Η 10η Φεβρουαρίου ορίστηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως η Παγκόσμια ημέρα υπέρ της χρήσης ασφαλέστερου διαδικτύου. Το Συμβούλιο της Ευρώπης επί πλέον κυκλοφόρησε μία καινούργια έκδοση με τίτλο «Το αλφαβητάρι του Διαδικτύου», με στόχο να προσφέρει σε δασκάλους, γονείς και μαθητές έναν πλήρη οδηγό πλοήγησης στο διαδίκτυο και μία ασπίδα προστασίας από όλες τις παγίδες του. (Σημ. Στην Ελλάδα και στο δικό μου σχολείο κανείς δεν έμαθε τίποτε και ελπίζω τις ημέρες που ακολουθούν κάτι να ακούσω στην τηλεόραση έστω και «μετά εορτήν»). Ο κυβερνοχώρος είναι ένα μαγικό μέσο επικοινωνίας και χρήσης ή συλλογής πληροφοριών και παραλλήλως ένας τρόπος διακίνησης παρανόμων πράξεων ή ένας τόπος διεξαγωγής εγκλημάτων. Είναι ταυτοχρόνως και ένα μέσο που βγάζει στην επιφάνεια την ηθική μας, ανθρώπων και λαών εν γένει. Και βέβαια το πρόβλημα δεν είναι το πώς διαθέτει ή και χρησιμοποιεί ο ενήλικος τον εαυτό του και το νου του, αλλά το πώς «χρησιμοποιεί» ο ενήλικος το νήπιο και το παιδί έως 13 ετών διαπράττοντας βλάβη κατά της ζωής του. Τα τελευταία στοιχεία που έχουν οι ειδικοί αριθμούν 150000 επισκέψεις την ημέρα σε ηλεκτρονικούς τόπους που απεικονίζουν νήπια. Είναι οδυνηρή η διαπίστωση που ανακοινώνουν ερευνητές του ΑΠΘ ότι τα τελευταία 10 χρόνια το διεστραμμένο ενδιαφέρον έχει αυξήσει την off line παραγωγή υλικού κατά 1500%. Το θετικό με την on line δραστηριότητα είναι ότι μας παρέχει πληροφορίες για την δράση των παιδοφίλων αποκαλύπτοντας τους εύκολα. Γι’ αυτό και η προτεραιότητα της δίωξης του ηλεκτρονικού εγκλήματος είναι να διασώζονται τα παιδιά που σε πραγματικό χρόνο κακοποιούνται. Στην Ελλάδα, το «χαμόγελο του παιδιού», το τμήμα «δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος» της ελληνικής αστυνομίας, η «safeline», δέχονται καταγγελίες και προσφέρουν υποστήριξη στα θύματα της σεξουαλικής κακοποίησης. Όμως φορείς και μηχανισμοί παλεύουν με δύο ισχυρά εμπόδια: α) τους παιδόφιλους και β) τους παραγωγούς υλικού που ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος. Αυτό εξηγεί και την εμπλοκή γυναικών στα κυκλώματα, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί. Ας μην ξεχνάμε ότι με ένα «κλικ» απευθύνονται οι παραγωγοί σε τεράστιο αριθμό συνδρομητών. Η ανταπόκριση της αγοράς είναι ανάλογη προς την διαστροφή των αγοραστών. Τα στοιχεία των ερευνών αποκαλύπτουν ότι το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής γίνεται στην Αμερική και στην Ρωσία, αλλά και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και την Αγγλία(1) . Η έξαρση δε του φαινομένου το ανήγαγε σε τρίτο κατά σειράν μετά τα ναρκωτικά και το εμπόριο των όπλων. Πρέπει να κατανοήσουμε και ως γονείς αλλά και ως δάσκαλοι ότι δεν χρειάζεται να δαιμονοποιούμε το διαδίκτυο για την δραστηριότητα των παιδοφίλων και όχι μόνο. Το πρόβλημα είναι η κακή και ανεξέλεγκτη χρήση του καθώς και η άγνοια των γονέων. Ίσως θα έπρεπε στα σχολεία μας να δημιουργήσουμε σχολές γονέων τεχνολογικού αλφαβητισμού στις οποίες οι γονείς θα διδάσκονταν από τα παιδιά τους. Ένα τέτοιο οργανωμένο πρόγραμμα θα μπορούσε να υλοποιηθεί εύκολα και ανέξοδα με εθελοντική προσφορά των εμπλεκομένων και υπό την υψηλή εποπτεία των δήμων και του ΥΠΕΠΘ. Τέτοια φυτώρια θα βοηθούσαν στην διεύρυνση των σχέσεων του σχολείου με την κοινωνία και θα σταθεροποιούσαν τις σχέσεις των παιδιών με τους ενήλικες γονείς και δασκάλους τους.
(1) Για το νομικό καθεστώς της Αγγλίας θα μιλήσουμε σε προσεχή δημοσίευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.