Άσκηση ετοιμότητας για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού

Σήμερα, 10 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μέσα στην ημέρα, άσκηση ετοιμότητας για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση77ec0ea5 db3a 4f0f a38c fb165b0141fd 1 σεισμού.

Φθινοπωρινές κατασκευές!

Η εποχή των μανιταριών είναι το Φθινόπωρο. Και στο ολοήμερο τμήμα είπαμε να παίξουμε με αυτά. Οπότε τα νήπια κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους μανιτάρια. Έκοψαν κόλλησαν και έβαλαν βούλες πάνω τους, έχοντας την ευκαιρία στο τέλος να τις μετρήσουμε.

0e4d4664 8492 4435 b5b3 46bdddf0d100 25ca240e 07e4 46ea b49e fa4892847490 5696ff47 dd14 4f49 ae8a 34b92ffb3ac6 06506e9b 2fb1 48c5 a028 4c9d63772c96 b20cc8f5 1493 4a94 a48d e8cb109bcc7d

Και σε περίπτωση που βρέξει … εμείς έχουμε ομπρέλες!

8d082339 93d8 4a36 99c2 e106728a1e3a 1 ff2d04d2 691e 4910 8105 7989a0ece3b8

Δραστηριότητα 5 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

Την τάξη μας επισκέφτηκε ο Νίκος.
Ο Νίκος, παρουσιάστηκε ως ένα αγόρι σε χαρτί ζωγραφισμένο. Ο Νίκος διηγήθηκε την ιστορία του.
Είναι 4 χρονών και πηγαίνει στο νηπιαγωγείο. Από την πρώτη ημέρα στο σχολείο προσπάθησε να κάνει νέους φίλους. Όμως κάθε φορά που πλησίαζε κάποιο/α παιδί/ά ή τον απέφευγαν, ή του έλεγαν πως δεν τον θέλουν για φίλο και κάποιες φορές του μιλούσαν άσχημα. Παρότι ο Νίκος το είχε πει στη δασκάλα του και εκείνη μίλησε σε όλα τα παιδιά για τη σημασία της φιλίας και της ομάδας, τα παιδιά δεν άλλαξαν συμπεριφορά. Κάθε φορά που ο Νίκος άκουγε μια άσχημη κουβέντα ή πως δεν τον ήθελαν στο παιχνίδι τους, η καρδούλα του πονούσε και στην περίπτωσή μας το χαρτί που ήταν ο Νίκος ζωγραφισμένος τσαλακώνονταν. Τσαλακώνονταν τόσο που γίνονταν ένα κουβάρι, μια μπαλίτσα χαρτιού. Και μόλις στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να το ξετυλίξουμε, ακόμη και με γλυκά λογάκια και με άπλετη φιλοξενία στην τάξη μας, ο Νίκος-χαρτί, δεν μπορούσε να γίνει-νιώσει όπως πριν. Οι πικρές κουβέντες και τα πικρά λογάκια χαράζονται βαθιά μέσα μας και μένουν όπως το χαρτί που τσαλακώνεται και δεν γίνεται ποτέ όπως ήταν πριν.

84a6a737 1363 4b21 9760 4d6c3fb1f3ea033d953d 262b 49f1 9da6 db41c5beaa218bea472d 3859 42aa 8793 efd48b27a8bb b36e97e4 49ac 48e0 99d0 931ad97920f8 ca4ee98b 001d 4d23 b155 f5884cd10840

Τα παιδιά όμως θέλησαν αυτό να το αλλάξουν. Έτσι πρότειναν να ζωγραφίσουν τον Νίκο από την αρχή σε μια ολοκαίνουργια σελίδα. Οπότε ο Νίκος θα ένιωθε πως είχε μια ευκαιρία να δοκιμάσει απ΄ την αρχή να κάνει φίλους. Του έδειξαν την τάξη, τα παιχνίδια και την αυλή.

1ac43e8a 59c9 4a3c 97ff b98acadc8d6e 5ac9c0fd 80d0 4631 824e 50ae44ec5210 8e6fabaf 3b4b 4bc6 8144 012a6c76a55e 45126f85 62ea 4218 9961 19bdfe8392c642debefd 967f 41f9 9973 bc34c328e4ee

Βιωματικά τα νήπια ανταποκρίθηκαν σε μια ευγενική και γεμάτη ενσυναίσθηση συμπεριφορά. Κάναμε αρκετούς διαλόγους μεταξύ μας χρησιμοποιώντας ευγενικές λεξούλες όπως είναι το «Παρακαλώ», «Ορίστε», «Ευχαριστώ», «Συγγνώμη» κ.α.

Ακούσαμε το τραγούδι από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Παρακαλώ / Ευχαριστώ

Σε χάρτινες καραμελίτσες που μπήκαν σε βάζο, τα παιδιά έγραψαν τα ευγενικά γλυκά λογάκια. Δύο λέξεις μόνο: «Παρακαλώ» και «Ευχαριστώ».

2d403efd c6e4 4d57 b9b8 d34a0feb2dbf 3f9dd879 7683 40dc 8fd2 a5df3fed7b6a d262c81c f0a9 42a2 8ecc c1d440aa564b 657fbbc2 c5d3 42ed b6c2 4fd8a07e671f

   28337ec5 5483 4b13 bd15 d86c6f84dcbf        ea50f546 47b4 4ea8 94ba 6e8962218d7c        14db49dc ac45 499f 8506 f1bbf4eccac8

19185abc 485c 4055 8560 70ed00840c9f

 

Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:

  • Να αναγνωρίζει τις διάφορες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς.
  • Να κατανοήσει τις αρνητικές επιπτώσεις μιας μη αποδεκτής συμπεριφοράς.
  • Να αντιμετωπίζει δύσκολα περιστατικά αρνητικής συμπεριφοράς μόνος/η του/της με τον κατάλληλο τρόπο.
  • Να κατανοήσει τι θα πει ενσυναίσθηση.
  • Να είναι σε ετοιμότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του/της ή και τους άλλους όταν είναι αποδέκτης/τες επιθετικής συμπεριφοράς.
  • Να επιλέγει την ευγένεια και την καλοσύνη.
  • Να αντιλαμβάνεται πως ότι δεν μας αρέσει να μας κάνουν, δεν το κάνουμε εμείς στους άλλους.

Δραστηριότητα 4 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

ΤΙ ΚΑΝΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ;

  1. Τα νήπια κλήθηκαν να εκφράσουν ιδέες που σχετίζονται με το πως περνούν μαζί το χρόνο τους και να περιγράψουν τις από κοινού δραστηριότητές τους, που φανερώνουν κατ’ επέκταση τη φιλία τους. Εκείνα είπαν:
  • Ε: Μοιράζομαι τα πατατάκια μου.
  • Φ: Μοιράζομαι τα παιχνίδια μου, κάνουμε μαζί ποδήλατο. Βλέπουμε παιδικά, ακούμε τον άλλον όταν μιλάει.
  • Ν: Παίζουμε μαζί στην παιδική χαρά. Κάνουμε μαζί ποδήλατο. Παίζουμε κρυφτό, κυνηγητό, κλέφτες και αστυνόμους.
  • Σ: Παίζουμε κυνήγι στα ψέματα, κάνουμε κούνιες.
  1. Μοιράστηκαν στα νήπια εικόνες από πίνακες του Κιθ Χάρινγκ. Αυτές έδειχναν ανθρωπάκια να υποστηρίζει το ένα το άλλο με διάφορους τρόπους. Επίσης, κάθε εικόνα μετέφερε ένα συναίσθημα ενότητας, συνεργασίας, φροντίδας.
    Τα παιδιά χρωμάτισαν με χρώματα που επέλεξαν τις εικόνες και στη συνέχεια στον κύκλο μας όλα είπαν μια σκέψη σε σχέση με την εικόνα που χρωμάτισαν.
    55eb48e8 5564 42fc 88b8 4820368a6e1f b200ed4f 3f78 400b bf5c b7da4e313fba bd67ff36 2c94 49ce bf00 0238d9d8ceba c51c876f 2237 456e b6c2 0b1884a1de50 e1d65c11 6295 44a6 9034 d670eaf9220e
  1. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια ιστορία βάζοντας σε μια σειρά τις εικόνες.

Η ιστορία πήγε κάπως έτσι: Δύο φίλοι αγαπημένοι ένιωθαν χαρά που μπορούσαν κάθε ημέρα να βρίσκονται και να παίζουν. Στην παρέα τους προστέθηκε ακόμη ένας φίλος. Και οι τρεις έκαναν διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα, όπως να ανεβαίνει ο ένας στην πλάτη του άλλου για να μαζέψουν καρύδια από το δέντρο και να τα μοιραστούν. Τόσο ωραία που περνούσαν που στην παρέα ήρθαν και άλλοι. Θέλησαν και αυτοί να γίνουν μέρος αυτής της όμορφης ομάδας. Ο ένας πρόσεχε τον άλλον και έπαιζαν όλη την ημέρα μαζί. Και έτσι ο χρόνος περνούσε και η αγάπη τους μεγάλωνε.

Τα παιδιά είπαν πως φιλία είναι να μπορεί κάποιος να πιστεύει τον άλλον, να μοιράζεται μαζί του, να δείχνει αγάπη.
Η φιλία είναι δώρο, πολύτιμο, χρυσό, για πάντα αν το προσέξεις, θα το ‘χεις φυλαχτό».

Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:

  • Να επιλέγει τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις για να αφηγηθεί μια εικόνα.
  • Να εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του/της μέσα από την προφορική αλληλεπίδραση με τους/τις συμμαθητές/τριες του/της και τον/την εκπαιδευτικό.
  • Να κατανοεί ότι η δομή μιας ιστορίας έχει αρχή μέση και τέλος.
  • Να αναπτύσσει τη φαντασία και να ενισχύει τη δημιουργικότητά του/της.
  • Να τονώνει την αυτοπεποίθησή του/της μέσω της υποστήριξης και της θετικής ανάδρασης από τους εκπαιδευτικούς.
  • Να εξασκείται στην ακρόαση και κατανόηση ιστοριών που αφηγούνται άλλοι.

Δραστηριότητα 3 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

Με αφορμή το βιβλίο «Η Σκάλα της Αγάπης», τοποθετήθηκαν στο κέντρο της παρέας μας, εικόνες από έργα τέχνης του καλλιτέχνη Κιθ Χάρινγκ, ο οποίος είναι γνωστός για τα ανθρωπάκια-σύμβολα. Η δουλειά του έχει  γίνει μια παγκόσμια οπτική γλώσσα. Ένα από τα θέματα των έργων του, είναι η φιλία, η συνεργασία και η αλληλεγγύη. Μοιράστηκαν στα νήπια εικόνες από έργα του Κιθ Χάρινγκ, για να τις χρωματίσουν. Επέλεξαν τα χρώματα που τους ταίριαξαν για να δείξουν τις έννοιες φιλία, συνεργασία, αλληλεγγύη, υποστήριξη, ενότητα.

7fbc039c 3979 496f a99e 3cc4419e7a53 11f8162f 7349 4931 a454 41659033961b 87f60939 9f59 47d0 88fa 0b21a1e6bc2d a3180c23 c349 4671 8bb8 01ba266ed772

Στη συνέχεια, κλήθηκαν να συνεργαστούν ανά δύο παιδάκια σ’ ένα παιδαγωγικό παιχνίδι, αποτελούμενο από ξύλινα ανθρωπάκια, τα οποία για να ισορροπήσουν ήταν απαραίτητο να στηριχτούν το ένα μέσα στο άλλο. Τα παιδιά βιωματικά διαπίστωσαν ότι ένας στόχος επιτυγχάνεται όταν δύο ή τρία άτομα προσπαθούν μαζί.

90a09660 7057 4245 9c74 dd563ad9e65e 285d20bb 8669 40a8 8489 0b6058bb9413 1 2159cb4f 9168 4c1b b646 50310ea6e78d 588840b4 7948 452e 8f65 88942d4111bd a627bc47 b06c 47eb 8ece aaf41e3e7b7f cfb18610 bd84 496f 8cb3 2b66df46b7cd

Τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι στο ρυθμό της μουσικής, κατά τη διάρκεια του οποίου ο καθένας ήταν ελεύθερος να περπατήσει, να χορέψει, να τραγουδήσει, στο στοπ όμως, θα έπρεπε να όλοι να αγκαλιάσουμε το παιδάκι που βρισκόταν κοντά.

bb2332cc 1bec 43f5 81a8 6b706387bb4f9e08ea4f 9823 4725 818a c3b2b425c237c97c2baa 4ee1 4e86 b042 d50ea9baa727 79dab16a 11af 4474 8c4b ec01b5b8b3c1 a13cdfce 9f00 4d8c 8d3c 843fbb5348b2 1

Έπειτα, δώσαμε τα χέρια για έναν κυκλικό χορό υπό τον ήχο του ντεφιού, το οποίο όταν σταματούσε έπρεπε τα παιδιά, χωρίς να λύσουν τα χέρια τους, να κάτσουν με προσοχή στο πάτωμα χωρίς να χαλάσει η αλυσίδα τους.

bf4cd080 220b 4ae9 aaba 42e11c4e199d c14327d8 dd64 48e4 8f4d 166a30f96412

Οι παραπάνω δράσεις καθιστούν τον/την μαθητή/τρια ικανό/η:

  • Να ανακαλύπτει τα κρυφά και φανερά μηνύματα ενός κειμένου ή μιας εικόνας.
  • Να κατανοεί αφηρημένες έννοιες.
  • Να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δράσης.
  • Να αναπτύσσει στάσεις σεβασμού και αποδοχής στη διαφορετικότητα των άλλων.
  • Να νιώθει μέλος μιας ομάδας, στην οποία επιλέγει τις αξίες της φιλίας και της συνεργασίας.
  • Να προτείνει λύσεις σε κάποιο πρόβλημα.
  • Να ακολουθεί τους κανόνες και τις οδηγίες που αφορούν στις κινητικές δραστηριότητες.
  • Να εμπιστεύεται τον εαυτό του και τους άλλους.
  • Να εκτιμά τις εκάστοτε συνθήκες προκειμένου να επιτευχθεί ένας στόχος.
  • Να αντιλαμβάνεται ότι αποτελεί αιτία συγκεκριμένων αποτελεσμάτων τόσο σε ατομική, όσο και σε ομαδική δράση.

 

Δραστηριότητα 2 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

Πραγματοποιήθηκε παρακολούθηση του βιβλίου «Η Σκάλα της Αγάπης», Συγγραφέας:Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντα Εκδόσεις:Σαββάλας

126eda57 a3b8 4fbb a173 56c182a0b764 133095e0f fb09 4a8e a953 e4841742d869 1 944f1679 7e6d 4e3a ae5f c1a5ad1268db 1

Αν το αστέρι, που έχασε την ισορροπία του και έπεσε μέσα στη ζούγκλα, δεν επέστρεφε γρήγορα στον ουρανό, θα έχανε τη λάμψη του μια για πάντα. Τα ζωάκια θέλησαν να το βοηθήσουν και  προσπάθησαν με χίλιους τρόπους να το γυρίσουν πίσω! Τι κι αν είχε δύναμη το λιοντάρι, ύψος η καμηλοπάρδαλη και ευκινησία η μαϊμού;  Ένα τόσο δα μυρμηγκάκι κατάφερε να το βοηθήσει, αποδεικνύοντας στους -από τη φύση τους- ικανούς και δυνατούς, πως η συνεργασία κάνει τα αδύνατα δυνατά!
Τα νήπια διαπίστωσαν πως τα «θαύματα» γίνονται από ομάδες, από παρέες, από συνεργασίες. Στην παρεούλα, τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και τι τους έκανε εντύπωση. Ακούστηκε το μήνυμα: «Εάν πιστεύω στον εαυτό μου μπορώ να καταφέρω κάτι που θέλω. Μπορώ να πετύχω περισσότερα αν εμπιστεύομαι και τους φίλους μου και προσπαθούμε μαζί να τα καταφέρουμε».
Οι μαθητές/ριες πρότειναν ένα σύνθημα για να ενθαρρύνουν το δέσιμο της ομάδας που είναι το εξής: «Μπορώ και μοναχός μου μα μ’ εσένα είναι αλλιώς αν σ’ έχω στο πλευρό μου». 

Ως εκ τούτου, ο/η μαθητής/τρια, μέσα από την εν λόγω ιστορία και τη συζήτηση στην παρεούλα καθίσταται ικανός/ή:

  • Να συνεργάζεται, να δουλεύει και να σκέφτεται ομαδικά, να επικοινωνεί τις ιδέες του.
  • Να συμμετέχει σε συζητήσεις, σεβόμενος/η τη σειρά και τη γνώμη των υπολοίπων συνομιλητών.
  • Να αποκτήσει θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσει την αυτοαντίληψή του και τις σχέσεις του με τους/τις συμμαθητές/ριες του.
  • Να καλλιεργήσει την κριτική του/της σκέψη και ορθές μορφές επικοινωνίας.
  • Να κατανοήσει τη δυναμική της ομάδας στην επίτευξη ενός στόχου και πως η δύναμή του/της μεγαλώνει όταν πολλοί ενώνουν τις δυνάμεις τους.

 

4.10.24 Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου σε όλο τον κόσμο. Μας προσφέρει μια ευκαιρία για να μάθουμε πως να φροντίζουμε τα ζώα και να τα βοηθούμε, αλλά επίσης πως και εκείνα κάνουν το ίδιο για εμάς!
Μιλήσαμε και για τα αδέσποτα ζωάκια. Είπαμε πως χρειάζονται προστασία, φαγητό και νερό. Αν δούμε κάποιο που κινδυνεύει το λέμε σε ενήλικα, ώστε να καλέσει την υπηρεσία του Δήμου.
Έπειτα αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε μια καρτούλα σκυλάκι.

4ab51f3d 6b22 4658 a471 3baa70bbd73e 5bbfae9d 84a3 4840 a8f8 6e08d1917d6b 5cc7b037 a31c 4557 ac47 42ac1a26722d 40bd4fde 5d00 4909 a167 afffa72217e7 80ba4e21 1fee 4131 bfcd 882a38d2d278 2 81aff5e1 f49b 45ba 9cbf c81149eea102 1 935b650d 938e 45c4 a05e c95766168e01 68178586 5fa6 4101 b983 b7f766f12bdb a641984e 0c10 4cc4 a5db c2bc1b67f49b cbf9b721 f52e 4d52 872b 6e475c02304f d230fce3 6a8a 4bf3 a014 1c8cefadfb54 e75422c3 1e28 409f b66b e312e0e3ee89

40914767 608b 4463 972f be453814c570 e37a62b0 0ddb 4542 9394 f4bbb09357f1

Επίσης, ολοκληρώσαμε μια φθινοπωρινή κατασκευή με φύλλα που χρωματίσαμε με κηρομπογιά και νερομπογιές. Τα κρεμάσαμε σ’ ένα ξύλο που βρήκαμε στην αυλή και το οποίο στολίσαμε με πολύχρωμο μαλλί και γκοφρέ χαρτί.

c47a5890 aa84 4ae6 bf37 f2976d814a73 983762c4 7085 4dd3 82a4 1924995fe543 39851290 e45b 4e20 a22b d8e9ab71fcf3

c6e17ff4 1fd5 4461 9f2a f9fbfe62af31 1a401b7d4 0abc 4f77 8120 c37ae99e4798 178381f3a 509d 4ac8 b8ca 09a4144164f7 1

 

 

 

Εξερεύνηση με δημιουργική & λογική σκέψη!

Οι ακολουθίες στο νηπιαγωγείο είναι δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές μαθηματικές και λογικές δεξιότητες, όπως η αναγνώριση προτύπων, η ταξινόμηση και η προβλεψιμότητα. Οι ακολουθίες (ή μοτίβα) μπορεί να περιλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες σειρές αντικειμένων, χρωμάτων, σχημάτων ή κινήσεων.

95a51760 db63 488d 87f4 07b620032040 5998e3ce f93c 40fc 8514 9698d8e74643 a0718fa7 c116 471f ab8c a3e22bd587d6 ad459f08 8705 4eb6 beda 09e2d70712e1

Στη συνέχεια, τα παιδιά πρότειναν να χρησιμοποιήσουν τα τουβλάκια της αυλής, τους κώνους και άλλα αντικείμενα, προκειμένου να “κτίσουν” το δικό τους σπίτι. Έχοντας κατά νου τη συζήτηση στην παρεούλα για την φιλία, τη συνεργασία και την ομαδικότητα, έφτιαξαν το σπίτι της φιλίας.

Τα τουβλάκια γενικά στο νηπιαγωγείο είναι εξαιρετικά εργαλεία για την ανάπτυξη χωροταξικών δεξιοτήτων, δηλαδή την ικανότητα των παιδιών να κατανοούν και να αλληλεπιδρούν με τον χώρο γύρω τους. Μέσω του παιχνιδιού με τα τουβλάκια,  μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται έννοιες όπως το σχήμα, η θέση, η κατεύθυνση και η συμμετρία.93146d5f e702 429e 9307 a837f52133e1

 

 

 

 

 

 

 

Στο ολοήμερο πρόγραμμα κατασκεύασαν με τη φαντασία τους ένα αεροπλάνο για να ταξιδέψουν στην Αυστραλία και ένα αυτοκίνητο στη συνέχεια.

070f0050 fafb 4dde 9790 c916b5695b7a
Τέλος, ασχολήθηκαν με το ξεφύλλισμα παραμυθιών, ενώ πριν είχαν μοιράσει δίκαια τα βιβλία που θέλησαν να διαβάσουν.

3fb0bf6d 738e 40f6 ac89 f6a62d148547 e5816b9d b101 4999 8b5f f64006a62c10

Δραστηριότητα 1 Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν φωνάζω, δεν μαλώνω, αγκαλιά και αγάπη απλώνω»-Θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ–ΕΥ ΖΗΝ/Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ

Η φιλία στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια σημαντική πτυχή της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών. Μέσα από τις φιλικές σχέσεις, τα νήπια μαθαίνουν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να μοιράζονται, και να επιλύουν συγκρούσεις, κάτι που ενισχύει την ικανότητά τους να αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες. Η ομαδικότητα και η συνεργασία είναι βασικά στοιχεία που μπορούν να ενισχυθούν μέσω των φιλικών σχέσεων, και αυτά μαθαίνονται σταδιακά μέσα από εμπειρίες και δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο.
Τρόποι που τα νήπια μπορούν να μάθουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα:

  1. Αφήγηση και συζήτηση για τη φιλία
  2. Ομαδικά παιχνίδια 
  3. Καθοδηγούμενη συνεργασία
  4. Μοιρασιά και ανταλλαγή
  5. Επίλυση συγκρούσεων
  6. Προγράμματα συνεργασίας
  7. Μοντέλα συμπεριφοράς

Μέσα από το έργο του Κιθ Χάρινγκ που είναι γεμάτο με έντονα, φωτεινά χρώματα και απλές, γραμμικές μορφές που συχνά αναπαριστούν ανθρώπινες φιγούρες και ζώα, μεταφέροντας μηνύματα για την αγάπη, την ειρήνη, τη ζωή και την κοινωνική δικαιοσύνη, παρατηρώντας τις δράσεις των φιγούρων, τα νήπια διαπίστωσαν πως αυτές εκδήλωναν αγάπη, στήριξη, συνεργασία, φιλία. Συμπέραναν επίσης ότι οι καλύτερες ιδέες έρχονται όταν τις μοιραζόμαστε, όταν ακούμε με προσοχή τον άλλο και όταν υπάρχει καλή διάθεση να τις πράξουμε παρέα. Έτσι δημιουργήσαμε ένα σύνθημα: “Όλα τα μπορώ εάν σαν ομάδα λειτουργώ!”

 

a98f30c0 a25b 45e7 a73a cd6776949d1b

Στη συνέχεια, στην παρεούλα διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργίαδη, «Το τικ και το τακ» εκδ. Σαββάλας.

Η ιστορία αναφέρεται σε δύο γαϊδουράκια τον Μένιο και τον Μέντιο : «Ο Μένιος και ο Μέντιος, τα γαϊδουράκια, μάλωσαν και χώρισαν. Πολύ στενοχωρήθηκε ο Μένιος με τον τσακωμό. Πονούσε η καρδιά του. Δεν έκανε πια ΤΙΚ ΤΑΚ, μόνο ΤΙΚ χτυπούσε. Έτρεξε στον καρδιολόγο, έκανε κούρα ομορφιάς, καθάρισε τον στάβλο του, πήγε για ψώνια, τους φίλους επισκέφτηκε της άλλης γειτονιάς. Όμως το ΤΑΚ συνέχισε να μη χτυπά. Ώσπου συνάντησε τη γιαγιά του. Μα τι τον συμβούλεψε να κάνει κι άρχισε δειλά το ΤΑΚ και πάλι να χτυπά;»

53899218 d869 4112 804f 8437c09b29a1

Στο μάθημα των Αγγλικών μας επισκέφτηκε η Κίκη το κοάλα. Τα νήπια έμαθαν να χαιρετούν στα αγγλικά και να συστήνονται. Έδειξαν στη νέα φίλη τους την τάξη και την αυλή και πέρασαν υπέροχα όλοι μαζί τραγουδώντας και χορεύοντας.

493c86d0 6e70 4acf a42e 4ca5e97acd17

 

Ενημέρωση γονέων

2a0c0bfd 61b4 427f b236 69aa8f706696

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου στις 16:00 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση γονέων με σκοπό την ενημέρωση σας για ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας του σχολείου. Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για την παρουσία σας. Σας υπενθυμίζουμε ακόμη ότι την πρώτη Τετάρτη κάθε μήνα από τις 12:00 έως τη 13:00 μπορείτε να ενημερώνεστε για την πρόοδο του παιδιού σας, ορίζοντας τηλεφωνικό ή δια ζώσης ραντεβού, από την προηγούμενη ημέρα.

Σας ευχαριστούμε πολύ!
Καλό μήνα!

Με εκτίμηση,

Οι εκπαιδευτικοί