Στο μάθημα των μαθηματικών της Β Γυμνασίου, οι μαθητές διδάσκονται στο κεφάλαιο της γεωμετρίας τα κανονικά πολύγωνα. Μαθαίνουν έναν ακόμη ορισμό, μερικούς τύπους και λύνουν ασκήσεις. Κατά πόσο όμως συνειδητοποιούν ότι όλα αυτά τα σχήματα είναι γύρω τους; Κατα πόσο αντιλαμβάνονται ότι τα μαθηματικά δεν είναι αποκομένα από τη καθημερινότητα τους; Θα μπορούσε κανείς να […]
Άρθρα με ετικέτες 'καινοτόμα μαθήματα'
Μια ιστοεξερεύνηση μαθητών Β΄ γυμνασίου
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ. ΕΤΟΣ 2011-12 στις 4 Ιούλ 2012
Συμμετρία ως προς σημείο
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ στις 5 Απρ 2012
Δείτε το μάθημα στο: http://users.sch.gr/popiardv/blog/?p=421
Αναζητώντας … σχέσεις με συνεχή υποστήριξη και ενθάρρυνση.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ στις 30 Μαρ 2012
ΕΡΩΤΗΜΑ : Υπάρχει σχέση μεταξύ του αριθμού των πλευρών ενός πολυγώνου και του αριθμού των διαγωνίων του και ποια είναι αυτή; ήταν το ερώτημα που μας απασχόλησε στο μάθημα. Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασαν αρκετά πολύγωνα και τις διαγώνιες τους επιμένοντας να βρουν σχέσεις μεταξύ τους. Μέτρησαν τον αριθμό διαγωνίων στο τετράπλευρο και βρήκαν 2 στο […]
Κανονικά πολύγωνα
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ στις 25 Μαρ 2012
ΕΡΓΑΣΙΑ: Α) Μπορείτε να ομαδοποιήσετε τα παρακάτω πολύγωνα σε δύο κατηγορίες; Β) Ποιο ήταν το κριτήριο σας στη παραπάνω ομαδοποίηση; Γ) Ταξινομήστε τα γνωστά σας τετράπλευρα (τραπέζιο, παραλληλόγραμμο, ορθογώνιο, ρόμβος, τετράγωνο) στις δύο κατηγορίες πολυγώνων, που δημιουργήσατε πριν. Αυτά τα ερωτήματα μας απασχόλησαν στο μάθημα. Οι μαθητές πρότειναν τον διαχωρισμό τους σε πολύγωνα α) με […]
Αναζητώντας … σχέσεις
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ στις 24 Μαρ 2012
ΕΡΩΤΗΜΑ : Υπάρχει σχέση μεταξύ του αριθμού των πλευρών ενός πολυγώνου και του αριθμού των διαγωνίων του και ποια είναι αυτή; ήταν το ερώτημα που μας απασχόλησε τη προηγούμενη φορά στο μάθημα. Ξεκινήσαμε ως μικροί εξερευνητές και μελετήσαμε το ερώτημα σχεδιάζοντας πολύγωνα και τις διαγώνιες τους, ψάχνοντας για σχέσεις. Παρατηρήσαμε ότι: το τετράπλευρο έχει 2 […]
Από τη τεθλασμένη γραμμή στο … πολύγωνο
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ στις 15 Μαρ 2012
Πολυγωνική γραμμή: Τεθλασμένη ή πολυγωνική γραμμή είναι το σχήμα που αποτελείται από διαδοχικά ευθύγραμμα τμήματα, πεπερασμένα σε αριθμό, τα οποία δεν αποτελούν ευθεία γραμμή. ααα Πολύγωνο: Μια κλειστή τεθλασμένη γραμμή λέγεται πολύγωνο. Ένα πολύγωνο με ν πλευρές λέγεται ειδικότερα ν-γωνο ή ν-πλευρο. Προφανώς ισχύει ν>2. Ενα πολύγωνο με τέσσερις πλευρές ονομάζεται τετράπλευρο. Ενα πολύγωνο με […]
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΞΟΝΑ!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ. ΕΤΟΣ 2011-12 στις 14 Φεβ 2012
Δεύτερο μάθημα της Γεωμετρίας στο κεφάλαιο: Συμμετρία. ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΞΟΝΑ Οι μαθητές εξετάζουν τα σχήματα που έφτιαξαν στο προηγούμενο μάθημα με ριζόχαρτο. Ερευνούν σχέσεις και ιδιότητες των συμμετρικών σχημάτων. Αποφασίζουν να μελετήσουν αρχικά σχέσεις και ιδιότητες σε ένα απλό γεωμετρικό σχήμα και το συμμετρικό του. Επιλέγουν το πιο απλό όλων ένα ΣΗΜΕΙΟ. Αριστερά από […]
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΞΟΝΑ!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α΄ στις 5 Φεβ 2012
Πρώτο μάθημα της Γεωμετρίας στο κεφάλαιο: Συμμετρία. ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΞΟΝΑ Τα παιδιά χρησιμοποιούν ένα ριζόχαρτο. Το τσακίζουν στα δύο αλλά όχι απαραίτητα στη μέση και σχεδιάζουν την ευθεία ε, που διέρχεται από τη γραμμή τσάκισης. Ανοίγουν το ριζόχαρτο και ζωγραφίζουν ή γράφουν κείμενα αριστερά από την ευθεία ε. Τσακίζουν το ριζόχαρτο πάνω στην ευθεία […]
ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
Δημοσιευμένο στην κατηγορία ΑΛΓΕΒΡΑ, Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ στις 20 Δεκ 2011
ΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΔΩΣΗΣ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟΙ «Η αρωγή του θεατρικού λόγου στη διδακτική των μαθηματικών» ΠΡΟΛΟΓΟΣ Οι ολιγόλεπτοι αυτοί θεατρικοί διάλογοι γράφτηκαν το φθινόπωρο του 2010, σε μορφή σύντομων θεατρικών μαθηματικών δρώμενων και είναι μια απόπειρα, με σκοπό ν’ αξιοποιηθεί η ενάργεια και η δύναμη του θεατρικού λόγου στη διδακτική των μαθηματικών μέσα στην αίθουσα […]
Δημιουργία ομάδων
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, Γενικά, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧ. ΕΤΟΣ 2010-11 στις 18 Δεκ 2011
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ Τα μαθήματα στο σχολείο συνεχίζονται με αρκετές εκπλήξεις για τους μαθητές. Αυτή τη φορά τους η έκπληξη αφορούσε το σχηματισμό ομάδων εργασίας για το πρώτο τους μάθημα στο πυθαγόρειο θεώρημα. Είχαν φέρει χαρτονάκια, ψαλιδάκια, κόλλα, γεωμετρικά όργανα και είχαν μια κρυφή αγωνία και περιέργεια τι θα κάνουν σήμερα με αυτά. Από την ώρα […]