον κύκλο εργαστηρίων στον πρώτο θεματικό κύκλο του Ευ-ζήν.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΣΚ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ 27 & 28/11

Τα παιδικά προγράμματα δεν λείπουν από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Για τα παιδιά 4 έως 5 χρονών υπάρχει το πρόγραμμα «Ταξίδια στον χρόνο» όπου ανάμεσα σε άλλες δραστηριότητες θα δημιουργήσουν τα δικά τους ειδώλια. Σάββατο 27/11/2021, 11:00-13:00, κόστος: 12,00€) Επικοινωνήστε για κράτηση θέσης Νεοφύτου Δούκα 4, Αθήνα | Τ: (+30 210 72 28 321-3) | museum@cycladic.gr

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τα 6 μουσεία της Αθήνας που είναι κατάλληλα για τα παιδιά https://www.travel.gr/experiences/exi-moyseia-stin-attiki-gia-na-episkef/

Και οι δυο παρακάτω δράσεις πραγματοποιούνται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, 177 78 Ταύρος

Τηλ: 212 254 0000 hellenic-cosmos@ime.gr

Σάββατο 27/11/2021 και Κυριακή 28/11/2021

Για παιδιά 4-5 ετών – Ώρα έναρξης: 11:00

«Από μήλο.. σε μήλο, ξεχωριστές ιστορίες αλλά και μυστικά!»

Στη μηλιά τη φορτωμένη, μία κάμπια ανεβασμένη. Να ξέρετε… Είναι μηλογυρισμένη! Ένα σπίτι έχει φτιάξει κι είσαστε προσκεκλημένοι… μην το φάτε προσοχή! Έχει πολλές ιστορίες να διηγηθεί! Η Εύα παραπλανημένη και η Χιονάτη κοιμισμένη…Παιχνίδια σας περιμένουνε πολλά, βγαλμένα από της φίλης μας τις ιστορίες και τα μυστικά! Και αφού τελειώσουν όλα αυτά, το μήλο θα φάμε, που είναι λιχουδιά!

Σάββατο 27/11/2021 και Κυριακή 28/11/2021

Για παιδιά 5-8 ετών – Ώρα έναρξης: 16:30

«Στα ίχνη του Οδυσσέα!»

Ταξίδια, περιπέτειες, απρόσμενες συναντήσεις, αγαπημένα πρόσωπα, αλλά και εχθροί είναι μερικά μόνο από αυτά που θα μας διηγηθεί ο πολυμήχανος Οδυσσέας για τη ζωή του! Τα ίχνη του μας προκαλούν να τον ακολουθήσουμε!

Είναι απαραίτητη η έγκαιρη τηλεφωνική κράτηση, λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων, στο τηλέφωνο 212 254 0000 σε εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Καλό Σαββατοκύριακο!

Έξυπνες ιδέες και χρήσιμες συμβουλές για υγιεινή διατροφή μεγάλων και μικρών

Ένας πολύ ενδιαφέρον ιστότοπος μας δίνει χρήσιμες συμβουλές για υγιεινή διατροφή αλλά και ιδέες για να ετοιμάσουμε ένα υγιεινό κολατσιό για τα παιδιά μας.

.png ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ Παιδιά

κολατσ1

2

.png1

2Βρείτε κι άλλους διατροφικούς οδηγούς πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο

Πηγή: https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metadotika-kai-mh-metadotika-noshmata/7782-diatrofh 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 15-19/11 Β’ ΤΜΗΜΑ

Η εβδομάδα αυτή είχε  άρωμα Πολυτεχνείου με πλούσιο εποπτικό υλικό και τραγούδια από την εποχή εκείνη. Μέσα από μια σειρά εικόνων της περιόδου της εξέγερσης, τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες και προσπάθησαν να μαντέψουν τι γινόταν εκεί. Περισσότερο οι δικές τους σκέψεις οδήγησαν στο να ξεδιπλωθεί η ιστορία των φοιτητών και ύστερα μέσα από τα τραγούδια «Ο δρόμος» και «Το ακορντεόν» να αποδοθεί το νόημα εκείνων των γεγονότων για να επικρατήσει η Ειρήνη και η Ελευθερία.

Slide1 2

Πηγή Εικόνων (2 & 3)

Φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι της Ειρήνης από τα δικά μας τα χεράκια

Slide2 2

Slide3 2

Διαβάσαμε το αγαπημένο παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» και την ημέρα της Γιορτής του Πολυτεχνείου οι νηπιαγωγοί έπαιξαν την ιστορία της στο κουκλοθέατρο με ήρωες πραγματικά ντενεκεδάκια. Μετά την παράσταση ακολούθησε τραγούδι με την συνοδεία της κιθάρας από την κα Μυρτώ (η παρακάτω φωτογραφία είναι από την ανάρτηση του Α’ Τμήματος)

1 2

Φυσικά η εβδομάδα περιείχε εργαστήρια δεξιοτήτων. Ο 1ος κύκλος για την Οδική Ασφάλεια ολοκληρώνεται σιγά σιγά και μια από τις τελευταιες δράσεις ήταν να παρατηρήσουμε κάνοντας μια βόλτα στη γειτονιά (γύρω από το σχολείο μας), τα σήματα που υπάρχουν. Λόγω αδυναμίας εξόδου από το σχολείο, κάναμε μια προσεκτική και αργή βόλτα στην αυλή του σχολείου μας και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τυχόν πινακίδες, Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να δούμε 3 από αυτές κάνοντας φυσικά ΖΟΟΜ ΙΝ (Ρουτίνα Σκέψης) και ερμηνεύοντας τι δείχνουν, τι δηλώνουν και αν έχουν μπει σωστά σε αυτά τα σημεία.

Slide1 3Εδώ εντοπίσαμε μια πινακίδα απαγόρευσης διεύλευσης, τα παιδιά την αναγνώρισαν αμέσως, είπαν ότι δηλώνει απαγόρευση γιατί είναι σε κόκκινο κύκλο και την ώρα που στεκόμασταν στο σημείο, είδαν ως αυτόπτες μάρτυρες γιατί έπρεπε να τοποθετηθεί εκεί η πινακίδα, πριν προλάβω να ρωτήσω. Εκείνη την ώρα ερχόταν από δυο αντίθετες κατευθύνσεις δυο αυτοκίνητα, κατάλαβαν ότι αν έστριβε το αυτοκίνητο στο στενό που υπήρχε η πινακίδα, θα ερχόταν αντιμέτωπο με ένα άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο και θα είχαμε σύγκρουση.

Slide2 3

Εδώ εντοπίσαμε την απαγόρευση στροφής δεξιά, τα παιδιά ερμήνευσαν σωστά την πινακίδα που απεικονίζεται μέσα στον κόκκινο κύκλο και ρωτώντας για την χρήση της εξήγησαν με ακρίβεια γιατί είναι τοποθετημένη σε αυτό το σημείο. Για καλή μας τύχη πέρασε κι ένα αυτοκίνητο διερχόμενο από αυτό το στενό.

Slide3 3

Στο σημείο της αυλής που βρίσκεται απέναντι από το δημοτικό σχολείο, εντοπίσαμε μια πινακίδα που μπέρδεψε πολύ τα παιδιά. Όταν τους ζήτησα να την ερμηνεύσουν είπαν «Προσοχή κυκλοφορούν μαμάδες με παιδάκια (πεζοί)». Ξαναρώτησα: που φαίνεται ότι είναι πινακίδα Προσοχή/Κίνδυνος; Πραγματικά σάστισαν. «Η πινακίδα θα έπρεπε να είναι τριγωνική, κόκκινη με κίτρινο πλαίσιο για να σημαίνει προσοχή κίνδυνος» είπε ο Κ. Άρα εδώ αφού είναι σε μπλε κύκλο τι δηλώνει; Τα παιδιά απάντησαν σχεδόν ταυτόχρονα «υποχρέωση». Όμως σε όλη τη διάρκεια που είμασταν εκεί στημένοι, εκτός από τα παρακαρισμένα αυτοκίνητα περνούσαν συνέχεια οχήματα από αυτό το στενό. Εκεί ακριβώς μπερδεύτηκαν τα παιδιά και αφού εξήγησα ότι αυτή η πινακίδα αφορά στην ουσία μόνο δρόμο για πεζούς, ο Γ.Σ είπε ότι «μάλλον την ξέχασαν εκεί, δεν είναι σωστή». Ρώτησα αν πιστεύουν ότι κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό……κι έμεινε να το συζητήσουμε την ερχόμενη εβδομάδα…

Εν αναμονή λοιπόν του τι θα αποφασίσουν τα παιδιά να κάνουμε γι αυτή την πινακίδα…