spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Διαγνωστική Αξιολόγηση

8 Οκτωβρίου 2010 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά, ιστορία της εκπαίδευσης

Στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1997, η διαγνωστική αξιολόγηση παρουσιάστηκε ως καινοτομία. Ωστόσο, οι δάσκαλοι κάθε βαθμίδας, προφορικά ή γραπτά, στην έναρξη του σχολικού έτους, ελέγχουμε τις γνώσεις των μαθητών μας. Έτσι δεν ήταν ούτε τότε, αλλά ούτε και σήμερα δικαιολογημένα λάθη και παρερμηνείες στο επιστημονικό πεδίο της αξιολόγησης και κυρίως στην εφαρμογή της. Ας υπενθυμίσουμε λοιπόν κάποια σημεία: Η διαγνωστική αξιολόγηση επιδιώκει:

1. να δώσει στον εκπαιδευτικό πληροφορίες για τις προηγούμενες γνώσεις, αλλά και  τις δεξιότητες των μαθητών του,

2. να εντοπίσει ο εκπαιδευτικός τις πραγματικές ελλείψεις των μαθητών του, μέσα από τα λάθη τους,

3. να βοηθήσει τον διδάσκοντα να προγραμματίσει και να οργανώσει καλύτερα και αποτελεσματικότερα την διδακτική πράξη.

Κατά συνέπεια, το φυλλάδιο των μεθοδολογικών οδηγιών, που κυκλοφόρησε από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας το διάστημα 1998-2000 προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει προς συγκεκριμένες παιδαγωγικές κατευθύνσεις αδρανείς εκπαιδευτικούς, υποστηρίζει τους μεθοδικούς και εργατικούς συναδέλφους, καθοδηγεί εκείνους που λόγω της απειρίας τους πελαγοδρομούν. Τονίζεται δε ότι λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του διαγνωστικού κριτηρίου:

1.ότι οι μαθητές μπορεί να προέχονται από διαφορετικά γυμνάσια (κυρίως) ή και λύκεια κι επομένως να κάλυψαν διαφορετική έκταση της διδακτέας   ύλης,

2. ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβουλευτεί τα έντυπα διαγνωστικά κριτήρια της έκδοσης του ΚΕΕ, αλλά και να τα χρησιμοποιήσει, αλλά είναι ελεύθερος να δημιουργεί και δικές του διαγνωστικές δοκιμασίες.

3. ότι ο χρόνος που διατίθεται είναι περιορισμένος (μια διδακτική ώρα, σύμφωνα με το ισχύον Π.Δ.) και επομένως χρειάζεται να υπολογιστεί με βάση τις πραγματικές αντιδράσεις του μέσου μαθητή. Αυτό σημαίνει ότι το κριτήριο πρέπει να χρονομετρηθεί και να απαντηθεί πρώτα από τον εκπαιδευτικό με πολλή προσοχή και ακρίβεια.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια, ας προσθέσουμε ότι τα διαγνωστικά κριτήρια, αν και δεν βαθμολογούνται, επηρεάζουν τους μαθητές μας. Γι’ αυτό καλό είναι να εφαρμόζονται σε διδακτική ώρα του ωρολογίου προγράμματος του οικείου μαθήματος.

Ετικέτες: ···

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση