ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Δρ. Σταυρούλα Πατσιομίτου (Stavroula Patsiomitou)

666

Διεπιστημονικό Συμπόσιο “Οι Αριθμοί και οι ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”-Α&B ΦΑΣΗ

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η Α΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα

“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”. 

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες εκλεκτούς συναδέλφους Μαθηματικούς για την τιμή και τη χαρά να συναντηθούμε στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου και να ανταλλάξουμε απόψεις για τα Μαθηματικά. Θα ήταν παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα από καρδιάς τον κ. Σακκά, ηχολήπτη, για τη σημαντική βοήθεια σε θέματα ήχου και εικόνας, καθώς και το Δημαρχείο του Περιστερίου για την παραχώρηση της αίθουσας.

Σχετικά με το Διεπιστημονικό Επιμορφωτικό Συμπόσιο

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03,  Κων/νος Γιατράς ΠΕ03, Χρήστος Φανίδης ΠΕ04, Λήδα Μαυρίδου ΠΕ05, Δέσποινα Μαυροβουνιώτη ΠΕ06, Θάλεια Χατζηγιάννογλου ΠΕ06, Χαραλαμπία Χάσουλα  ΠΕ08, Γεωργία Κορακίδη ΠΕ11, Σοφία Τακάογλου ΠΕ80, Αθηνά Κοκκόρη ΠΕ86, Δημήτρης Μαστοροδήμος ΠΕ86, διοργανώνουν επιμορφωτικό διεπιστημονικό συμπόσιο με θέμα:

«Αριθμοί και Ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση».

Την γενική επιμέλεια και τον συντονισμό της διοργάνωσης είχε η Σ.Ε. Σταυρούλα Πατσιομίτου ΠΕ03.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ-Γ ΑΘΗΝΑΣ

Το συμπόσιο στοχεύει να αναδείξει τη διασύνδεση της έννοιας του αριθμού και των μαθηματικών ακολουθιών με ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων. Μέσα από ένα διεπιστημονικό πρίσμα, θα εξεταστούν συνδέσεις με επιστημονικά πεδία όπως η Φιλολογία, η Φιλοσοφία, η Θεολογία, οι Φυσικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, τα Εικαστικά, η Πληροφορική, η Μουσική, η Κοινωνιολογία, οι Οικονομικές Επιστήμες, η Ψυχολογία. Στο συμπόσιο θα παρουσιαστούν ιδέες και προσεγγίσεις που αναδεικνύουν τους τρόπους με τους οποίους κάθε επιστημονικός τομέας συνδέεται ή μπορεί να συνδεθεί με το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, θα διερευνηθεί ο ρόλος της έννοιας του αριθμού στη διδασκαλία, τη μάθηση και την έρευνα. Το συμπόσιο αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για διεπιστημονική συνεργασία, προσφέροντας ένα πεδίο ανταλλαγής ιδεών, δημιουργικότητας και αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικών και ερευνητών διαφορετικών ειδικοτήτων.

Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα της Α φάσης του Διεπιστημονικού Συμποσίου  της 13/2/2025 .

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 13 2 2025

Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την 13/2/2025 να υποδεχθούμε δύο ξεχωριστές προσωπικότητες:

********************************************************

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

 

 

12.15-13.00

 

 

Ιωάννης Χριστιανίδης

Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας των Μαθηματικών

Τμήματα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ) και Μαθηματικών, ΕΚΠΑ

Εισήγηση: 

“Από την Αριθμητική στην Άλγεβρα: Τα αριθμητικά θεμέλια της προ-μοντέρνας άλγεβρας”

2025-02-13_Διάλεξη στο Περιστέρι -ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΔΗΣ

 

********************************************************

Τεύκρος Μιχαηλίδης

Μαθηματικός Συγγραφέας

Εισήγηση: 

“Χάος και πολυπλοκότητα: μια καινούργια μαθηματική ματιά στον κόσμο”

https://tefcrosmichaelides.wordpress.com/

********************************************************

Ευθύμιος Σουκαράς, Σωτήριος Χασάπης,

Μαθηματικοί Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων

Εισήγηση: 

“Αριθμητικοί Ειρμοί και Εφαρμογές”

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ-ΣΟΥΚΑΡΑΣ -ΧΑΣΑΠΗΣ

 

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου

Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

 “Αναπαραστάσεις των Αριθμών: Γνωστική Προσέγγιση, Ψηφιακά Μέσα και Γεωμετρικές Μορφές”

477032207 1002140631822867 524101335628526563 n 1

Ακολουθεί ενδεικτικό επεξηγηματικό βίντεο της ιστοσελίδας https://mathigon.org/course/sequences/figurate

Η κατάλληλη διαδραστική παρατήρηση των δράσεων μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν όμορφα προβλήματα στα Μαθηματικά.

 

Sfard, A. 1991. »On the Dual Nature of Mathematical Conceptions: Reflections on Pro-
cesses and Objects As Different Sides of the Same Coin.« Educational Studies in
Mathematics 22:1–36.

SFARD -DualNature

Θα  αναρτηθεί και συμπληρωματικό υλικό της παρουσίασης.

***************************************************

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η B΄ φάση του Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας με θέμα

“Αριθμοί και Ακολουθίες Αριθμών στα Μαθηματικά: διεπιστημονική προσέγγιση”. 

Από μια ευχή, σε μια σκέψη.
Από μια σκέψη, σε μια ιδέα.
Από μια ιδέα, σε μια διεπιστημονική γιορτή.
Oλοκληρώθηκε την 22-2-2025  η Β΄ φάση (9πμ- 19μμ) του Διεπιστημονικού Συμποσίου Μαθηματικών της Γ΄ Αθήνας, του οποίου είχα την γενική επιμέλεια και τη συνολική διοργάνωση και διεξήχθη στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες /ουσες εκπαιδευτικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους . Δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μου προς τον διακεκριμένο Καθηγητή κο Σπυρίδη Χαράλαμπο (http://users.uoa.gr/~hspyridis/), για την εξαιρετική διάλεξή του .
Ομοίως, στον διακεκριμένο Μαθηματικό, συγγραφέα και πρώην Σύμβουλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Θανάση Σκούρα, στην Διευθύντρια του Ιδιωτικού Γυμνασίου «Νέα Παιδεία» κ. Πετίνη Ελευθερία-Αστέρω, στην κ. Μισθού Πόλα (STEM Coach & Mentor), στον κ. Αεράκη Αριστείδη (Μαθηματικό 3ου Προτύπου ΓΕΛ Ιλίου), στην κ. Σπυροπούλου Ιωάννα Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων σε συνεργασία με την κ. Καλαφάτη Δέσποινα (Μαθηματικό ΕΑΕ), όλοι/ες τους προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ομάδα συναδέλφων που πριν 2 χρόνια υπηρετούσαν στο 1ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, και οι οποίοι παρόλο που σήμερα προέρχονται από διαφορετικά σχολεία και θέσεις, ενώθηκαν ξανά με κοινό στόχο να μας προσφέρουν μια μοναδική προσέγγιση στο θέμα του αριθμού 3. Η συνεργασία τους αποτελεί παράδειγμα του πώς η γνώση και η αγάπη για την επιστήμη μπορούν να μας φέρνουν κοντά, ξεπερνώντας τα όρια του χώρου και του χρόνου. Τους ευχαριστούμε θερμά όλους και ιδιαιτέρως την κα Βυθοπούλου Βασιλική, Διευθύντρια 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων !
Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Διεπιστημονικού Συμποσίου;;
Μερικές φορές, μια φαινομενικά απλή στιγμή μπορεί να γεννήσει κάτι σπουδαίο. Ένα μήνυμα, μια ευχή, μια σκέψη που πυροδοτεί τη δημιουργικότητα. Έτσι ακριβώς γεννήθηκε η ιδέα για ένα ξεχωριστό Μαθηματικό Συμπόσιο. Όλα ξεκίνησαν με μια ευχή που έλαβα στις αρχές του έτους από έναν φίλο και Καθηγητή Πανεπιστημίου: “Καλό και δημιουργικό τετραγωνικό έτος 2025, Σταυρούλα!» Μια τόσο ιδιαίτερη διατύπωση δεν μπορούσε παρά να κινήσει τη σκέψη μου. Πολύ γρήγορα, ξεδιπλώθηκε μπροστά μου ένας ολόκληρος κόσμος μαθηματικών ιδεών. Και τότε γεννήθηκε η ιδέα: Ένα μαθηματικό συμπόσιο, όπου οι μαθητές, θα συνεργαστούν με τους καθηγητές τους, για να δημιουργήσουν και θα παρουσιάσουν τα δικά τους μαθηματικά προβλήματα! Το θέμα του; Αριθμοί και ακολουθίες αριθμών στα μαθηματικά.
Η δύναμη μιας ιδέας βρίσκεται στη δυνατότητά της να εξελίσσεται, να επεκτείνεται, να εμπνέει. Το αρχικό όραμα ενός μαθηματικού συμποσίου, σύντομα απέκτησε μεγαλύτερη διάσταση. Μπορούν οι μαθηματικές αρχές να βρουν εφαρμογή στη Φυσική, στην Τεχνολογία, στην Πληροφορική; Έτσι, η ιδέα πήρε νέα πνοή. Το συμπόσιο άνοιξε τις πύλες του σε όλες τις επιστήμες, Δεν ήμουν μόνη σε αυτή την προσπάθεια. Συναντήθηκαν μαζί μου πολλοί συνάδελφοι, που μοιράζονταν το ίδιο πάθος για τη γνώση και την εκπαίδευση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης της Γ΄Αθήνας: κ Κων/νος Γιατράς ΠΕ03, Χρήστος Φανίδης ΠΕ04, Λήδα Μαυρίδου ΠΕ05, Δέσποινα Μαυροβουνιώτη ΠΕ06, Θάλεια Χατζηγιάννογλου ΠΕ06, Χαραλαμπία Χάσουλα ΠΕ08, Γεωργία Κορακίδη ΠΕ11, Σοφία Τακάογλου ΠΕ80, Αθηνά Κοκκόρη ΠΕ86, Δημήτρης Μαστοροδήμος ΠΕ86, όλοι έγιναν αρωγοί μιας ιδέας που ξεκίνησε από μια απλή ευχή και μετατράπηκε σε μια επιστημονική γιορτή. . Θα ήθελα να τους /τις εκφράσω τα ειλικρινή μου ευχαριστώ , καθώς ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρόσκλησή μου. Και εις άλλα με υγεία, αγάπη και πίστη στο έργο μας!
pr1 πρ2πρ3

***************************************************

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

12.50-13.30

Χαράλαμπος Χ. Σπυρίδης

Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής, Πληροφορικής
τ. Διευθυντής Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας
τ. Διευθυντής Τομέως Τεχνολογίας Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικής & Βυζαντινής Μουσικολογίας
Τμήμα Μουσικών Σπουδών – Φιλοσοφική Σχολή
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κοσμήτωρ της Διεθνούς Επιστημονικής Εταιρείας της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας

Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας

Ο μυητικός συμβολισμός των αριθμών εις την Πυθαγόρειον Μαθηματικήν και Μουσικήν παιδείαν”

ΣΠΥΡΙΔΗΣ -ΔΙΑΛΕΞΗ ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

***************************************************

Ελευθερία-Αστέρω Πετίνη, Διευθύντρια Ιδιωτικού Γυμνασίου «Νέα Παιδεία», Φιλόλογος, ΜΑ

Εισήγηση: 

“Oμηρική Αριθμοσοφία: H ακολουθία του  3 και η συμβολική της διάσταση στα ομηρικά έπη”

ΠΕΤΙΝΗ-Παρουσίαση- ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

***************************************************

Λήδα Μαυρίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Γαλλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Διαθε-μα-θηματικά”

ΜΑΥΡΙΔΟΥ -ΔΙΑΘΕ (ΜΑ) ΘΗΜΑΤΙΚΑ.pdf

***************************************************

Χαραλαμπία Χάσουλα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Εικαστικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Αριθμητικές Αναλογίες και Δημιουργική Αταξία”

***************************************************

Θάλεια Χατζηγιάννογλου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αγγλικής Γλώσσας, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

 “Δημιουργώντας προσβάσιμες μαθησιακές εμπειρίες μέσω του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση”

Όλο το σχετικό υλικό είναι εδώ: https://bit.ly/4frVapm
Ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (Universal Design for Learning – UDL) είναι ένα παιδαγωγικό πλαίσιο
που στοχεύει στη δημιουργία προσβάσιμου και ευέλικτου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές
ανάγκες, ικανότητες και μαθησιακές προτιμήσεις των μαθητών.

***************************************************

Κοκκόρη Αθηνά, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Από τον αριθμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη”

ΚΟΚΚΟΡΗ-Apo-ton-Ari8mo-sthn-Texnhth-Nohmosynh

***************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

“Δυναμικές ακολουθίες άπειρων όρων: π και φ”

***************************************************

***************************************************

 

***************************************************

Αθανάσιος Σκούρας, π. Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Εισήγηση: 

“Πού κάθεται ο π;”

ΣΚΟΥΡΑΣ -Διεπιστημονικού επιμορφωτικού συμποσίου Γ’ Αθήνας

***************************************************

Σταυρούλα Μισθού, π. Καθηγήτρια Πληροφορικής & Μαθηματικών, STEM Coach & Mentor

Εισήγηση: 

“STEM: Γέφυρα Μαθηματικών & Πραγματικού Κόσμου”

ΜΙΣΘΟΥ-Pola Misthou-presentation 22-2-2025

***************************************************

Κωνσταντίνος Γιατράς, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: 

«Περιπλανήσεις στην ιστορία και τον κόσμο των αριθμών»

ΓΙΑΤΡΑΣ -Περιπλανησεις στην ιστορΙα και τον κοσμο των μαθηματικων

***************************************************

Γιάννης Μιχελαράκης, Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03, 3ο ΓΕΛ Πετρούπολης 

Εισήγηση: 

“Διαθεματική προσέγγιση της Χρυσής Τομής”

***************************************************

Ιωάννα Σπυροπούλου1, Δέσποινα Καλαφάτη21Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων κλ. ΠΕ03, 2 Εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ03

Εισήγηση: 

“Διδασκαλία των Δυνάμεων των Φυσικών Αριθμών μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών με  τρίγωνους και τετράγωνους αριθμούς”

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΛΑΦΑΤΗ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΥΝΑΜΕΙΣ 22_2_25

 

***************************************************

Αριστείδης Αεράκης, Μαθηματικός 3ου Προτύπου ΓΕΛ Ιλίου

Εισήγηση: 

Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην εκπαιδευτική διαδικασία”

Άρης Αεράκης – Αξιοποίηση της ιστορίας στη διδασκαλία των λογαρίθμων στην

***************************************************

Ακρίδας Α., Καθαράκης Γ., Ψύκου Α., Στόκα Ι., Μαμμή Ζ., Ρούσση Α., Χρυσοστομίδου Α.,

Εισήγηση: 

Ο «μυστήριος» αριθμός 3: διαθεματική προσέγγιση

Προλογίζει η κα Βυθοπούλου Βασιλική, Διευθύντρια 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και όπως αναφέρει: Εξαιρετική διαθεματική Διδασκαλία, συναρπαστική παρουσίαση από εξαίρετους και ταλαντούχους εκπαιδευτικούς. Σίγουρα υπάρχει μέλλον και ελπίδα στην εκπαίδευση!

***************************************************

Μαθη[μα]τικό Συμπόσιο “Οι αριθμοί και οι ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά” (15-1-2025)

Αγαπητοί συνάδελφοι

Επισυνάπτεται η πρόσκληση για την πραγματοποίηση , δια ζώσης Μαθη[μα]τικού Συμποσίου με θέμα: «Αριθμοί και Ακολουθίες αριθμών στα Μαθηματικά» με αποστολή στις σχολικές μονάδες επιστημονικής ευθύνης μου την 15/1/2025



Λήψη αρχείου

Η δράση έχει στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών μέσα από προβλήματα που θα δημιουργήσετε με τους μαθητές σας (με συμβολικές, λεκτικές, εικονικές ψηφιακές αναπαραστάσεις, εισαγωγή με βίντεο ή προσομοίωση), όπως η Ακολουθία τετράγωνων αριθμών με ειδικότερο παράδειγμα το έτος 2025 που διανύουμε, η Ακολουθία τρίγωνων αριθμών, η Ακολουθία Fibonacci, η Ακολουθία Πρώτων Αριθμών, η Ακολουθία Lucas, κ.λπ. Θα ακολουθήσει  συνοπτική ενημέρωση του θέματος. ΠΕ03-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ -ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ

Δηλώσεις συμμετοχής στη φόρμα που αποστέλλεται στο σύνδεσμο https://forms.gle/QCM9SZ3avut2wzfQ8 (η φόρμα  είναι απενεργοποιημένη προς το παρόν)

Η φόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για να μπορείτε να υποβάλετε καλές πρακτικές. Όμως για να υπάρξει ένας σωστός προγραμματισμός παρακαλούμε να καταθέσετε τις προτάσεις το αργότερο μέχρι 31/1/2025 (Α φάση) και μέχρι 17/2/2025 (Β φάση). Σε επόμενο στάδιο θα ανακοινωθούν οδηγίες παρουσίασης των προβλημάτων, καθώς και η ημερομηνία και ο χώρος παρουσίασης των εργασιών των σχολείων.

Οι βεβαιώσεις τοποθετούνται στις θυρίδες των σχολείων στη ΔΔΕ Γ΄  Αθήνας και συλλέγονται από τον υπεύθυνο αλληλογραφίας κάθε σχολικής μονάδας.

Σας ευχαριστώ θερμά και παραμένω στη διάθεση σας

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Δρ. Σταυρούλα Πατσιομίτου

υ.γ.    Επισημαίνεται ότι: αν θέλουμε να μετακινήσουμε μαθητές /τριες για να συμμετάσχουν, τότε θα ισχύσουν/εφαρμοστούν  οι διατάξεις του άρθρου 8 της υπ’ αριθμ. 20883/ΓΔ4/12.02.2020 (Β΄ 456) Υ.Α «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας».

Η γέννηση της ιδέας του Μαθη[μα]τικού Συμποσίου

Η  παρουσίαση της γέννησης της ιδέας του Μαθη[μα]τικού Συμποσίου στο Διεπιστημονικό Συμπόσιο Μαθηματικών και άλλων Επιστημών την 13/2/2025

477032207 1002140631822867 524101335628526563 n

Συνοπτική ενημέρωση που εστάλη στους Μαθηματικούς των περιοχών ευθύνης μου



Λήψη αρχείου

 

 

ΔΙΗMEΡΙΔΑ “ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ” ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ03 -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (12 και 13/12/2024)

‘Η διημερίδα ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ διεξήχθη σε δύο φάσεις

  • την 12.12.2024 στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου (Α μέρος της διημερίδας) (Καραθεοδωρή 1, Περιστέρι)

και την

  •   13.12.2024,  στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας (Β μέρος της διημερίδας)

********************************************************

12/12/2024 και ώρα 12.00 π.μ.

Οι γυναίκες μαθηματικοί έχουν διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των μαθηματικών και γενικότερα της επιστήμης, παρά τις κοινωνικές προκλήσεις και τα εμπόδια που συχνά αντιμετώπισαν. Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την 12/12/2024 και 12 π.μ. να υποδεχθούμε στην διημερίδα «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» δύο ξεχωριστές προσωπικότητες, οι οποίες με την αφοσίωση και το έργο τους στα Μαθηματικά όχι μόνο προάγουν την επιστήμη, αλλά εμπνέουν και τις επόμενες γενιές να τολμήσουν, να δημιουργήσουν και να διαπρέψουν. Είμαστε ευγνώμονες που είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε την ομορφιά των Μαθηματικών μέσα από τη δική τους σκέψη και εμπειρία: την κ. Χριστίνα Φίλη, τ. Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, (ΣΕΜΦΕ)ΕΜΠ- Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας της Ιστορίας των Επιστημών και την κ. Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ. Τιμή και χαρά για την ημερίδα μας η παρουσία της κ. Αθηνάς Καλαμπόκα, που ήρθε από την Ηλεία για να υποστηρίξει με την ομιλία της, την ημερίδα μας! Ευχαριστούμε πολύ τους συναδέλφους Μαθηματικούς που παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ημερίδα. Θα ήταν παράλειψη αν δεν ευχαριστούσα από καρδιάς τον κ. Σακκά , για την άψογη διαχείριση εικόνας και ήχου στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου!

********************************************************

Χριστίνα Φίλη, τ. Καθηγήτρια της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, (ΣΕΜΦΕ) ΕΜΠ- Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας  της Ιστορίας των Επιστημών

 Εισήγηση: Γυναίκες και Μαθηματικά

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα της κ. Χριστίνας Π. Φίλη: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΙΛΗ

Άρθρο της κ. Φίλη ανοικτό στο διαδίκτυο Fili_Xristina_for_Caratheodory_2023_site

********************************************************

Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα, Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών,  ΕΚΠΑ

Εισήγηση: Η πορεία μιας Μαθηματικού από την Ευκλείδεια Γεωμετρία στην Γεωμετρία των Fractals.

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα της κ.  Λεώνης Ευαγγελάτου-Δάλλα: Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα

Η Βιβλιοθήκη ΣΘΕ σε συνεργασία με το Τμήμα Μαθηματικών  προσφέρει δωρεάν Διαδραστικό, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Σχολεία με τίτλο “Μαθηματικές +αντήσεις”. Εκπαιδευτικό υλικό και φωτογραφικό υλικό (δείτε εδώ) (https://drive.google.com/drive/folders/1j9cXK5yALgI0ffzs7HNxUx45bYiSvqFG )

 

********************************************************

Αθηνά Καλαμπόκα, Μαθηματικός Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης, Ειδική Γραμματέας Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Εισήγηση:  Γυναίκες Μαθηματικοί, Μαθηματικά και γυναίκες! Διαγωνισμοί, βραβεία, διακρίσεις!Kαλαμπόκα Αθηνά

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση:Δυναμική διαδρομή στην Δυναμική Ευκλείδεια Γεωμετρία

Κάνοντας μια προσπάθεια διασύνδεσης ανάμεσα στις προσωπικές μου ανακαλύψεις και τη διαχρονική φιλοσοφία των μαθηματικών θα αναφερθώ στον  Πουανκαρέ : “Η επιστήμη είναι χτισμένη από γεγονότα όπως ένα σπίτι είναι χτισμένο από πέτρες· αλλά ένας σωρός από γεγονότα δεν είναι επιστήμη, όπως ένας σωρός από πέτρες δεν είναι σπίτι.”

(Science is built up with facts, as a house is with stones. But a collection of facts is no more a science than a heap of stones is a house.”
Henri Poincare, Science and Hypothesis) 
Θέλω να πιστεύω ότι στις εργασίες μου, οι ιδέες και τα δεδομένα ενώνονται, όπως οι πέτρες που χτίζουν ένα σπίτι, για να δημιουργήσουν μια νέα δυναμική διαδρομή στη γεωμετρία που αναδεικνύει μια νέα προοπτική.

Ενδεικτικό βίντεο από την παρουσίασή μου [πρώτη φορά το 2005 και στη συνέχεια το 2007 στο διεθνές συνέδριο ICTMT8 στο Hradec Kralove (http://fim.uhk.cz/ictmt8/vypis/?a=69)] που αφορά μοντελοποιήσεις fractal γεωμετρικών αντικειμένων και την πρωτότυπη διαισθητική προσέγγιση των εννοιών ακολουθίας, ορίου, απειροελαχίστων και αθροίσματος απείρων όρων γεωμετρικής προόδου.

Ενδεικτικό άρθρο

Patsiomitou, S. (2023b). A brief review on my studies: managing the complexity on using Linking Visual Active Representations (LVAR) International Journal of Scientific and Management ResearchVolume 6 Issue 05 (May) 2023, pp.  1-33.  http://doi.org/10.37502/IJSMR.2023.6501

********************************************************

13/12/2024 και ώρα 12.00 π.μ.

Ήταν ιδιαίτερη τιμή, την  13/12/2024, να υποδεχθούμε στην διημερίδα «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» μια ακόμα ξεχωριστή προσωπικότητα τον κο Δημήτριο Χασάπη, Ομότιμο Καθηγητή Μαθηματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ, ο οποίος μας παρουσίασε αποσπάσματα της μονογραφίας του, «Γυναίκες μαθηματικοί στο περιθώριο της ιστορίας: πορτρέτα τριάντα πέντε πρωτοπόρων γυναικών μαθηματικών, οι οποίες σε διάφορες ιστορικές περιόδους, χώρες και πολιτισμούς, υπερβαίνοντας εμπόδια και προκαταλήψεις, συνέβαλαν καθοριστικά στην εξέλιξη της επιστήμης. Τον ευχαριστούμε θερμά, όπως και την κ. Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα,Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ η οποία μας τίμησε με την παρουσία της , ενισχύοντας καθοριστικά τη συζήτηση που αναπτύχθηκε.

Δημήτριος Χασάπης, Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ

Εισήγηση:«Γυναίκες μαθηματικοί στο περιθώριο της ιστορίας», (παρουσίαση μονογραφίας)

Συνοπτικό Βιογραφικό σημείωμα του κ. Δημητρίου Χασάπη: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ

Ενδεικτικό απόσπασμα του έργου του κ. Δημητρίου Χασάπη:

Η ανάπτυξη της μαθηματικής γνώσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κοινότητα μέσα στην οποία το νόημα των νέων μαθηματικών αντικειμένων και πρακτικών γίνεται θέμα συζήτησης και η σημασία τους ανάγεται σε ζήτημα διαπραγμάτευσης και τελικά αποδοχής ή απόρριψης. Οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες των γυναικών να καθιερωθούν ως ακαδημαϊκοί ή και ως ερευνήτριες μαθηματικοί εξαρτώνται, σε μεγάλο βαθμό, από την πρόσβασή τους σε αυτή την κοινότητα και την αποδοχή τους από αυτή. Φαίνεται, όμως, ότι η διαδικασία πρόσβασης και αποδοχής είναι διαφορετική για τις γυναίκες από ό,τι για τους άνδρες. Οι αιτίες είναι πολλαπλές, αντικειμενικές ή και υποκειμενικές, αλλά πάντα κοινωνικά κατασκευασμένες. […] Ο πρώτος και πολύ καθοριστικός λόγος για τον οποίο αποκλείστηκαν οι γυναίκες από τα μαθηματικά είναι ιδεολογικός· είναι οι βαθιά ριζωμένες και ευρέως διαδεδομένες προκαταλήψεις, σύμφωνα με τις οποίες οι γυναίκες δεν διαθέτουν τις νοητικές ικανότητες για να σπουδάσουν μαθηματικά και να επιδοθούν στη μαθηματική έρευνα.

Περίληψη της εισήγησης του κ. Δημητρίου Χασάπη:

Στην εισήγηση παρουσιάζονται ιστορικά παραδείγματα και σχολιάζεται ο σεξιστικός λόγος, ο οποίος εξέφρασε και παράλληλα εδραίωσε ιστορικά το κοινωνικό στερεότυπο της αρνητικής σχέσης του γυναικείου φύλου με τα μαθηματικά. Σε μια τέτοια λογική, ένας όχι αμελητέος αριθμός μαθηματικών, ερευνητών ή εκπαιδευτικών,  πιστεύουν ότι στην ιστορία των μαθηματικών υπήρξαν ελάχιστες γυναίκες με αξιοσημείωτη συμβολή στην ανάπτυξη τους, μια πεποίθηση την οποία ενισχύουν τα βιβλία της ιστορίας των μαθηματικών τα οποία αναφέρονται σε τρείς ή τέσσερες γυναίκες μαθηματικούς  από την αρχαιότητα μέχρι το τέλος του 20ου αιώνα. Στην εισήγηση προβάλλεται, έμμεσα αλλά σαφώς, η αναγκαιότητα αποδόμησης των σεξιστικών προκαταλήψεων μέσα από πρακτικές της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς όμως να υπαγορεύονται «διδακτικές συνταγές».

********************************************************

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Εισήγηση: Ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση των Μαθηματικών: οι άνδρες διοικούν και οι γυναίκες διδάσκουν;

Στο χρόνο που είχα διαθέσιμο, συζήτησα αποσπάσματα δικών μου ερευνητικών μελετών τα οποία με οδήγησαν σε συμπεράσματα, όπως, ότι: «η κυριαρχία των ανδρών στις θετικές επιστήμες εμφανίζει αισθητή μείωση τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αναδεικνύει μια θετική προοπτική για την ενίσχυση της θέσης των γυναικών στον τομέα αυτό. Γενικότερα, παρατηρείται μια τάση μετάβασης σε ανώτερο επίπεδο της «θεωρίας» «οι άνδρες διοικούν και οι γυναίκες διδάσκουν», καθώς ολοένα και περισσότερο οι γυναίκες τείνουν να διεκδικήσουν, να αναλάβουν και να διαχειριστούν το σύνθετο και πολυεπίπεδο επιστημονικό/επιμορφωτικό έργο υποστήριξης των εκπαιδευτικών και οι άνδρες τη γενική ευθύνη διοίκησης και ελέγχου στην εκπαίδευση. Περισσότερα στη μονογραφία μου

Πατσιομίτου, Σ. (2020δ). Διαμόρφωση της «Θεωρίας» φύλου στην εκπαίδευση: επικρατούσες τάσεις. Εκδόσεις Αγγελάκη. Αθήνα. ISBN: 978-960-616-171-1 (300 σελίδες) Το βιβλίο διανέμεται δωρεάν ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου στον ακόλουθο σύνδεσμο

https://www.academia.edu/44760742/

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Λήψη αρχείου

Αγαπητές/οι κ. συνάδελφοι

Σας προωθώ τη πρόσκληση για την δια ζώσης επιμορφωτική διημερίδα Μαθηματικών

με θέμα:  «Γυναίκες και Μαθηματικά» που θα διεξαχθεί

  •   την 12.12.2024 στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου (Α μέρος της διημερίδας)

και την

  •   13.12.2024,  στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας (Β μέρος της διημερίδας)

 

Για την καλύτερη οργάνωση της επιμορφωτικής διημερίδας, σας παρακαλώ έως την Τετάρτη 11.12.2024 και ώρα 20.00μμ να δηλώσετε τη συμμετοχή σας συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα, στον σύνδεσμο:  https://forms.gle/

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στο τέλος της διημερίδας. Οι βεβαιώσεις τοποθετούνται στις θυρίδες των σχολικών μονάδων της ΔΙ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας.

 

Σας ευχαριστώ θερμά και παραμένω στη διάθεση σας

Με εκτίμηση

Σταυρούλα Πατσιομίτου

 

ΠΕ03-ΕΠΙΜΟΡΦ. ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ 12&13-12-2024-ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ

ΗMEΡΙΔΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ03 -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (14-11-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών », η οποία διεξήχθη την 14/11/2024 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 6ου & 8ου ΓΕΛ Περιστερίου και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια Β/θμιας Εκπαίδευσης κα Μακρή Δήμητρα για την αποστολή του μεστού σε νόημα χαιρετισμού στην ημερίδα μας, καθώς δεν είχε δυνατότητα να παραστεί δια ζώσης. Θερμά ευχαριστώ τους Διευθυντές των Λυκείων: τον κο Μαρκουλάκη Αλέξανδρο , Διευθυντή 6ου ΓΕΛ Περιστερίου και τον κο Ζαρκαδούλα Γεώργιο, Διευθυντή του 8ου ΓΕΛ Περιστερίου για την ένθερμη υποδοχή και φιλοξενία στο χώρο του σχολείου, καθώς επίσης για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις σκέψεις τους, προλογίζοντας την ημερίδα. Θα ήθελα ακόμα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα. Θερμά ευχαριστώ όλους τους εισηγητές/τριες για την παρουσίαση των εξαιρετικών εργασιών τους, όπως αναφέρονται στο πρόγραμμα.
Ιδιαίτερη αξία στην ημερίδα μας, έδωσε η συμμετοχή με προσκεκλημένη ομιλία του κου Κόσυβα Γεώργιου, Επόπτη Συμβούλων Εκπαίδευσης στη Β΄ Αθήνας, Σ.Ε. Μαθηματικών στη Β΄ Αθήνας. Στόχος της ημερίδας ήταν να παρουσιαστούν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών. Ευρύτερος στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις. Η ανάπτυξη θετικού κλίματος περί και για τα μαθηματικά, μέσα ή έξω από την τάξη, είναι αναγκαία για να βοηθήσουμε τα παιδιά να υπερβούν τα αρνητικά συναισθήματα όπως φόβος, άγχος, πίεση για αποστήθιση τύπων και συμβόλων. Έτσι, αν επιδιώκουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο διδασκαλίας των Μαθηματικών στα σχολεία μας, μόνο οι προτάσεις ενεργητικών/καινοτόμων τρόπων μάθησης θα συμβάλουν στην κατεύθυνση αυτή: τρόπους στους οποίους τα Μαθηματικά θα χρησιμοποιούνται ως εργαλεία σε δραστηριότητες με σημασία. Όλα αυτά μπορούν να συμβούν μόνο μέσα από το πλαίσιο μιας διδασκαλίας που δεν καταπνίγει τις δημιουργικές και ερευνητικές τάσεις των μαθητών.
Η πρόσκληση
και το πρόγραμμα της ημερίδας :

Xρήστος Κυριαζής, Ελευθέριος Πρωτοπαπάς, Μαρία Σαμπάνη ( 2ο ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας, ΕΔΙΠ ΣΕΜΦΕ,  Γυμνάσιο Αρμενίου με Λυκειακές τάξεις

  Η αναγκαιότητα ενίσχυσης της διδασκαλίας των εννοιών της συνεπαγωγής και της ισοδυναμίας (προσκεκλημένη ομιλία)

ΚΥΡΙΑΖΗΣ κ.α. -ΕΜΕ 2024_parousiash_ημεριδα_14_11_24

Παναγιώτης Καραγιώργος, Παντελής Τρίμης (Εκπαιδευτικοί κλ. ΠΕ03, 5ο ΓΕΛ Πετρούπολης) 

 Eurogebra: μια άλλη ματιά στην διδασκαλία των μαθηματικών

Το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο  “EuroGebra”  στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας υλοποιήθηκε από 1 Σεπτεμβρίου 2018  έως 31 Αυγούστου 2020. Συντονίστρια χώρα ήταν η Σλοβακία με εταίρους εκτός τη χώρα μας την Τουρκία και την Αγγλία. Το πρόγραμμα είχε στόχο στην ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στα μαθηματικά μέσω της αύξησης του μαθηματικού γραμματισμού των μαθητών, εκμάθηση μαθηματικών και γεωμετρίας σύμφωνα με τη σχέση αιτίου-αποτελέσματος, ανάπτυξη δεξιοτήτων αναλυτικής σκέψης, ενίσχυση της αμοιβαίας μαθηματικής και τεχνολογικής προόδου όπως και στην αναγνώριση και ανάδειξη ταλαντούχων μαθητών. Στόχευε, επίσης, στη συντόμευση της περιόδου εκμάθησης των μαθηματικών σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα που σχηματίζεται από το συνδυασμό των σχολείων στην Ευρώπη, ενισχύοντας ταυτόχρονα την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών μέσω του λογισμικού Geogebra και διαδίδοντας το υλικό που ετοίμασαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στο ψηφιακό αυτό περιβάλλον. (https://5lyk-petroup.att.sch.gr/index.php/europaika-programmata/eurogebra/eurogebra)

Ελένη Γιαννοπούλου (Υποδιευθύντρια 9ου Γυμνασίου Περιστερίου, Μαθηματικός )

 Μαθηματικά και Ποίηση: Τα μαθηματικά διδάσκονται και με παιχνίδι λέξεων

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ _ΤΟ ΦΛΕΡΤ ΕΥΘΕΙΑΣ-ΚΥΚΛΟΥ

Γεώργιος Κόσυβας (Επόπτης Συμβούλων Εκπαίδευσης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας)

Διερευνήσεις μετασχηματισμών μεταφοράς σε περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας (προσκεκλημένη ομιλία)

KOΣΥΒΑΣ _Επιμορφωτική Ημερίδα_Διερευνήσεις μετασχηματισμών μεταφοράς σε περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας

Σταυρούλα Πατσιομίτου (Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας)

 Θεώρημα Fermat-Torricelli: ενεργές αλληλεπιδράσεις και αποδεικτική διαδικασία

Απόσπασμα σε βίντεο από την παρουσίασή μου. Η οπτικοποίηση των γεωμετρικών εννοιών είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση τους, αλλά και την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών. Οι Συνδεόμενες Οπτικες Ενεργές Αναπαραστάσεις (ΣΟΕΑ, LVAR η συντομογραφία/ακρωνύμιο στην αγγλική γλώσσα) είναι έργο ζωής για μένα, βασική έννοια στο διδακτορικό μου, που εισήγαγα σε διεθνή και ελληνικά έγκριτα συνέδρια και περιοδικά από το 2007 και ακόμα εξακολουθώ να γράφω: πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα σπουδών βασισμένο στις ΣΟΕΑ (σύνθεση μετασχηματισμών με κύριο τον μετασχηματισμό μεταφοράς, ενδεχομένως ο ευληπτότερος από τους γεωμετρικούς μετασχηματισμούς).

Για περισσότερα, μπορείτε να μελετήσετε τα άρθρα

Patsiomitou, S. (2008b) Linking Visual Active Representations and the van Hiele model of geometrical thinking. Proceedings of the 13th Asian Conference in Technology in Mathematics. pp 163-178. Bangkok, Thailand
https://www.academia.edu/17645180/

αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του ATCM (2008) https://atcm.mathandtech.org/ep2008/pages/regular.html

η οποία στη συνέχεια έγινε δεκτή ως άρθρο στο περιοδικό eJMT (https://ejmt.mathandtech.org/Contents/eJMT_v4n1p1.pdf )

Patsiomitou, S. (2010) Building LVAR (Linking Visual Active Representations) modes in a DGS environment at the Electronic Journal of Mathematics and Technology (eJMT), ISSN1933-2823, pp. 1-25, Issue 1, Vol. 4, February, 2010

https://www.academia.edu/1764192/

Πλούσιο υλικό με πολύ ενδιάφεροντα άρθρα είναι αναρτημένα και ανοικτά στην ιστοσελίδα του περιοδικού https://ejmt.mathandtech.org/Contents.html

Πατσιομίτου, Σ. και Εμβαλωτής, Α. (2009). Επίδραση των μετασχηματισμών Συνδεόμενων Οπτικών Ενεργών Αναπαραστάσεων στην επίλυση προβλήματος. 26ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΜΕ, σσ. 763-775 , Θεσσαλονίκη
https://www.academia.edu/3514401/

Αναρτώ επίσης το εξαιρετικό βιβλίο των Courant,Robbins “What Is Mathematics”

[Courant,Robbins]What_Is_Mathematics(2nd_edition_1996)v2

 

ΗΜΕΡΊΔΑ 2

Επιμορφωτική ημερίδα Μαθηματικών (2-10-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Ενδεικτικές προτάσεις διαχείρισης της ύλης των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο: σενάρια διδασκαλίας με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό», η οποία διεξήχθη στις 2/10/2024 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων – Προτύπου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων κ. Βυθοπούλου Βασιλική όπως και τον Διευθυντή του Προτύπου Γυμνασίου Αγ. Αναργύρων κ. Αλεξανδρή Γεώργιο για την ένθερμη υποδοχή και φιλοξενία στο χώρο του σχολείου, καθώς επίσης για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις σκέψεις τους, προλογίζοντας την ημερίδα. Θα ήθελα ακόμα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα.
Ιδιαίτερη αξία στην ημερίδα μας, έδωσε η συμμετοχή μαθητών του Προτύπου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων. Τα παιδιά με τον Καθηγητή τους μας παρουσίασαν ομαδοσυνεργατικά ένα ενδεικτικό μέρος της ύλης που αφορά την κατανόησή τους σε σύνθετες μαθηματικές έννοιες, μέσα από τη χρήση του λογισμικού Geogebra 3D και τις lego κατασκευές. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνονται, να επαναλαμβάνονται και να επιβραβεύονται τέτοιες πρωτοβουλίες σε σχολεία, ώστε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τα Μαθηματικά μέσα από τη διδασκαλία μας και τον τρόπο που προσεγγίσουμε τις μαθηματικές έννοιες.
Ακόμα, να συνεργαστούμε για να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τα Μαθηματικά σε συνεργασία με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Να σχεδιάσουμε διδακτικές καταστάσεις στήριξης της μάθησης των Μαθηματικών ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης.
…………………………………………………………………………………………………………………………………

Ρεβέκκα Νικολακοπούλου, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, 2ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

ARTSTEPS -Symmetry artist: Ψηφιακά μουσεία και παιχνίδια με τη συμμετρία  (

https://  www.youtube.com/watch?v=1vaU1WVqKLU)

https://www.youtube.com/watch?v=Sp_0Z7y2yho

…………………………………………………………………………………………………………………

Βασίλειος Κωστόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Προσέγγιση σύνθετων εννοιών της Γεωμετρίας με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο: εστίαση στη μελέτη ορθών πρισμάτων με το λογισμικό Geogebra 3D και  lego κατασκευές από παιδιά της Γ ΄ Γυμνασίου



Λήψη αρχείου

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Δημήτριος Καραγκούνης, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, 1ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Διδασκαλία Μαθηματικών με ψηφιακά και εποπτικά μέσα

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Διονύσιος Δρακόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων “Ι. Τσιαμούλης”

Όμιλος Μαθηματικής σκέψης: παιχνίδι με fractals 

ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ_Όμιλος Μαθηματικής σκέψης Παιχνίδι με fractals

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Αθανάσιος Παπαστεφανόπουλος, Εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ03, Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων

Μέθοδοι υπέρβασης εμποδίων σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ_ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Σενάρια διδασκαλίας  με διαδραστικά περιβάλλοντα και εμπράγματο υλικό, Ενδεικτικές προτάσεις διαχείρισης ύλης στα Μαθηματικά Γυμνασίου

(ενδεικτικό απόσπασμα της εισήγησης)

 

…………………………………………………………………………………………………………………

Επιμορφωτική ημερίδα Μαθηματικών (16-9-2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση: διαδραστικά προγράμματα, ψηφιακά μέσα και τεχνητή νοημοσύνη», η οποία διεξήχθη την 16/9/2024 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αγίων Αναργύρων «Σπύρος Αποστόλου» και ώρα 12.00 – 14.00μμ.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την κα Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα (Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ) όπως και τον κο Αθανάσιο Βέρδη (Αναπληρωτή Καθηγητή Εκπαιδευτικής έρευνας και αξιολόγησης της Φιλοσοφικής Σχολής, ΕΚΠΑ) για την χαρά και την τιμή να μοιραστούν με όλους εμάς τις γνώσεις τους. Θερμές ευχαριστίες στους συνδιοργανωτές της ημερίδας και εισηγητές της επίσης, τον κο Χασάπη Σωτήριο (Διευθυντή Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικό) και τον κο Ρέγκλη Δημήτριο (Διευθυντή 2ου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικό) για την εξαιρετική συνεργασία! Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα.
Ευχαριστίες από καρδιάς στον Δήμο Αγίων Αναργύρων-Καματερού και τη Διεύθυνση Πολιτισμού-Αθλητισμού για την παραχώρηση της «Αίθουσας Θεάτρου» του Πολιτιστικού Κέντρου «Σπύρος Αποστόλου» με σκοπό τη διεξαγωγή της επιμορφωτικής ημερίδας μας.
…………………………………………………………………………………………………………………..

Λεώνη Ευαγγελάτου-Δάλλα , Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ 

Εκπαιδευτικό Διαδραστικό Πρόγραμμα Μαθηματικών για τα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης  (Προσκεκλημένη ομιλία)

ΔΑΛΛΑ-Ημερίδα Μαθηματικών ΜΕ

…………………………………………………………………………………………………………………..

Αθανάσιος Βέρδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Εκπαιδευτικής έρευνας και αξιολόγησης, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ

Αναγωγές στην αξιολόγηση (Προσκεκλημένη ομιλία)

ΒΕΡΔΗΣ _Αξιολόγηση

…………………………………………………………………………………………………………………..

Σταυρούλα Πατσιομίτου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών, Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών μέσων στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου

(μερικές διαφάνειες της παρουσίασης)

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………..

Σωτήριος Χασάπης, Διευθυντής Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικός

 Προωθώντας εργαλεία και συνεργασίες για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση

16092024-XAΣΑΠΗΣ -presentation

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

Δημήτριος Ρέγκλης, Διευθυντής 2ου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, Μαθηματικός

 Η γλώσσα Python και η τεχνητή νοημοσύνη αναγκαία μέσα στην οργάνωση της σχολικής μονάδος και στη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση

Η πατέντα του κου Ρέγκλη βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών και θα διαμοιραστεί σύντομα σε συναδέλφους που χειρίζονται το myschool.

ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΧΘΗΣΑΝ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΑΙΟΥ 2023 -ΜΑΙΟΥ 2024



Λήψη αρχείου

Yλικό επιμορφωτικής ημερίδας Μαθηματικών «Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών» (23/5/2024)

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η ημερίδα μας με θέμα «Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών», η οποία διεξήχθη στις 23/5/2024 στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου. Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Νικολουδάκης Μανώλης (τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών και αφυπηρετήσαν μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου).
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Διευθύντρια του σχολείου κ. Λελίγκου Δήμητρα για την ζεστή φιλοξενία στο σχολείο της, αλλά και την εξαιρετική συμμετοχή των Μαθηματικών του σχολείου, τον κ. Παλαβούζη και τον κ. Γαρυφαλλίδη, με παρουσιάσεις σχεδίασης διδασκαλίας με εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμα, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς την κ. Σπυροπούλου Ιωάννα, Διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων για την εξαιρετική συμμετοχή της ίδιας και της ομάδας Μαθηματικών του σχολείου της κ. Καλαφάτη και κ. Γεωργαλή στην ημερίδα, δίνοντας μια ακόμα διάσταση στη διδασκαλία των Μαθηματικών με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και δημιουργία βίντεο με το Lumen5. Πρωτοποριακές, εξαιρετικές εισηγήσεις από όλους τους επιμορφωτές /τριες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ακόμα όλους τους συναδέλφους Μαθηματικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην ημερίδα. Μια ακόμα γιορτή για τα Μαθηματικά!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Το Δομημένης Μορφής Φύλλο Εργασίας (ΔΜΦΕ) του κ.Νικολουδάκη Μανώλη στον ακόλουθο σύνδεσμο ΔΜΦΕ 2024
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ _[1ος ΤΟΜΟΣ] -ΕΝΕΕΓΥΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ _[1] -ΕΝΕΕΓΥΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Η ομάδα των Μαθηματικών του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου συνεργάστηκαν για την έκδοση ενός εξαιρετικού έργου με τίτλο “Μαθηματικές διαστάσεις” (1ος τόμος) το οποίο έγραψε ο κ. Γαρυφαλλίδης αλλά συνεργάστηκε για την έκδοση του με όλους τους Μαθηματικούς του σχολείου, φιλόλογο του σχολείου αλλά και την Διευθύντρια του σχολείου κ. Λελίγκου.
Γαρυφαλλίδης, Ν. (2024). Ρεαλιστικά προβλήματα και δυναμικό περιβάλλον γεωμετρίας στην διδασκαλία εξισώσεων 1ου βαθμού και της έννοιας του τραπεζίου.Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).Γαρυφαλλίδης Νίκος
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Σπυροπούλου Ι. και Καλαφάτη Δ. (2024). Διδασκαλία με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο άθροισμα γωνιών τριγώνου: : χρήση Lumen5  . Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΓΩΝΙΩΝ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΜΕ Τ.Ν.-ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΛΑΦΑΤΗ
Ακολουθεί απόσπασμα του βίντεο που δημιουργήθηκε με το Lumen5 από τις κ. κ. Σπυροπούλου και Καλαφάτη.
Καλαφάτη Δ. (2024). Παρουσίαση της Παραγοντοποίησης Τριωνύμου με εμπειρική μέθοδο και με χρήση εμπράγματου υλικού: χρήση Polypad. Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024). 

Ακολουθεί απόσπασμα βίντεο που δημιούργησε η κ. Καλαφάτη .

Γεωργαλή  Α. (2024). Εμπράγματο και ψηφιακό υλικό για τη διδασκαλία των εγγεγραμμένων γωνιών και της συνάρτησης y=ax: χρήση Lumen5  και Blender AI .Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου.(23/5/2024).Εμπράγματο υλικό για τη διδασκαλία Συνάρτησης και Εγγγεραμμένων γωνιών-ΓΕΩΡΓΑΛΗ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Πατσιομίτου Σ. (2024). Ρεαλιστικά προβλήματα και ανακεφαλαιωτική αξιολόγηση στο Γυμνάσιο. Εισήγηση στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης μαθηματικών Πατσιομίτου Σταυρούλα. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Περιστερίου. (23/5/2024).



Λήψη αρχείου

 

Ενδεικτικές εικόνες από την παρουσιάση σχετικές με την μοντελοποίηση ρεαλιστικών προβλημάτων

111111 2

 

H πρόσκληση και το Πρόγραμμα της ημερίδας μας

ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ _ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – [ΗΜΕΡΙΔΑ 23-5-2024] (1)

Yλικό επιμορφωτικής διημερίδας «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών»24/25-4-2024

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διημερίδα μας με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών», η οποία διεξήχθη στο Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. Θερμά ευχαριστώ τον Διευθυντή του σχολείου κ. Χασάπη για την εξαιρετική φιλοξενία στο χώρο του σχολείου του. Εξαιρετικές εισηγήσεις από όλους τους επιμορφωτές /τριες.

Προσκεκλημένοι ομιλητές/τριες: (α) η κ. Χρυσαυγή Τριανταφύλλου (Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ) και (β) ο κ. Ηλίας Μπάρμπας (Ερευνητής ΙΦΕ). Στη συνέχεια θα αναρτηθούν περιλήψεις των εισηγήσεων όλων των επιμορφωτών.

Περίληψη της εισήγησης της κ. Τριανταφύλλου

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ_ΜΑΘΗΜΑΤΙΚA & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ_25 04 2024

Περίληψη της εισήγησης του κ. Μπάρμπα

ΜΠΑΡΜΠΑΣ _SNFCC-presentation_1-1

Περίληψη της εισήγησης του κ. Χασάπη

Xασάπης_ Εξαγωγή Σελίδων 20240424-geometry-presentation

Περίληψη της εισήγησης της κ. Μπακέττα

Μπακέττα _Περίληψη παρουσίασης στις εκθετικές συναρτήσεις

Περίληψη της εισήγησης του κ. Μιχελαράκη

Μιχελαράκης _Διαθεματική προσέγγιση Χρυσής Τομής

Ενδεικτικό βίντεο από την εισήγησή μου με τίτλο

Πατσιομίτου, Σ. (2024). Αναδιοργάνωση αναπαραστάσεων και οπτική απόδειξη στα Στοιχεία του Ευκλείδη. Εισήγηση στην επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών». Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. 24-4-2024

 

Πατσιομίτου, Σ. (2024). “Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: «δυναμική» μετάφραση προβλημάτων της Τράπεζας Θεμάτων”. Εισήγηση στην επιμορφωτική διημερίδα με θέμα «Ψηφιακές τεχνολογίες και Μαθηματικά: η σημασία των ενεργών δυναμικών αναπαραστάσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών». Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. 25-4-2024

Η δεύτερη εισήγησή μου αφορά τη μετάφραση προβλημάτων της Τράπεζας Θεμάτων σε ψηφιακά περιβάλλοντα. όπως τα λογισμικά δυναμικής γεωμετρίας. Αυτό που προτείνω είναι να μεταφραστούν όλα τα προβλήματα της Τ.Θ.Δ.Δ. σε λογισμικά, ώστε οι Μαθηματικοί μας στην τάξη να έχουν τη δυνατότητα χρήσης και των δύο περιβαλλόντων: του στατικού και του δυναμικού. Το ερώτημα που εύλογα τίθεται: Μήπως θα ήταν καλό να δημιουργηθεί μια Τράπεζα Θεμάτων και στο Γυμνάσιο; Ενδεχομένως, όχι με την αυστηρότητα που εφαρμόζεται στο Λύκειο, αλλά έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων να διευκολύνονται στην επιλογή και τροποποίηση κάποιου θέματος για τη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθηματικών εννοιών.

Για τη νομοθεσία που αφορά την Τράπεζα Θεμάτων, τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη σε όλες τις τάξεις και του τύπους Λυκείων πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/spatsiomitou/apofaseis-gia-tin-exetastea-yli-olon-ton-typon-lykeion/

Το Πρόγραμμα της διημερίδας είναι το ακόλουθο



Λήψη αρχείου

 

H πρόσκληση και το Πρόγραμμα της διημερίδας μας 7-ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ_ΣΕ ΠΕ03_ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ_ 24 & 25-04-2024

Σελίδα 1 από 3

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση