Feed
Άρθρα
Σχόλια

ΕΡΩΤΗΜΑ :

Υπάρχει σχέση μεταξύ του αριθμού των πλευρών ενός πολυγώνου και του αριθμού των διαγωνίων του και ποια είναι αυτή; ήταν το ερώτημα που μας απασχόλησε στο μάθημα.

Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασαν αρκετά πολύγωνα και τις διαγώνιες τους επιμένοντας να βρουν σχέσεις μεταξύ τους. Μέτρησαν τον αριθμό διαγωνίων στο τετράπλευρο και βρήκαν 2 στο πεντάγωνο 5, στο εξάγωνο 9, στο επτάγωνο 14 και στο οκτάγωνο 20.

Τοποθέτησαν τα ζευγάρια τιμών τους στο επίπεδο για να δουν μια πιθανή σχέση τους.

Το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω σχήμα :

Α!!! είπαν τα σημεία δεν είναι σκόρπια στο επίπεδο έχουν σχέση! τα ζευγάρια τιμών τους βρίσκονται πάνω σε μια καμπύλη!

Θυμήθηκαν μια καμπύλη που είχαν κάνει στα πρώτα μαθήματα συναρτήσεων τη παραβολή

y =  0.5 * x^2. Μήπως μπορούμε να προσδιορίσουμε καλύτερα τη σχέση που ψάχνουμε;

Στο λογισμικό geogebra κατασκεύασαν τη

y = α* x^2

και αλλάζοντας τις τιμές του συντελεστή α προσπάθησαν να προσεγγίσουν τα σημεία τους. Απογοητεύτηκαν γιατί δεν ταίριαζε ακριβώς όσο και αν προσπαθούσαν. Φαινόταν η γνωστή καμπύλη αλλά σαν να είχε τη κορυγή της κάπου αλλού από το Ο(0, 0). Μήπως να συμπλήρωναν τη σχέση με άλλες παραμέτρους; δοκίμασαν να προσθέσουν μία ακόμη και έφτιαξαν τη συνάρτηση y=a*x^2 +b . Τώρα ήταν καλύτερα τα πράγματα, αλλά  και η νέα καμπύλη δεν ταίριαζε. Κάποιος πρότεινε να βάλλουν άλλη μια παράμετρο και έφτιαξαν τη συνάρτηση y=a*(x-c)^2 + b . ΤΕΛΕΙΑ ! Τώρα κατάφεραν να προσεγγίσουν αρκετά καλά τα σημεία και έτσι ανακάλυψαν τη σχέση που έψαχναν.


Ο αριθμός x των πλευρών πολυγώνου και ο αριθμός y των διαγωνίων του έχουν σχέση:

y=  0.5 (x-1.5)^2  – 1.13

Στη συνέχεια μας απασχόλησε το ερώτημα αν οι σχέσεις που βρήκαν όλες οι ομάδες ήταν ίδιες ή διαφορετικές;

Από το λογισμικό του Geogebra έβλεπαν εναλλακτικά τον τύπο της συνάρτησης y=0.5*x^2 – 1.5*x

Ζήτησαν τη βοήθεια μαθητών της επόμενης τάξης και πήραν απάντηση ότι

x (x-3)/2 =(x^2-3x)/2 = 0.5 (x – 1.5)^2 – 1.125

Ναι η προσέγγιση που είχαν κάνει ήταν αρκετά καλή και επομένως η ακριβής σχέση είναι:

y=  0.5 (x – 1.5)^2  – 1.125 ,

όπου x ακέραιος και x>3

ή y =(x-3)*x / 2

όλες οι ομάδες μαθητών είχαν βρει την ίδια σχέση με διαφορετικούς τρόπους!!!

Αν θέλετε να πειραματιστείτε με το ερώτημα δοκιμάστε ΕΔΩ


ΕΡΓΑΣΙΑ:

Α) Μπορείτε να ομαδοποιήσετε τα παρακάτω πολύγωνα σε δύο κατηγορίες;


Β) Ποιο ήταν το κριτήριο σας στη παραπάνω ομαδοποίηση;

Γ) Ταξινομήστε τα γνωστά σας τετράπλευρα (τραπέζιο, παραλληλόγραμμο, ορθογώνιο, ρόμβος, τετράγωνο) στις δύο κατηγορίες πολυγώνων, που δημιουργήσατε πριν.

Αυτά τα ερωτήματα μας απασχόλησαν στο μάθημα.

Οι μαθητές πρότειναν τον διαχωρισμό τους σε πολύγωνα

α) με αριθμό πλευρών < 6 και αριθμό πλευρών >5

β) σε πολύγωνα που έχουν ίσες ή όχι πλευρές.

γ)σε πολύγωνα που έχουν ίσες ή όχι πλευρές και γωνίες.

δ) σε κυρτά και μη κυρτά.

Ο τελευταίος διαχωρισμός αποφάσισαν ότι ήταν άστοχος αφού όλα τα πολύγωνα του παραπάνω σχήματος  είναι κυρτά. Στη κουβέντα που ακολούθησε είπαν ότι από όλες τις παραπάνω προτεινόμενες κατηγορίες έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε τα πολύγωνα που έχουν ίσες πλευρές και ίσες γωνίες. Αυτά μπορεί να έχουν και περισσότερες  ιδιότητες, όπως άξονες συμμετρίας κλπ.

ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ


Ονομάσαμε κανονικό πολύγωνο, το πολύγωνο που έχει όλες τις πλευρές του μεταξύ τους ίσες και όλες τις γωνίες του μεταξύ τους ίσες. Τέτοια πολύγωνα είναι το ισόπλευρο τρίγωνο, το τετράγωνο, το κανονικό πεντάγωνο, το κανονικό εξάγωνο κλπ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ  ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ  ΠΟΛΥΓΩΝΟΥ

Φτιάξαμε ένα κύκλο στο τετράδιο μας και μας ζητήθηκε να τοποθετήσουμε 5 σημεία σε αυτόν ώστε να κατασκευάσουμε ένα κανονικό πεντάγωνο, ένα πεντάγωνο με όλες τις πλευρές και όλες τις γωνίες του ίσες. Μερικοί μαθητές ξεκινήσαμε βάζοντας 5 σημεία στο κύκλο με το μάτι.

Η καθηγήτρια μας είπε να είναι ακριβής η κατασκευή μας οπότε  ξεκινήσαμε από ένα σημείο Α του κύκλου και συνεχίσαμε με τη βοήθεια του διαβήτη και του χάρακα να σχεδιάζουμε ίσες χορδές. Η ιδέα μας ήταν εξαιρετική αλλά η τελευταία πλευρά δεν ήταν ίση με όλες τις άλλες… Τι έπρεπε να κάνουμε;

-Η καθηγήτρια μας είπε να σκεφτούμε τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε.

Θέλουμε να είναι όλες οι πλευρές ίσες.

-Μας ρώτησε ποια άλλα στοιχεία στο σχήμα  τότε θα είναι ίσα;

-Σκεφτήκαμε ότι θέλουμε όλες οι πλευρές να είναι ίσες άρα και τα αντίστοιχα τόξα και τότε καταλάβαμε ότι πρέπει να χωρίσουμε τον κύκλο σε 5 ίσα τόξα.Αυτό είναι εύκολο κάθε τόξο θα έχει άνοιγμα 36Ο / 5 = 72  μοίρες!


Οπότε ξαναπροσπαθήσαμε τη κατασκευή κανονικού πενταγώνου και διαπιστώσαμε ότι πέτυχε! Ξεκινήσαμε από ένα σημείο του κύκλου και μετρούσαμε τώρα επίκεντρες γωνίες 72 μοιρών. Ετσι κατασκευάσαμε ένα κανονικό πεντάγωνο. Πράγματι όλες οι πλευρές του είναι τώρα ίσες αφού αντιστοιχούν σε ίσα τόξα 72 μοιρών, όσο και η αντίστοιχη επίκεντρη γωνία, αλλά και οι γωνίες του είναι ίσες και μάλιστα 108 μοιρών η κάθε μία, ως εγγεγραμμένη σε τόξο 3* 72 = 216 μοιρών. Με παρόμοιο τρόπο θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε ένα οποιοδήποτε κανονικό πολύγωνο!

ΠΕΡΙΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΣ  ΚΥΚΛΟΣ

Σύμφωνα με τη προηγούμενη διαδικασία κατασκευάζουμε ένα κανονικό πολύγωνο του οποίου οι κορυφές είναι σημεία ενός κύκλου.Ο κύκλος αυτός ονομάζεται περιγγεγραμμένος κύκλος του κανονικού πολυγώνου.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΓΩΝΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΥΓΩΝΟΥ


Η επίκεντρη γωνία που μας οδήγησε στη κατασκευή του κανονικού πενταγώνου είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο του κανονικού πολυγώνου. Ορίζουμε κεντρική γωνία του κανονικού ν-γωνου την επίκεντρη γωνία ω = 360/ν μοίρες.

ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΥΓΩΝΟΥ


Ας προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε τη γωνία ενός κανονικού πολυγώνου. Από τα ισοσκελή τρίγωνα που σχηματίζονται σε οποιοδήποτε κανονικο πολύγωνο έχουμε φ/2 + φ/2 + ω = 180 μοίρες ή φ+ω=180 μοίρες.

φ =180 – ω

Στη συνέχεια κάναμε δύο εφαρμογές των παραπάνω τύπων για να βρούμε α)τη γωνία ενός κανονικού δεκαγώνου και β) το κανονικό πολύγωνο που έχει γωνία 162 μοιρών.

Ενας μαθητής παρατήρησε

κα όσο αυξάνεται ο αριθμός των πλευρών ενός κανονικού πολυγώνου μεγαλώνει και η γωνία του; –η καθηγήτρια σχημάτισε με τα δύο της χέρια τη γωνία 60 μοιρών του ισοπλεύρου τριγώνου και τα άνοιγε κάθε φορά περισσότερο για να αναπαραστησει τη γωνία τετραγώνου, κανονικού πενταγώνου κλπ. Πράγματι για μεγάλο αριθμό πλευρών αντιστοιχεί μεγάλη γωνία.

Αρα γε ποια σχέση μπορεί να συνδέει αυτά τα δύο ποσά;

Μήπως υπάρχει σχέση, η οποία να συνδέει τον αριθμό πλευρών με τη κεντρική γωνία του κανονικού πολυγώνου και ποια είναι αυτή;

Θα πρέπει να παραστήσουμε σημεία στο επίπεδο με τη σχέση:  (ν , 180-ω) =(ν , 180 – 360/ν)

και με τη σχέση (ν , ω) =(ν , 360/ν).

Με τη χρήση του λογισμικού Geogebra και τη βοήθεια δρομέα ν δίνοντας τιμές  σε αυτόν από 3 έως 20 και με βήμα 1 μπορούμε να έχουμε όλα αυτά τα σημεία και να παρατηρήσουμε τη σχέση τους.

Αν δυσκολευόμαστε με το λογισμικό ας το δοκιμάσουμε: ΕΔΩ.








ΕΡΩΤΗΜΑ :

Υπάρχει σχέση μεταξύ του αριθμού των πλευρών ενός πολυγώνου και του αριθμού των διαγωνίων του και ποια είναι αυτή; ήταν το ερώτημα που μας απασχόλησε τη προηγούμενη φορά στο μάθημα.

Ξεκινήσαμε ως μικροί εξερευνητές και μελετήσαμε το ερώτημα σχεδιάζοντας πολύγωνα και τις διαγώνιες τους, ψάχνοντας  για σχέσεις.


Παρατηρήσαμε ότι: το τετράπλευρο έχει 2 διαγώνιες, το πεντάγωνο 5 και το εξάγωνο 9. Οι αριθμοί αυτοί δεν φαινόταν να έχουν σχέση …Για το εξάγωνο δε, υπήρχαν διχογνωμίες άλλοι μετρούσαμε 9 διαγώνιες και άλλοι 8. Αν προχωρούσαμε σε σχεδιασμό πολυγώνου με περισσότερες πλευρές δεν ελπίζαμε σε τίποτε αφού οι διαγώνιες θα είναι περισσότερες και τότε θα μπερδευόμασταν σίγουρα όλοι. Να το δούμε κάπως αλλοιώς; πως;

Κάθε φορά που θέλαμε να σχεδιάσουμε όλες τις διαγώνιες ενός πολυγώνου, είχαμε παρατηρήσει ότι για να είμαστε σίγουροι ότι δεν ξεχάσαμε κάποια, έπρεπε να εξαντλήσουμε τη κατασκευή ολων των διαγωνίων που άγονται από μια κορυφή και μετά να συνεχίσουμε σε επόμενη. Μήπως να δούμε πόσες διαγώνιες άγονται από μία κορυφή;


Ωραία αν ενώσουμε μία κορυφή ν-γώνου με όλες τις υπόλοιπες ν-1 κορυφές, τότε δύο τμήματα από αυτά που σχηματίζονται είναι πλευρές του (αφού σχηματίζονται από δύο διαδοχικές κορυφές) και όλα τα υπόλοιπα είναι διαγώνιες. Αρα από κάθε μία κορυφή άγονται ν-3 διαγώνιες. Τέλεια τώρα μπορούμε να πούμε ότι όλες οι διαγώνιες είναι ν(ν-3) αφού αυτό συμβαίνει για κάθε μια κορυφή του. Ομως θυμόμαστε ότι όταν σχεδιάζαμε τις διαγώνιες μερικές ήταν ήδη σχεδιασμένες από προηγούμενη φορά (όταν τις σχεδιάζαμε από την άλλη κορυφή) άρα είναι διπλομετρημένες. Το βρήκαμε!!! Η σχέση που ψάχναμε εμφανίστηκε:

Πλήθος διαγωνίων ν-γώνου = ν(ν-3)/2,

ν φυσικός και ν>3


Πολυγωνική γραμμή:

Τεθλασμένη ή πολυγωνική γραμμή είναι το σχήμα που αποτελείται από διαδοχικά ευθύγραμμα τμήματα, πεπερασμένα σε αριθμό, τα οποία δεν αποτελούν ευθεία γραμμή.

ααα

Πολύγωνο:

Μια κλειστή τεθλασμένη γραμμή λέγεται πολύγωνο. Ένα πολύγωνο με ν πλευρές λέγεται ειδικότερα ν-γωνο ή ν-πλευρο. Προφανώς ισχύει ν>2. Ενα πολύγωνο με τέσσερις πλευρές ονομάζεται τετράπλευρο. Ενα πολύγωνο με τρεις πλευρές λέγεται τρίγωνο.

ααα

Πολυγωνικό χωρίο:

Το γεωμετρικό σχήμα που αποτελείται από ένα πολύγωνο και τα εσωτερικά του σημεία λέγεται πολυγωνικό χωρίο.

ααα

ΚΥΡΤΑ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΡΤΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ:


Ένα πολύγωνο θα λέγεται κυρτό  αν το πολυγωνικό χωρίο του είναι κυρτό σύνολο και μη κυρτό ή κοίλο στην αντίθετη περίπτωση.


Ένα τρίγωνο είναι πάντα κυρτό.

ααα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΓΩΝΟΥ:

Ενα ν-γωνο  έχει ν κορυφές , ν πλευρές και ν  γωνίες.


ααα

Γωνία του πολυγώνου:


Εσωτερική γωνία ενός πολυγώνου λέμε κάθε κυρτή γωνία που ορίζεται από δύο διαδοχικές πλευρές του πολυγώνου.

ααα

Εξωτερική γωνία του πολυγώνου:


Εξωτερική γωνία θα λέμε κάθε εφεξής και παραπληρωματική μίας εσωτερικής του γωνίας.


Διαγώνιος πολυγώνου:


Ένα ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει δύο μη διαδοχικές κορυφές πολυγώνου ονομάζεται διαγώνιος  του πολυγώνου.

ΕΡΩΤΗΜΑ :

Υπάρχει σχέση μεταξύ του αριθμού των πλευρών ενός πολυγώνου και του αριθμού των διαγωνίων του και ποια είναι αυτή;

ααα

ααα
Ποια από τα παρακάτω σχήματα είναι πολύγωνα;


ααα

ααα

ΕΡΓΑΣΙΑ:

Α) Μπορείτε να ομαδοποιήσετε τα παρακάτω πολύγωνα σε δύο κατηγορίες;


Β) Ποιο ήταν το κριτήριο σας στη παραπάνω ομαδοποίηση ;

Γ) Ταξινομήστε τα γνωστά σας τετράπλευρα (τραπέζιο, παραλληλόγραμμο, ορθογώνιο, ρόμβος, τετράγωνο) στις δύο κατηγορίες πολυγώνων, που δημιουργήσατε πριν.



Ο Sam Loyd μας έστειλε μερικούς γρίφους του, για να λύσουμε στο μάθημα μας.

Σήμερα ασχοληθήκαμε με το εξής πρόβλημα  – γρίφο:

Μας δόθηκε μια κάρτα να τη κόψουμε σε τρία μέρη (τα δυο κομμάτια είχαν από ένα μουλάρι και το τρίτο δύο καβαλάρηδες). Στη συνέχεια έπρεπε  να τοποθετήσουμε τους δύο καβαλάρηδες πάνω στα μουλάρια τους.

Ξεκινήσαμε. Κόψαμε τη κάρτα σε 3 μέρη.


Στα δύο μέρη  είχαμε από ένα μουλάρι και στο τρίτο τους δύο καβαλάρηδες.

Ο γρίφος ζητούσε να τοποθετήσουμε τους καβαλάρηδες πάνω στα μουλάρια.

Το προσπαθήσαμε και τότε διαπιστώσαμε ότι δεν ήταν και τόσο εύκολο…

Μμμ!  καθόλου εύκολο, αν και κάναμε όλους τους συνδιασμούς.

Αρα γε γίνεται και πώς;

Ενας μαθητής είπε:- κυρία το κατάφερα κοιτάξτε εδώ:

Μμμ καλή ιδέα! Κάπως στο χώρο…μήπως να το προσπαθήσουμε και στο επιπεδο; πώς όμως ;

Συνεχίσαμε τις προσπάθειες μας δοκιμάζοντας και άλλα σχήματα – συνδιασμούς

Μια ομάδα δίπλωσε τα μουλάρια στη μέση και ….δείτε το αποτέλεσμα …Εφτασε πολύ κοντά στη λύση!

Μια μαθήτρια από μια άλλη ομάδα φωνάζει:- κυρία το πετύχαμε ελάτε να δείτε!

Ναι τα παιδιά το βρήκαν!

“Ο συμμαθητής μου κινούσε περίεργα τα μουλάρια και τότε μου ήρθε η ιδέα!”,  είπε η μαθήτρια.

Η νικήτρια ομάδα καμαρώνει την ανακάλυψη της που οφείλεται στη καλή συνεργασία των μαθητών!


Καταπληκτικό πανέξυπνο είπαν όλοι με ένα στόμα!

Μήπως να φτιάξουμε κι εμείς ένα δικό μας ;

Αυτό θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη…

Ας θυμηθούμε τα κριτήρια διαιρετότητας:


Είμαστε έτοιμοι για την αυτοαξιολόγηση;

Θα πρέπει να τοποθετήσετε τους αριθμούς που εμφανίζονται σε λίστες, ώστε να διαιρούνται συγχρόνως με το 2 και το 3, ή το 2 και το 5, ή το 3 και το 5 ή είναι ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Εχετε διαθέσιμο χρόνο 4 λεπτά. Κάθε προσπάθεια βαθμολογείται θετικά (σωστό) ή αρνητικά (λάθος).

Πάμε

Κούλουμα χωρίς αετό, γίνεται;

Αυτή τη Καθαρή Δευτέρα λόγω βροχής αναβλήθηκαν πολλές προγραμματισμένες μουσικές  εκδηλώσεις όχι όμως και τα παραδοσιακά εδέσματα!

Οι αετοί δεν πέταξαν και μια φίλη, μου έστειλε δωράκι τον ψηφιακό αετό που ομολογώ κατάφερα να κρατήσω για πολύ λίγο, παρά τις προσπάθειες μου. Θέλετε να δοκιμάσετε τις δικές σας δεξιότητες;

Προσέχετε τις διαφημίσεις που μεσολαβούν….

Στο τελευταίο μάθημα της συμμετρίας ως προς άξονα έγινε η κατασκευή ενός γεωμετρικού σχήματος και η επανάληψη του μέσω του κατάλληλου εργαλείου του λογισμικού των μαθηματικών Geogebra,  “συμμετρία αντικειμένου ως προς ευθεία”.

Δείτε το παράδειγμα:

Οι εργασίες μαθητών:



ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΕ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ

Οι μαθητές στο τρίτο μάθημα της συμμετρίας ως προς άξονα σχεδιάζουν ένα γεωμετρικό σχήμα και βρίσκουν το συμμετρικό του ως προς μια ευθεία ε με γνώμονα και διαβήτη. Εφαρμόζουν τα τρία βήματα για την εύρεση συμμετρικού σημείου σε κάθε κορυφή του σχήματος.


Ενώνουν τα συμμετρικά σημεία και βρίσκουν το συμμετρικό σχήμα του αρχικού.

Αρα γε όταν θέλουμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο με άξονα συμμετρίας θα πρέπει να το σχεδιάσουμε ολόκληρο ή κάτι άλλο;

Ενας μαθητής από το πρώτο μάθημα είχε σχεδιάσει μισό προσωπάκι σκύλου. Με το ριζόχαρτο συμπληρώθηκε το άλλο μισό και το αποτέλεσμα ήταν ένα ωραιότατο σχέδιο!!!


ΣΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ

Στο τέταρτο μάθημα παρατηρούν ότι πολλά γεωμετρικά σχήματα ή αντικείμενα έχουν έναν άξονα συμμετρίας. Αν δηλαδή φανταστούμε ότι διπλώνουμε το σχήμα / αντικείμενο ως προς αυτόν τον άξονα το ένα μέρος του σχήματος συμπίπτει με το άλλο του μέρος. Το συμμετρικό του σχήματος ως προς αυτον τον άξονα είναι το ίδιο το σχήμα.

Βρίσκουν παραδείγματα από τις εμπειρίες τους. Λένε ότι ο άνθρωπος, το αυτοκίνητο, μια γάτα, ένας σκύλος, μία πεταλούδα,ένα μήλο έχουν έναν άξονα συμμετρίας.

Θυμούνται τα γνωστά τους γεωμετρικά σχήματα και παρατηρούν ότι αυτά έχουν έναν, δύο ή περισσότερους άξονες συμμετρίας.

Στη συνέχεια διπλώνουν ένα χαρτί στα δύο και το επαναλαμβάνουν αρκετές φορές. Με ένα ψαλιδάκι κόβουν τις άκρες σε διάφορα σχήματα. Το ξεδιπλώνουν και ανακαλύπτουν κάθε φορά ένα σχήμα με άξονα συμμετρίας.  Εκπλήσσονται δε όταν καταλαβαίνουν το πόσο εύκολο είναι να φτιάξουν ένα αποκριάτικο στολίδι!

