spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Πανελλήνιες Εξετάσεις Ι

26 Ιανουαρίου 2010 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Γενικά

Από τη Δ/νση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων και με ημερομηνία 14/1/2010 κοινοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

ΘΕΜΑ: Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση των μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, βάσει του Νόμου 3699/2008 της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις το έτος 2010, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Α. ΓΕΝΙΚΑ

Όπως γνωρίζετε, με το Νόμο 3699/2008 (ΦΕΚ 199 τ. Α) ρυθμίζονται τα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Με την εγκύκλιο αυτή ενημερώνουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες, τους μαθητές και τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων, τους μαθητές και αποφοίτους των ΕΠΑΛ, τους κατόχους πτυχίου ειδικότητας των ΤΕΕ, των πρώην ΤΕΛ και των Ναυτικών Λυκείων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνωματεύσεων. Ειδικότερα η εγκύκλιος αναφέρεται :

α) στους μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών) οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων-Εσπερινών) ή άλλου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφορετικού τύπου από αυτόν του Γενικού Λυκείου οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

γ) στους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ομάδα Β) οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του ημερήσιου ή εσπερινού Γενικού Λυκείου αντίστοιχα και των μαθημάτων ειδικότητας, για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) στους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ομάδα Α) οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΤΕΙ κ.λ.π.).

ε) στους μαθητές της τελευταίας τάξης των Λυκείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων για απόκτηση απολυτηρίου και για εισαγωγή στις σχολές ή τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

στ) στους αποφοίτους Β΄ κύκλου ημερήσιου ΤΕΕ, στους κατόχους πτυχίου ειδικότητας πρώην ημερησίων ΤΕΛ και στους κατόχους πτυχίου ημερήσιων Ναυτικών Λυκείων οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, στις Σχολές Αστυφυλάκων και στις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού.

ζ) στους αποφοίτους Β΄ κύκλου εσπερινού ΤΕΕ, στους κατόχους πτυχίου ειδικότητας πρώην εσπερινών ΤΕΛ και στους κατόχους πτυχίου εσπερινών Ναυτικών Λυκείων οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ και στις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού.

Β. – ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Ή ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ  – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ και ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και αποφοίτων διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), και από τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ).

– Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22) έτος της ηλικίας τους.

– Επίσης τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν τους αποφοίτους με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των οποίων οι γνωματεύσεις που είχαν αποκτήσει από τα ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ) έχουν λήξει λόγω παρέλευσης τριετίας από την έκδοσή τους.

– Τα ΚΕΔΔΥ δεν αξιολογούν τους αποφοίτους άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, αν αυτοί δεν έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κατά την διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο. Η αξιολόγησή τους γίνεται μόνο από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα.

– Τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα αξιολογούν: α) μαθητές και β) αποφοίτους άνω των δέκα οκτώ (18) ετών (τμήματα ενηλήκων), οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο δεν είχαν αξιολογηθεί.

Γ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

1. Τα ΚΕΔΔΥ γνωματεύουν τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και αποφοίτων (των οποίων οι γνωματεύσεις που είχαν αποκτήσει από τα ΚΔΑΥ έχουν λήξει) με δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία που επιθυμούν να εξετασθούν προφορικά. Επίσης τα ΚΕΔΔΥ γνωματεύουν και εισηγούνται τον τρόπο εξέτασης μαθητών και αποφοίτων με φάσμα αυτισμού, ο οποίος μπορεί να είναι προφορικός ή γραπτός. Εφόσον εισηγηθούν τον προφορικό τρόπο εξέτασης οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται μόνο προφορικά. Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), τα οποία χορηγούν τις γνωματεύσεις των προαναφερομένων μαθησιακών δυσκολιών, λειτουργούν στην Περιφέρεια της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του μαθητή καθώς και στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

2. Γνωματεύσεις για τις προαναφερόμενες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χορηγούνται και για το σχολικό έτος 2009-2010 από τα αναγνωρισμένα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) σύμφωνα με το αριθμ. 139443/Γ6/10-11-2009 έγγραφο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής το οποίο σας έχει αποσταλεί.

Διευκρινίζεται ότι οι απόφοιτοι με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, εφόσον τους είχε χορηγηθεί η προηγούμενη γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ),η οποία έχει λήξει λόγω παρέλευσης τριετίας από την έκδοσή της, επαναξιολογούνται από τα ΚΕΔΔΥ ή από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) . Η γνωμάτευση η οποία θα χορηγείται από τα οικεία ΚΕΔΔΥ ή ΙΠΔ σε καμμία περίπτωση δεν θα παραπέμπει σε παλαιότερη χορηγηθείσα γνωμάτευση αλλά πρέπει να εκδίδεται νέα μετά από εξέταση από τον οικείο φορέα κατά το χρόνο της παραπομπής του υποψηφίου. Στην περίπτωση που ο απόφοιτος κατά τη διάρκεια της φοίτησης του στο Λύκειο δεν έχει αξιολογηθεί από το ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ), τότε θα πρέπει να απευθυνθεί σε Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο (ΙΠΔ), το οποίο αξιολογεί ενήλικες(άνω των 18 ετών). Επισημαίνεται ότι σε κάθε εκδοθείσα γνωμάτευση των παραπάνω περιπτώσεων αναγράφεται ο χρόνος επαναξιολόγησης των μαθητών και αποφοίτων.

3. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του Ν. 3699/2008 , όταν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) για τον μαθητή, δίδεται το δικαίωμα προσφυγής σε Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ). Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ είναι οριστική. Η Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) εδρεύει σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.  Στην περίπτωση όμως που υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ) και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) για τον μαθητή και δεν έχει γίνει προσφυγή στη δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, τότε υπερισχύει η γνωμάτευση των ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ).

Ετικέτες: ·······

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση