επίσκεψη της Πυροσβεστικής στο σχολείο μας (Κ8)

Η Υπηρεσία του 7ου  Πυροσβεστικού σταθμού Αθηνών, ανταποκρινόμενη στο αίτημά μας για ενημέρωση των μαθητών/τριών σε θέματα πυρασφάλειας επισκέφθηκε το σχολείο μας την Πέμπτη χαρίζοντας  μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία στους  μαθητές μας. Οι πυροσβέστες μίλησαν στα παιδιά για το επάγγελμά τους, τις δυσκολίες και τους κινδύνους, τους  τομείς στους οποίους  δραστηριοποιούνται (πυρκαγιές, εγκλωβισμούς, ατυχήματα, ανεύρεση επιζώντων από φυσικές καταστροφές κλπ.), ενώ  έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες    για τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιών, προστασία από τον καπνό, όπως και για τα νούμερα κλήσης της Πυροσβεστικής (199, 112). Μας   έδειξαν το πυροσβεστικό όχημα και τον εξοπλισμό τους (φόρμα, κράνος, μάσκα, οξυγόνο, γάντια), είδαμε τον φάρο, τον χώρο που αποθηκεύεται το νερό και φυσικά ακούσαμε την σειρήνα (αφού μας εξήγησαν πότε και γιατί αυτές ηχούν). Το πιο διασκεδαστικό κομμάτι φυσικά  ήταν όταν μας έδειξαν πως ρίχνουν νερό με τη μάνικα και βοήθησαν τα παιδιά να ρίξουν και εκείνα με τη σειρά τους!!!!!!!! Μας διάβασαν το παραμύθι,« ο Καπνούλης» για να ξέρουμε πως να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά στο δάσος και στο σπίτι…….

0 11 22 1

3 2

Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα των πυροσβεστών για την άρτια ενημέρωση και όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί μας!!! Έφυγαν με ένα μικρό δωράκι που ετοίμασαν τα παιδιά, ενώ η παρουσία τους ενέπνευσε πολλά  παιδιά, κυρίως αγόρια να τους μιμηθούν αναζητώντας το ίδιο είδος ηρωισμού και αξιοπιστίας….. Η νέα γενιά πυροσβεστών ετοιμάζεται………

25η Μαρτίου 1821 (Π5)

Με αφορμή την  επέτειο της 25ης Μαρτίου, μια μέρα τιμής και μνήμης για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία, τα παιδιά γνώρισαν πολλούς απο τους ήρωες της εποχής που τιμούμε ακόμη και σήμερα αλλά και διάφορα σημαντικά γεγονότα που έμελλαν να αλλάξουν για πάντα την πορεία της ελληνικής ιστορίας.

Πρώτα απο όλα παρακολουθήσαμε κάποια σχετικά βίντεο όπως:

Και διαβάσαμε κάποια βιβλία όπως:

  • Ρήγας Φεραίος Πριν από την επανάσταση του 1821 της Γιολάντας Χατζή

Έπειτα τα παιδιά βλέποντας προσωπογραφίες μερικών ηρώων του 1821, και αφού σyζητήσαμε πολλές λεπτομέρειες για τα μαλλιά, τα μάτια, το πρόσωπο τους, ακόμη και τα ρούχα τους, προσπάθησαν να δημιουργήσουν και τα ίδια. Στην αρχή με μολύβι, έπειτα με κηρομπογιές έβαλαν λεπτομέρειες και χρώματα και τέλος με νερομπογιά ζωγράφισαν το φόντο. Φυσικά έγραψαν και το όνομα του ήρωα που ζωγράφισαν σε καρτελάκι, κολλώντας το στο έργο τους.

8affdce5 6dcb 44c9 8c76 b7d6960cfc4d 57f4d30f 844d 444f 9941 78548b7280c0 595ca610 c270 4af9 a741 838b47705352

fbceda07 1fbc 4659 9d4f 59ea98750438

Έπειτα είδαμε απο τι αποτελείται η στολή του τσολιά ( εύζωνα). Κάναμε κάποια παιχνίδια στα οποία τα παιδιά έβρισκαν αν υπάρχει κάποιο λάθος στη φορεσιά κάθε φορά και στη συνέχεια κλήθηκαν να κάνουν το δικό τους τσολιά βήμα βήμα. Για φόντο, δημιούργησε το κάθε παιδί το δικό του, αποτελούμενο απο διαφορετικά μικρά σχέδια.

e1e0c90e 1d96 45e4 9b25 f6564edf9b22

 

 

 

 

Τα παιδιά έκοψαν τις δικιές τους σημαίες, για το σταυρό των οποίων χρησιμοποίησαν σφουγγαράκι κομμένο και το δημιούργησαν με τύπωμα.

4566c72d 7ded 4043 985d 34efa99b2e36

Έγινε αναφορά και στη φιλική εταιρεία και στον τρόπο που αυτοί έγραφαν, χρησιμοποιώντας ένα μυστικό κώδικα που μόνο όσοι ήταν μέλη γνώριζαν. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτό όποτε μια μέρα ήρθαν στην τάξη και βρήκαν ένα γράμμα απο τη φιλική εταιρεία που τους ζητούσε να βρουν τα κρυμμένα τσαρούχια στην τάξη τους, να τα βάλουν στη σωστή σειρά με βάση τον αριθμό τους (1-8) και έπειτα να τα γυρίσουν απο την πίσω πλευρά και να βρουν τα σύμβολα που έχει κάθε τραρουχάκι. Με τη βοήθεια ενός πίνακα που υπήρχε μέσα στο γράμμα, τα παιδιά καλούνταν να αποκωδικοποιήσουν τα σύμβολα και να βρουν το κρυμμένο μήνυμα.

https://codeweek.eu/view/1221337/ti-minima-kryvoyn-ta-tsaroukhia

f2c31c1c d1ab 4eb2 93c5 bcae0202f0d6 0e2ca88f 9ad5 4a33 9ba3 e041c634a3c1 f816d6dd cc0c 4139 b895 df84fd1fcee9

Φυσικά δεν έλλειπαν οι πρόβες για τη γιορτή μας και οι προσκλήσεις φτιαγμένες εξ ολοκλήρου απο τα χεράκια των παιδιών.

f10159a6 58f8 4d32 b3bf 57499b536b5e

Η ημέρα της γιορτής μας ήταν γεμάτη τραγούδια, χορούς και φυσικά στο τέλος της γιορτής δημιουργήθηκε κομμάτι κομμάτι η ελληνική μας σημαία απο χαρτόκουτα, για να πούμε όλοι μαζί τον εθνικό μας ύμνο γύρω της.

3b2f5cc3 3fc8 429b bffc 4bc787b9f2dc

 

Ένας συγγραφέας στο σχολείο μας(Κ8)

Επίσκεψη του συγγραφέα Χρήστου Δασκαλάκη

Τον Ιανουάριο ,ο συγγραφέας Χρήστος Δασκαλάκης επισκέφθηκε το σχολείο μας  και συνάντησε τους μαθητές μας. Τα παιδιά στο πλαίσιο του προγράμματος ο κύκλος του νερού άκουσαν το παραμύθι του κ. Δασκαλάκη «Η χιονονιφάδα που αγάπησε καλοκαίρι», από τον ίδιο.

6f72b61a 8b42 4bc9 85b1 ebe4e1c188c8

Τους έδειξε πως να φτιάξουν μια πολύ ωραία χιονονιφάδα απο χαρτί και ύστερα να την μετατρέψουν σε λουλούδι.

0546d0ee 89ca 46b7 b147 feb60b236e6195163617 ef56 4907 92f4 a83f85f96062

Επίσης είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν ερωτήματα  που είχαν ετοιμάσει σχετικά με το επάγγελμα του συγγραφέα.

ba912921 1d98 4b53 b426 db7f8e14577b

Έπειτα παρουσίασαν ένα χορευτικό από το τραγούδι του παραμυθιού  με τίτλο ” Πίστεψε” που είχαν προετοιμάσει με τις δασκάλες τους.

Και τέλος δεν μπορούσαν αν λείπουν οι αγκαλιές καθώς τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ!.

 

be7cc925 b782 4f3f 9209 ce15a23b4532

ea9707fc 45c2 411b a790 279df3d55b82

 

 

 

 

 

 

 

 

Μικροί συγγραφείς:

Με αφορμή την επίσκεψη του συγγραφέα κ. Δασκαλάκη Χρήστου αδράξαμε την ευκαιρία να γίνουμε κι εμείς μικροί συγγραφείς. Ναι μπορούμε να προσπαθήσουμε! Με τη βοήθεια καρτών που απεικονίζουν ήρωες ,αντικείμενα και ζώα-υλικό που βρήκαμε στο εκπαιδευτικό ιστολόγιο “Ένα κείμενο ,μια εικόνα“-τα παιδιά δημιουργούν ιστορίες με τη βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι. Κάθε Δευτέρα, κατόπιν κλήρωσης, ένα παιδί παίρνει στο σπίτι του το κουτί της συγγραφής, το οποίο περιλαμβάνει τρείς φακέλους με εικόνες, ξυλομπογιές και ένα βιβλίο αυτοσχέδιο το οποίο δημιουργήθηκε αξιοποιώντας Α4 χαρτιά κομμένα στη μέση τα οποία θα πετιόντουσαν καθώς και τα σκληρότερα χαρτόνια στο πίσω μέρος των μπλοκ ζωγραφικής που τελειώνουν…Μία εβδομάδα μετά τα παιδιά μας παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις δημιουργίες τους.

 12 1

RAF2

H Ραφαέλα μας παρουσιάζει περήφανη το βιβλίο της

 

 

 

IMG20250120125432

Ανακύκλωση μπαταριών (Ο2)

Το σχολείο μας τα τελευταία χρόνια διαθέτει κάδο ανακυκλώσης μπαταριών από την εταιρία ΑΦΗΣ, η οποία έχει σκοπό την οργάνωση ενός συλλογικού συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης φορητών ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών. Τον κάδο, όμως τον χρησιμοποιούσαν κυρίως οι εκπαιδευτικοί, καθώς ελάχιστοι γονείς γνώριζαν την ύπαρξή του.

Τη φετινή χρονιά, με χαρά ενημερωθήκαμε πως εντάχθηκαν και τα νηπιαγωγεία στη δράση ‘σχολική επιβράβευση’ από την εταιρία ΑΦΗΣ, η οποία τα προηγούμενα χρόνια αφορούσε μόνο σε δημοτικά και γυμνάσια. Έχοντας ως κύριο στόχο μας φέτος την αειφορία και την υιοθέτηση ενός βιώσιμου τρόπου ζωής, δεν θα μπορούσαμε παρά να στηρίξουμε με ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία…το διαδώσαμε, λοιπόν, παντού!

“ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΔΟ ΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. ΟΣΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!”

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο ‘Το ταξίδι της μπαταρίας’ :

αλλά και την ταινία animation που έφτιαξαν οι μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σκουροχωρίου Ηλείας:

Εμπνευστήκαμε και προσπαθήσαμε να κατασκευάσουμε κι εμείς μπαταρίες από πλαστελίνη.

εικόνα Viber 2025 03 12 22 06 29 940

Έπειτα φτιάξαμε μια αφίσα , την οποία την κολλήσαμε δίπλα στην είσοδο του σχολείου για να θυμούνται όλοι να ανακυκλώνουν τις μπαταρίες τους.

InCollage 20250312 202612708

Κι έτσι, με την υποστήριξη όλων, καταφέραμε από τον Φεβρουάριο κιόλας να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε το στόχο για το δικό μας σχολείο που ήταν να ανακυκλώσουμε 50 κιλά μπαταρίες! Την πρώτη φορά που ήρθε το φορτηγάκι της ΑΦΗΣ να αδειάσει τον κάδο, η υπεύθυνοι της ομάδας ανακύκλωσης μπαταριών του έδωσαν 25 κιλά και τη δεύτερη φορά η ζυγαριά έδειξε 39 κιλά!

20250214 120722 20250214 120725 20250214 120543

Σύνολο 64 κιλά και συνεχίζουμε δυναμικά!!!

Στόχος όλων να κερδίσουμε την σχολική επιβράβευση, μιας και από φέτος συμμετέχουν και τα νηπιαγωγεία στο διαγωνισμό της εταιρείας ΑΦΗΣ. Το βραβείο που όλη η σχολική κοινότητα μας στοχεύει είναι ένα rubber floor για την αυλή μας!

 

 

Στα τέλη του Μαΐου, οπότε ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα, είχαμε καταφέρει να ανακυκλώσουμε 114 κιλά μπαταρίες συνολικά!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 10 103639 1

cb22d22a 9e7e b4d5 d2f1 5cfd067adab3

 

50

6η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.(Π2)

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, Παγκόσμια  Ημέρα ενάντια στην Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό, υλοποιήθηκαν δράσεις με στόχο την ενημέρωση των μαθητών για τον σχολικό εκφοβισμό, την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια σε οποιαδήποτε μορφής βίας. Ανακαλύψαμε πόσα χρήσιμα και ευχάριστα πράγματα μπορούν να κάνουν τα χέρια μας. Θυμηθήκαμε ότι τα χέρια δεν είναι για να πονούν, αλλά για να αγκαλιάζουν, να ζωγραφίζουν, να χαϊδεύουν…. Θυμηθήκαμε ότι οι λέξεις έχουν πολύ μεγάλη δύναμη, αφού μπορούν να ραγίσουν τις καρδιές, αλλά και να δημιουργήσουν τα πιο όμορφα και ζεστά συναισθήματα…..είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό και video

2 1

https://youtu.be/YyDJafzuUK4

https://youtu.be/YyDJafzuUK4

Οι μαθητές μέσα από βιωματικά σενάρια προσέγγισαν τις έννοιες του εκφοβισμού, της αυτοεικόνας και της ενσυναίσθησης. Με την ανάγνωση βιβλίων που προάγουν την αξία της φιλίας και καλλιεργούν την ενσυναίσθηση, αντιληφθήκαμε πόσο εύκολα μπορεί να αποδυναμωθεί η βία με τη φιλία…

1 1

 

 

https://kesy.dra.sch.gr/images/pdfs/paramuthia_gia_ekfovismo.pdf

Στον κύκλο της καλοσύνης βάλαμε συμπεριφορές/ καταστάσεις  που αντανακλούν αγάπη, καλοσύνη, ενσυναίσθηση, αποδοχή, αφήνοντας  εκτός   ό,τι μας πληγώνει και μας πονά…

8

Με  σύνθημα ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ-ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ βρήκαμε όσα μας ενώνουν και όχι όσα μας χωρίζουν…. Διαφορετικά κομμάτια, σχέδια, σχήματα φτιάξαμε κάτι νέο όλοι μαζί……Τα παζλ  είμαστε εμείς, βάλαμε χέρια, πόδια, πρόσωπα και γίναμε μια μεγάλη καρδιά….Γράψαμε και  φωνάξαμε συνθήματα που έγιναν αφίσα.

03 1

 

Πατήστε στους μπλε κύκλους  της  ψηφιακής αφίσας για να ακούσετε τα μηνύματα μας κατά της βίας

 

Και αν η βία φέρνει βια…..η καλοσύνη γεννά καλοσύνη……..

58

Να σώσουμε τη μέλισσα κυρία!(Π2)

Τη συμβολή της μέλισσας στην επικονίαση τη γνωρίζουμε όλοι. Η πληροφορία που τονίζει την σπουδαιότητα της στην εξάπλωση των καλλιεργειών και ίσως πολλοί δεν το γνωρίζουν είναι ότι πάνω από το 35% της παγκόσμιας παραγωγής τροφής εξαρτάται από τα έντομα-επικονιαστές. Εάν οι μέλισσες αφανιστούν, οι 71 από τις 100 πιο σημαντικές φυτικές καλλιέργειες παγκοσμίως που επικονιάζονται από τις μέλισσες, θα αρχίσουν να εξαφανίζονται και αυτές.(Πηγή:GREENPEACE Ελλάδας)

Στο διάλειμμα καθώς παρατηρούσαμε τις αλλαγές που έρχονται σιγά σιγά με την άνοιξη στον κήπο μας, εντοπίσαμε  μια μέλισσα που δυσκολευόταν να πετάξει, ενώ ήταν ζωντανή. “Να τη σώσουμε κυρία! “ήταν αμέσως αυτό που ζήτησαν  τα παιδιά. Λίγο ζαχαρόνερο σε ένα καπάκι που της φέραμε για να πάρει δύναμη λειτούργησε σαν πρώτη βοήθεια.

μμ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατόπιν τέθηκε το ερώτημα από την εκπαιδευτικό: Πού μπορούμε να την βάλουμε μέχρι να δυναμώσει ;Στο προαύλιο θα είναι εύκολο να την φάνε τα πουλιά.

Μέσα από την ανταλλαγή διάφορων ιδεών καταλήξαμε στην απόφαση να δημιουργήσουμε ένα ξενοδοχείο εντόμων για τον κήπο μας, ελπίζοντας ότι εκεί θα είναι ασφαλής και ότι ίσως βοηθήσει και άλλες μέλισσες να ζήσουν στον κήπο μας. Αναζητήσαμε φυσικά υλικά στην αυλή μας ,κόψαμε,κολλήσαμε συνεργαστήκαμε και περάσαμε όμορφα σαν ομάδα όλοι μαζί δημιουργώντας το ξενοδοχείο των εντόμων…

collage33

collage34

 

 

 

 

 

 

 

Απόκριες 2025

Οι Απόκριες στο σχολείο μας είχαν χρώμα, χορό, πολλές κατασκευές και πρωτότυπες στολές!!!

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι οι Απόκριες και τι γιορτάζουμε εκείνη την περίοδο. Είδαμε ορισμένα έθιμα που πραγματοποιούνται σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας. Σε αυτό το κομμάτι των εθίμων μας βοήθησε και η ομάδα La strada  που ήρθαν στο σχολείο μας και μας παρουσίασαν έθιμα αποκριάτικα της Ελλάδας και μας ταξίδεψαν μαζί τους.

2bf9752c 8b75 4757 96ae 4d3570a6ad5a

Φυσικά δεν μπορούσαν να λείπουν κατασκευές και οι μάσκες.

3

Μάσκες απο ανακυκλώσιμα υλικά ( χαρτόκουτα και καπάκια) διακοσμημένες με μαρκαδόρους και ζωγραφισμένες με τέμπερα απο τα παιδιά.

 

1

3786d7b7 8a32 4ce9 9e25 d3e7f99f4cfa

Την τσικνο-Πέμπτη κάναμε πολλά παιχνίδια, χορούς, και φυσικά το αγαπημένο γαϊτανάκι. Τα σουβλάκια δεν έλλειπαν απο το μενού.

588e53a3 ce86 4909 a94f b64a95c50836 3ba13e02 213e 4a7c 9cdd 4298d3431968 32e40459 1cf5 44d4 9879 3685b717f68a 0b2030e1 7bea 4eb2 a48d ebed958eab7c

Φτιάξαμε και στολές μαζί με τα παιδιά, με θέμα την ανακύκλωση. Καπέλα απο χαρτόνι με τη λέξη “Ανακύκλωση” και σακούλες σκουπιδιών με το σήμα της ανακύκλωσης και τη γη.

e418cdeb 9eaf 4ff2 a564 1e308674b6ac

Μιλήσαμε ακόμη για την Καθαρά Δευτέρα που ακολουθεί τις Απόκριες  και αφού είδαμε τα διαφορετικά σχήματα των χαρταετών αποφασίσαμε να κάνουμε τους δικούς μας.

Χαρταετοί απο χαρτόκουτα

40d10706 8307 4b8c b0cf af2cda6c90c0 3e43cc4c ffa7 4696 8e94 6e29f90f55c6 2

Μιλήσαμε για το τραπέζι της Σαρακοστής και παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα

e171ad22 c9bd 4361 a2ee fded298c5ff2

Μετά την Καθαρά Δευτέρα φτιάξαμε την δική μας κυρά Σαρακοστή με αλεύρι και νερό, όπως προστάζει το έθιμο, μετρώντας  πλεόν αντίστροφα για το Πάσχα.

4

1741700807327

Κομποστοποίηση με τη βοήθεια της ομάδας cosmic φ(O8)

Μιλώντας στα παιδιά για τους τρόπους μείωσης των απορριμμάτων και προστασίας του περιβάλλοντος, συζητήσαμε για την ανάγκη μας και τα οφέλη της κομποστοποίησης. Φυσικά σε αυτό μας βοήθησε η ομάδα cosmic φ όπου επισκέφθηκε στο σχολείο μας και πραγματοποίησε μια πολύ όμορφη και ενδιαφέρουσα δράση.

Αρχικά παίξαμε κάποια παιχνίδια για να γνωριστούμε και να ζεσταθούμε

7a84238f 9a93 4905 afd7 ae119b9197f8

Έπειτα σε ομάδες έβρισκαν τα παιδιά και ταίριαζαν σε ζευγάρια εικόνες όμοιων αντικειμένων, τα οποία στην πορεία ρωτήθηκαν αν μπορούν να μπουν ή όχι σε έναν κομποστοποιητή.

001e32e8 8a66 4344 a1dd 568658c2b2eb

Μετά τα παιδιά κλήθηκαν να δουν και φυσικά να δουν στο χεράκι τους αν θέλουν ορισμένα σκουληκάκια τα οποία μπορούμε να βρούμε και μέσα σε έναν κομποστοποιητή.

1aa8ff86 8ae7 4946 be20 ba6c6edc1ceb

Αργότερα μεταφερθήκαμε στον κομποστοποιητή που ήδη υπήρχε στο σχολείο μας για να δουν τα παιδιά τι υλικά μπορούν να βάζουν εκεί αλλά και με ποιο τρόπο.  Τα ίδια συμμετείχαν τόσο στη συλλογή υλικών εκείνη τη στιγμή απο τον κήπο μας ( κάποια χόρτα και ξερά φύλλα) όσο και στο να τοποθετήσουν όλα τα οργανικά υλικά( φλούδες, τσόφλια αυγών κα) που είχαμε μέσα στον κομποστοποιητή.

786d6f6a 96a1 4d40 8f9e 148cdbe529421cc3bc06 f8ac 41af bbb2 c78635300d01673b6b4d f489 481c 903e 2159960f8686fbe6af62 1506 4ff2 ba4d b5ddec2d677ed837432b 692e 4f01 925e cb88e4357cbe

Τέλος τους έδειξαν πως να φυτεύουν κάποια μαρουλάκια και κάποια κρεμμυδάκια που είχαν φέρει.

1d15372b 30a8 4784 900e 9b0c43a679f2 68a03525 2bc3 4035 8bf9 e0d9a01541b6 f4745415 f0d5 4044 87da 3d4b0cb7bd56

Και τέλος μοιράστηκαν το πως ένιωθαν και τι έμαθαν

e646bb8c 7e94 47a8 a478 06ea0721e68a

Αλλά μια τέτοια δράση δεν τελειώνει μόνο σε μια ημέρα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο με τις καινούριες τους γνώσεις που ήθελαν να συνεχίζουν αν γεμίζουν καθημερινά τον κομποστοποιητή μας με τις φλούδες απο τα φρούτα που έμεναν απο το δεκατιανό τους και άλλα υλικά. Τα οποία δεν ξεχνούσαν να κόβουν σε μικρά κομμάτια όπως έμαθαν.

d55f2333 8abd 4591 b657 5027dbca363e  IMG20250213153513IMG20250213153724

 

Φυτεύουμε λαχανόκηπο,λουλούδια και δέντρα!!(Ο7-Ο9)

Ήρθε η στιγμή να υλοποιηθούν οι προτάσεις της 2ης συνέλευσης τάξης που είχε ως θέμα τη διαμόρφωση της αυλής, ώστε να γίνει πιο ευχάριστη σε όλους μας. Μία από τις αποφάσεις ήταν να φυτέψουμε λουλούδια για να τοποθετηθούν εκεί που τώρα είναι απλά χώμα κι έτσι πιάσαμε δουλειά: Βάψαμε πλαστικές γλάστρες που είχαμε στην αποθήκη εδώ και καιρό από παλιότερα φυτέματα καθώς και ένα ξύλινο πλαίσιο για να αγκαλιάσει τα φυτά μας, δημιουργώντας έτσι το μικρό μας λουλουδόκηπο:

γ1

βάφουμε τις γλάστρες μας

γ4

ποτίζουμε

γ2

φυτεύουμε βολβούς

γ3collage6

 

Μετά τον ανθόκηπο, σειρά είχαν τα παρτέρια του λαχανόπηκου, που άδεια πλέον περίμεναν να ξαναγεμίσουν….Αφού έγιναν κάποιες επιδιορθώσεις οι μικροί μαθητές μας σκάλισαν το χώμα, φύτεψαν σπόρους,καρότα,ραπανάκια,μαρούλια,βολβούς, μικρά φυτώρια. Ομάδα παιδιών αναλαμβάνει το πότισμα και τη φροντίδα του λαχανόκηπου,  ενώ με ανυπομονησία παρατηρούν το μεγάλωμα των φυτών…Άντε και καλή σοδειά να έχουμε…

ασ

 

 

οφ

collage5

προετοιμάζοντας το λουλουδόκηπο

Το μήνα Φεβρουάριο ,με την πολύτιμη βοήθεια του μπαμπά της Κωνσταντίνας και του παππού του Αλέξανδρου και του Άγγελου αποκτήσαμε δυο καινούρια στολίδια στον κήπο μας: Μία πορτοκαλιά και μία λεμονιά. Στις 14/2 ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αγαπήσαμε περισσότερο τη μητέρα όλων ,τη Γη μας χαρίζοντας της δύο όμορφα δέντρα…έτσι για να μοσχοβολήσει ο τόπος …

collage 4

Και φυσικά τα μέλη της ομάδας κήπου ανέλαβαν να τα ποτίζουν καθημερινά, σύμφωνα με τις οδηγίες που μας έδωσαν οι γονείς που μας βοήθησαν

Συχνά επισκεπτόμαστε τον κήπο μας ….είτε για να φάμε τα καροτα του ,είτε να να αναζητήσουμε μαρούλια για τη σαλάτα μας στο γεύμα του Ολοήμερου. Και χάρη στην κ.Ντίνα μας ,που όχι μόνα μας καθαρίζει αλλά μας φροντίζει σε όλα, τρώμε είτε σαλάτες, είτε μπροκολάκι!

111

θα ευχαριστηθούμε μαρουλοσαλάτες!

FR K

Aπομακρύνουμε τα αγριόχορτα

IMG20250310151451 1

ppp

η πορτοκαλιά μας μόλις φυτεύτηκε

66666

 

Οικολογικά απορρυπαντικά (Ο10)

Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με θέματα αειφορίας και αφού μιλήσαμε για το τεράστιο πρόβλημα της μόλυνσης του υδάτινου οικοσυστήματος, αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και να βρούμε ακόμα έναν τρόπο να προστατεύσουμε το περιβάλλον: φτιάξαμε και αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε στο σχολείο μας χειροποίητα οικολογικά απορρυπαντικά.

  • Κρεμοσάπουνο για τα χέρια

Τα υλικά που χρειαστήκαμε είναι: πράσινο σαπούνι, απιονισμένο νερό και γλυκερίνη.

Αφού μυρίσαμε το σαπουνάκι και μιλήσαμε για τα συστατικά του, το τρίψαμε, το ρίξαμε σε βαζάκια και προσθέσαμε λίγο νερό. Την επόμενη μέρα βάλαμε τη γλυκερίνη και το οικολογικό κρεμοσάπουνο μας ήταν έτοιμο! Εννοείται ότι πλένουμε κάθε μέρα τα χέρια μας με αυτό και έχουμε παρατηρήσει ότι είναι πολύ απαλά!

InCollage 20250214 173935278

IMG 66afd531faf0391c85b99917939dc3e4 V

Γράψαμε τη συνταγή, για να το φτιάξουμε και στο σπίτι μας! Αν θέλετε να δοκιμάσετε κι εσείς δείτε την εδώ:



Λήψη αρχείου

  • Καθαριστικό για τα τραπέζια

Χρειαστήκαμε μόλις 2 υλικά που τα έχουμε όλοι στο σπίτι μας: ξύδι και σόδα.

Σε μια λεκάνη αναμείξαμε νερό, ξύδι και σόδα και έπειτα το βάλαμε σε ειδικό μπουκάλι με αντλία για να βολεύει την κ. Ντίνα που μας καθαρίζει! Τώρα θα ακουμπάμε σε τραπέζια που έχουν καθαριστεί χωρίς χημικά!

InCollage 20250214 174149412

Μπορείτε να δείτε τις δοσολογίες των υλικών εδώ:

3

Η πρωτοβουλία αυτή έχει πολλαπλά οφέλη, τόσο για τους μαθητές όσο και για το περιβάλλον. Ακολουθούν μερικά από τα κυριότερα:

  1. Οικονομία: Τα χειροποίητα απορρυπαντικά συχνά κοστίζουν λιγότερο από τα έτοιμα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά εξοικονομούμε χρήματα και μαθαίνουμε να κάνουμε οικονομία.
  2. Υγιεινή και Ασφάλεια: Τα περισσότερα εμπορικά απορρυπαντικά περιέχουν χημικές ουσίες που είναι επιβλαβείς για την υγεία. Τα οικολογικά απορρυπαντικά, φτιαγμένα από φυσικά συστατικά, είναι συνήθως πιο ασφαλή και λιγότερο ερεθιστικά για τα ευαίσθητα παιδικά χεράκια!
  3. Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση: Η διαδικασία δημιουργίας απορρυπαντικών είναι μια εκπαιδευτική εμπειρία για τους μαθητές. Μαθαίνοντας για τα συστατικά και τις διαδικασίες παραγωγής, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις σχετικά με τη χημεία και την οικολογία, ενώ ταυτόχρονα ευαισθητοποιούνται για τη σημασία της βιωσιμότητας.
  4. Περιβαλλοντική Συνείδηση: Η χρήση φυσικών συστατικών μειώνει την ποσότητα χημικών ουσιών που καταλήγουν στο περιβάλλον. Επιπλέον, η δημιουργία απορρυπαντικών στο σχολείο ενθαρρύνει τους μαθητές να σκέφτονται τις επιπτώσεις των προϊόντων που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.