spetsiotou blog Δάσκαλε … τον ήρωά μου!

Liberty enlightening the World ή la Liberte eclairant le monde

16 Δεκεμβρίου 2009 από spetsiotou
· Δεν υπάρχουν σχόλια · Εθνικά Θέματα, ιστορία της εκπαίδευσης

currier_and_ives_liberty2_courtesy_version.jpg «The general appearance of the statue’s head approximates the Roman Sun-god Apollo or the Greek Sun-god Helios as preserved on an ancient marble tablet (today in the Archaeological Museum of Corinth, Corinth, Greece) – Apollo was represented as a solar deity, dressed in a similar robe and having on its head a «radiate crown» with the seven spiked rays of the Helios-Apollo’s sun rays, like the Statue’s nimbus or halo. The ancient Colossus of Rhodes, one of the Seven Wonders of the Ancient World, was a statue of Helios with a radiate crown. The Colossus is referred to in the 1883 sonnet The New Colossus by Emma Lazarus. Lazarus’ poem was later engraved on a bronze plaque and mounted inside the Statue of Liberty in 1903».

Το γνωστό στον κόσμο άγαλμα στην είσοδο της πόλης της Νέας Υόρκης, που προβάλλεται ως σύμβολο της ελευθερίας, δώρο των Γάλλων στους Αμερικανούς με το επίσημο όνομα «Liberty enlightening the World» στην αγγλική γλώσσα και «la Liberte eclairant le monde» στη γαλλική, φαίνεται να έχει το πρόσωπο του Απόλλωνος. Κάπου διάβαζα προ καιρού, ότι καλό είναι «οι συμπατριώτες μας των ΗΠΑ, και να το μεταφέρουν στους αμερικανούς, ότι το εθνικό τους σύμβολο, το άγαλμα της Ελευθερίας, έλκει την καταγωγή τής μορφής του από την Ελλάδα και ιδιαιτέρως από την μορφή του φωτοφόρου Απόλλωνος». 

Και να μη το διαδώσουν, όμως, οι συμπατριώτες μας, το κάνουν για μας οι απλοί αμερικανοί, πολίτες ή επιχειρηματίες. Το εισαγωγικό σημείωμα στην αγγλική γλώσσα είναι άπόσπασμα από site της πόλης της Νέας Υόρκης, στο οποίο διαφημίζεται το μνημείο με σαφή αναφορά στα χαρακτηριστικά του: http://www.new-york-city-apartments.net/guide/sites_statue_of_liberty.html.

Ανάλογες εγγραφές υπάρχουν πολλές και μια μηχανή αναζήτησης το αποδεικνύει. Προς τι λοιπόν ο οδυρμός;Συμφωνώ όμως και αναδημοσιεύω, ως έχει, το ακόλουθο από το άρθρο του κ. Αντωνάκου: «Οι τούρκοι πήραν την ημισέληνο από το νόμισμα των Βυζαντίων που απεικόνιζε την νίκη τους επί του Φιλίππου σε μία νύχτα που το χάσικο φεγγάρι με το αστέρι ενεφανίσθησαν με την ίδια ακριβώς απεικόνιση στον ουρανό. 0 Αδόλφος Χίτλερ οικειοποιήθηκε την περίφημη «τετραγάμμα», την κοσμούσα το ιμάτιο της Αθηνάς του Παρθενώνος, ένα από τα κατ’ εξοχήν ωραιότερα σύμβολα των Ελλήνων και του έδωσε μιαρή χροιά ονομάζοντας το «σβάστικα» και κάνοντας το σύμβολο του ναζισμού. Οι σκοπιανοί οικειοποιήθηκαν το αστέρι της Βεργίνας, οι δε υπόλοιποι βόρειοι γείτονές μας τον Δικέφαλο Αετό του Βυζαντίου. Στις ημέρες μας όμως οι Έλληνες δεν γνωρίζουν και δεν θυμούνται. Η παγκοσμιοποίηση έχει παίξει καλά το παιχνίδι της. Άλλοτε αποκρύπτει, άλλοτε παραποιεί, άλλοτε διαστρεβλώνει τα γεγονότα. Είναι αυτό που έχει γράψει ο μεγάλος Θουκυδίδης στο Γ,82,4: «Και την ειωθυίαν αξίωσιν των ονομάτων ες τα έργα αντήλλαξαν τη δικαιώσει», που αποδίδεται «για να δικαιολογούν τις πράξεις τους άλλαζαν ακόμα και την σημασία των λέξεων». Έτσι δεν γίνεται σήμερα; Απλό παράδειγμα, και δεν είναι το μόνο, αποτελεί ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνος, έργο του Φειδία. Έχουμε φθάσει σήμερα σε τέτοιο σημείο διαστρεβλώσεως, που τα γλυπτά του Παρθενώνος είναι γνωστά παγκοσμίως με τον όρο ελγίνεια μάρμαρα. Τα περίφημα γλυπτά του Παρθενώνος, τα γλυπτά του Φειδία, δεν είναι γνωστά με το όνομα του δημιουργού αλλά με το όνομα του κλέφτη».

Δείτε και εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Liberty

Ετικέτες: ·········

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμη.

Αφήστε μια απάντηση