Ενότητα 1: Στο δρόμο για το σχολείο
Καλή σχολική χρονιά σε όλους, μικρούς και μεγάλους!
Εύχομαι να είμαστε όλοι γεροί , ορεξάτοι και έτοιμοι για μια χρονιά γεμάτη γέλιο και ευχάριστες περιπέτειες!
Β΄τάξη φέτος… Ας αρχίσουμε, λοιπόν!
Το φθινόπωρο του…Vivaldi!
Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
Παιχνίδι συλλαβισμού από www.ilsp.gr
Στο σταθμό του Μετρό από Μαρίζα Κώχ
Παιχνίδι με συλλαβές από www.stintaxi.com
Ο Παραμυθάς – επ.3 “Το αόρατο μαγικό μολύβι μου”
και για την αφήγηση του παραμυθιού πατήστε εδώ
Ενότητα 2: Με το «σεις» και με το «σας»
Παίζω με λέξεις και τόνους από https://blogs.sch.gr/persidou/
Συλλαβές και συλλαβισμός από Νέα Λογομάθεια
Το καρότο και η αγκινάρα-Παραμυθοτράγουδα
https://www.youtube.com/watch?v=H2UTH75FbWo
Φεγγαράκι- Παραμυθοτράγουδα
https://www.youtube.com/watch?v=HDBMFn25fcg
Ο τεμπέλης δράκος
https://www.youtube.com/watch?v=AHvB1RDSFRs
Ο παπαγάλος
https://www.youtube.com/watch?v=rj4FkSCeoMM
Πρωινό άστρο
https://www.youtube.com/watch?v=KwAaqU6LgvI#t=10
Πρωινό άστρο (Γιάννης Ρίτσος)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A107/391/2590,21868/
Κοριτσάκι μου, θέλω να σου φέρω
τα φαναράκια των κρίνων
να σου φέγγουν τον ύπνο σου.
Θέλω να σου φέρω
ένα περιβολάκι
ζωγραφισμένο με λουλουδόσκονη
πάνω στο φτερό μιας πεταλούδας
για να σεργιανάει το γαλανό όνειρό σου.
Θέλω να σου φέρω
ένα σταυρουλάκι αυγινό φως
δυο αχτίνες σταυρωτές απ’ τους στίχους μου
να σου ξορκίζουν το κακό
να σου φωτάνε
μη μου σκοντάψεις, κοριτσάκι,
έτσι γυμνόποδο και τρυφερό
στ’ αγκάθι κ’ ενός ίσκιου.
Κοιμήσου.
Να μεγαλώσεις γρήγορα.
Έχεις να κάνεις πολύ δρόμο, κοριτσάκι,
κ’ έχεις δυο πεδιλάκια μόνο από ουρανό.
Κοιμήσου.
Το πρόσωπο της μητερούλας φέγγει
πάνω απ’ τους ρόδινους λοφίσκους του ύπνου σου
εαρινό φεγγάρι
ανάμεσα από τα στάχυα της έγνοιας της
και τα τριαντάφυλλα των τραγουδιών μου.
Κοιμήσου, κοριτσάκι.
Είναι μακρύς ο δρόμος.
Πρέπει να μεγαλώσεις.
Είναι μακρύς
μακρύς
μακρύς ο δρόμος.
Γ. Ρίτσος, Πρωινό άστρο, Κέδρος
Ενότητα 3: Στον κόσμο των κόμικ
Λογισμικό Γ- Δ του Π.Ι: Φτιάχνω κόμιξ
Βοηθώ τα οι-ει να βρουν τη θέση τους
Παίζω με σύμφωνα και δίψηφα σύμφωνα
Παίζω με τόνους: Το ποταμάκι Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
Πώς θα πάμε στο σχολείο; από www.jele.gr
Ενότητα 4: Ετοιμασίες για το ταξίδι
Το τσιμπιδάκι της τολμηρής (Τσ, τσ)-διαδραστικό παιχνίδι
Η ξαπλώστρα (Ξ,ξ)-διαδραστικό παιχνίδι από www.jele.gr
Παίζω με αλφαβητικές σειρές και διαλυτικά
http://www.slideboom.com/presentations/627806
Παίζω με σύμφωνα και δίψηφα σύμφωνα
http://www.slideboom.com/presentations/620486
Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou
Ενότητα 5: Πάμε για ψώνια;
Παίζω με την πυραμίδα της διατροφής
Πηγή: www.agogiygeias.gr
Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές.
Πηγή: www.inka.gr
Τόσο λάθος διατροφή! Παιδική χορωδία Τυπάλδου
ΜΑΓΕΙΡΑΣ – ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ , ΗΛΙΑΣ ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ
ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ – ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ
Ελληνικές παροιμίες για τους μήνες
Πηγή: https://el.wikiquote.org
Η κυρά Καλή και οι δώδεκα μήνες!
(μια εκδοχή)
Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα της αφεντιάς σας!
Σε ένα μικρό χωριό, πριν πολλά-πολλά χρόνια, ζούσε μια γυναίκα η κυρά –Καλή. Ήταν χειμώνας κι έκανε κρύο. Έτσι, η κυρά-Καλή, σηκώθηκε το πρωί και πήγε στο δάσος να μαζέψει ξύλα για το τζάκι της. Εκεί που περπατούσε, ο ουρανός άστραψε και μια ξαφνική μπόρα ξέσπασε, βρίσκοντάς την αφύλαχτη. Για καλή της τύχη όμως, εκεί παραδίπλα, υπήρχε μια καλύβα που ποτέ άλλοτε δεν την είχε προσέξει. Λες κι εμφανίστηκε μαγικά εκείνη τη στιγμή. Χωρίς να το σκεφτεί και πολύ, πλησίασε και χτύπησε την πόρτα. Της άνοιξαν αμέσως και μπήκε μέσα. Στο καθιστικό, ένα μεγάλο τζάκι έκαιγε για τα καλά και μπροστά του καθότανε ένας συμπαθητικός γέρος με μια άσπρη μακριά γενειάδα. Γύρω του υπήρχαν δώδεκα όμορφα παλικάρια. Τα τρία φορούσαν γούνες, τρία είχαν στα μαλλιά τους στεφάνια από λουλούδια, τρία είχαν στεφάνια από στάχυα και τα τρία τελευταία φορούσαν στεφάνια από σταφύλια. Η κυρά-Καλή τα έχασε μα δεν φοβήθηκε.
Καλώς την κυρούλα…κάτσε να ξαποστάσεις.
…της είπαν τα παλικάρια με μια φωνή!
Α! Σας ευχαριστώ καλά μου παιδιά!
…απάντησε η κυρά-Καλή κι έκατσε δίπλα στο τζάκι.
Πιάσαν την κουβέντα και κάποια στιγμή ο γέροντας τη ρώτησε:
Ποιο μήνα αγαπάς περισσότερο; Ποιος είναι ο καλύτερος απ’ όλους;
Η κυρά-Καλή, αφού το σκέφτηκε για λίγο, απάντησε με ευγενική και καλοσυνάτη φωνή :
Όλοι οι μήνες του χρόνου είναι καλοί και ευλογημένοι. Όλοι έχουν τις χάρες τους και τις ομορφιές τους. Για παράδειγμα, ο Γενάρης φέρνει τα χιόνια και τα παιδιά βγαίνουν έξω να παίξουν μαζί του και να φτιάξουν χιονάνθρωπους. Ο Φλεβάρης φέρνει την αποκριά κι όλοι μασκαρεύονται ζητώντας από τους άλλους να τους αναγνωρίσουν. Ο Μάρτης φέρνει τα χελιδόνια, προάγγελοι της Άνοιξης και του καλοκαιριού. Ο Απρίλης την Πασχαλιά, την μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης και ο Μάης τα λουλούδια που κάνει όλη την πλάση να μοιάζει με πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής. Ο Ιούνης τα χρυσά τα στάχυα και ο Ιούλης τα θαλασσινά τα μπάνια. Αχ… κι ο Αύγουστος μας δίνει φρούτα καλοκαιρινά, δροσιστικά και απολαυστικά. Κι έπειτα ο Σεπτέμβρης φέρνει τρύγο και χαρά. Ο Οκτώβρης τις βροχές που ζητάει η γης να ξεδιψάσει κι ο Νοέμβρης τις ελιές, το πιο παρθένο αγαθό. Ε κι ο Δεκέμβρης τέλος, τι χαρά, τις μεγάλες τις γιορτές, κάλαντα και παιδικές φωνές! Γι’ αυτό σας λέω… όλοι οι μήνες είναι καλοί κι ευλογημένοι!
Ο γέροντας έκανε ένα νεύμα στα παλικάρια κι εκείνα βγήκαν από το δωμάτιο κι υστερα από λίγο γύρισαν κρατώντας ένα δεμάτι ξύλα και ένα βελούδινο πουγγί.
Κυρούλα αυτά είναι για σένα…ξύλα για το τζάκι σου και αυτό το πουγγί που θα το ανοίξεις μόνο όταν φτάσεις στο σπίτι σου και κλείσεις καλά πρώτα την πόρτα. Καλό δρόμο να ‘χεις!
Η κυρά-Καλή τους ευχαρίστησε και τους αποχαιρέτησε παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής. Όταν έφτασε στο φτωχικό της, έκλεισε την πόρτα, άνοιξε το πουγγί και τι να δει!!! Ήταν γεμάτο με χρυσά φλουριά! Σε λίγο καιρό το φτωχικό της κυρά-Καλής έγινε ένα καινούριο όμορφο σπίτι. Φυτεμένο γύρω-γύρω με δέντρα, θάμνους και λουλούδια. Ζούσε ευτυχισμένη με τα παιδιά της και περνούσαν όλοι πολύ καλά. Κι επειδή ήταν καλόψυχη γυναίκα, φρόντιζε να μοιράζει τη χαρά της και τα υπόλοιπα λεφτά της σε όσους συγχωριανούς της, είχαν ανάγκη. Μια γειτόνισσά της βλέποντας αυτές τις αλλαγές τη ρώτησε με κακία:
Τι συμβαίνει με σένα; Πού βρήκες εσύ φτωχιά γυναίκα τόσα λεφτά; Μπας και τα έκλεψες;
Η κυρά-Καλή έκατσε και της τα εξιστόρησε όλα, με το νι και με το σίγμα. Η γειτόνισσα ήταν πλούσια και δεν είχε ανάγκη, όμως ζήλεψε και χωρίς να χάσει καιρό ξεκίνησε την επόμενη μέρα το πρωί για το δάσος. Αφού έφτασε στην καλύβα, χτύπησε την πόρτα και της άνοιξαν τα παλικάρια.
Καλημέρα θείτσα…πέρασε να ξαποστάσεις και να σε φιλέψουμε.
Κακή, ψυχρή κι ανάποδη…
…τους απάντησε θυμωμένη και συνέχισε στο ίδιο ύφος…
Ξυλιάσανε τα χέρια μου και πάγωσαν τα πόδια μου μ΄ αυτόν το βρωμόκαιρο.
Παρόλα αυτά, έκατσε δίπλα στο τζάκι και πιάσαν την κουβέντα. Κάποια στιγμή ο γέροντας τη ρώτησε:
Για πες μου να χαρείς, ποιο μήνα αγαπάς περισσότερο; Ποιος είναι πιο καλός;
Όλοι τους είναι χάλια…πάρτον τον έναν και χτύπα τον στον άλλο! Κανέναν δεν αγαπώ. Ο Γενάρης με παγώνει με τα χιόνια και ο Φλεβάρης με ζαλίζει με τα καρναβάλια του που έρχονται όλοι στο σπίτοι και ζητάνε να βρω ποιοί είναι μασκαρεμένοι. Ο Μάρτης φέρνει χελιδόνια και κουτσουλάνε τις αυλές και ο Απρίλης μου φέρνει αλλεργία, φτερνίζομαι και γεμίζω σπυριά. Ο Μάης φέρνει τα λουλούδια, τρέχουν τα παιδιά, φωνές παντού…μου παίρνουνε τ’ αυτιά. Ο Ιούνης φέρνει δουλειές, μπελάδες, ….τρέχα να θερίσεις και τον Ιούλη ν’ αλωνίσεις…ούφ… Ιούλης κι Αύγουστος τι ζέστη! ιδρώτας, μπάνια … άμμο παντού, καύσωνας, μύγες και κουνούπια. Σωστή φρίκη! Ο Σεπτέμβρης πάλι; Τρύγος, κούραση… α πα πα πα… Και τον Οκτώβρη πιο πολλές δουλειές, έρχονται οι βροχές, με τρελαίνουν οι βροντές κι οι αστραπές! Ο Νοέμβρης στρώσε- ξέστρωσε, ψάξε μάλλινα, στρώσε χαλιά και κάνε υπομονή για να αντέξεις του Δεκέμβρη το μπελά: καλικάντζαροι, γλυκά, δώρα, κάλαντα και πάει ο παράς!
Ο γέροντας έκανε ένα νεύμα στα παλικάρια και εκείνα αφού βγήκαν από το δωμάτιο, επέστρεψαν μετά από λίγο φέρνοντας στην κυρά το δεμάτι με τα ξύλα και το πουγγί.
Ορίστε! Αυτά είναι για σένα. Ξύλα για το τζάκι και αυτό το πουγγί που θα το ανοίξεις μόνο όταν φτάσεις στο σπίτι σου, μα μην ξεχάσεις πρώτα να κλείσεις καλά καλά την πόρτα!
…της είπαν τα παλικάρια κι η κυρά έφυγε γρήγορα-γρήγορα και χωρίς να χαιρετήσει κανέναν. Μόλις έφτασε στο σπίτι, πέταξε το δεμάτι με τα ξύλα έξω από την καλύβα και κρατώντας σφιχτά το πουγγί έτρεξε στο σπίτι της. Πρώτα έκλεισε και μαντάλωσε τα παραθύρια και την πόρτα και μετά αναποδογύρισε το πουγγί περιμένοντας να ξεχυθούν τα χρυσά φλουριά. Μα αυτό ήταν γεμάτο φαρμακερά φίδια που απλώθηκαν στο σπιτικό της. Έτσι πήρε ένα μάθημα για τον κακό της τρόπο και τα απαίσια λόγια της ενώ η κυρά-Καλή έζησε ευτυχισμένη κι αγαπημένοι με όλους.
Ψέμματα ή αλήθεια, έτσι λεν’ τα παραμύθια!!!
Ενότητα 6: Είμαστε έτοιμοι;
Παίζω με αλφαβητικές σειρές και διαλυτικά
Παίζω με γράμματα και λέξεις – Απόστροφος
Παίζω με γράμματα και λέξεις– Διαλυτικά
Πηγή:www.blogs.sch.gr/persidou
Μάντεψε ποιος είναι? – Το ενωτικό. Διάκριση ενωτικού από παύλα
Μάντεψε τι ζωγραφίζουν οι φίλοι μας – Χρήση των διαλυτικών
Η ποδοσφαιρική ομάδα – Απόστροφος
Πηγή: http://www.jele.gr/
Ο μαύρος Κότσυφα κι ο άσπρος Γλάρος
Πηγή: http://www.mikrosanagnostis.gr
Ο γάιδαρος , η αλεπού και το λιοντάρι
Ενότητα 7: Πώς λέμε όχι;
Πώς λέμε όχι; από https://blogs.sch.gr/persidou
Από τα διαδραστικά βιβλία του Υπουργείου. Πατήστε τα κομμάτια του παζλ για να παίξετε.
Ενότητα 8: Το ταξίδι στη Χωχαρούπα
Το ταξίδι στη Χωχαρούπα
ΜΠΑΛΟΝΙΑ 8
ΜΠΑΛΟΝΙΑ 9
Παίζω με σύμφωνα και δίψηφα σύμφωνα
Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
Ενότητα 8: Το ταξίδι στη Χωχαρούπα
Το ταξίδι στη Χωχαρούπα
ΜΠΑΛΟΝΙΑ 8
ΜΠΑΛΟΝΙΑ 9
Παίζω με σύμφωνα και δίψηφα σύμφωνα
Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ-παιδική χορωδία Σπ.Λάμπρου
Ενότητα 9: Που λες είδα…
Διάβασε το ποίημα της Γαλήνης, αφού βάλεις τα επίθετα στη σωστή θέση (κλικ στο 1ο κομμάτι του παζλ)
Βοήθησε τα παιδιά να βρουν τις παρομοιώσεις.(κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Ποιο αίνιγμα έβαλε η γιαγιά μου; Βάλε τα ι που λείπουν και διάβασέ το.(κλικ στο 4ο κομμάτι του παζλ)
Μπορείς να παίξεις με όλα τα κομμάτια του παζλ!
Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
Πηγή: http://www.schoolessons.gr/data-general/epitheta1/epitheta1.htm
Πηγή: http://users.sch.gr/salnk/didaskalia/astradenh/grammar2.htm
Πηγή: http://prwtokoudouni.weebly.com/paromoioseis.html
Το λούνα παρκ της γλώσσας – Επίθετα
Ενότητα 10: Προσοχή! Τι λέει εκεί;
Μπερδεύτηκα! Βοήθησέ με να καταλάβω καλά τι λέει η πρόσκληση. ( κλικ στο 1ο κομμάτι του παζλ)
Ποια από τις αφίσες απευθύνεται μόνο σε παιδιά; ( 3ο κομμάτι του παζλ)
Γραφή ουσιαστικών Πηγή: https://blogs.sch.gr/persidou/
Ενότητα 11: Τι βιβλίο είναι αυτό;
Λεξικό της νεοελληνικής.Θα το βρείτε on line εδώ.
Λεξικό Α΄, Β΄, Γ΄τάξης. Θα το βρείτε on line εδώ.
Γραμματική και ασκήσεις στα ουσιαστικά. Πηγή: http://www.schoolessons.gr/
Οι προσκλήσεις Πηγή: www.jele.gr
Τοποθέτησε τις λέξεις στη σωστή αλφαβητική σειρά
Παίζω με τα κεφαλαία Πηγή: http://prwtokoudouni.weebly.com/
Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν. Θα μάθεις κάποια μυστικά. ( κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Ενότητα 12: Ποπό! Κόσμος που περνά…
Παίξε με τα κομμάτια του παζλ)
Το διάλειμμα – Υποκείμενο / Ρήμα
Μάθημα γυμναστικής – Υποκείμενο / Ρήμα
Μια υπέροχη φωτογραφία – Θηλυκά ουσιαστικά σε -η και -α
Το μυρμήγκι
Η τρικυμία
Η επιγραφή
Πηγή: www.jele.gr
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ – Σύνθεση με αχώριστα μόρια
Περιγράφω το παιχνίδι
Αντίθετες λέξεις
Πηγή:http://prwtokoudouni.weebly.com/antithetes.html
Εκφράσεις για τα μέρη του σώματος
Η γλώσσα του πάει ροδάνι =Μιλάει ασταμάτητα.
Μασάει τα λόγια του = δε μιλάει ξεκάθαρα.
Μου ρίχνει στάχτη στα μάτια =Με ξεγελάει
Έχει μέση δαχτυλίδι =Είναι αδύνατη
Να έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα =Να προσέχεις πολύ
Η γλώσσα του στάζει μέλι =Μιλάει πολύ γλυκά
Φάε την γλώσσα σου =Πρόσεχε τι λες
Χώνει την μύτη του παντού =Ανακατεύεται παντού
Γαϊδουρινό το πρόσωπο, ζωή χαριτωμένη = Ο αγενής καλοπερνάει.
Γαρίδα έγινε το μάτι του = Είναι ορθάνοιχτο, είτε γιατί δεν μπορεί να κοιμηθεί,είτε γιατί προσπαθεί να δει κάτι.
Βάζω το κεφάλι μου στο στόμα του λύκου = Μπαίνω σε μεγάλο κίνδυνο.
Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει = Πολλές φορές τα λόγια μας μπορούν να πληγώσουν πολύ άσχημα.
Τον τσίμπησε η μύγα = Το λέμε για κάποιον που θυμώνει ξαφνικά χωρίς λόγο.
Ψήνω το ψάρι στα χείλη = Ταλαιπωρώ κάποιον.
Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο = Μόνο βλέποντας μπορούμε να χαρούμε κάτι.
Μπαίνουν ψύλλοι στ’αυτιά μου = Αρχίζω να υποψιάζομαι.
Ούτε ψύλλος στον κόρφο του = Δεν θα ήθελα να μου συμβεί τέτοιο κακό.
Δυο καρπούζια δεν χωράνε στην ίδια μασχάλη = Δεν μπορεί να κάνει κανείς ταυτόχρονα δυο δουλειές με επιτυχία.
Κάνω πέτρα την καρδιά μου = Προσπαθώ να φανώ σκληρός.
Είναι πετσί και κόκκαλο=είναι πολύ αδύνατη
Με προσέχει σαν τα μάτια του=με προσέχει πολύ
Μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται=όταν δεν συναντιόμαστε γρήγορα ξεχνιόμαστε
Πάρε πόδι=φύγε
Μου έπρηξες το συκώτι=με αγανάκτησες
Έχω ένα κόμπο στο λαιμό=έχω ένα κρυφό βάσανο
Τρίβω τα χέρια μου=χαίρομαι με απληστία
Μαύρα μάτια κάναμε να σε δούμε = Σπάνια σε βλέπουμε
Στόμα έχει και μιλιά δεν έχει = είναι πολύ ήσυχος
Μου κόπηκαν τα πόδια = τρόμαξα πολύ
Είμαι όλη μέρα στο πόδι = κάνω συνέχεια δουλειές
Έσπασα το κεφάλι μου = δυσκολεύτηκα να βρω τη λύση
Μάλλιασε η γλώσσα μου = επαναλαμβάνω ξανά και ξανά
Έβαλε χέρι στο ταμείο = έκλεψε λεφτά
Βάζω το χέρι μου στην τσέπη μου = ξοδεύω πολλά λεφτά
Βάζω το χέρι μου στη φωτιά = είμαι απολύτως βέβαιος για κάτι
Τεντώνω τα αυτιά μου = προσέχω πολύ
Και οι τοίχοι έχουν αυτιά = πρόσεχε μη λες κάτι μεγαλόφωνα
Γελούν και τα αυτιά μου = είμαι υπερβολικά χαρούμενος
Χρεώθηκε ως το λαιμό = χρωστάει πολλά λεφτά
Παίζω κάτι στα δάχτυλα = ξέρω κάτι πολύ καλά
Τον δείχνουν με το δάχτυλο = αυτός ξεχωρίζει
Μετριούνται στα δάχτυλα = είναι λίγοι
Γίναμε μαλλιά κουβάρια = μαλώσαμε
Έβγαλε τα μάτια του μόνος του = καταστράφηκε από δικό του φταίξιμο
Σαν φτερό στον άνεμο=ο πολύ αδύνατος
Καβούρια έχει στις τσέπες του =ο τσιγκούνης
Μου κόπηκαν τα ήπατα=τρόμαξα πολύ
Καμαρώνω σαν γύφτικο σκεπάρνι=είμαι περήφανος για κάτι
Γελούν και τα μουστάκια μου=είμαι πολύ χαρούμενος
Πηγή: https://melissess.wordpress.com/2012/12/16/%CE%B5%CE%BA%CF%86%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82/
Ενότητα 13: Μες στο μουσείο
Μες στο μουσείο
Εδώ Λιλιπούπολη — στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή, μουσική: Νίκος Κυπουργός
Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο
μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.
Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.
Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια
μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.
Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο
φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.
Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα,
δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.
Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο
θέλω να βλέπω τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.
Μη με τραβάτε, μη μου κολλάτε
απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,
μες στο μουσείο, μες στο μουσείο
θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.
Ενότητα 14: Με προσκαλούν και προσκαλώ
Ενότητα 15: Αλληλογραφώ
Μαθαίνω για τη μεσογειακή φώκια εδώ.
Εθνικό θαλάσσιο πάρκο Αλοννήσου εδώ.
Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με τον σωστό τύπο του ρήματος έχω. ( κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Ποια είναι η αντίστοιχη ελληνική λέξη για τα παρακάτω αθλήματα; Σύρε την με το ποντίκι σου και τοποθέτησέ τη δίπλα στο σωστό άθλημα. ( κλικ στο 4ο κομμάτι του παζλ) Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 16: Νιώθω
Βρες τις λέξεις στο κρυπτόλεξο των συναισθημάτων. Συμπλήρωσέ τις και μάθε τι σκέπτονται τα παιδιά. ( κλικ στο 1ο κομμάτι του παζλ) Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Παραθετικά επιθέτων – Συγκριτικός βαθμός Πηγή: http://inschool.gr
Ενότητα 17: Εφημερίδες! Εφημερίδες!
Παρατήρησε τις εικόνες και απάντησε στις ερωτήσεις.( κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Πηγή: http://inschool.gr
Ενότητα 18: Ένα βιβλίο που ταξιδεύει
Ποιος οδηγός είναι για παιδιά; Κάνε κλικ με το ποντίκι σου και μια έκπληξη σε περιμένει.( κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ) Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 19: Τα μάθατε τα νέα;
Κάνε κλικ με το ποντίκι στα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να συμπληρώσουμε μία αίτηση εθελοντικής εργασίας.( κλικ στο 1ο κομμάτι του παζλ)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 20: Ποιος είναι τι κάνει;
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ο τελευταίος ιππόκαμπος
https://www.youtube.com/watch?v=Qq9jTuIpOG0
Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας
https://www.youtube.com/watch?v=_gZPXjZrWK4
Παρελθοντικοί – Παροντικοί χρόνοι
Πηγή: http://inschool.gr
Ενότητα 21: Χρήσιμες οδηγίες
Κάποιος μπέρδεψε τα βήματα της συνταγής. Σύρε τα με το ποντίκι σου στη σωστή σειρά και καλή όρεξη!( κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Τα ρήματα της μαγειρικής. Σύρε με το ποντίκι σου το σωστό ρήμα μαγειρικής στο φαγητό του! ( κλικ στο 3ο κομμάτι του παζλ)
Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν και διάβασε τα αινίγματα. Μετά γράψε ποια φρούτα είναι.( κλικ στο 4ο κομμάτι του παζλ)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 22: Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;
Τα παιδιά έγραψαν στον υπολογιστή τους ένα άρθρο για τα παλιά παιχνίδια. Συμπλήρωσε τα άρθρα και βοήθησε τους φίλους μας να το δημοσιεύσουν.(κλικ στο 2ο κομμάτι του παζλ)
Βοήθησε τον Αρμπέν να γράψει το ημερολόγιό του. Γράψε τα ρήματα που είναι μέσα στην παρένθεση, όπως στο παράδειγμα.(κλικ στο 3ο κομμάτι του παζλ)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 23: Για να γελάσουμε
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ενότητα 24: Να σου πω τι έμαθα…
Βρες τη σωστή απάντηση. (κλικ στο 1ο και 2ο κομμάτι του παζλ)
Ποιοι είμαστε; Βάλε το όνομά μας κάτω από τη φωτογραφία μας. (κλικ στο 3ο κομμάτι του παζλ)
Πηγή: http://ebooks.edu.gr
Ένας καλόκαρδος…καρχαρίας
https://www.youtube.com/watch?v=wsH6Fo33xlo
ΠΑΡΑΜΥΘΑΣ: Η φίλη μου η Φανή, η φάλαινα