Θέλετε να φτιάξετε ένα στολίδι με χαρτοκοπτική ψηφιακη; ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ:

Οι μαθητές στέλνουν τις κατασκευές τους:


Τα ρομπότ στη ζωή μας




Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας επαναλειτουργεί από τον Γενάρη. Την ομάδα πλαισιώνουν αρκετά παιδιά της προηγούμενης σχολικής χρονιάς αλλά και πολλά νέα παιδιά της Α΄ τάξης. Φτιάξαμε από την πρώτη μέρα ομάδες σύμφωνα με το κριτήριο: ποιο πράγμα μας αρέσει πιο πολύ; Σε πολλους άρεσαν τα ηλεκτρονικά και έφτιαξαν την electronica,

σε άλλους άρεσε το σουβλάκι και έφτιαξαν την ομάδα καλοφαγάδες, σε άλλους οι μηχανές και ονόμασαν την ομάδα τους the machine kings


και άλλοι ονόμασαν την ομάδα the happy engineers.


Οι ομάδες μας πήραν το χρήσμα του “σοφού” αφού στο παιχνίδι που παίξαμε πήγαν όλοι οι “σοφοί” στο κάλεσμα της καθηγήτριας-νεράιδας. Μια παραλλαγή του παιχνιδιού βρίσκουμε εδώ:


Στις δύο τελευταίες συναντήσεις μας φτιάξαμε τα ρομποτάκια μας και αναμένουμε τώρα με αγωνία την επόμενη συνάντηση, να τα δούμε να δουλεύουν.

α

“Πιστεύω ότι σήμερα είχαμε μια φανταστική ημέρα! Μάθαμε πολλά πράγματα και πιο συγκεκριμμένα μάθαμε πως να κατασκευάζουμε ένα ρομπότ. Η ομάδα μας ξεκίνησε τη συναρμολόγηση του ρομπότ και από την αρχή όλα κυλούσαν ευχάριστα. Είχαμε μια καταπληκτική συνεργασία και έτσι μπορέσαμε να φτιάξουμε το ρομπότ σύντομα. Δεν υπήρξαν αντιζηλίες και συνεργαστήκαμε άψογα! Οσες αναποδιές και αν συναντήσαμε τις ξεπεράσαμε ομαδικά. Η ρομποτική θα μείνει για πάντα στο μυαλό μας ως ευχάριστη εμπειρία που την περάσαμε ομαδικά“.



“Εμείς που είχαμε την εμπειρία της κατασκευής ρομπότ από πέρσι ασχοληθήκαμε με τη καταμέτρηση του πρόσθετου υλικού.Περάσαμε έτσι κι έτσι επειδή ήταν κουραστικό να κάνουμε ταξινόμηση και καταμέτρηση υλικού. Ομως διασκεδάσαμε ψάχνοντας να βρούμε διάφορα κομάτια lego και να τα τοποθετήσουμε στον ειδικό χώρο. Νομίζω ότι κερδίσαμε από όλη αυτή τη διαδικασία, το ότι ήρθαμε σε επαφή με τεμάχια lego που δεν γνωρίζαμε καν την ύπαρξη τους. Σε μια μελλοντική κατασκευή θα τα αξιοποιήσουμε κατάλληλα.”

α

“Οι εντυπώσεις της δικής μας ομάδας ποικοίλουν. Η μια υποομάδα αντιμετώπισε δυσκολίες στη κατασκευή του ρομπότ δεν φαινόταν πως να διορθωθεί το ρομπότ και  αποφάσισαμε να διαλύσουμε τη κατασκευή και να τη ξαναφτιάξουμε από την αρχή την επόμενη φορά. Η άλλη υπο ομάδα καταφέραμε να ξεπεράσουμε μερικές δυσκολίες που συναντήσαμε δουλεύοντας και με τη φαντασία. Λειτουργήσαμε ομαδικά και συμφωνήσαμε για τη πορεία των εργασιών οποτεδήποτε προέκυψε διαφωνία. Αν είναι κάτι που δεν θα μετανοιώσουμε ποτέ είναι που επιλέξαμε να συμμετέχουμε στη ρομποτική!”



« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων