E Twinning 2022-2023:Playing with water

logo 3

Λατρεύουμε τις συνεργασίες με άλλα σχολεία και μέσα από την υλοποίηση E Twinning προγραμμάτων κάθε χρόνο μπορύμε να γνωρίζουμε σχολεία εντός και εκτός Ελλάδας.Την φετινή σχολική χρονιά θα συνεργαστούμε με σχολεία της Πάτρας,της Καστοριάς,της Αθήνας ,της Ιταλίας και της Λιθουανίας στο project που λέγεται «Playing with water»

Συγκεκριμένα,τα συμμετέχοντα σχολεία είναι:

Νηπιαγωγείο Πενταβρύσου Καστοριάς

 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών

 1ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης

3ο Νηπιαγωγείο Βούλας

18ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου

34ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Rodari Preschool (Iταλία)

Kauno lopšelis-darželis(Λιθουανία)

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει ως τον Απρίλιο 2023 και οι βασικοί μας στόχοι είναι:

  • Να αυξήσουμε την περιβαλλοντική συνείδηση για την προστασία και την εξοικονόμηση του νερού
  • Να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για την προστασία της φύσης γενικά δείχνοντας τη σπουδαιότητα του νερού για την διατήρηση της ζωής στον πλανήτη
  • Να αναπτύξουμε τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών, όπως ο σεβασμός των απόψεων των άλλων, η συνεργασία, η ανάληψη ευθύνης για τις πράξεις τους
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη και δημιουργικότητα
  • Υιοθέτηση φιλικής προς το περιβάλλον συμπεριφοράς
  • Εξοικείωση των μαθητών με μια ποικιλία εργαλείων web 2.0 προκειμένου να επικοινωνούν με άλλους μαθητές ακόμα κι αν είναι μακριά και να εκφράζονται
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, να εστιάζουν σε πραγματικά προβλήματα, να προτείνουν και να αναζητούν λύσεις.

Οκτώβριος:Γνωριμία με τους εταίρους μας/Ευρωπαική Εβδομάδα Κώδικα/Ιστορίες του Νερού

Σε αυτή τη σελίδα του έργου είδαμε φωτογραφίες από τα άλλα σχολεία και στείλαμε κι εμείς ένα μικρό βίντεο από την πόλη μας και τη ζωή μας στο σχολείο για να γνωριστούμε καλύτερα:

Αμέσως μετά τη γνωριμία των σχολείων συμμετείχαμε στην Ευρωπαική Εβδομάδα Κώδικα με θεματολογία σχετική με το έργο μας:

α)Ποιος χρειάζεται το νερό:Πρώτα με βιωματικό τρόπο κι έπειτα με τη βοήθεια της αγαπημένης μας μελισσούλα-beebot αναζητήσαμε τους οργανισμούς που χωρίς το νερό δεν ζουν:Άνθρωποι,Ζώα,Φυτά

download2

β)Κατόπιν εμπνευστήκαμε από την ιδέα των φίλων μας από την Ιταλία να υλοποιήσουμε pixel art δραστηριότητες και δημιουργήσαμε τη δική μας σταγόνα διαβάζοντας κωδικοποιημένες οδηγίες,συλλογικά:

download        download3

Ο μήνας Οκτώβριος κλείνει με τη συγγραφή και εικονογράφηση μιας ιστορίας που μπορεί να είναι από τη λαϊκή παράδοση,τη μυθολογία ή έμπνευση των παιδιών.Στο συνεργατικό εργαλείο paddlet που ακολουθεί μπορείτε να διαβάσετε τις ιστορίες όλων των παιδιών:

Μπορείτε αναλυτικά να διαβάσετε τη δική μας ιστορία εδώ:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Δραστηριότητες του Νοέμβριου:

Το Νοέμβρη ασχολούμαστε με την τέχνη…Δημιουργούμε  ένα έργο με θέμα το Νερό και το ταχυδρομούμε στους φίλους μας.Εμείς στείλαμε το έργο μας στα παιδιά του Kauno lopšelis-darželis(Λιθουανία) αλλά παραλάβαμε το δώρο μας από τους φίλους μας στο 38ο Νηπιαγωγείο της Πάτρας

όλα τα έργα συγκεντρώθηκαν στο ακόλουθο ψηφιακό βιβλίο:

Επίσης το μήνα αυτό δημιουργήθηκε στο twinspace η σελίδα με τα ψηφιακά παιχνίδια του νερού για να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας:

 

 

Tα πειράματα του Δεκέμβρη:

Ο Δεκέμβριος με τις βροχές φέρνει το νερό στην καθημερινότητά μας ακομα περισσότερο.Τα σχολεία «προκαλούν «το ένα το άλλο να πειραματιστούν με το νερό και να ανακαλύψουν τις ιδιότητές του.Εμείς στείλαμε στους φίλους μας στη Λιθουανία την πρό(σ)κληση μας:

hallenge 

και δεχτήκαμε μια άλλη από τους φίλους μας στ0 28ο Νηπ.Πάτρας:

challenge

Για να ασχοληθούμε με την ιδιότητα του νερού να απορροφάται από κάποια υλικά αξιοποιήσαμε τον γνωστό μύθο του Αισώπου:» Ο γάιδαρος φορτωμένος αλάτι»,που μπορείτε να δείτε εδώ

Βέβαια εμάς δε μας απασχόλησε το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας αλλά οι φυσικές επιστήμες….Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός σχετικά.Συλλέξαμε όλα τα υλικά για να διαπιστώσουμε τι έγινε όταν το αλάτι έπεσε στο ποτάμι και τι έγινε όταν τα σφουγγάρια βρέθηκαν στο νερό.Η ενασχόλησή μας με το θέμα καταγράφηκε στο παρακάτω βίντεο:

 

Εκτός βέβαια από το πείραμα που παρουσιάστηκε στο προηγούμενο βίντεο, έγιναν πολλά ακόμη για ένα διάστημα μεγάλο πριν και μετά τα Χριστούγεννα:

download

Όλα τα πειράματα των σχολείων μπορούμε να τα δούμε εδώ συγκεντρωμένα:

Λίγο πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές όλοι οι E Twinners του Νερού στέλνουν τις ευχές τους στην ομάδα….Ώρα για ξεκούραση!

Στο παρακάτω ψηφιακό εργαλείο μπορείτε να τις δείτε:

Οι συγγραφείς του Γενάρη:

Τον Ιανουάριο δημιουργήσαμε μια συνεργατική ιστορία η οποία γράφτηκε στο ακόλουθο ηλεκτρονικό βιβλίο. Οι φίλοι μας από την Λιθουανία είχαν την έμπνευση να αρχίσουν την ιστορία ,που ηρωίδα είναι  μια σταγόνα η οποία αναρωτιέται αν υπάρχει αρκετό νερό στη Γη ή όχι…Για να δούμε λοιπόν….

 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Οι συμβουλές μας τον Φλεβάρη…….»ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ»

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τον Φεβρουάριο αναλαμβάνουν δράση….Το νερό είναι πολύτιμο. Τι θα κάνουμε για να το προστατέψουμε; Τελικός σκοπός μας να ενημερώσουμε τους φίλους μας με μια συνεργατική, διαδραστική αφίσα γεμάτη με τα μηνύματά μας…Για να προβληματιστούμε και να κινητοποιηθούμε όμως παρατηρήσαμε τις ακόλουθες φωτογραφίες:

 

 

 

 

 

 

 

Τώρα πια ,αφού μιλήσαμε για το πώς στην καθημερινότητά μας, μπορούμε να γίνουμε οι ήρωες του νερού, δημιουργήσαμε lapbooks για να τα πάρουμε στο σπίτι και να βοηθήσουμε και τα μέλη της οικογένειάς μας να κάνουν το ίδιο:

Και όλα τα μηνύματά μας βρίσκονται στο παρακάτω βίντεο:

Kι επειδή αγαπάμε να μαθαίνουμε παίζοντας,τα παρακάτω ψηφιακά παιχνίδια θα μας βοηθήσουν πολύ:

 

Mάρτιος:

Α)Ψηφίζουμε για το λογότυπό μας

Ήρθε η ώρα όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία να επιλέξουν το λογότυπο του έργου, ψηφίζοντας την πρόταση που αρέσει περισσότερο. Με όλες τις αφίσες που δημιούργησαν τα παιδιά του κάθε σχολείου, δημιουργήθηκε στην εφαρμογή surveylegend μια πλατφόρμα για ψηφοφορία, όπου το κάθε παιδί επιλέγει ,πατώντας πάνω στο αντίστοιχο emoji ,πόσο του αρέσει η κάθε μια αφίσα. Δείτε εδώ:

 

https://www.surveylegend.com/s/4ru8

Και …η πρόταση των φίλων μας από τη Λιθουανία φαίνεται ότι αγαπήθηκε από τα περισσότερα παιδιά και αποφασίστηκε να είναι το λογότυπο του έργου μας

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε εδώ:https://www.surveylegend.com/s/4rug

και η νικητήρια πρόταση των φίλων μας από το Κάουνας της Λιθουανίας:

renata logo vote

Β)Δημιουργία ηλεκτρονικής αφίσας με τα μηνύματα των παιδιών για οικονομία:

Στην εφαρμογή ThinkLink.com δημιουργήθηκε μια ψηφιακή αφίσα με μηνύματα των παιδιών σχετικά με το πώς μπορούμε όλοι καθημερινά να συνεισφέρουμε στην εξοικονόμηση του νερού. Κάθε σχολείο ζωγράφισε και ηχογράφησε ένα μήνυμα κι έτσι δημιουργήσαμε την ακόλουθη ψηφιακή αφίσα. Η δική μας συμμετοχή είναι το μήνυμα «Κλείνω την βρύση όταν σαπουνίζω τα χέρια μου» ,κάτι που υιοθετήσαμε και στο σχολείο όταν πλενόμαστε: