spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

πληροφορύπανση (infollution)

2 Νοεμβρίου 2011 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα

Παρά τις δυνατότητές τους τα ψηφιακά μέσα δυσκολεύονται να διαχειριστούν πολύ σοβαρά πρακτικά ζητήματα, όπως το φιλτράρισμα ακατάλληλου περιεχομένου. Έτσι, η ψηφιακή πληροφορία που ενεργεί ως ακραία «ρυπογόνος» πρόκληση για τα παιδιά, γίνεται αφορμή να εκτίθενται αυτά σε μη ασφαλείς ψηφιακούς ρύπους, όπως το άσεμνο και βίαιο περιεχόμενο, ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο, και ο εθισμός της αλόγιστης χρήσης της τεχνολογίας. Αυτοί οι ψηφιακοί ρύποι καλούνται: «πληροφορύπανση» ( από το αγγλικό infollution< information+pollution».

Η λέξη «πληροφορύπανση» είναι μια νέα λέξη που συνδυάζει τις λέξεις «πληροφορίες» και «ρύπανση» για να σημάνει τις αρνητικές συνέπειες, τις ρυπογόνες παρενέργειες της πληροφορικής επανάστασης. Όπως και η ρύπανση στο φυσικό μας κόσμο, «πληροφορύπανση» στον ψηφιακό κόσμο μας είναι ένα ακούσιο υποπροϊόν της υπερβολικής και ανεξέλεγκτης χρήσης των πηγών. Επιπλέον, μπορεί να είναι ιογενής, εξαπλώνεται αμέσως και ανεξέλεγκτα. Γιατί; Επειδή είμαστε εκπληκτικά συνδεδεμένοι στον ψηφιακό κόσμο. Μολύνει τα μυαλά και τις σκέψεις των παιδιών μας πολύ έντονα.

Για παράδειγμα, η Νότια Κορέα, μία από τις κορυφαίες χώρες πληροφορικής στον κόσμο, αντιμετωπίζει σοβαρές παρενέργειες του διαδικτύου. Περίπου το 15% των παιδιών και των εφήβων είναι εθισμένοι στο διαδίκτυο και στα video games ενώ έχουν εύκολη πρόσβαση σε άσεμνο υλικό και κυβερνοβία. Μερικά στατιστικά στοιχεία είναι αρκετά ανησυχητικά και χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή:

90% των παιδιών εκτίθενται πρώτη φορά σε άσεμνο υλικό πριν από την ηλικία των 12.

30% των παραβατών σεξουαλικού εγκλήματος είναι κάτω των 19 και το  ένα τέταρτο από αυτούς κάνει απευθείας σύνδεση πορνό.

Περίπου το ήμισυ όλων των παιδιών έχουν παίξει βίαια παιχνίδια.

Η πληροφορύπανση είναι ένα νέο είδος ρύπανσης στην Ευρώπη του 21ου αιώνα. Για πολύ καιρό, έχουμε αγνοήσει συνεχώς τους σοβαρούς συναγερμούς για τη ρύπανση στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης. Μαζί όμως με την ανάπτυξη έρχονται και οι προκλήσεις σε κινδύνους και μόνο οι ανεπτυγμένες χώρες στον τομέα της πληροφορικής έχουν αποκτήσει (κι αυτές προσφάτως) επίγνωση του κινδύνου της πληροφορύπανσης για τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του αριθμού των περιπτώσεων εθισμού (και παιχνιδιών) στο internet. Είναι επιτακτική ανάγκη να μάθουμε πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τους πιθανούς κινδύνους που έρχονται μαζί με τα οφέλη.

Παρά το ότι όλα αυτά έχουν ανακοινωθεί από το αρμόδιο τμήμα της Unesco και όφειλαν να τα λάβουν υπόψη τους όλοι οι αρμόδιοι πολυπρόσωποι φορείς του ελληνικού κράτους, ακόμη και σήμερα, 2 Νοεμβρίου, δεν έχει ολοκληρωθεί η αποστολή βιβλίων στα σχολεία, ενώ ισχύει και λέγεται εμφατικά, από το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ότι τα παιδιά πρέπει να μελετούν μέσω του ψηφιακού δίσκου που διανεμήθηκε ή της ιστοσελίδας του παιδαγωγικού ινστιτούτου. Τα σχόλια δικά σας και οι συνέπειες, αλοίμονο, για όλους μας.

Ετικέτες: ····

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση