ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Δρ. Σταυρούλα Πατσιομίτου (Stavroula Patsiomitou)

666

ΔΙΗMEΡΙΔΑ “ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ” ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ03 -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (12 και 13/12/2024)

‘Η διημερίδα ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ διεξήχθη σε δύο φάσεις

  • την 12.12.2024 στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου (Α μέρος της διημερίδας) (Καραθεοδωρή 1, Περιστέρι)

και την

  •   13.12.2024,  στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας (Β μέρος της διημερίδας)

********************************************************

12/12/2024 και ώρα 12.00 π.μ.

Οι γυναίκες μαθηματικοί έχουν διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των μαθηματικών και γενικότερα της επιστήμης, παρά τις κοινωνικές προκλήσεις και τα εμπόδια που συχνά αντιμετώπισαν. Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την 12/12/2024 και 12 π.μ. να υποδεχθούμε στην διημερίδα «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» δύο ξεχωριστές προσωπικότητες, οι οποίες με την αφοσίωση και το έργο τους στα Μαθηματικά όχι μόνο προάγουν την επιστήμη, αλλά εμπνέουν και τις επόμενες γενιές να τολμήσουν, να δημιουργήσουν και να διαπρέψουν. Είμαστε ευγνώμονες που είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε την ομορφιά των Μαθηματικών μέσα από τη δική τους σκέψη και εμπειρία: την κ. Χριστίνα Φίλη, τ. Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, (ΣΕΜΦΕ)ΕΜΠ- Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας της Ιστορίας των Επιστημών και την κ. Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ. Τιμή και χαρά για την ημερίδα μας η παρουσία της κ. Αθηνάς Καλαμπόκα, που ήρθε από την Ηλεία για να υποστηρίξει με την ομιλία της, την ημερίδα μας! Ευχαριστούμε πολύ τους συναδέλφους Μαθηματικούς που παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ημερίδα. Θα ήταν παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα από καρδιάς τον κ. Σακκά , για την άψογη διαχείριση εικόνας και ήχου στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου!

********************************************************

Χριστίνα Φίλη, τ. Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, (ΣΕΜΦΕ) ΕΜΠ- Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας  της Ιστορίας των Επιστημών

 Εισήγηση: Γυναίκες και Μαθηματικά

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα της κ. Χριστίνας Π. Φίλη: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΙΛΗ

Άρθρο της κ. Φίλη ανοικτό στο διαδίκτυο Fili_Xristina_for_Caratheodory_2023_site

********************************************************

Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών,  ΕΚΠΑ

Εισήγηση: Η πορεία μιας Μαθηματικού από την Ευκλείδεια Γεωμετρία στην Γεωμετρία των Fractals.

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα της κ.  Λεώνης Ευαγγελάτου-Δάλλα: Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα

Η Βιβλιοθήκη ΣΘΕ σε συνεργασία με το Τμήμα Μαθηματικών  προσφέρει δωρεάν Διαδραστικό, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Σχολεία με τίτλο “Μαθηματικές +αντήσεις”. Εκπαιδευτικό υλικό και φωτογραφικό υλικό (δείτε εδώ) (https://drive.google.com/drive/folders/1j9cXK5yALgI0ffzs7HNxUx45bYiSvqFG )

 

********************************************************

Αθηνά Καλαμπόκα, Μαθηματικός Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης, Ειδική Γραμματέας Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Εισήγηση:  Γυναίκες Μαθηματικοί, Μαθηματικά και γυναίκες! Διαγωνισμοί, βραβεία, διακρίσεις!Kαλαμπόκα Αθηνά

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση:Δυναμική διαδρομή στην Δυναμική Ευκλείδεια Γεωμετρία

Κάνοντας μια προσπάθεια διασύνδεσης ανάμεσα στις προσωπικές μου ανακαλύψεις και τη διαχρονική φιλοσοφία των μαθηματικών θα αναφερθώ στον  Πουανκαρέ : “Η επιστήμη είναι χτισμένη από γεγονότα όπως ένα σπίτι είναι χτισμένο από πέτρες· αλλά ένας σωρός από γεγονότα δεν είναι επιστήμη, όπως ένας σωρός από πέτρες δεν είναι σπίτι.”

(Science is built up with facts, as a house is with stones. But a collection of facts is no more a science than a heap of stones is a house.”
Henri Poincare, Science and Hypothesis) 
Θέλω να πιστεύω ότι στις εργασίες μου, οι ιδέες και τα δεδομένα ενώνονται, όπως οι πέτρες που χτίζουν ένα σπίτι, για να δημιουργήσουν μια νέα δυναμική διαδρομή στη γεωμετρία που αναδεικνύει μια νέα προοπτική.

Ενδεικτικό βίντεο από την παρουσίασή μου [πρώτη φορά το 2005 και στη συνέχεια το 2007 στο διεθνές συνέδριο ICTMT8 στο Hradec Kralove (http://fim.uhk.cz/ictmt8/vypis/?a=69)] που αφορά μοντελοποιήσεις fractal γεωμετρικών αντικειμένων και την πρωτότυπη διαισθητική προσέγγιση των εννοιών ακολουθίας, ορίου, απειροελαχίστων και αθροίσματος απείρων όρων γεωμετρικής προόδου.

Ενδεικτικό άρθρο

Patsiomitou, S. (2023b). A brief review on my studies: managing the complexity on using Linking Visual Active Representations (LVAR) International Journal of Scientific and Management ResearchVolume 6 Issue 05 (May) 2023, pp.  1-33.  http://doi.org/10.37502/IJSMR.2023.6501

********************************************************

13/12/2024 και ώρα 12.00 π.μ.

Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την  13/12/2024, να υποδεχθούμε στην διημερίδα «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» μια ακόμα ξεχωριστή προσωπικότητα τον κο Δημήτριο Χασάπη, Ομότιμο Καθηγητή Μαθηματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ, ο οποίος μας παρουσίασε αποσπάσματα της μονογραφίας του, «Γυναίκες μαθηματικοί στο περιθώριο της ιστορίας: πορτρέτα τριάντα πέντε πρωτοπόρων γυναικών μαθηματικών, οι οποίες σε διάφορες ιστορικές περιόδους, χώρες και πολιτισμούς, υπερβαίνοντας εμπόδια και προκαταλήψεις, συνέβαλαν καθοριστικά στην εξέλιξη της επιστήμης. Τον ευχαριστούμε θερμά, όπως και την κ. Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα,Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ η οποία μας τίμησε με την παρουσία της , ενισχύοντας καθοριστικά τη συζήτηση που αναπτύχθηκε.

Δημήτριος Χασάπης, Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ

Εισήγηση:«Γυναίκες μαθηματικοί στο περιθώριο της ιστορίας», (παρουσίαση μονογραφίας)

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα του κ. Δημητρίου Χασάπη: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ

Ενδεικτικό απόσπασμα του έργου του κ. Δημητρίου Χασάπη:

Η ανάπτυξη της μαθηματικής γνώσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κοινότητα μέσα στην οποία το νόημα των νέων μαθηματικών αντικειμένων και πρακτικών γίνεται θέμα συζήτησης και η σημασία τους ανάγεται σε ζήτημα διαπραγμάτευσης και τελικά αποδοχής ή απόρριψης. Οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες των γυναικών να καθιερωθούν ως ακαδημαϊκοί ή και ως ερευνήτριες μαθηματικοί εξαρτώνται, σε μεγάλο βαθμό, από την πρόσβασή τους σε αυτή την κοινότητα και την αποδοχή τους από αυτή. Φαίνεται, όμως, ότι η διαδικασία πρόσβασης και αποδοχής είναι διαφορετική για τις γυναίκες από ό,τι για τους άνδρες. Οι αιτίες είναι πολλαπλές, αντικειμενικές ή και υποκειμενικές, αλλά πάντα κοινωνικά κατασκευασμένες. […] Ο πρώτος και πολύ καθοριστικός λόγος για τον οποίο αποκλείστηκαν οι γυναίκες από τα μαθηματικά είναι ιδεολογικός· είναι οι βαθιά ριζωμένες και ευρέως διαδεδομένες προκαταλήψεις, σύμφωνα με τις οποίες οι γυναίκες δεν διαθέτουν τις νοητικές ικανότητες για να σπουδάσουν μαθηματικά και να επιδοθούν στη μαθηματική έρευνα.

Περίληψη της εισήγησης του κ. Δημητρίου Χασάπη:

Στην εισήγηση παρουσιάζονται ιστορικά παραδείγματα και σχολιάζεται ο σεξιστικός λόγος, ο οποίος εξέφρασε και παράλληλα εδραίωσε ιστορικά το κοινωνικό στερεότυπο της αρνητικής σχέσης του γυναικείου φύλου με τα μαθηματικά. Σε μια τέτοια λογική, ένας όχι αμελητέος αριθμός μαθηματικών, ερευνητών ή εκπαιδευτικών,  πιστεύουν ότι στην ιστορία των μαθηματικών υπήρξαν ελάχιστες γυναίκες με αξιοσημείωτη συμβολή στην ανάπτυξη τους, μια πεποίθηση την οποία ενισχύουν τα βιβλία της ιστορίας των μαθηματικών τα οποία αναφέρονται σε τρείς ή τέσσερες γυναίκες μαθηματικούς  από την αρχαιότητα μέχρι το τέλος του 20ου αιώνα. Στην εισήγηση προβάλλεται, έμμεσα αλλά σαφώς, η αναγκαιότητα αποδόμησης των σεξιστικών προκαταλήψεων μέσα από πρακτικές της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς όμως να υπαγορεύονται «διδακτικές συνταγές».

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: Ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση των Μαθηματικών: οι άνδρες διοικούν και οι γυναίκες διδάσκουν;

Στο χρόνο που είχα διαθέσιμο, συζήτησα αποσπάσματα δικών μου ερευνητικών μελετών τα οποία με οδήγησαν σε συμπεράσματα, όπως, ότι: «η κυριαρχία των ανδρών στις θετικές επιστήμες εμφανίζει αισθητή μείωση τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αναδεικνύει μια θετική προοπτική για την ενίσχυση της θέσης των γυναικών στον τομέα αυτό. Γενικότερα, παρατηρείται μια τάση μετάβασης σε ανώτερο επίπεδο της «θεωρίας» «οι άνδρες διοικούν και οι γυναίκες διδάσκουν», καθώς ολοένα και περισσότερο οι γυναίκες τείνουν να διεκδικήσουν, να αναλάβουν και να διαχειριστούν το σύνθετο και πολυεπίπεδο επιστημονικό/επιμορφωτικό έργο υποστήριξης των εκπαιδευτικών και οι άνδρες τη γενική ευθύνη διοίκησης και ελέγχου στην εκπαίδευση. Περισσότερα στη μονογραφία μου

Πατσιομίτου, Σ. (2020δ). Διαμόρφωση της «Θεωρίας» φύλου στην εκπαίδευση: επικρατούσες τάσεις. Εκδόσεις Αγγελάκη. Αθήνα. ISBN: 978-960-616-171-1 (300 σελίδες) Το βιβλίο διανέμεται δωρεάν ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου στον ακόλουθο σύνδεσμο

https://www.academia.edu/44760742/

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Λήψη αρχείου

Αγαπητές/οι κ. συνάδελφοι

Σας προωθώ τη πρόσκληση για την δια ζώσης επιμορφωτική διημερίδα Μαθηματικών

με θέμα:  «Γυναίκες και Μαθηματικά» που θα διεξαχθεί

  •   την 12.12.2024 στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου (Α μέρος της διημερίδας)

και την

  •   13.12.2024,  στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας (Β μέρος της διημερίδας)

 

Για την καλύτερη οργάνωση της επιμορφωτικής διημερίδας, σας παρακαλώ έως την Τετάρτη 11.12.2024 και ώρα 20.00μμ να δηλώσετε τη συμμετοχή σας συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα, στον σύνδεσμο:  https://forms.gle/

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στο τέλος της διημερίδας. Οι βεβαιώσεις τοποθετούνται στις θυρίδες των σχολικών μονάδων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας.

 

Σας ευχαριστώ θερμά και παραμένω στη διάθεση σας

Με εκτίμηση

Σταυρούλα Πατσιομίτου

 

ΠΕ03-ΕΠΙΜΟΡΦ. ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ 12&13-12-2024-ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ

ΗMEΡΙΔΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ03 -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (14-11-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών », η οποία διεξήχθη την 14/11/2024 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 6ου & 8ου ΓΕΛ Περιστερίου και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια Β/θμιας Εκπαίδευσης κα Μακρή Δήμητρα για την αποστολή του μεστού σε νόημα χαιρετισμού στην ημερίδα μας, καθώς δεν είχε δυνατότητα να παραστεί δια ζώσης. Θερμά ευχαριστώ τους Διευθυντές των Λυκείων: τον κο Μαρκουλάκη Αλέξανδρο , Διευθυντή 6ου ΓΕΛ Περιστερίου και τον κο Ζαρκαδούλα Γεώργιο, Διευθυντή του 8ου ΓΕΛ Περιστερίου για την ένθερμη υποδοχή και φιλοξενία στο χώρο του σχολείου, καθώς επίσης για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις σκέψεις τους, προλογίζοντας την ημερίδα. Θα ήθελα ακόμα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα. Θερμά ευχαριστώ όλους τους εισηγητές/τριες για την παρουσίαση των εξαιρετικών εργασιών τους, όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα.
Ιδιαίτερη αξία στην ημερίδα μας, έδωσε η συμμετοχή με προσκεκλημένη ομιλία του κου Κόσυβα Γεώργιου, Επόπτη Συμβούλων Εκπαίδευσης στη Β΄ Αθήνας, Σ.Ε. Μαθηματικών στη Β΄ Αθήνας. Στόχος της ημερίδας ήταν να παρουσιαστούν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών. Ευρύτερος στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις. Η ανάπτυξη θετικού κλίματος περί και για τα μαθηματικά, μέσα ή έξω από την τάξη, είναι αναγκαία για να βοηθήσουμε τα παιδιά να υπερβούν τα αρνητικά συναισθήματα όπως φόβος, άγχος, πίεση για αποστήθιση τύπων και συμβόλων. Έτσι, αν επιδιώκουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο διδασκαλίας των Μαθηματικών στα σχολεία μας, μόνο οι προτάσεις ενεργητικών/καινοτόμων τρόπων μάθησης θα συμβάλουν στην κατεύθυνση αυτή: τρόπους στους οποίους τα Μαθηματικά θα χρησιμοποιούνται ως εργαλεία σε δραστηριότητες με σημασία. Όλα αυτά μπορούν να συμβούν μόνο μέσα από το πλαίσιο μιας διδασκαλίας που δεν καταπνίγει τις δημιουργικές και ερευνητικές τάσεις των μαθητών.
Η πρόσκληση
και το πρόγραμμα της ημερίδας :

Xρήστος Κυριαζής, Ελευθέριος Πρωτοπαπάς, Μαρία Σαμπάνη ( 2ο ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας, ΕΔΙΠ ΣΕΜΦΕ,  Γυμνάσιο Αρμενίου με Λυκειακές τάξεις

  Η αναγκαιότητα ενίσχυσης της διδασκαλίας των εννοιών της συνεπαγωγής και της ισοδυναμίας (προσκεκλημένη ομιλία)

ΚΥΡΙΑΖΗΣ κ.α. -ΕΜΕ 2024_parousiash_ημεριδα_14_11_24

Παναγιώτης Καραγιώργος, Παντελής Τρίμης (Εκπαιδευτικοί κλ. ΠΕ03, 5ο ΓΕΛ Πετρούπολης) 

 Eurogebra: μια άλλη ματιά στην διδασκαλία των μαθηματικών

Το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο  “EuroGebra”  στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας υλοποιήθηκε από 1 Σεπτεμβρίου 2018  έως 31 Αυγούστου 2020. Συντονίστρια χώρα ήταν η Σλοβακία με εταίρους εκτός τη χώρα μας την Τουρκία και την Αγγλία. Το πρόγραμμα είχε στόχο στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στα μαθηματικά μέσω της αύξησης του μαθηματικού γραμματισμού των μαθητών, εκμάθηση μαθηματικών και γεωμετρίας σύμφωνα με τη σχέση αιτίου-αποτελέσματος, ανάπτυξη δεξιοτήτων αναλυτικής σκέψης, ενίσχυση της αμοιβαίας μαθηματικής και τεχνολογικής προόδου όπως και στην αναγνώριση και ανάδειξη ταλαντούχων μαθητών. Στόχευε, επίσης, στη συντόμευση της περιόδου εκμάθησης των μαθηματικών σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα που σχηματίζεται από το συνδυασμό των σχολείων στην Ευρώπη, ενισχύοντας ταυτόχρονα την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών μέσω του λογισμικού Geogebra και διαδίδοντας το υλικό που ετοίμασαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στο ψηφιακό αυτό περιβάλλον. (https://5lyk-petroup.att.sch.gr/index.php/europaika-programmata/eurogebra/eurogebra)

Ελένη Γιαννοπούλου (Υποδιευθύντρια 9ου Γυμνασίου Περιστερίου, Μαθηματικός )

 Μαθηματικά και Ποίηση: Τα μαθηματικά διδάσκονται και με παιχνίδι λέξεων

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ _ΤΟ ΦΛΕΡΤ ΕΥΘΕΙΑΣ-ΚΥΚΛΟΥ

Γεώργιος Κόσυβας (Επόπτης Συμβούλων Εκπαίδευσης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας)

Διερευνήσεις μετασχηματισμών μεταφοράς σε περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας (προσκεκλημένη ομιλία)

KOΣΥΒΑΣ _Επιμορφωτική Ημερίδα_Διερευνήσεις μετασχηματισμών μεταφοράς σε περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας

Σταυρούλα Πατσιομίτου (Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας)

 Θεώρημα Fermat-Torricelli: ενεργές αλληλεπιδράσεις και αποδεικτική διαδικασία

Απόσπασμα σε βίντεο από την παρουσίασή μου. Η οπτικοποίηση των γεωμετρικών εννοιών είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση τους, αλλά και την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών. Οι Συνδεόμενες Οπτικες Ενεργές Αναπαραστάσεις (ΣΟΕΑ, LVAR η συντομογραφία/ακρωνύμιο στην αγγλική γλώσσα) είναι έργο ζωής για μένα, βασική έννοια στο διδακτορικό μου, που εισήγαγα σε διεθνή και ελληνικά έγκριτα συνέδρια και περιοδικά από το 2007 και ακόμα εξακολουθώ να γράφω: πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα σπουδών βασισμένο στις ΣΟΕΑ (σύνθεση μετασχηματισμών με κύριο τον μετασχηματισμό μεταφοράς, ενδεχομένως ο ευληπτότερος από τους γεωμετρικούς μετασχηματισμούς).

Για περισσότερα, μπορείτε να μελετήσετε τα άρθρα

Patsiomitou, S. (2008b) Linking Visual Active Representations and the van Hiele model of geometrical thinking. Proceedings of the 13th Asian Conference in Technology in Mathematics. pp 163-178. Bangkok, Thailand
https://www.academia.edu/17645180/

αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του ATCM (2008) https://atcm.mathandtech.org/ep2008/pages/regular.html

η οποία στη συνέχεια έγινε δεκτή ως άρθρο στο περιοδικό eJMT (https://ejmt.mathandtech.org/Contents/eJMT_v4n1p1.pdf )

Patsiomitou, S. (2010) Building LVAR (Linking Visual Active Representations) modes in a DGS environment at the Electronic Journal of Mathematics and Technology (eJMT), ISSN1933-2823, pp. 1-25, Issue 1, Vol. 4, February, 2010

https://www.academia.edu/1764192/

Πλούσιο υλικό με πολύ ενδιάφεροντα άρθρα είναι αναρτημένα και ανοικτά στην ιστοσελίδα του περιοδικού https://ejmt.mathandtech.org/Contents.html

Πατσιομίτου, Σ. και Εμβαλωτής, Α. (2009). Επίδραση των μετασχηματισμών Συνδεόμενων Οπτικών Ενεργών Αναπαραστάσεων στην επίλυση προβλήματος. 26ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΜΕ, σσ. 763-775 , Θεσσαλονίκη
https://www.academia.edu/3514401/

Αναρτώ επίσης το εξαιρετικό βιβλίο των Courant,Robbins “What Is Mathematics”

[Courant,Robbins]What_Is_Mathematics(2nd_edition_1996)v2

 

ΗΜΕΡΊΔΑ 2

Επιμορφωτική ημερίδα Μαθηματικών (2-10-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Ενδεικτικές προτάσεις διαχείρισης της ύλης των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο: σενάρια διδασκαλίας με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό», η οποία διεξήχθη στις 2/10/2024 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων – Προτύπου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων κ. Βυθοπούλου Βασιλική όπως και τον Διευθυντή του Προτύπου Γυμνασίου Αγ. Αναργύρων κ. Αλεξανδρή Γεώργιο για την ένθερμη υποδοχή και φιλοξενία στο χώρο του σχολείου, καθώς επίσης για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις σκέψεις τους, προλογίζοντας την ημερίδα. Θα ήθελα ακόμα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα.
Ιδιαίτερη αξία στην ημερίδα μας, έδωσε η συμμετοχή μαθητών του Προτύπου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων. Τα παιδιά με τον Καθηγητή τους μας παρουσίασαν ομαδοσυνεργατικά ένα ενδεικτικό μέρος της ύλης που αφορά την κατανόησή τους σε σύνθετες μαθηματικές έννοιες, μέσα από τη χρήση του λογισμικού Geogebra 3D και τις lego κατασκευές. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνονται, να επαναλαμβάνονται και να επιβραβεύονται τέτοιες πρωτοβουλίες σε σχολεία, ώστε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τα Μαθηματικά μέσα από τη διδασκαλία μας και τον τρόπο που προσεγγίσουμε τις μαθηματικές έννοιες.
Ακόμα, να συνεργαστούμε για να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τα Μαθηματικά σε συνεργασία με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Να σχεδιάσουμε διδακτικές καταστάσεις στήριξης της μάθησης των Μαθηματικών ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης.
…………………………………………………………………………………………………………………………………

Ρεβέκκα Νικολακοπούλου, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, 2ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

ARTSTEPS -Symmetry artist: Ψηφιακά μουσεία και παιχνίδια με τη συμμετρία  (

https://  www.youtube.com/watch?v=1vaU1WVqKLU)

https://www.youtube.com/watch?v=Sp_0Z7y2yho

…………………………………………………………………………………………………………………

Βασίλειος Κωστόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Προσέγγιση σύνθετων εννοιών της Γεωμετρίας με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο: εστίαση στη μελέτη ορθών πρισμάτων με το λογισμικό Geogebra 3D και  lego κατασκευές από παιδιά της Γ ΄ Γυμνασίου



Λήψη αρχείου

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Δημήτριος Καραγκούνης, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, 1ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Διδασκαλία Μαθηματικών με ψηφιακά και εποπτικά μέσα

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Διονύσιος Δρακόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων “Ι. Τσιαμούλης”

Όμιλος Μαθηματικής σκέψης: παιχνίδι με fractals 

ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ_Όμιλος Μαθηματικής σκέψης Παιχνίδι με fractals

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Αθανάσιος Παπαστεφανόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Μέθοδοι υπέρβασης εμποδίων σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ_ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Σενάρια διδασκαλίας  με διαδραστικά περιβάλλοντα και εμπράγματο υλικό, Ενδεικτικές προτάσεις διαχείρισης ύλης στα Μαθηματικά Γυμνασίου

(ενδεικτικό απόσπασμα της εισήγησης)

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Επιμορφωτική ημερίδα Μαθηματικών (16-9-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση: διαδραστικά προγράμματα, ψηφιακά μέσα και τεχνητή νοημοσύνη», η οποία διεξήχθη την 16/9/2024 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αγίων Αναργύρων «Σπύρος Αποστόλου» και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την κα Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα (Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ) όπως και τον κο Αθανάσιο Βέρδη (Αναπληρωτή Καθηγητή Εκπαιδευτικής έρευνας και αξιολόγησης της Φιλοσοφικής Σχολής, ΕΚΠΑ) για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις γνώσεις τους. Θερμές ευχαριστίες στους συνδιοργανωτές της ημερίδας και εισηγητές της επίσης, τον κο Χασάπη Σωτήριο (Διευθυντή Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικό) και τον κο Ρέγκλη Δημήτριο (Διευθυντή 2ου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικό) για την εξαιρετική συνεργασία! Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα.
Ευχαριστίες από καρδιάς στον Δήμο Αγίων Αναργύρων-Καματερού και τη Διεύθυνση Πολιτισμού-Αθλητισμού για την παραχώρηση της «Αίθουσας Θεάτρου» του Πολιτιστικού Κέντρου «Σπύρος Αποστόλου» με σκοπό τη διεξαγωγή της επιμορφωτικής ημερίδας μας.
…………………………………………………………………………………………………………………..

Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα , Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ 

Εκπαιδευτικό Διαδραστικό Πρόγραμμα Μαθηματικών για τα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης  (Προσκεκλημένη ομιλία)

ΔΑΛΛΑ-Ημερίδα Μαθηματικών ΜΕ

…………………………………………………………………………………………………………………..

Αθανάσιος Βέρδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Εκπαιδευτικής έρευνας και αξιολόγησης, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ

Αναγωγές στην αξιολόγηση (Προσκεκλημένη ομιλία)

ΒΕΡΔΗΣ _Αξιολόγηση

…………………………………………………………………………………………………………………..

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών μέσων στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου

(μερικές διαφάνειες της παρουσίασης)

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………..

Σωτήριος Χασάπης, Διευθυντής Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικός

 Προωθώντας εργαλεία και συνεργασίες για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση

16092024-XAΣΑΠΗΣ -presentation

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

Δημήτριος Ρέγκλης, Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικός

 Η γλώσσα Python και η τεχνητή νοημοσύνη αναγκαία μέσα στην οργάνωση της σχολικής μονάδος και στη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση

Η πατέντα του κου Ρέγκλη βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών και θα διαμοιραστεί σύντομα σε συναδέλφους που χειρίζονται το myschool.

ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΧΘΗΣΑΝ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΑΙΟΥ 2023 -ΜΑΙΟΥ 2024



Λήψη αρχείου

Yλικό επιμορφωτικής ημερίδας Μαθηματικών «Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών» (23/5/2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών», η οποία διεξήχθη στις 23/5/2024 στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου. Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Νικολουδάκης Μανώλης (τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών και αφυπηρετήσαν μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου).
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια του σχολείου κ. Λελίγκου Δήμητρα για την ζεστή φιλοξενία στο σχολείο της, αλλά και την εξαιρετική συμμετοχή των Μαθηματικών του σχολείου, τον κ. Παλαβούζη και τον κ. Γαρυφαλλίδη, με παρουσιάσεις σχεδίασης διδασκαλίας με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμα, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς την κ. Σπυροπούλου Ιωάννα, Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων για την εξαιρετική συμμετοχή της ίδιας και της ομάδας Μαθηματικών του σχολείου της κ. Καλαφάτη και κ. Γεωργαλή στην ημερίδα, δίνοντας μια ακόμα διάσταση στη διδασκαλία των Μαθηματικών με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και δημιουργία βίντεο με το Lumen5. Πρωτοποριακές, εξαιρετικές εισηγήσεις από όλους τους επιμορφωτές /τριες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ακόμα όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα. Μια ακόμα γιορτή για τα Μαθηματικά!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Το Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) του κ.Νικολουδάκη Μανώλη στον ακόλουθο σύνδεσμο ΔΜΦΕ 2024
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ _[1ος ΤΟΜΟΣ] -ΕΝΕΕΓΥΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ _[1] -ΕΝΕΕΓΥΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Η ομάδα των Μαθηματικών του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου συνεργάστηκαν για την έκδοση ενός εξαιρετικού έργου με τίτλο “Μαθηματικές διαστάσεις” (1ος τόμος) το οποίο έγραψε ο κ. Γαρυφαλλίδης αλλά συνεργάστηκε για την έκδοση του με όλους τους Μαθηματικούς του σχολείου, φιλόλογο του σχολείου αλλά και την Διευθύντρια του σχολείου κ. Λελίγκου.
Γαρυφαλλίδης, Ν. (2024). Ρεαλιστικά προβλήματα και δυναμικό περιβάλλον γεωμετρίας στην διδασκαλία εξισώσεων 1ου βαθμού και της έννοιας του τραπεζίου.Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).Γαρυφαλλίδης Νίκος
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Σπυροπούλου Ι. και Καλαφάτη Δ. (2024). Διδασκαλία με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο άθροισμα γωνιών τριγώνου: : χρήση Lumen5  . Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΓΩΝΙΩΝ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΜΕ Τ.Ν.-ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΛΑΦΑΤΗ
Ακολουθεί απόσπασμα του βίντεο που δημιουργήθηκε με το Lumen5 από τις κ. κ. Σπυροπούλου και Καλαφάτη.
Καλαφάτη Δ. (2024). Παρουσίαση της Παραγοντοποίησης Τριωνύμου με εμπειρική μέθοδο και με χρήση εμπράγματου υλικού: χρήση Polypad. Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024). 

Ακολουθεί απόσπασμα βίντεο που δημιούργησε η κ. Καλαφάτη .

Γεωργαλή  Α. (2024). Εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία των εγγεγραμμένων γωνιών και της συνάρτησης y=ax: χρήση Lumen5  και Blender AI .Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).Εμπράγματο υλικό για τη διδασκαλία Συνάρτησης και Εγγγεραμμένων γωνιών-ΓΕΩΡΓΑΛΗ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Πατσιομίτου Σ. (2024). Ρεαλιστικά προβλήματα και ανακεφαλαιωτική αξιολόγηση στο Γυμνάσιο. Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου. (23/5/2024).



Λήψη αρχείου

 

Ενδεικτικές εικόνες από την παρουσιάση σχετικές με την μοντελοποίηση ρεαλιστικών προβλημάτων

111111 2

 

H πρόσκληση και το Πρόγραμμα της ημερίδας μας

ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ _ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – [ΗΜΕΡΙΔΑ 23-5-2024] (1)

Yλικό επιμορφωτικής διημερίδας «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών»24/25-4-2024

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διημερίδα μας με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών», η οποία διεξήχθη στο Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. Θερμά ευχαριστώ τον Διευθυντή του σχολείου κ. Χασάπη για την εξαιρετική φιλοξενία στο χώρο του σχολείου του. Εξαιρετικές εισηγήσεις από όλους τους επιμορφωτές /τριες.

Προσκεκλημένοι ομιλητές/τριες: (α) η κ. Χρυσαυγή Τριανταφύλλου (Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ) και (β) ο κ. Ηλίας Μπάρμπας (Ερευνητής ΙΦΕ). Στη συνέχεια θα αναρτηθούν περιλήψεις των εισηγήσεων όλων των επιμορφωτών.

Περίληψη της εισήγησης της κ. Τριανταφύλλου

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ_ΜΑΘΗΜΑΤΙΚA & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ_25 04 2024

Περίληψη της εισήγησης του κ. Μπάρμπα

ΜΠΑΡΜΠΑΣ _SNFCC-presentation_1-1

Περίληψη της εισήγησης του κ. Χασάπη

Xασάπης_ Εξαγωγή Σελίδων 20240424-geometry-presentation

Περίληψη της εισήγησης της κ. Μπακέττα

Μπακέττα _Περίληψη παρουσίασης στις εκθετικές συναρτήσεις

Περίληψη της εισήγησης του κ. Μιχελαράκη

Μιχελαράκης _Διαθεματική προσέγγιση Χρυσής Τομής

Ενδεικτικό βίντεο από την εισήγησή μου με τίτλο

Πατσιομίτου, Σ. (2024). Αναδιοργάνωση αναπαραστάσεων και οπτική απόδειξη στα Στοιχεία του Ευκλείδη. Εισήγηση στην επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών». Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. 24-4-2024

 

Πατσιομίτου, Σ. (2024). “Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: «δυναμική» μετάφραση προβλημάτων της Τράπεζας Θεμάτων”. Εισήγηση στην επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών». Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. 25-4-2024

Η δεύτερη εισήγησή μου αφορά τη μετάφραση προβλημάτων της Τράπεζας Θεμάτων σε ψηφιακά περιβάλλοντα. όπως τα λογισμικά δυναμικής γεωμετρίας. Αυτό που προτείνω είναι να μεταφραστούν όλα τα προβλήματα της Τ.Θ.Δ.Δ. σε λογισμικά, ώστε οι Μαθηματικοί μας στην τάξη να έχουν τη δυνατότητα χρήσης και των δύο περιβαλλόντων: του στατικού και του δυναμικού. Το ερώτημα που εύλογα τίθεται: Μήπως θα ήταν καλό να δημιουργηθεί μια Τράπεζα Θεμάτων και στο Γυμνάσιο; Ενδεχομένως, όχι με την αυστηρότητα που εφαρμόζεται στο Λύκειο, αλλά έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων να διευκολύνονται στην επιλογή και τροποποίηση κάποιου θέματος για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών.

Για τη νομοθεσία που αφορά την Τράπεζα Θεμάτων, τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη σε όλες τις τάξεις και του τύπους Λυκείων πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/spatsiomitou/apofaseis-gia-tin-exetastea-yli-olon-ton-typon-lykeion/

Το Πρόγραμμα της διημερίδας είναι το ακόλουθο



Λήψη αρχείου

 

H πρόσκληση και το Πρόγραμμα της διημερίδας μας 7-ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ_ΣΕ ΠΕ03_ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ_ 24 & 25-04-2024

Yλικό επιμορφωτικής ημερίδας «Steam: Μαθηματικά και Τέχνη στο εκπαιδευτικό κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι» 10-4-2024

Την 10/4/2024 διεξήχθη επιμορφωτική ημερίδα στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου με θέμα «Steam: Μαθηματικά και Τέχνη στο εκπαιδευτικό κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι».

Προσκεκλημένη ομιλήτρια η κ. Ζαχαρούλα Σμυρναίου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο ΠαιΤΔΕ ΕΚΠΑ-Αντιπροέδρος του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»). Την ευχαριστούμε θερμά για την συμμετοχή της στην ημερίδα μας, όπως και την κ. Παναγιώτα Αργύρη, Υποδιευθύντρια Προτύπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής, για την πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση της.

Η εισήγηση της κ. Σμυρναίου σε αρχείο pdf

Σμυρναίου_Μαθηματικά και Τέχνη

H εισήγηση της κ. Αργύρη σε αρχείο pdf

Μαθηματικά – Πολιτιστική Κληρονομιά

 Ο τίτλος της εισήγησής μου ήταν Εργαλειακές διαδρομές Steam: tessellations, pentominos, rep-tiles στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Στόχος της εισήγησής μου ήταν να παρουσιάσω εργαλειακές διαδρομές Steam σε μια προσπάθεια διαμόρφωσης θετικού κλίματος περί και για τα Μαθηματικά. Ευρύτερος στόχος μου ήταν να παρουσιάσω τα γνωστικά εργαλεία ως μέσο επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στους δασκάλους και τους μαθητές.

Γενικότερα, η εκπαιδευτική διαδικασία STEAM είναι κάτι περισσότερο από συνδυασμό συζητήσεων που αποτυπώνονται στα ακρωνύμια των εννοιών [Science, Technology, Engineering, Αrts, Mathematics] και τα οποία αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά . Αποτελούν ευκαιρίες όπου τα υλικά των προηγούμενων επιστημών συνδυάζονται διεπιστημονικά.

Πατσιομίτου, Σ. (2024) . Εργαλειακές διαδρομές Steam: tessellations, pentominos, rep-tiles στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Εισήγηση στην επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο «Steam: Μαθηματικά και Τέχνη στο εκπαιδευτικό κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι». Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου. 10-4-2024

Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικές διαφάνειες  στο αρχείο pdf.



Λήψη αρχείου

 

Για την πρώτη εργασία μου στις επιστρώσεις επιπέδου στο Πρόγραμμα Σπουδών πατήστε τον σύνδεσμο https://www.etpe.gr/wp-content/uploads/pdfs/etpe1442.pdf

Αναλυτική επεξήγηση των εννοιών που αφορούν τις επιστρώσεις επιπέδου στη μονογραφία μου

Πατσιομίτου, Σ. (2020β). Διδακτική, Διδασκαλία και Αξιολόγηση των Μαθηματικών: Μαθησιακά Μονοπάτια και Πρόγραμμα Σπουδών. Εκδόσεις «Ανατολικός».Αθήνα. ISBΝ: 978-618-5136-49-9 (215 σελίδες). Το βιβλίο διανέμεται δωρεάν ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου στον ακόλουθο σύνδεσμο

https://www.academia.edu/43702210/

Οι κατασκευές όλων των αρχείων Sketchpad περιγράφονται αναλυτικά στο βιβλίο μου

  • Πατσιομίτου, Σ. (2009/2010) Μαθαίνω Μαθηματικά με το Geometers Sketchpad v4. Εκδόσεις Κλειδάριθμος. Τόμος Α . ISBN:978-960-461-308-3(263 σελίδες)το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο   για την παιδαγωγική καταλληλότητα του και απεστάλη στις σχολικές βιβλιοθήκες των Πειραματικών Γυμνασίων-Λυκείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης  [«καθόσον μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο βοήθημα για τους καθηγητές των Μαθηματικών στην προσπάθειά τους για αξιοποίηση των Τ.Π.Ε στη διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών»].Το αναβαθμισμένο έργο
  • Πατσιομίτου, Σ. (2022). Εννοιολογικές και εργαλειακές διαδρομές με συνδεόμενες οπτικές ενεργές αναπαραστάσεις στο Geometer’s Sketchpad. Εκδόσεις Κλειδάριθμος. ISBN: 978-960-645-302-1. 

είναι αναρτημένο στο Σύστημα “Εύδοξος” https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:112691124/0

με εμπλουτισμένο υλικό στις επιστρώσεις επιπέδου.

Tο βιβλίο του κ. Μπαλόγλου “Isometrica” μπορείτε να κατεβάσετε από τον σύνδεσμο https://www.emis.de/monographs/Isometrica/isometrica.pdf

To Πρόγραμμα της επιμορφωτικής ημερίδας



Λήψη αρχείου

 

H πρόσκληση και το Πρόγραμμα της ημερίδας μας 6-ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ & ΧΑΣΟΥΛΑ_ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 10-4 -2024

 

Ανακοίνωση στο ΕΚΠΑ https://hub.uoa.gr/zacharoula-smyrnaiou-in-steam-mathematics-and-art-in-the-educational-socio-cultural-context/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3CuKH5JvOd0sCs2GNsoEoVhhHBoJY0KBp0xMlf6y0OL3KsInKc1w-s9Gg_aem_Zmu8MOWTk6d6VhQ5U_Th4g

Yλικό επιμορφωτικής ημερίδας στις 20-3-2024

Την 20/3/2024 διεξήχθη επιμορφωτική ημερίδα στο 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου με θέμα “Συνεργασία, ενσυναίσθηση, επικοινωνία και γνωστικά εργαλεία στο εκπαιδευτικό κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι” . Ο τίτλος της εισήγησής μου ήταν “Γνωστικά εργαλεία σε κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο για τη διδασκαλία και μάθηση των εννοιών”.  Ευρύτερος στόχος μου ήταν να παρουσιάσω τα γνωστικά εργαλεία ως εξαιρετικά μέσα επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στους δασκάλους και τους μαθητές.

Προτείνονται για ανάγνωση τα ακόλουθα άρθρα:

α) To άρθρο του Καθηγητή  Trouche (2004)

https://blogs.sch.gr/spatsiomitou/files/2024/03/LT-2004.pdf

β) To άρθρο των Koparan et al. (2023) https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1871187123000159

Για τη διδασκαλία γεωμετρικών εννοιών με επαυξημένη πραγματικότητα μπορειτε να χρησιμοποιήσετε

„http://arloon.com/app/geometry. Δείτε σχετικό βίντεο στο https://www.youtube.com/watch?v=5M38opfPJfs

Δείτε ενδεικτικές διαφάνειες της παρουσίασης μου



Λήψη αρχείου

Μπορείτε να πειραματιστείτε διαδραστικά με τον κύβο και το ανάπτυγμά του στο https://www.geogebra.org/m/cQKqSjX8#material/FQXxW67R

To Πρόγραμμα και η Πρόσκληση της ημερίδας μας 5-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 20-3 -2024 –

Σελίδα 1 από 3

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση