spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Συνάδελφος γράφει στο “www.meafora.gr”…

14 Ιουνίου 2009 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά, ιστορία της εκπαίδευσης

mathitis.jpg   Αντιγράφω από το blog του ΥΠΕΠΘ www.meafora.gr

“(ΕΣΤΑΛΗ ΣΕ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΑΡΧΗ ΤΟΝ ΜΑΪΟ 2008)
Κύριε Σύμβουλε,
Είναι οπωσδήποτε πολύ χρήσιμη η πρωτοβουλία σας να στείλετε Έγγραφο με Οδηγίες και Επισημάνσεις προς τους καθηγητές, σχετικά με τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Στα πλαίσια όμως του προβληματισμού για την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θα ήταν εξίσου χρήσιμο – κατά τη γνώμη μου – να τεθούν στους καθηγητές ορισμένα ερωτήματα, όπως :
Τι είδους μάθημα κάνατε στη διάρκεια της Σχολικής χρονιάς;
Ποιες διδακτικές μεθόδους υιοθετήσατε – εφαρμόσατε ;
Σε τι είδους αίθουσες διδασκαλίας κάνατε μάθημα όλη τη χρονιά;
Ποιος ο αριθμός των μαθητών ανά Τμήμα, στο μάθημα σας;
Ποιες ώρες του Ωρολογίου Προγράμματος διδάσκατε το μάθημα στη διάρκεια της χρονιάς;
Ποια Εποπτικά μέσα, σας διέθεσε το Σχολείο και χρησιμοποιήσατε στη διδασκαλία σας; (Βιβλία, Η/Υ – Διαδίκτυο, Λογισμικό, Προτζέκτορα, τηλεόραση κ.τ.λ.)
Ποιο το ενδιαφέρον και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στο μάθημά σας;
Με ποιους τρόπους αξιολογούσατε τους μαθητές στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
Ποια ήταν η επίδοση των μαθητών σας στις γραπτές δοκιμασίες του 1ου και 2ου Τετράμηνου;
Πόσοι μαθητές σας ανέλαβαν προαιρετικές συνθετικές – δημιουργικές εργασίες ή project;
Πόσες ώρες πραγματοποιήθηκε κανονικά η διδασκαλία του μαθήματος, σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
Πόσες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος δεν πραγματοποιήθηκαν και, για ποιους λόγους; (Περίπατοι και εκδρομές, Γιορτές, κατάληψη, ομαδικές απουσίες κ.τ.λ. )
Ποια ύλη διδάξατε τελικά και, ποια καθορίστηκε ως Εξεταστέα Ύλη; Δώστε αναλυτική περιγραφή των σχετικών διδακτικών ενοτήτων.
Σε ποιο βαθμό επιτεύχθηκαν οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος;
Ποια η συχνότητα και η ποιότητα επικοινωνίας σας, με τους Γονείς και κηδεμόνες των μαθητών;
Σε ποιους τομείς συνεργαστήκατε με καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, για ποιο σκοπό και, με τι αποτέλεσμα;
Σας δόθηκε η δυνατότητα και οι ευκαιρίες για να αναπτύξετε μια ουσιαστική, εξατομικευμένη και παιδαγωγικά ορθή Σχέση με τους μαθητές σας;
Πως θα περιγράφατε το γενικότερο Παιδαγωγικό Κλίμα – «ατμόσφαιρα» του Σχολείου σας;
Ποια είναι τα σημαντικότερα στοιχεία του Κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος¹ στο Σχολείο σας;
Ποιες οι μορφές και η έκταση της μαθητικής παραβατικότητας στο Σχολείο σας; (εκφοβισμός, βία, κάπνισμα, κινητά, φθορά σχολικής περιουσίας, κλίκες και συμμορίες κ.τ.λ. )
Με ποιους τρόπους και μεθόδους το Σχολείο σας, προλαμβάνει και αντιμετωπίζει την μαθητική παραβατικότητα;
Μπορείτε να απαριθμήσετε τις σημαντικότερες δυσκολίες κάθε είδους, που συναντήσατε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
Τα παραπάνω θα μπορούσαν να τεθούν στα πλαίσια μιας Έρευνας, με Ανώνυμη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου από τους καθηγητές, με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών (on line/διαδικτυακά). …
Και ακόμη:
Ποιο είναι το ποσοστό των καθηγητών που δίνουν SOS θέματα στους μαθητές ή και αυτούσια τα θέματα των εξετάσεων;
Ποιο είναι το ποσοστό των καθηγητών που βαθμολογούν στην κλίμακα 17 (ελάχιστο) έως 20;
Ποιο είναι το ποσοστό των καθηγητών που βάζουν θέματα στις εξετάσεις με Κριτήριο «να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις μέσα σε μισή ώρα/σε μια σελίδα»;
Ποιο είναι το ποσοστό των καθηγητών – επιτηρητών που ανέχονται ή αδιαφορούν για το σκονάκι και την αντιγραφή στις εξετάσεις;” Και τελειώνει το κείμενό του ο συνάδελφος ως εξής: “Τελειώνοντας, θα επισημάνω την αναμφισβήτητη ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στο Δημόσιο Σχολείο προκειμένου να ανακτήσει τον ευρύτερο μορφωτικό και παιδαγωγικό του ρόλο. Στις παρούσες συνθήκες, τα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα δεν ενδιαφέρουν τους μαθητές: όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, θα έλθουν να δώσουν τυπικά το παρόν, με τα σορτσάκια και τα αντηλιακά τους.”

Σημ. του Blog:εικόνα, για την οποία ευθυνόμαστε και εμείς, κύριε συνάδελφε, κι εμείς, που δεν “λειτουργούμε” πάντοτε “επ’ αγαθώ της κοινωνίας”, όπως εύστοχα και ευθύβολα παρατηρήσατε μέσα από τις ερωτήσεις σας!

¹ Διαβάστε εδώ: John Taylor Gatto, Dumbing Us Down: The Hidden Curriculum Of Compulsory Schooling, New Society Publishers, 2005. Διαβάστε επίσης: εδώ και εδώ
² Η εικόνα που συνοδεύει το κείμενο είναι από: agonigrammi.wordpress.com/.
 

Ετικέτες: ···········

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση