spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Βία στην σχολική τάξη

5 Μαρτίου 2014 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Αντιμετώπιση και πρόληψη της βίας εντός της σχολικής τάξης

Α. Δεν προκαλούμε τη βία

– Οι εκπαιδευτικοί, στηριζόμαστε σε δύο άξονες, στο σεβασμό και στη δικαιοσύνη, που εκφράζονται στην καθημερινή παιδαγωγική.

– Σεβόμαστε την προσωπικότητα του μαθητή, και τη διαφορετικότητά του.

– Είμαστε δίκαιοι μαζί του.

– Διατηρούμε την ψυχραιμία μας και τον αυτοέλεγχο, απέναντι στις προκλητικές συμπεριφορές.

– Δημιουργούμε μια ήρεμη ατμόσφαιρα με τη φωνή, τις κινήσεις μας και τις παιδαγωγικές τεχνικές.

-Δηλώνουμε ξεκάθαρα από την αρχή της σχολικής χρονιάς τους κανόνες της τάξης, αφού συζητήσουμε με τους μαθητές.

Β. Σταματούμε εξ αρχής την ένταση

-Εντοπίζουμε την επιθετικότητα και διαχειριζόμαστε σωστά μια σύγκρουση.

– Προσέχουμε τις αλλαγές συμπεριφοράς των μαθητών μας.

– Χρησιμοποιούμε μια έκφραση προσώπου, μια κατευναστική κίνηση, να αποτρέψουμε θορυβώδη εκδήλωση, χωρίς να διακόψουμε το ρυθμό του μαθήματος.

– Αποδοκιμάζουμε τους καβγάδες μεταξύ μαθητών και αντιμετωπίζουμε τη σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο σε κάθε περίπτωση.

– Παρεμβαίνουμε άμεσα σε εκδηλώσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε καβγά, ζητώντας από το μαθητή ή τους μαθητές να συζητήσουμε στο τέλος του μαθήματος κατ’ ιδίαν.

-Διαθέτουμε χρόνο για συζήτηση με τους μαθητές μας στη τάξη, για βίαιες καταστάσεις που επαναλαμβάνονται.

Γ. Τιμωρούμε

– Η εφαρμογή της τιμωρίας πρέπει να είναι ανάλογη με το σφάλμα και δίκαιη, δηλαδή, να επιβάλλεται σε όλους με την ίδια μορφή.

-Δε χρησιμοποιούμε εκδικητικά την τιμωρία, αλλά ως τίμημα που θα πληρώσει ο παραβάτης μαθητής, για να επανενταχθεί στην ομάδα.

– Τιμωρούμε, όταν κάποιος παραβαίνει τους κανονισμούς της τάξης.

– Δεν χρησιμοποιούμε βία εναντίον βίας, χρησιμοποιώντας την εξουσία μας.

-Η τιμωρία είναι η επανόρθωση, δηλαδή, η λήξη μιας σύγκρουσης που καθιστά δυνατή τη συμφιλίωση.

-Προσπαθούμε να υπάρχει η στάθμιση αγάπης και τιμωρίας.

Δείτε περισσότερα εδώ

Ετικέτες: ·

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση