spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Η ψευδής συνείδηση …

22 Οκτωβρίου 2008 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά, ιστορία της εκπαίδευσης

nietzsche.jpgείναι η κατάσταση, όπου ο άνθρωπος αισθάνεται ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Παραδείγματος χάριν ο εργάτης ταυτίζεται με τον βιομήχανο. Τώρα στη δική μας περίπτωση δεν υπάρχει κίνδυνος κάποιος από μας να ταυτίζεται με τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας, όμως ταυτίζεται εύκολα με το εθνικό, το νεωτερικό, νομίζει ότι μπορεί να μεταβάλλει την κυρίαρχη ιδεολογία της ενοχής και της μιζέριας -που πλήττει άνωθεν τον κλάδο-να κινητοποιήσει μόνος του και δίχως τη συμβολή της Πολιτείας το “αδρανές” σώμα των δασκάλων, που έλεγε κάποτε η Θάτσερ. Και αυτό, επειδή η συνείδηση δεν είναι αφηρημένη έννοια, αλλά υφίσταται σε σχέση με τον αληθινό, πραγματικό άνθρωπο, που ζει και κινείται, εμπνέεται και πονά, οργίζεται και μεταβάλλει ή επινοεί ιδέες. – Προς τι οι πολύπλοκες πρωινές σκέψεις; Μα, τελείωσε η επιμόρφωση Β΄Επιπέδου στις νέες τεχνολογίες και “επιστρέφοντας” στη σχολική πραγματικότητα νομίζουμε ότι θα “σώσουμε” τα εργαστήρια υπολογιστών (όπου υπάρχουν) από την αεργία, ότι θα αυξήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών, ότι θα πολεμήσουμε την αποξένωση (σαράκι των συλλόγων των εκπαιδευτικών), ότι… Όμως στην πραγματικότητα καταγράφουμε και πάλι, το πόσο δύσκολο έως και αδύνατο είναι να υπερβούμε την αδυναμία του σύγχρονου ελληνικού σχολείου  να υποστηρίξει δραστηριότητες με κοινή δράση. Όλοι επιθυμούν βαθειά μέσα τους το “κοινωνικό προϊόν” που παράγουμε ως δάσκαλοι να αποταμιεύεται και να εξελίσσεται ως σταθερή αξία στους ατομικούς λογαριασμούς των μαθητών μας. Δυστυχώς όμως, κάπου στο βάθος, φαίνεται και το δικό μας κραχ. Το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο δεν έχει …πια χρήματα να υποστηρίξει την δικτύωση των σχολείων – αλήθεια τί έγιναν; Θυμάμαι πως στην πρώτη φάση της επιμόρφωσης, κάπου το 2002-3 είχε υποσχεθεί η πολιτική ηγεσία έναν υπολογιστή για τον καθένα μας. Τελικά τα χρήματα που πήραμε, σε δύο δόσεις, μετά από πολύ καιρό, αντιστοιχούσαν στο 1/3 της αξίας του P/C.  Ίσως κάποιος από την εξουσία αντείπει: -Μα τι θελεις; Σε επιμορφώσαμε δωρεάν, σου δώσαμε και εκπαιδευτικά λογισμικά (άσχετο που δεν παίζουν), σου παρείχαμε και την ευκαιρία να γνωρίσεις και την Terra computerata, ε, ως εδώ. Δεν μπορείς να εφαρμόσεις στο σχολείο αυτά που έμαθες; Ε, καλά, δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Τι ζητάς;

– Τί ζητάω; Τί ζητάω; “Μια ευκαιρία στον Παράδεισο να πάω”: Ένα μάθημα της προκοπής.

 

Ετικέτες: ·········

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση