ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

Ανακοίνωση εγγραφών για το σχολικό  έτος 2024-25

ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΝΝΗΜΕΝΑ ΤΟ 2020 (ΠΡΟΝΗΠΙΑ)

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από 1 έως 20 Μαρτίου.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

-ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ TAXISNET.

Συμπληρώνετε την αίτηση επιλέγοντας το ονοματεπώνυμο του παιδιού και αναρτάτε σε ψηφιακή μορφή ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ (λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ΡΗΤΑ η διεύθυνση κατοικίας σας.)

Επιλέγετε το Νηπιαγωγείο στο οποίο ανήκετε βάση της Διεύθυνσης κατοικίας σας.

Αφού λάβετε ενημέρωση από το Νηπιαγωγείο και  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, θα καταθέσετε ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ, τα εξής:

  1. Συμπληρωμένο από παιδίατρο το ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ-ΑΔΥΜ (το έντυπο χορηγείται από τη σχολική μονάδα).
  2. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ*, και
  3. Θα προσκομίσετε το ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΕΜΒΟΛΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.

Προσκομίζετε επίσης Βεβαίωση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ  εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΩΣ ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΚ ΝΕΟΥ.

Για περισσότερες διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο του σχολείου 27960 31205 από τη 01:00 μ.μ. – 02:00 μ.μ

*Ο γονέας που δεν έκανε την ηλεκτρονική εγγραφή, συμπληρώνει Υ.Δ. όπου δηλώνει ότι «Συναινώ στην εγγραφή του τέκνου μου ΧΧΧ ΧΧΧΧ (ονοματεπώνυμο παιδιού) στο Νηπιαγωγείο Κανδήλας».

Αγιασμός

Ο Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:30πμ στον αύλειο χώρου του σχολείου μας. Στην συνέχεια θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση των γονέων σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Καλή σχολική  χρονιά σε όλες και όλους με υγεία!

Αποχαιρετισμός των μαθητών μας σχ. έτους 2022-2023.

Έφθασε το καλοκαίρι μία όμορφη χρονιά έφθασε στο τέλος της. Τα συναισθήματα όλων μας την τελευταία ημέρα ήταν ανάμεικτα. Νιώσαμε χαρά και συγκίνηση για τους μαθητές και τη μαθήτριά μας και όλα όσα έμαθαν αυτή τη χρονιά.

Οι μικροί μας μαθητές που έγιναν και δικά μας παιδιά έμαθαν πολλά και σπουδαία πράγματα σε όλους τους τομείς. Έμαθαν να μοιράζονται, να παίζουν δίκαια, να κάνουν φίλους, να ζητάνε συγγνώμη όταν φταίνε, να συνεργάζονται, να ανακαλύπτουν, να ανήκουν σε μία ομάδα, να βοηθάνε, να προσφέρουν και να αγαπάνε.

Για άλλη μία φορά θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς των μικρών μας μαθητών για τη θετική τους διάθεση και την άψογη συνεργασία που είχαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Να είστε πάντα γεροί και δυνατοί να στηρίζετε τα παιδιά σας να κατακτήσουν όλα τους τα όνειρα!

Όσο για τους μαθητές μας που ανοίγουν τα φτερά τους για την επόμενη σχολική βαθμίδα, τους ευχόμαστε καλή πρόοδο και να συνεχίσουν το όμορφο ταξίδι της μάθησης στο δημοτικό με την ίδια όρεξη και εργατικότητα που έδειξαν και στο νηπιαγωγείο μας. Μπορεί να μην είμαστε όλοι την επόμενη χρονιά στο ίδιο σχολείο, θα βλεπόμαστε όμως!

Ευχόμαστε από καρδιάς ένα ξένοιαστο καλοκαίρι στους μικρούς μας μαθητές και τις οικογένειές τους γεμάτο καινούριες, όμορφες εμπειρίες!

IMG 20230615 075501 IMG 20230614 081340 IMG 20230615 075232 IMG 20230620 125030

Καλοκαιρινή γιορτή του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Κανδήλας.

Η φετινή χρονιά έφτασε στο τέλος της!

Το απόγευμα της Τρίτης, 13 Ιουνίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Κανδήλας και του Νηπιαγωγείου Κανδήλας πραγματοποίησαν από κοινού την θεατρική παράσταση με τίτλο το “Φτέρνισμα του Βασιλιά” στην αίθουσα θεάτρου του σχολείου μας για να αποχαιρετήσουν την σχολική χρονιά. Το θέμα και μήνυμα της παράστασης αφορούσε την οικολογία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν επίσης μουσικοκινητικά το αγγλικό τραγούδι “If you’re happy…” που είχαν προετοιμάσει με την καθηγήτριας αγγλικής γλώσσας κα. Δελή Καλυψώ, την οποία και ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία που είχαμε καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς καθώς και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο με θέμα την αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε.

IMG 20230613 195232  IMG 5afca3950375217bfc395aa3b5a0e3d4 V  IMG 20230621 105002

IMG 20230621 104904  354239625 1693638524486045 5790523732886079240 n

Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιδήμαρχο Τρίπολης κ. Γεώργιο Οικονομόπουλο, τον Πρόεδρο του χωριού κ. Ηλία Δεληγιάννη, την Αντιπρόεδρο του χωριού κα. Κανδαλέπα Χαρά, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Γιώργο Ηλιόπουλος καθώς και όλους τους γονείς και τους κατοίκους της κοινότητας Κανδήλας που μας τίμησαν με την παρουσία τους. Θερμές ευχαριστίες επίσης στις μαμάδες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για τον όμορφο στολισμό που επιμελήθηκαν και τα δροσερά κεράσματα που πρόσφεραν στους μικρούς “ηθοποιούς” μας.

353664171 1693638364486061 3592893884416377832 n 354049471 1693638451152719 6296402556369860429 n 347245904 1693638077819423 6421284931162427605 n

Να έχετε όλοι ένα όμορφο καλοκαίρι!

 

Μαζεύουμε πλαστικά καπάκια μοιράζουμε χαμόγελα!

Για άλλη μία χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Κανδήλας   συγκέντρωναν καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς καπάκια με σκοπό να τα παραδώσουν στον Σύλλογο Α.με.Α και να αγοραστεί ένα αναπηρικό αμαξίδιο ή ένα αναπηρικό κρεβάτι για κάποιον συνάνθρωπό μας που το έχει ανάγκη. Τα καπάκια παραδόθηκαν στο Σύλλογο Α.με.Α στις 15 Ιουνίου 2023. Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες και των δύο σχολείων καθώς και τις οικογένειες τους που στήριξαν για μία ακόμη χρονιά αυτή την τόσο σημαντική προσπάθεια.

IMG 20230505 100745

IMG a29038caa9a5b351a8fdfeb59f1dfea1 V 1      IMG 9ba7953b1051a27ed8bebdde36b676df V

Διατροφο-παίζουμε! Προσέχουμε για να έχουμε…»Εκπαιδευτική δράση με την αγροτική ιατρό της Κανδήλας

Την Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2023, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Κανδήλας συμμετείχαν σε μία πολύ ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δράση που είχε προετοιμάσει για εμάς η  αγροτική ιατρός του Περιφερειακού Ιατρείου Κανδήλας κα. Αρτοπούλου Ελένη.

Η εκπαιδευτική δράση περιελάμβανε οπτικοποιημένη παρουσίαση για τη σωστή-μεσογειακή διατροφή, συμβουλές για τη στοματική υγιεινή, παρουσίαση ενδεδειγμένου τρόπου πλυσίματος χεριών, επιτραπέζιο παιχνίδι, επίλυση αποριών και συζήτηση με τους μαθητές-τριες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Ευχαριστούμε θερμά την ιατρό κα. Αρτοπούλου Ελένη για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση της, τη θετική της διάθεση, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια αλλά και τις συμβουλές που προσέφερε σε μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς.

IMG 20230619 113629 IMG 20230619 113536

IMG 20230619 113023    20230609 130133 20230609 130114

 

Σχέδιο Δράσης – Διδακτική Αξιοποίηση βιβλίων και παραμυθιών.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί σε άλλες αναρτήσεις δράσεων του σχολείου μας  το Σχέδιο Δράσης που αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε στο νηπιαγωγείο μας το σχολικό έτος 2022-23 θέτει ως στόχους την καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών μας όπως η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση, η υπομονή, η επιμονή και η υπευθυνότητα.

Έγινε επίσης προσπάθεια οι μαθητές να αποκτήσουν επίγνωση των συναισθημάτων τους και να μάθουν να τα λεκτικοποιούν.

Για να επιτύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει κατά το σχεδιασμό της δράσης μας αξιοποιήσαμε διδακτικά καθ’ολη τη διάρκεια της χρονιάς αρκετά βιβλία και παραμύθια. Κάποια από αυτά ήταν.

Κοίτα τι μπορώ να κάνω

IMG 20230518 092914 1

Μάθε να έχεις υπομονή

IMG 20230518 085551

Μάθε να προσπαθείς

IMG 20230518 085601

Μαθαίνω να είμαι υπεύθυνος

IMG 20230518 085333

Η τελεία

«Έλα, φτιάξε κάτι! Μια γραμμή, έστω μια τελεία… κι ό,τι βγει…» Η Λία λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη… Μια πρωτότυπη ιστορία για το ταλέντο και τις ικανότητες που κρύβει ο καθένας μας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

IMG 20221220 121427 HDR

 

Εγώ ο απίθανος

IMG 20230531 091021

Η δύναμη της αγάπης

Όταν το αρκουδάκι χάνεται στο δάσος, εμφανίζονται μπροστά του μαγικές πυγολαμπίδες, οι οποίες προσφέρονται να το βοηθήσουν. Αν φέρνει στο μυαλό του ωραίες αναμνήσεις, οι πυγολαμπίδες θα γίνονται πιο λαμπερές και θα το καθοδηγούν στη διαδρομή. Μπορεί το αρκουδάκι να χρησιμοποιήσει τη δύναμη της αγάπης για να βρει το δρόμο της επιστροφής; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

IMG 20230529 130512

Τοποτίπ Τέρμα πια η πάνα

Μια γλυκιά ιστορία αδερφικής αγάπης. Η αδελφούλα του Τοποτίπ φοράει ακόμα πάνα. Όμως είναι αρκετά μεγάλη πια. Ετσι, ο Τοποτίπ αποφάσισε να μάθει εκείνος την αδελφούλα του να κάθεται στο γιογιό! (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

IMG 20230529 133340

 

Τοποτίπ Μαμά φοβάμαι

Ακόμα και τα θαρραλέα ποντικάκια όπως ο Τοποτίπ φοβούνται μερικές φορές. Το σκοτάδι, τους κεραυνούς, το κολύμπι, τα μεγαλύτερα παιδιά, το να μείνουν μόνα τους… Οι φόβοι του Τοποτίπ είναι οι ίδιοι με αυτούς που έχουν όλα τα παιδιά. Η μαμά του όμως ξέρει τι να του πει, για να τον καθησυχάσει και να τον κάνει να μην φοβάται… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

IMG 20230529 130500

Ο πιο χαρούμενος

Ενώ τα ζώα συναγωνίζονται για το ποιο έχει το μεγαλύτερο χάρισμα, το ρακούν δε λέει τίποτα για την υπέροχη “μάσκα¨ του και τα καταπληκτικά “βραχιόλια” της ουράς του. Χαίρεται μόνο με τη χαρά του καθενός. Ποιο είναι το μυστικό αυτής της χαράς; Θα το ανακαλύψουν άραγε τα ζώα; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

IMG 20230518 085542

 

Η αυτοεξυπηρέτηση στο νηπιαγωγείο

Το νηπιαγωγείο αποτελεί την πρώτη υποχρεωτική σχολική δομή, είναι το πρώτο μεγάλο σκαλοπάτι θα λέγαμε στην όμορφη πορεία ενός καινούριου μαθητή. Για πολλούς όμως μαθητές που δεν έχουν φοιτήσει σε παιδικό σταθμό είναι και η πρώτη φορά που εγκαταλείπουν το ασφαλές και σίγουρο πλαίσιο της οικογένειας και καλούνται να μοιραστούν ένα καινούριο χώρο με άλλους συνομηλίκους και να συμμορφωθούν με τους κανόνες της τάξης. Η νέα αυτή αρχή είναι φυσιολογικό να δημιουργήσει άγχος στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην μείωση του άγχους και στην ομαλή μετάβαση του νηπίου από το σπίτι στο σχολείο είναι το πώς το ίδιο το παιδί αισθάνεται σε σχέση με τον εαυτό του. Η αυτοπεποίθηση και η εμπιστοσύνη ότι δηλαδή θα τα καταφέρει και θα «σταθεί» μόνο (χωρίς την υποστήριξη των γονιών του) στο πλαίσιο της τάξης ενισχύεται από τον βαθμό αυτονομίας που έχει ήδη κατακτήσει. Όσο πιο αυτόνομο και ανεξάρτητο είναι ένα παιδί, τόσο πιο ομαλή θα είναι η μετάβασή του στην σχολική ζωή.

Βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην καλλιέργεια της αυτονομίας ενός παιδιού αποτελεί ο βαθμός αυτοεξυπηρέτησης του σε διαδικασίες καθημερινής ρουτίνας. Συγκεκριμένα τα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο αναμένεται να έχουν ήδη κατακτήσει βασικές δεξιότητες που αφορούν: α) την προσωπική τους υγιεινή πχ. άνοιγμα της βρύσης, χρήση σαπουνιού, πλύσιμο των χεριών, χρήση χαρτοπετσέτας, β) την χρήση της τουαλέτας, γ) την σίτιση π.χ. ορθή στάση στην καρέκλα, χρήση του δοχείου φαγητού, χρήση κουταλιού και πιρουνιού, δ) τον ρουχισμό/παπούτσια π.χ. ντύνονται-ξεντύνονται, φορούν κάλτσες/πανωφόρι/παπούτσια (με αυτοκόλλητα σκρατς), ανοίγουν-κλείνουν φερμουάρ (τσάντας, ζακέτας κ.τ.λ.).

Φυσικά θα πρέπει να σεβόμαστε τους προσωπικούς ρυθμούς ανάπτυξης του κάθε παιδιού, οι οποίοι διαφέρουν από παιδί σε παιδί. Όμως ως παιδαγωγοί που ασχολούμαστε με την εκπαίδευση των παιδιών οφείλουμε να τα εμπιστευόμαστε και να τους δίνουμε ευκαιρίες να προσπαθούν πολλές φορές ίσως, ώστε να κατακτήσουν σταδιακά διαδικασίες που θα τους οδηγήσουν στην πολυπόθητη αυτονομία τους.

Η αυτοεξυπηρέτηση ενός παιδιού μπορεί να φαίνεται μία λέξη τόσο απλή, αλλά είναι συνάμα πολύ ουσιαστική καθώς οδηγεί το παιδί στην ανεξαρτησία και στην αυτονομία του παιδιού στην ενήλικη ζωή. Ένα αυτόνομο παιδί μπορεί να προσαρμόζεται και να αλληλεπιδρά με τους άλλους.

Για την επίτευξη της αυτοεξυπηρέτησης και της αυτονομίας των νηπίων πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις και παιγνιώδεις δραστηριότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για την επίτευξη των βασικών δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν ήδη.

Δόθηκε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο να μάθουν να κουμπώνουν και να ξεκουμπώνουν το φερμουάρ της τσάντας, της ζακέτας ή του μπουφάν τους. Να κουμπώνουν ζακέτες με κουμπιά προσπαθώντας να ντύσουν κούκλες ή λούτρινα παιχνίδια. Να βγάζουν και να φορούν τα παπουτσάκια τους. Να δένουν εκπαιδευτικό παπουτσάκι με κορδόνι που έφτιαξαν τα ίδια στην τάξη.

IMG 20230328 132659 IMG 20230425 110553

Τα κορδόνια ήταν η αλήθεια μας δυσκόλεψαν περισσότερο από όλα, φυσικά και κάποιες φορές απογοητευτήκαμε, νευριάσαμε, αλλά μάθαμε να μην το βάζουμε κάτω, να έχουμε υπομονή και να προσπαθούμε λίγο λίγο κάθε μέρα και στο τέλος το καταφέραμε!

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Σε μια προσπάθεια προώθησης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά του Νηπιαγωγείου, από τον Νοέμβριο έως τον Ιούνιο λειτουργεί στο νηπιαγωγείο μας δανειστική βιβλιοθήκη.

Στόχοι:

Τα παιδιά, μέσα από το θεσμό της δανειστικής βιβλιοθήκης,

  • γίνονται υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέψουν έγκαιρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν και να το τοποθετήσουν και πάλι στη βιβλιοθήκη της τάξης
  • γίνονται υπεύθυνα μαθαίνοντας να τακτοποιούν τα φύλλα καταγραφής στο φάκελο της βιβλιοθήκης τους.
  • έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά.
  • μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά, παππούς…), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται.
  • μαθαίνουν να αγαπούν τα βιβλία
  • τονίζεται η αυτοπεποίθηση τους στη βιβλιοπαρουσίαση που πραγματοποιούν τα ίδια στην τάξη

Τρόπος Λειτουργίας

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο “διαβάζουν“ στο σπίτι με τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα.

Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Σε αυτό τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν μόνα τους, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν. Επίσης, καλούνται να αξιολογήσουν την ιστορία που διάβασαν και να καταγράψουν αν τους άρεσε ή όχι.

Επιστρέφοντας στην τάξη τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα.

Είναι ευνόητο ότι τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Οι γονείς οφείλουν να προσέχουν να μη λερωθούν, να μη σχιστούν και να μη μουντζουρωθούν. Σε περίπτωση σημαντικής καταστροφής οι γονείς καλούνται να φροντίσουν για την αντικατάσταση του βιβλίου με καινούριο.

Αφού εξηγήσαμε λοιπόν στα παιδιά πώς θα λειτουργεί η βιβλιοθήκη μας υπογράψαμε όλοι μαζί το συμβόλαιο της δανειστικής βιβλιοθήκης του  σχολείου μας.

IMG 20230524 085656

Καλές Πρακτικές Ανάγνωσης

  • Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά από το σχολείο
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής (από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
  • Θέτουμε ερωτήσεις στα παιδιά σχετικές με την υπόθεση πριν (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του …; τι τέλος θα έδινες;) την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.
  • Στο τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να αναδιηγηθεί με δικά του λόγια την ιστορία και να την αξιολογήσει (τι του άρεσε, τι δεν του άρεσε).

Τα παιδιά κάθε Παρασκευή αντιγράφουν όπως μπορούν τον τίτλο του βιβλίο που δανείζονται στην ατομική καρτέλα μαθητή/τριας. Γράφουν επίσης την ημερομηνία δανεισμού και την ημερομηνία επιστροφής όταν επιστρέψουν το βιβλίο.

IMG 20230524 090038

Τη Δευτέρα που επιστρέφουν στο σχολείο, γίνονται οι βιβλιοπαρουσιάσεις και οι παρουσιάσεις των εργασιών τους στην παρεούλα. Τα παιδιά ανυπομονούν να παρουσιάσουν τα έργα τους στα φύλλα καταγραφής.

IMG 20230524 090149 IMG 20230508 103329

IMG 20230525 125342  IMG 20230508 103117

 

    IMG 20230526 132419 IMG 20230526 132444  IMG 20230525 125550  IMG 20230526 132341  IMG 20230526 132532

18 Μαΐου -Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου

Οι μαθητές του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Κανδήλας επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Κανδήλας όπου είχαν την δυνατότητα να προσεγγίσουν βιωματικά όλες τις θεματικές ενότητες της λαογραφίας αποκτώντας το σεβασμό προς αυτή και τον περιβάλλοντα χώρο και να ευαισθητοποιηθούν  ως προς τη συνέχιση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους. Ευχαριστούμε θερμά την κα. Κωνσταντίνα Δεληγιάννη για την όμορφη ξενάγηση που μας προσέφερε στους χώρους του μουσείου, όπου οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν τα εκθέματα, να συζητήσουν για τις χρήσεις τους που είχαν στο παρελθόν, να συμπληρώσουν φύλλα εργασίας, να πλάσουν με πλαστελίνη τα αντικείμενα που τους έκαναν εντύπωση από το μουσείο και τέλος να φτιάξουν και οι ίδιοι το δική τους μικρής μακέτα του Λαογραφικού Μουσείου Κανδήλας.

IMG 20230523 120312 IMG 20230523 120323

Τα μικρά χεράκια καθώς δούλευαν.

IMG 20230523 124319

Έφτιαξαν ένα μικρό λυχνάρι και η πέτρα για να “κοπανάνε” το αλάτι.

IMG 20230523 122333     

Μία κατσαρόλα για μαγείρεμα

  IMG 20230523 122349

Και διάφορα σκεύη για την κουζίνα.

IMG 20230523 124132

Και τέλος ολοκληρώσαμε το μικρό μας μουσείο που θα δωρίσουμε στο Λαογραφικό Μουσείο Κανδήλας.

IMG 20230525 075106