Αντιμετώπιση και πρόληψη της βίας εντός της σχολικής τάξης
Α. Δεν προκαλούμε τη βία
– Οι εκπαιδευτικοί, στηριζόμαστε σε δύο άξονες, στο σεβασμό και στη δικαιοσύνη, που εκφράζονται στην καθημερινή παιδαγωγική.
– Σεβόμαστε την προσωπικότητα του μαθητή, και τη διαφορετικότητά του.
– Είμαστε δίκαιοι μαζί του.
– Διατηρούμε την ψυχραιμία μας και τον αυτοέλεγχο, απέναντι στις προκλητικές συμπεριφορές.
– Δημιουργούμε μια ήρεμη ατμόσφαιρα με τη φωνή, τις κινήσεις μας και τις παιδαγωγικές τεχνικές.
-Δηλώνουμε ξεκάθαρα από την αρχή της σχολικής χρονιάς τους κανόνες της τάξης, αφού συζητήσουμε με τους μαθητές.
Β. Σταματούμε εξ αρχής την ένταση
-Εντοπίζουμε την επιθετικότητα και διαχειριζόμαστε σωστά μια σύγκρουση.
– Προσέχουμε τις αλλαγές συμπεριφοράς των μαθητών μας.
– Χρησιμοποιούμε μια έκφραση προσώπου, μια κατευναστική κίνηση, να αποτρέψουμε θορυβώδη εκδήλωση, χωρίς να διακόψουμε το ρυθμό του μαθήματος.
– Αποδοκιμάζουμε τους καβγάδες μεταξύ μαθητών και αντιμετωπίζουμε τη σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο σε κάθε περίπτωση.
– Παρεμβαίνουμε άμεσα σε εκδηλώσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε καβγά, ζητώντας από το μαθητή ή τους μαθητές να συζητήσουμε στο τέλος του μαθήματος κατ’ ιδίαν.
-Διαθέτουμε χρόνο για συζήτηση με τους μαθητές μας στη τάξη, για βίαιες καταστάσεις που επαναλαμβάνονται.
Γ. Τιμωρούμε
– Η εφαρμογή της τιμωρίας πρέπει να είναι ανάλογη με το σφάλμα και δίκαιη, δηλαδή, να επιβάλλεται σε όλους με την ίδια μορφή.
-Δε χρησιμοποιούμε εκδικητικά την τιμωρία, αλλά ως τίμημα που θα πληρώσει ο παραβάτης μαθητής, για να επανενταχθεί στην ομάδα.
– Τιμωρούμε, όταν κάποιος παραβαίνει τους κανονισμούς της τάξης.
– Δεν χρησιμοποιούμε βία εναντίον βίας, χρησιμοποιώντας την εξουσία μας.
-Η τιμωρία είναι η επανόρθωση, δηλαδή, η λήξη μιας σύγκρουσης που καθιστά δυνατή τη συμφιλίωση.
-Προσπαθούμε να υπάρχει η στάθμιση αγάπης και τιμωρίας.
Δείτε περισσότερα εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓
Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.