spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Έκθεση Bullock και Kingman

7 Ιουλίου 2010 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · ιστορία της εκπαίδευσης

Από την μεταρρύθμιση του 1976 προετοιμάστηκε η κοινωνία των εκπαιδευτικών για τις σαρωτικές αλλαγές της δεκαετίας του 1980 στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας. Αντιγράψαμε ανησυχίες και τάσεις και βιώσαμε με οδυνηρό τρόπο τα λάθη μας. Οι τάσεις που επηρέασαν τα δικά μας εκπαιδευτικά πράγματα είχαν ρίζες και στον εκπαιδευτικό ανασχηματισμό της Αγγλίας και της Ουαλλίας, όπου το 1972 συστάθηκε, από τον υπουργό Παιδείας, ομάδα εργασίας, από την οποία ζητήθηκε να υποβάλει προτάσεις που να αφορούν α) όλες τις όψεις διδασκαλίας της αγγλικής: ανάγνωση, προφoρική και γραπτή έκφραση, β) το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η τρέχουσα διδακτική πρακτική και ποιο ρόλο θα μπορούσε να παίξει σ’ αυτό τόσο η βασική εκπαίδευση, όσο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, γ) την έκταση στην οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις ή βελτιώσεις για να παρακολουθείται ο βαθμός επίτευξης των στόχων. Το 1975 η επιτροπή υπέβαλε την έκθεσή της με τον τίτλο A Language for Life, επίσης γνωστή ως Έκθεση Bullock. Η έκθεση, που αποτελείται από 600 σελίδες και απετέλεσε σταθμό στην πορεία των συζητήσεων για τη διδασκαλία της γλώσσας στο σχολείο. Περιλαμβάνει εκτεταμένη τεκμηρίωση, ασχολείται με τα θέματα της γλώσσας στην εκπαίδευσης και δεν περιορίζεται στη γλωσσική διδασκαλία με τη στενή έννοια. Θίγει θέματα όπως, τις στάσεις απέναντι στη σταθερή και παγιωμένη γλώσσα και τις γλωσσικές ποικιλίες, τη σχέση γλώσσας και μάθησης, την ανάγνωση, την προφορική και γραπτή έκφραση στην α/θμια και β/θμια εκπαίδευση, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία, τη γλώσσα διά μέσου του συνόλου των δραστηριοτήτων του σχολικού προγράμματος, την εσωτερική οργάνωση των σχολείων και την συνεργασία μεταξύ των σχολείων, την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείο, την εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την κριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων της, τον γραμματισμό και τον αναλφαβητισμό των ενηλίκων.
Γενικά η Έκθεση υπεστήριζε τη μαθητοκεντρική προσέγγιση, την κατάργηση της παραδοσιακής διδασκαλίας της γραμματικής, και εστίαζε την επαρκή κατανόηση των δομών της γλώσσας και την μάθησή της στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι εξ ορισμού έπρεπε να αποκτήσουν ένα υψηλότερο επίπεδο κατανόησης των ιδιοτήτων και λειτουργιών της γλώσσας, ώστε να τις μεταδώσουν! Αυτές οι αλλαγές, που δημιούργησαν πολλαπλές αναστατώσεις,  τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και στο κοινωνικό σώμα δημιουργώντας παράλληλα μια νέα γενιά πολιτών που εκπαιδεύτηκαν γλωσσικά με «ασαφή» τρόπο, οδήγησαν τελικά στην έκθεση μιας επιτροπής το 1988 με τίτλο Report of the Committee of Inquiry into the Teaching of Language, επίσης γνωστή ως Έκθεση Kingman. Η έκθεση παρουσιάζει την ανάγκη μιας ισορροπημένης προσέγγισης του γλωσσικού μαθήματος κρίνοντας απαραίτητη τη γνώση των κανόνων και των συμβάσεων που διέπουν τη γλώσσα στις διάφορες χρήσεις της. Η βασική αξιολογική κρίση ήταν ότι ο έλεγχος αυτών των κανόνων αυξάνει και δεν περιορίζει την ελευθερία της έκφρασης, εφόσον οι γνώσεις αυτές  αποκτώνται μέσα από την πραγματική χρήση της γλώσσας και όχι με γλωσσικές ασκήσεις αποκομμένες από το επικοινωνιακό τους πλαίσιο. Περισσότερα εδώ.

Ετικέτες: ····

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση