Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η Α΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα
“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”.
Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες εκλεκτούς συναδέλφους Μαθηματικούς για την τιμή και τη χαρά να συναντηθούμε στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου και να ανταλλάξουμε απόψεις για τα Μαθηματικά. Θα ήταν παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα από καρδιάς τον κ. Σακκά, ηχολήπτη, για τη σημαντική βοήθεια σε θέματα ήχου και εικόνας, καθώς και το Δημαρχείο του Περιστερίου για την παραχώρηση της αίθουσας.
Σχετικά με το Διεπιστημονικό Επιμορφωτικό Συμπόσιο
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03, Κων/νος Γιατράς ΠΕ03, Χρήστος Φανίδης ΠΕ04, Λήδα Μαυρίδου ΠΕ05, Δέσποινα Μαυροβουνιώτη ΠΕ06, Θάλεια Χατζηγιάννογλου ΠΕ06, Χαραλαμπία Χάσουλα ΠΕ08, Γεωργία Κορακίδη ΠΕ11, Σοφία Τακάογλου ΠΕ80, Αθηνά Κοκκόρη ΠΕ86, Δημήτρης Μαστοροδήμος ΠΕ86, διοργανώνουν επιμορφωτικό διεπιστημονικό συμπόσιο με θέμα:
«Αριθμοί και Ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση».
Την γενική επιμέλεια και τον συντονισμό της διοργάνωσης είχε η Σ.Ε. Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ-Γ ΑΘΗΝΑΣ
Το συμπόσιο στοχεύει να αναδείξει τη διασύνδεση της έννοιας του αριθμού και των μαθηματικών ακολουθιών με ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων. Μέσα από ένα διεπιστημονικό πρίσμα, θα εξεταστούν συνδέσεις με επιστημονικά πεδία όπως η Φιλολογία, η Φιλοσοφία, η Θεολογία, οι Φυσικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, τα Εικαστικά, η Πληροφορική, η Μουσική, η Κοινωνιολογία, οι Οικονομικές Επιστήμες, η Ψυχολογία. Στο συμπόσιο θα παρουσιαστούν ιδέες και προσεγγίσεις που αναδεικνύουν τους τρόπους με τους οποίους κάθε επιστημονικός τομέας συνδέεται ή μπορεί να συνδεθεί με το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, θα διερευνηθεί ο ρόλος της έννοιας του αριθμού στη διδασκαλία, τη μάθηση και την έρευνα. Το συμπόσιο αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για διεπιστημονική συνεργασία, προσφέροντας ένα πεδίο ανταλλαγής ιδεών, δημιουργικότητας και αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και ερευνητών διαφορετικών ειδικοτήτων.
Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα της Α φάσης του Διεπιστημονικού Συμποσίου της 13/2/2025 .
Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την 13/2/2025 να υποδεχθούμε δύο ξεχωριστές προσωπικότητες:
- τον κ. Χριστιανίδη Ι. (Ομότιμο Καθηγητή Ιστορίας των Μαθηματικών, Τμήματα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ) και Μαθηματικών, ΕΚΠΑ https://www.phs.uoa.gr/prosopiko/ioannis_christianidis/),
- τον κ. Τεύκρο Μιχαηλίδη (Μαθηματικό Συγγραφέα, https://el.wikipedia.org/wiki/Τεύκρος_Μιχαηλίδης)
********************************************************
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
12.15-13.00
|
Ιωάννης Χριστιανίδης Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας των Μαθηματικών Τμήματα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ) και Μαθηματικών, ΕΚΠΑ Εισήγηση: “Από την Αριθμητική στην Άλγεβρα: Τα αριθμητικά θεμέλια της προ-μοντέρνας άλγεβρας” |
********************************************************
Τεύκρος Μιχαηλίδης
Μαθηματικός Συγγραφέας
Εισήγηση:
“Χάος και πολυπλοκότητα: μια καινούργια μαθηματική ματιά στον κόσμο”
https://tefcrosmichaelides.wordpress.com/
********************************************************
Ευθύμιος Σουκαράς, Σωτήριος Χασάπης,
Μαθηματικοί Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων
Εισήγηση:
“Αριθμητικοί Ειρμοί και Εφαρμογές”
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ-ΣΟΥΚΑΡΑΣ -ΧΑΣΑΠΗΣ
********************************************************
Σταυρούλα Πατσιομίτου
Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Αναπαραστάσεις των Αριθμών: Γνωστική Προσέγγιση, Ψηφιακά Μέσα και Γεωμετρικές Μορφές”
Ακολουθεί ενδεικτικό επεξηγηματικό βίντεο της ιστοσελίδας https://mathigon.org/course/sequences/figurate
Η κατάλληλη διαδραστική παρατήρηση των δράσεων μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν όμορφα προβλήματα στα Μαθηματικά.
Sfard, A. 1991. »On the Dual Nature of Mathematical Conceptions: Reflections on Pro-
cesses and Objects As Different Sides of the Same Coin.« Educational Studies in
Mathematics 22:1–36.
Θα αναρτηθεί και συμπληρωματικό υλικό της παρουσίασης.
***************************************************
Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η B΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα
“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”.
***************************************************
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
12.50-13.30 |
Χαράλαμπος Χ. Σπυρίδης
Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής, Πληροφορικής Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας “Ο μυητικός συμβολισμός των αριθμών εις την Πυθαγόρειον Μαθηματικήν και Μουσικήν παιδείαν” |
***************************************************
Ελευθερία-Αστέρω Πετίνη, Διευθύντρια Ιδιωτικού Γυμνασίου «Νέα Παιδεία», Φιλόλογος, ΜΑ
Εισήγηση:
“Oμηρική Αριθμοσοφία: H ακολουθία του 3 και η συμβολική της διάσταση στα ομηρικά έπη”
***************************************************
Λήδα Μαυρίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Διαθε-μα-θηματικά”
ΜΑΥΡΙΔΟΥ -ΔΙΑΘΕ (ΜΑ) ΘΗΜΑΤΙΚΑ.pdf
***************************************************
Χαραλαμπία Χάσουλα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Εικαστικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Αριθμητικές Αναλογίες και Δημιουργική Αταξία”
***************************************************
Θάλεια Χατζηγιάννογλου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αγγλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Δημιουργώντας προσβάσιμες μαθησιακές εμπειρίες μέσω του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση”
***************************************************
Κοκκόρη Αθηνά, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Από τον αριθμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη”
ΚΟΚΚΟΡΗ-Apo-ton-Ari8mo-sthn-Texnhth-Nohmosynh
***************************************************
Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
“Δυναμικές ακολουθίες άπειρων όρων: π και φ”
***************************************************
***************************************************
***************************************************
Αθανάσιος Σκούρας, π. Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Εισήγηση:
“Πού κάθεται ο π;”
ΣΚΟΥΡΑΣ -Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας
***************************************************
Σταυρούλα Μισθού, π. Καθηγήτρια Πληροφορικής & Μαθηματικών, STEM Coach & Mentor
Εισήγηση:
“STEM: Γέφυρα Μαθηματικών & Πραγματικού Κόσμου”
ΜΙΣΘΟΥ-Pola Misthou-presentation 22-2-2025
***************************************************
Κωνσταντίνος Γιατράς, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας
Εισήγηση:
«Περιπλανήσεις στην ιστορία και τον κόσμο των αριθμών»
ΓΙΑΤΡΑΣ -Περιπλανησεις στην ιστορΙα και τον κοσμο των μαθηματικων
***************************************************
Γιάννης Μιχελαράκης, Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03, 3ο ΓΕΛ Πετρούπολης
Εισήγηση:
“Διαθεματική προσέγγιση της Χρυσής Τομής”
***************************************************
Ιωάννα Σπυροπούλου1, Δέσποινα Καλαφάτη21Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων κλ. ΠΕ03, 2 Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03
Εισήγηση:
“Διδασκαλία των Δυνάμεων των Φυσικών Αριθμών μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών με τρίγωνους και τετράγωνους αριθμούς”
***************************************************
Αριστείδης Αεράκης, Μαθηματικός 3ου Προτύπου ΓΕΛ Ιλίου
Εισήγηση:
“Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην εκπαιδευτική διαδικασία”
Άρης Αεράκης – Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην
***************************************************
Ακρίδας Α., Καθαράκης Γ., Ψύκου Α., Στόκα Ι., Μαμμή Ζ., Ρούσση Α., Χρυσοστομίδου Α.,
Εισήγηση:
Ο «μυστήριος» αριθμός 3: διαθεματική προσέγγιση
Προλογίζει η κα Βυθοπούλου Βασιλική, Διευθύντρια 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και όπως αναφέρει: Εξαιρετική διαθεματική Διδασκαλία, συναρπαστική παρουσίαση από εξαίρετους και ταλαντούχους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα υπάρχει μέλλον και ελπίδα στην εκπαίδευση!
***************************************************